Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sanat Ipadiin
1
Onkju
08.01.2018 13:46:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaiselle appsille olette tallentaneet biisien sanat kun käytössä on Ipad? Jokin sovellus johon niitä saisi numerojärjestykseen tai aakosjärjestykseen useamman sata kappaletta.
 
Zieberheim
08.01.2018 14:27:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkju: Millaiselle appsille olette tallentaneet biisien sanat kun käytössä on Ipad? Jokin sovellus johon niitä saisi numerojärjestykseen tai aakosjärjestykseen useamman sata kappaletta.
 
ForScorea oon itse käyttäny, pysyy nuotit jne järjestyksessä ja helppo luoda settilistoja ja muita merkintöjä. Ei ole ilmainen, mutta joka sentin arvoinen.
 
labrador
12.01.2018 18:28:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö sanat voisi tallentaa iPadissa Wordiin? Itse olen painiskellut saman asian kanssa, mutta kun en ole mikään tekniikkanero, niin sormi on mennyt suuhun.
Olettaisin, että sanoja olisi helpompi soittaessa käsitellä padilla kuin räpeltää sekavien vihkojen kanssa.
 
WanhaWetäjä
13.01.2018 20:54:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zieberheim: ForScorea oon itse käyttäny, pysyy nuotit jne järjestyksessä ja helppo luoda settilistoja ja muita merkintöjä. Ei ole ilmainen, mutta joka sentin arvoinen.
 
Joo, todella asiallinen softa, ForScorella on menty jo muutama vuosi, nuotteja/sanoja on eri kuvioiden myötä kertynyt hurja määrä ja ne ovat siististi settilistoina jotka saa vaikkapa aakkosiin, voi tehdä manuaalisesti biisispareja, tai 45min settejä ja settilistat voi nimetä miten lystää. Ei ole iso homma tehä settilista vaikka joka keikalle jos tarvis on. Meneehän tuon opettelemiseen jonkin aikaa mutta maksaa vaivan.
 
Jos sanoja on satoja ja ne ovat jo pdf muodossa koneella niiden siirtämiseen ForScoreen tarvitaan joku pilvipalvelu, DrobBox, iCloud tai GoogleDrive, tosin jälkimmäisen kanssa on ollut ongelmia viime aikoina eli olen käyttänyt iCloudia tai DropBoxia.
 
Aikamoinen homma on edessä jos ne sadat sanat pitää skannata paperilta, iPadiin saa onneksi ilmaisia skannerisoftia joilla homma hoituu suht helposti, sanojen skannaus ei ole ihan niin tarkkaa kuin nuottien.
https://itunes.apple.com/us/app/isc … -and-pdf-converter/id961612315?mt=8
 
Tämä vois olla paree sana/sointulapuille jos nuotteja ei tarvi https://itunes.apple.com/us/app/onsong/id502344938?mt=8
 
En ole perehtynyt tähän softaan mutta tiedän joidenkin soittajien käyttävän tuota, youtuubista löytyy monta videota ko aiheesta.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Vessajono
14.01.2018 12:21:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Aikamoinen homma on edessä jos ne sadat sanat pitää skannata paperilta, iPadiin saa onneksi ilmaisia skannerisoftia joilla homma hoituu suht helposti, sanojen skannaus ei ole ihan niin tarkkaa kuin nuottien.
 
ForScoressahan on jo itsessäänkin se skannaustoiminto, mä oon ainakin saanut sillä nuoteistakin ihan ok jälkeä.
 
"Ohan se nyt helvetin paljon järkevämpää treenata balalaikkaa ku suunnitella jotain saatanan vetypommia."
WanhaWetäjä
14.01.2018 16:59:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: ForScoressahan on jo itsessäänkin se skannaustoiminto, mä oon ainakin saanut sillä nuoteistakin ihan ok jälkeä.
 
Ok, tuo on mennyt ohi, täytyypä tsekata, siinähän säästyy ainakin yksi työvaihe jos/kun saa laput suoraan ohjelmaan eikä tarvi kierrättää iCloudin tms kautta.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
labrador
03.02.2018 11:49:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Ok, tuo on mennyt ohi, täytyypä tsekata, siinähän säästyy ainakin yksi työvaihe jos/kun saa laput suoraan ohjelmaan eikä tarvi kierrättää iCloudin tms kautta.
 
Itse tein soittolistan yhtä keikkaa varten valokuvaamalla sanat/nuotit paperilta suoraan Kuvat -ohjelmaan. En kyllä saanut biisien nimiä näkyville albumi-näkymään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «