Aihe: ipad + rode lavalier+ =ok, mutta ipad + rode sc4 + linja=ei
1
-Q-
05.01.2018 23:19:40
Pitäs tarkemmin jaksaa miettiä pinnijärjestystä mutta kerro ensin että minkäslainen piuha sulla on Apollon ja pädiin menevän piuhan välissä? Pädiinhän voi viedän vain yhden inputin, eli signaali ja maa, yhdestä Apollon ulostulosta jotka pitäs osua sitten oikeisiin pinneihin pädin TRRS -liittimessä.

Ja onko se adapteri ylipäänsä toimiva, eli toimiiko Rode siihen kytkettynä ja tuleeko ääntä kuulokkeisiin??
sebu
06.01.2018 10:57:05

-Q-: Pitäs tarkemmin jaksaa miettiä pinnijärjestystä mutta kerro ensin että minkäslainen piuha sulla on Apollon ja pädiin menevän piuhan välissä? Pädiinhän voi viedän vain yhden inputin, eli signaali ja maa, yhdestä Apollon ulostulosta jotka pitäs osua sitten oikeisiin pinneihin pädin TRRS -liittimessä.

Ja onko se adapteri ylipäänsä toimiva, eli toimiiko Rode siihen kytkettynä ja tuleeko ääntä kuulokkeisiin??

Pinniasiaa olen yrittänyt itsekin miettiä, että siinäkö mättää. Olen käsittänyt, että nykyään nääkin alkaa olla aika standardisoituja ja että nokialla oli aikoinaan eri järjestyksessä nuo pinnit.

Epäloogista on, että roden smartlav+ (trrs) toimii, kun liitän tuohon lightning-kuuloke adapteriin (applen oma tuote).

http://www.rode.com/microphones/smartlav-plus
http://cdn1.rode.com/smartlav-plus_datasheet.pdf

Kuitenkaan saman firman sc4 ei toimi lightning-kuuloke adapteriissa eikä ipadin omassa kuulokeliitännässä. Ipad ei tunnista ulkoista äänilähdettä ollenkaan ja oma mikki pysyy päällä garagebandissa
http://www.rode.com/accessories/sc4
http://cdn1.rode.com/sc4_datasheet.pdf (pinnit sc4:ssa)

apollosta oon yrittänyt signaalia sc4:een:
- line3/4:stä stereona
- kummastakin lähdöstä erikseen niin, että olen laittanut monopiuhan 6,3mm kuulokeadapteriin (6,3mm female --> 3,5mm male) ja siitä sc4:een.

Ja niinku tuossa ihan alussa jo kuvailin, sc4 ja tuota fuj:techin piuhaa on kokeiltu myös ipadin kuulokeliitäntää ilman tulosta.
sebu
06.01.2018 10:59:07

tämä setup toimii:

ääni sisään: lighting kuulokeadapteri ja Rode smartlav+
ääni ulos: kuuloke suoraan ipadin kuulokeliitäntä
-Q-
06.01.2018 12:32:55
sebu: Pinniasiaa olen yrittänyt itsekin miettiä, että siinäkö mättää. Olen käsittänyt, että nykyään nääkin alkaa olla aika standardisoituja ja että nokialla oli aikoinaan eri järjestyksessä nuo pinnit.

No onhan liittimet standardeja mutta output on output ja input on input. Jos kytket mikin minkä tahansa laitteen outputtiin niin eissetoimi.

sebu:
Epäloogista on, että roden smartlav+ (trrs) toimii, kun liitän tuohon lightning-kuuloke adapteriin (applen oma tuote).

hmm, nyt kun niitä pinnejä miettii niin eikös tämä ole juuri niinkuin tuo smartlav nimeomaan ipad yhteensopivana on tarkoitettu toimivan? TRRS liitin jossa mikkisignaali on tuossa juuressa eikä kärjessä kuten "normaalisti". Tuo SC4 adapteri taas on nimenomaisesti tarkoitettu kääntämään se pinnijärjestys eli smartlav lakkaa toimimasta ja "normaalit" toimii.

sebu:
apollosta oon yrittänyt signaalia sc4:een:
- line3/4:stä stereona
- kummastakin lähdöstä erikseen niin, että olen laittanut monopiuhan 6,3mm kuulokeadapteriin (6,3mm female --> 3,5mm male) ja siitä sc4:een.

Ja niinku tuossa ihan alussa jo kuvailin, sc4 ja tuota fuj:techin piuhaa on kokeiltu myös ipadin kuulokeliitäntää ilman tulosta.

Stereota on turha tarjota mutta muuten en heti keksi vikaa. Ellei tuossa sitten tapahdu joku summausvirhe.
En nyt vieläkään ihan tajunnut että tuoko fujitech ei toimi ollenkaan? Siis kun sen kytket pädin kuulokeliitäntään niin tuleeko ääntä ulos? Smartlav ei siis pitäisikään toimia mutta toimiiko "normaalisti" (TS) kytketty mikki? Jokuhan kyllä tuolla verkkokaupan sivulla kirjoittaa että tuo ei toiminut iphonen kanssa..
sebu
06.01.2018 14:35:16

-Q-: No onhan liittimet standardeja mutta output on output ja input on input. Jos kytket mikin minkä tahansa laitteen outputtiin niin eissetoimi.

hmm, nyt kun niitä pinnejä miettii niin eikös tämä ole juuri niinkuin tuo smartlav nimeomaan ipad yhteensopivana on tarkoitettu toimivan? TRRS liitin jossa mikkisignaali on tuossa juuressa eikä kärjessä kuten "normaalisti". Tuo SC4 adapteri taas on nimenomaisesti tarkoitettu kääntämään se pinnijärjestys eli smartlav lakkaa toimimasta ja "normaalit" toimii.

Stereota on turha tarjota mutta muuten en heti keksi vikaa. Ellei tuossa sitten tapahdu joku summausvirhe.
En nyt vieläkään ihan tajunnut että tuoko fujitech ei toimi ollenkaan? Siis kun sen kytket pädin kuulokeliitäntään niin tuleeko ääntä ulos? Smartlav ei siis pitäisikään toimia mutta toimiiko "normaalisti" (TS) kytketty mikki? Jokuhan kyllä tuolla verkkokaupan sivulla kirjoittaa että tuo ei toiminut iphonen kanssa..

Ei toiminu fuj:tech vaikka siinä selkeästi tuo splittaus. Ei kuulokeliitännästä eikä adapterin kanssa.

Kauheasti ei googlestakaan ole ollut apua.

Kiitos yrityksestäsi hahmottaa tilannetta ja keksiä ratkaisua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)