Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kengät
1
klasu78
31.12.2017 18:18:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaset ois hyvät kengät rumpujen soittoon?
 
janneto
31.12.2017 23:21:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä tuntuma pedaaleihin lienee tärkein kriteeri mukavissa soittokengissä. Itse soitan Adidaksen Superstareilla jos mahdollista mutta pukukeikoilla täytyy tästä tinkiä. Arvostan mainituissa kengissä myös pitävää pohjaa, soitan paljon myös kanta ilmassa.
 
Mikael
31.12.2017 23:26:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Villasukat on ihanat.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Kefiiri
01.01.2018 08:34:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei jumanzukka mitenkään voi soittaa sukkasillaan tai paljain jaloin.
 
Bernard Purdien mielestä ei saa soittaa lenkkarit jalassa. Varmaan kovin joustavapohjaiset tossut ovatkin epämääräiset tuntumaltaan. Itse tykkään eniten halvoista ohutpohjaisista kangaskengistä. Mutta jos luisuttelisin jalkaa pedaalilla eestaas, voisin olla eri mieltä.
 
En ole musiikin asiantuntija.
hollmi-5
01.01.2018 12:35:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaat kengät ovat ouhtpohjaiset ja pohjat nahkaa.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Weetoz
01.01.2018 12:46:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sukat jalassa vaan, kengät tuntuu tönköiltä.
 
Duro
01.01.2018 12:49:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommosilla soitellu viime aikoina: https://www.varusteleka.fi/fi/produ … marine-nahkasaappaat-ylijaama/30484
 
Aka itellä on oikeestaan iha sama millä kengillä vetelen. Tasapohjaiset lenkkarit tuntuu jotenkin liian keveiltä. Yleensä soitan maihareilla. Mut oonkin ehkä vähä idiootti.
 
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Epämuusikko
01.01.2018 15:28:51 (muokattu 01.01.2018 15:30:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljain jaloin menee, sukat jalassa menee, lähes mitkä tahansa kengät jalassa menee.
 
Mutta sitomattomat ts. kiinni laittamattomat kengät, eli nauhat tai TARRAT auki: ei pysty.
 
Itse, siis. Onhan meillä näitä https://youtu.be/KSqtEKvtqYA?t=249
 
uliuli
statistiÖ
02.01.2018 03:27:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen sillai poikkeava, ettei mun jalkaterät kestä sitä polkemista, kummankaan. Tai kesti ne, pari vuotta. Pitää olla riittävän jäykät eli tukevat pohjat, että ne tukee mun jalkapohjaa, ettei tule rasitusta päkiä-varpaat -osastolle. Metallipohjaturvakengät on aivan loistavat, joustaa muttei taivu päkiästä. Painavuus ei haittaa sitäkään vähää kuin kävellessä.
 
Jalan liukumista petaalilla inhoan. Pohjan pitää olla luistamaton. Kohta on kaksi luistavaa petaalia, toinen on aina ollut ja toinen kulunut. Mietin mitä velcroa niihin sitten liimaisi. Vai pitääkö vaihtaa kengät.
 
Alkuun poljin kantapää kantatuella. Sitten opettelin nostamaan kantapäätä. Nykyään enimmäkseen kannat enempi ja-tai vähempi ilmassa, joskus heeltoe. Osaisikohan sitä enää kantapää tuella polkeakaan pidempään.
 
¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤
Lucky 7
07.01.2018 13:28:39 (muokattu 08.01.2018 02:34:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Mä olen sillai poikkeava, ettei mun jalkaterät kestä sitä polkemista, kummankaan. Tai kesti ne, pari vuotta. Pitää olla riittävän jäykät eli tukevat pohjat, että ne tukee mun jalkapohjaa, ettei tule rasitusta päkiä-varpaat -osastolle. Metallipohjaturvakengät on aivan loistavat, joustaa muttei taivu päkiästä. Painavuus ei haittaa sitäkään vähää kuin kävellessä.
 
Jalan liukumista petaalilla inhoan. Pohjan pitää olla luistamaton. Kohta on kaksi luistavaa petaalia, toinen on aina ollut ja toinen kulunut. Mietin mitä velcroa niihin sitten liimaisi. Vai pitääkö vaihtaa kengät.
 
Alkuun poljin kantapää kantatuella. Sitten opettelin nostamaan kantapäätä. Nykyään enimmäkseen kannat enempi ja-tai vähempi ilmassa, joskus heeltoe. Osaisikohan sitä enää kantapää tuella polkeakaan pidempään.

 
Jos jalkaterät kipeytyy, kannattais mun mielestä lyhentää yhdeltä istumalta soittoa ja harrastaa esim kävelyä enemmä. Venyttelyä ja pieniä taukoja soitossa vois kans harkita.
Jos joku paikka kipeytyy kovasti tai lakkaa toimimasta, keho koittaa kertoa liiasta rasituksesta.
 
ps. Itse pidän suorapohjaisista kumitossuista, esim converset ja olen treenannut kantapää alhaalla soittamista.
 
TÄ?
jazzmies
10.01.2018 14:43:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmasti riippuu hieman jalkatyöskentelyn luonteesta musiikinlajin ominaispiirteisiin suhteutettuna, mistä on järkevä lähteä liikkeelle. Itse soitan ns. yleiskengillä, joissa on hieman korkoa kantapäässä enemmän kuin varpaissa. Ei nahkapohjaa, vaan suhteellisen pitävä ja tasainen kumipohja.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
kincy
13.01.2018 12:04:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse oon todennut erinomaiseksi Adidaksen Superstarit. Mukavan jämäkät mutta silti kontrolloitavissa.
 
Impression Cymbals, Groke's Clan
El Jefe
14.01.2018 00:43:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nilkkabootsit, viikset ja takatukka. Urbaanin legendan mukaan Lombardo vetää 24" basareita ilman triggereitä maiharit jalassa. Tai sitten Superstarit puolinumeroa liian pienenä. Menee 5 paria vuodessa.
 
Parempiakin on. FiveTen tekee kenkiä DeeHoohon ja kiipeilyyn. Hiilikuitua jne. Painoa pois. Linkin malleissa jäykkä pohja. Jos ei klossillisia eli lukkopedaaleita käytä fillaroidessa, niin flättipedaalit ja kengät, missä jäykkä pohja koko etuosalta.

Pitoa riittää kuten Addyn Superstareissa. Sitä saa pois vaikka teipillä tai bensaa kumiin niin johan se kovettuu.
 
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/41 … en-freerider-contact-black-red-41-5
 
aap
16.01.2018 09:54:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää soitan melkeen aina paljain jaloin. Paras tuntuma.
 
Kimd
16.01.2018 12:55:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aap: Mää soitan melkeen aina paljain jaloin. Paras tuntuma.
 
Minulla on sukat yleensä jalassa, voisi tulla treeniksellä kylmä :)
 
Ei irtoa
haunted
26.07.2021 09:21:44 (muokattu 26.07.2021 09:33:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tuossa kesällä sellaset paljasjalkakengät (Merrel joku Trail Glove tjms) Joku ilta kävin reeniksellä nämä jalassa vähän vahingossakin. Ihan tosi hyvä tatsi ja pito. Tuplattelut ja tuplaiskut ainakin tuntui tosi hyvältä. Vähän vuorotellen soitellut tähän asti sukilla (joskus varpasillaankin) ja sisäpelikengillä, nämä oli vähän kuin näiden kaikkien yhdistelmä. Ihan mahtavaa. Suosittelen ehdottomasti testaamaan, varsinkin, jos tällaiset löytyy jo valmiiksi kaapeista.
 
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «