jussiohman 17.06.2004 10:21:12 | |
---|
Miten tämä ote otetaan? Linkkiä? Selittäkää. Lihava sinkku hakee kontaktia |
JeeVes 17.06.2004 11:10:59 | |
---|
Jos olet oikeakätinen soitat TG vasemma kädessä jos vasenkätinen niin toisin päin. Kapula laitetaan keskisormen ja nimettömän väliin, siitä peukalon ja etusormen väliin melkein päästä. Puristetaan peukaloa ja etusormea yhteen niin, että kapula jää siihen nivelten väliin. Muuten kapula vaan lepää keskisormen ja nimettömän välissä. Sitten eikun ranne heiluu. Kuvia tästä otteesta löytyy eri opetuskirjoista. Kannattaa treenata rudimentteja hitaasti ja treenata TG:n oikea liikerata. "Ziivs hoitaa kaiken" |
jussiohman 17.06.2004 12:24:51 | |
---|
Kuvia tästä otteesta löytyy eri opetuskirjoista. Kannattaa treenata rudimentteja hitaasti ja treenata TG:n oikea liikerata. Tänks. Onko tuo ihan ranteella tarkoitus naputtaa? Kun tuntuu niin vaivalloiselta. Tokko siinä sormet tee mitään? Lihava sinkku hakee kontaktia |
Kyllä siinä aika pitkälle ranteella mennään. Tai sanotaanko näin että perusjutut onnistuvat ranteella helposti, mutta hieman haastavampiin rolleihin sunmuihin alkaa jo tarvita sitä sormityöskentelyäkin. Sen selittäminen onkin sitten jo hiukan vaikeampaa.. Laitoin omakuvaksi kuvan, missä soittelen tuolla trad. gripillä. Kuvasta voit huomata sormien suht rennon asennon; antaa ehkä jotain osviittaa miten itse olen tuon otteen reenannut Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi.. |
totomiettinen 17.06.2004 12:51:21 | |
---|
Eipä tuu kyllä paljo paskaakaan reenattua tuolla TG:llä. Vois alkaa vaikka reenaamaan... |
HCW 17.06.2004 13:40:24 | |
---|
Tyylitajun lisäksi tärkeintä musiikissa on: "Playin' on ten" |
Liver-Box 17.06.2004 14:31:08 | |
---|
entäs ton otteen + puolet? entä - ? Jakso. |
Jaska 17.06.2004 15:30:04 | |
---|
entäs ton otteen + puolet? entä - ? miinuksena on lisäharjoitus, vaikka eipä kai sitä miinukseksi voi luokitella, ja settiä täytyy ehkä hieman muuttaa että saa kaikkia lyötyä normaalista, esim virvelin kulmaa. + on nopeus (näin olen kuullut), rentous, eli kevyempikin jazzi luonaa kivasti, sekä tietysti näyttävyys :) jee |
Jaska 17.06.2004 15:35:02 (muokattu 17.06.2004 15:54:48) | |
---|
Itse trad. soitellessa, kun tulee jotain nopeita vuorokäsi juttuja, saatan kääntää kämmenselkää enemmän ylöspäin ja käytän vain sormia, eli siis sormet hakkaavat lähes alaspäin. Lyhyet pyrähdykset saa kyllä vedettyä ranteellaki. Ja kyllä taidan muutenkin käyttää aika paljon sormia tuossa. Nimetön ja pikkurillihän toimivat tuossa kapulan "tyynynä" ja niillä kapulan saa helposti työnnettyä ylös. Keskisormi on itselläni yleensä melkein suorana ja toimettomana. Poikkeuksena esim. pressrolli. Hyvä harjoitus on muuten kun antaa sormien olla täysin suorina, kapula peukalon ja muiden sormien väliin ja rannetta kääntämällä soittaa rumpua. jee |
totomiettinen 17.06.2004 15:53:06 | |
---|
Hyvä harjoitus on muuten kun antaa sormien olla täysin suorina, kapula peukalon ja muiden sormien väliin ja rannetta kääntämällä hakkaa rumpua. Kylläpä kyllä. Näin on klassisen opettajanikin neuvonut. Mutta ei hakkaamaan, soittamaan... ;) |
Jaska 17.06.2004 15:55:14 | |
---|
täyty heti korjata moinen kirosana :p jee |
bluesman86 17.06.2004 16:32:14 | |
---|
mäkin oon nykyjää opetellu soittaa sillä tyylillä ja rupee pikkuhiljaa sujuun mutta nopeet jutut on viellä hakusessa ....tosin on ne ihan normaalilla otteellakin hakusessa :) Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
juoni 17.06.2004 16:38:42 | |
---|
Omien kokemusteni mukaan tuolla otteella saa kyllä ainankin virveliin melko nopeata pauketta, mutta tomeja en ainankaan itse meinaa saada millään soimaan, eli voimaa pitäisi treenata paljon. Lahjattomat Treenaa |