Aihe: Korvanapit tai kuulokkeet kaappien tilalle?
1 2
Jaava
21.12.2017 14:28:59
Synth: Vähän aiheen sivusta... Itselläni ei aikaisempaa kokemusta korvamonitoreista. Ken sitä omaa, osaako kertoa, kuinka paljon vuotavat läpi sellaiset kuluttaja-hintaluokan mallit? Jos pienellä lavalla mennään niin rumpalia ei ole välttämättä lainkaan mikitetty, eikä siksi monitorimiksauksessa mitenkään mukana, mutta kärsiikö paletti kuulokkeissa siitä hirveästi? Kun ottaa huomioon että tyyppi hakkaa niitä pellejänsä siinä 3-4 metrin päässä.

Perus shureilla snare tulee kyllä läpi. Ne oikeestaan tuntuu ihan perus korvatulpilta. Basarin kuuleminen selkeänä voi vähän vaikeutua. Tyypillisesti mun kokemuksen mukaan muusikot haluaa vähän rumpuja monitorointiinsa yhtään isommalla lavalla. Pikkulavalla kukaan ei yleensä valita kun mun monitorimiksauslähtökohta on "itteä, bassoa, kiipparia ja liidilaulua".
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
Einherjar
22.12.2017 23:13:03
Synth: Vähän aiheen sivusta... Itselläni ei aikaisempaa kokemusta korvamonitoreista. Ken sitä omaa, osaako kertoa, kuinka paljon vuotavat läpi sellaiset kuluttaja-hintaluokan mallit? Jos pienellä lavalla mennään niin rumpalia ei ole välttämättä lainkaan mikitetty, eikä siksi monitorimiksauksessa mitenkään mukana, mutta kärsiikö paletti kuulokkeissa siitä hirveästi? Kun ottaa huomioon että tyyppi hakkaa niitä pellejänsä siinä 3-4 metrin päässä.

Tehkää niin, että iskekää rumpalille overi ja basarimikki. Sillä pärjää kuuntelun.
Yksi tapa on myös niin, että pystytätte rumpalille jonkun pikkumikserin, johon sitten saatte kytkettyä ne mikit ja siihen vain vetäisee mikseriltä sen kuuntelu-auxin linjan kolmanteen kanavaan. Ei maksa paljoa, rumpali kuulee mitä tarvii ja muiden systeemit ei mene sekaisin niillä, heille oletettavan tarpeettomalla, kahdella mikillä.

Mitä tulee vuotoihin, niin kuulokenapit toki blokkaa jonkin verran ulkoa tulevaa ääntä, mutta sitä pystyy pikkasen kontrolloimaan, mikäli on eri kokoisia/materiaalista tehtyjä tulppasovitteita. Missään vaiheessa ne ei blokkaa vaahtomuovi-earien tapaan, mutta kyllä niillä tarvittaessa saa asiaa hiljaiseksi.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Vessajono
30.12.2017 14:07:00
Jaava: Perus shureilla snare tulee kyllä läpi. Ne oikeestaan tuntuu ihan perus korvatulpilta. Basarin kuuleminen selkeänä voi vähän vaikeutua. Tyypillisesti mun kokemuksen mukaan muusikot haluaa vähän rumpuja monitorointiinsa yhtään isommalla lavalla. Pikkulavalla kukaan ei yleensä valita kun mun monitorimiksauslähtökohta on "itteä, bassoa, kiipparia ja liidilaulua".

Mulla on SE215:t ja bändissä vieläpä pirun kovakätinen rumpali. Jonkun verran tulee läpi mutta ei niin paljoa että pystyis vetämään. Me nyt toisaalta mikitetään rummut aina muutenkin, lähinnä ovarit saattaa olla sellasia joita ajellaan pelkästään kuunteluihin.
"Ohan se nyt helvetin paljon järkevämpää treenata balalaikkaa ku suunnitella jotain saatanan vetypommia." Nobelanereita juotu vuonna 2017: 500
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)