Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roller nut
1 2
Upipoutter
08.01.2018 08:57:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys.olisko kellään tietoa nuista rulla satuloista.minkälaisia vaikutuksia soundiin verrattuna esm.hirvenluu satuloihin /tusq /grafiitti.?
 
Gary Enfield
08.01.2018 10:49:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole. Ne kai on metallia niin se varmaan vaikuttaa. Mulla on messinkinen
 
https://www.thomann.de/fi/abm_6210_webster_nut_lp_style.htm
 
ja kyllä se soundiinkin vaikuttaa jossain määrin. En kyllä osaa enää sitä sen kummemmin määritellä kun olen siihen täysin tottunut. Kylmänä ääni on hieman vahvempi kuin ennen.
 
Tympee Huttunen
08.01.2018 12:43:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary Enfield: Ei ole. Ne kai on metallia niin se varmaan vaikuttaa. Mulla on messinkinen
 
https://www.thomann.de/fi/abm_6210_webster_nut_lp_style.htm
 
ja kyllä se soundiinkin vaikuttaa jossain määrin. En kyllä osaa enää sitä sen kummemmin määritellä kun olen siihen täysin tottunut. Kylmänä ääni on hieman vahvempi kuin ennen.

 
Ei kai tuo ole rullasatula vaan ihan vain korkeudeltaan säädettävä. Hiton hyvä laitos kyllä, tälläkin hetkellä mulle tuollainen tulossa.
 
Gary Enfield
08.01.2018 12:48:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Ei kai tuo ole rullasatula vaan ihan vain korkeudeltaan säädettävä. Hiton hyvä laitos kyllä, tälläkin hetkellä mulle tuollainen tulossa.
 
Se oli esimerkki lähimmästä metallisesta josta voin sanoa jotain. Kielten välistys on muuten inan normia kapeampi, mutta mulle se oli ihan ok.
 
Progorava
08.01.2018 18:38:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundissa en havainnut mitään mutta kieliä ainakin fenderin laakerisatula söi aika noppeesti. Mieluummin liukastelen kuin rullaan nykyisin.
 
Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut
penatuna
08.01.2018 18:52:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.thomann.de/gb/fender_rollensattel_lsr.htm
Tollanen satula löytyy omasta Fenkusta. Toimii niin kuin pitääkin, en ole huomannut eroa luusatulaan.
 
gasser
09.01.2018 01:52:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Ei kai tuo ole rullasatula vaan ihan vain korkeudeltaan säädettävä. Hiton hyvä laitos kyllä, tälläkin hetkellä mulle tuollainen tulossa.
 
Todella hyvin ja tarkoin toleranssein tehtynä tuo on ehkä jopa (etenkin teoriassa) ihan mainiokin satula, mutta vähänkään tingittynä lähinnä susipaska ja vittumainen käikäle.
 
Tympee Huttunen
09.01.2018 05:27:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gasser: Todella hyvin ja tarkoin toleranssein tehtynä tuo on ehkä jopa (etenkin teoriassa) ihan mainiokin satula, mutta vähänkään tingittynä lähinnä susipaska ja vittumainen käikäle.
 
Mitä tarkoitat? Itse ajattelin kieliurien olevan probleema, mutta ei ollut.
 
Gary Enfield
09.01.2018 07:52:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gasser: Todella hyvin ja tarkoin toleranssein tehtynä tuo on ehkä jopa (etenkin teoriassa) ihan mainiokin satula, mutta vähänkään tingittynä lähinnä susipaska ja vittumainen käikäle.
 
Pahus, ja minä hölmönä olen mennyt olemaan ihan tyytyväinen siihen.
 
gasser
09.01.2018 14:15:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Mitä tarkoitat? Itse ajattelin kieliurien olevan probleema, mutta ei ollut.
 
En vaan saanut toimimaan, vaikka kuinka yritin. Mikä lie sunnuntaitekele oli kyseessä, koska kieliuraruuvit pärisivät ja klappasivat aivan liikaa, urat oli sahattu varsin karusti ja työn laatu muutenkin oli mitä oli. Ulkoisesti kuitenkin semmoinen kohtuullisen näköinen, että olisi saattanutkin toimia. Thomanilta taisin ostaa, eikä edes ollut mikään halpa muistaakseni. Ehkä siitä olisi jollain kellosepän työstökoneella kalun vielä tehnyt, ehkä.
 
Tympee Huttunen
09.01.2018 14:52:16 (muokattu 09.01.2018 14:52:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gasser: En vaan saanut toimimaan, vaikka kuinka yritin. Mikä lie sunnuntaitekele oli kyseessä, koska kieliuraruuvit pärisivät ja klappasivat aivan liikaa, urat oli sahattu varsin karusti ja työn laatu muutenkin oli mitä oli. Ulkoisesti kuitenkin semmoinen kohtuullisen näköinen, että olisi saattanutkin toimia. Thomanilta taisin ostaa, eikä edes ollut mikään halpa muistaakseni. Ehkä siitä olisi jollain kellosepän työstökoneella kalun vielä tehnyt, ehkä.
 
Aika outoa. Itse tilasin ABM:n vastaavan jenkeistä PRS-kepukkaan ja se on pelannut täydellisesti. Ruuvit ei klapanneet yhtään, saati pärisseet. Kieliurat arvelutti, mutta PRS:n suhteen ongelmia ei ollut, koska kielet jatkavat ilman kulmaa suoraan virittimelle. Nyt tilasin Gibsonille vastaavan ja hieman sitä pelkään, että miten kieli urassa pysyy Gibsonin huonomman headstock-designin johdosta.
 
Sellainen parannus saattaisi olla, että sen ruuvin urat voisi olla hieman eri kokoa. Toinen paksummalle setille ja toinen ohuemmalle. Ruuvin 45 asteen pyöräytyksellä ei hirveää eroa korkeudelle tule ja tuolla saisi sovitettua setin kuin setin sopivaksi.
 
Mihin kitaraan satulasi muuten oli?
 
gasser
09.01.2018 16:58:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen:
 
Mihin kitaraan satulasi muuten oli?

 
Muistaakseni joku teleprojekti oli kyseessä.
 
velipekka
09.01.2018 17:33:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaas tietämättömälle mitä etua tuolla haetaan?
Uteliaisuus heräsi...
 
tomaattiorava
09.01.2018 20:54:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Useamman kerran tuollaista messinkisatulaa olen täällä mainostellut kun vallan mainiosti on pelittänyt. Se mitään saundiin vaikuta, ite ainakaan mitään huomannu.
Ainoo että nuo ruuvien urat on kaikki samaa koko, eli vähän joutunee satulaviiloja näyttämään ennen kuin on pelikunnossa.
Etu nyt on siinä että kun tavallista satulaa viilaat ja kerran menee liian syvälle niin se on sitte siinä. Ja jos on äxönistään todella tarkka kuten minä, niin onhan se aika nannaa säätää yksitellen kunkin kielen optimaalinen korkeus.
 
Upipoutter
10.01.2018 09:00:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: https://www.thomann.de/gb/fender_rollensattel_lsr.htm
Tollanen satula löytyy omasta Fenkusta. Toimii niin kuin pitääkin, en ole huomannut eroa luusatulaan.

 
Pitikö asentaessa routtailla puista,vai istuiko vanhaan uraan?
 
Upipoutter
10.01.2018 09:05:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: https://www.thomann.de/gb/fender_rollensattel_lsr.htm
Tollanen satula löytyy omasta Fenkusta. Toimii niin kuin pitääkin, en ole huomannut eroa luusatulaan.

 
Saaneeko nuita Suomesta ?
 
Progorava
10.01.2018 10:12:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Upipoutter: Pitikö asentaessa routtailla puista,vai istuiko vanhaan uraan?
 
Ei istu. Puutöiksi menee.
 
Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut
Azolith
10.01.2018 11:04:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei pidä paikkaansa ettei luusatulassa voisi korottaa satulauria.
Näppärä niksi on leivinjauhetta uraan ja pikaliimaa päälle.
Yllättävän kovaksi kiteytyy ja taas mennään vuosia.
Epoksilla onnistuu myös ilman leivinpulveria.
 
.
Gary Enfield
10.01.2018 14:45:18 (muokattu 10.01.2018 15:27:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipekka: Kertokaas tietämättömälle mitä etua tuolla haetaan?
Uteliaisuus heräsi...

 
Minä hain yhtäältä kielikohtaista korkeussäätöä koska eka nauha pisti d-kielen pärisemään eikä sopivaa kielten korkeutta tahtonut löytyä. Toisaalta oli vireongelmia duesenbergin kammen kanssa. Päädyin silti lopuksi tasaamaan nauhat ja otamaan kammen pois, mutta on tuo muutenkin kiva. Ei ole vireongelmia eikä muutakaan. Siis lp studiossa.
 
E: Siis tuo korkeussäätöinen, ei rullasilta. Rullatalla on itsellä käytössä se sama takeltelemattomuus on syynä.
 
balanced1
10.01.2018 17:13:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laakeroitu rullasatula toimii täydellisesti,jos joku kermaperse valittaa soundia, niin soittakoot paremmin
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «