Aihe: Reaper 5.xx keskustelua
1 2 3 4
Antti1
12.07.2017 22:55:33
Asia on hyvin yksinkertainen selvittää: toimiiko mikä tahansa muu plugari siinä insertissä? Jos toimii, niin sulla on joku bugi. Siinä tapauksessa päivitä softat ja kokeile uudestaan. Jos ei toimi, niin sitten sulla on joku reititykseen liittyvä ongelma. Ääni ei joko tule oikeasta kanavasta softalle, tai sitten softan sisällä on reititys solmussa siten, ettei plugari saa sitä perille asti.

Mistä se puhdas ääni tulee? Raidan kautta softamonitorointina, vai interfacen rauta-/softamonitorointina?
qazpow
13.07.2017 00:01:22
Joo ongelma ratkesi. Record monitoring päälle ja inputit kuntoon.. Kiitokset!
H/E
13.07.2017 23:35:13
SossunRahoil: Missä ongelma kun en saa ääntä tulemaan reaperiin mikki -> scarlett setupilla? Ääni kyllä tulee tietokoneeseen, muttei reaperiiin. Toisaalta tietokoneen omalla mikillä äänen saa reaperiin, mutta scarletista tulevaa signaalia ei.

Sulla tuli varmaan Scarlettin mukana se Mix Control -ohjelma? Ite tuskailin joskus samanlaisen ongelman kanssa mutta sitten sain Mix controllin asetuksilla äänet Reaperiin. Sielä on niitä DAW-vaihtoehtoja (DAW 1, 2, jne) niin niistä joku on Reaper ja Scarlettin Input-kanavat pitäis sendiä sinne. Saattoi olla jotain muutakin mutta en vaan enää muista. Ite löysin oikeet asetukset kun kokeilin vähän kaikkea :D
Remove
19.07.2017 15:27:32
SossunRahoil: Missä ongelma kun en saa ääntä tulemaan reaperiin mikki -> scarlett setupilla? Ääni kyllä tulee tietokoneeseen, muttei reaperiiin. Toisaalta tietokoneen omalla mikillä äänen saa reaperiin, mutta scarletista tulevaa signaalia ei.

(Jos Windows:) Jos tietokoneen mikistä tulee ääntä mutta Scarletista ei, niin äkkiseltään arvailisin että Windowsin ääniasetuksissa on Recording Devices-välilehdessä koneen mikki aktiivisena, ja Scarlett inaktiivisena.

Right-clickkaa äänikuvaketta kellon vierestä > Recording Devices > Right-clickaa Scarlettia listasta > Valitse 'Set as default device'
http://tinyurl.com/yt-intrpt
Musta Arkipyhä
02.01.2018 10:59:10
Mikähän mahtaa olla kun teen MT Powerdrumkitillä rumputaustan yhdelle raidalle,äänitän kaksi kitararaitaa ja tallennan projektin niin uudelleen avatessa rumpuraidalta ei kuulu mitään? Mute ei ole päällä.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
MannihilatoR
06.01.2018 16:07:00

Onko kellään kokemusta Reaper ja Positive Grid kitara vst:stä? pyörii todella jähmeästi ja rutisee. Positive Grid ei meinaa aueta millään---
presari
20.01.2018 00:14:20
Hei kaikki Reaperin käyttäjät.

Mulla on sellanen ongelma reaperin kanssa, että softa kertakaikkiaan crashaa välillä. Kone on alle puoli vuotta vanha Lenovo yoga i7 ja 8 gigaa ram. Kovoaki jäljellä vaikka kuinka paljon. Reaper ei cräshää koko ajan, mutta välillä esim 2h editoinnin jälkeen yhtäkkiä tulee ilmoitus Reaper lakkaa toimimasta. Reaper ei ennen kaatumistaan myöskään tallenna mitään, vaikka olisin sessioiden aikana tallentanut useaan otteeseen. Tein eräälle orkesterille äänityksen ja kaikki toimi upeasti koko ajan. Nyt tein yhdelle bändille äänityksen ja tallensin koko ajan. Lopettaessani sessiota reaper ei suostu sulkemaan ohjelmaa vaikka tallensin useasti.Yritettyäni hetken tulee viesti Reaper lakkasi toimimasta... Pitääkö mun ajaa koko kone biosin läpi ja jyrätä koko kone? Tietäjät tietää
leaf of fall
12.07.2018 13:39:20
Moi.
Miten saan renderöityä metronomin klikin mukaan tiedostoon?
Antti1
12.07.2018 13:54:59
leaf of fall: Moi.

Käytä audiomuotoista metronomia MIDIn sijaan. Se käyttäytyy kuin mikä tahansa muukin ääniraita.
Kasu-_-
19.07.2018 13:32:37

leaf of fall: Moi.

Tee tyhjä raita ja päävalikosta: Insert -> Click source
santakasa
19.07.2018 15:24:57
Mulla on ilmennyt ongelma. Sain Focusriten mukana EQuivocaten ja asensin sen koneelle, mutta Reaper ei lue tuota pluginia. Olen koittanut siirtää sen erikseen kansioon, jossa on muutkin pluginit sekä antanut olla sen VST-kansioissa, joissa on esim. Scarlettin omia tuotteita, kuten kompressori ja EQ. Oon kanssa erikseen laittanut Reaperista polun kansioon, josta lukisi pluginin. Onkohan täällä jollain ideaa, miten saisisin Reaperin tunnistamaan? Aikaisemmin mulla oli ongelmia juurikin noiden Scarlettin plugareiden kanssa, mutta ne tuli jotenkin ihmeellisesti käyttöön enkä tiedä edes miten.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
4-T
08.08.2018 20:02:20
Aapuuvaaa...en saa äänitettyä kitararaitaa. Kitararaidalle tallettuu kuitenkin pohjaraita jonka mukana soitan vaikka pohjaa ei sille raidalle tarvitse. Etuasteena USB Box. Kitara siis kuuluu Boxin kuulokeliitännästä mutta ei talletu.
Ohje neuvoo tarkistamaan Audio Device Settings. Kun täytän laitteen tiedot sinne Apply nappi ei tule kuitenkaan aktiiviseksi että voisin käyttää asetuksia?
presari
30.08.2018 20:59:58
Morjensta

Teen miksausta ja huomasin,että pää lauluraidan alla on tuplaukset. Selvitin asiaa ja olin vahingossa tehnyt pääraitaan folderin. Nyt laulut on omilla raidoillaan ja silti huomaan, että taustalla kuuluu tuplaus. Tarkistin sendit ja send on tällä hetkellä laulubussiin josta routattu masteriin. Saundi on sinänsä mageen kuulonen koska tuplaus kuuluu raidan alla ja tietenkin omalla tuplausraidalla. Haluaisin kuitenkin, että raidat ovat itsenäisiä. Mitä tehdään? Tietäjät tietää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)