Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 5224 225 226 227 228244 245 246 247 248
Krice
22.12.2017 09:52:28

Seba: Ja sit vastustat esim geelilätkän kiinnittämistä riden alapuolelle..

Se ei pysy edes yläpuolella kiinni tuollaisessa raw-tyyppisessä symbaalissa, ja muutenkin stack on ihan eri asia kuin vaimentaminen jollakin teipillä tai vastaavalla epämusikaalisella tavalla.
Duro
22.12.2017 10:00:07
Krice: vaimentaminen jollakin teipillä tai vastaavalla epämusikaalisella tavalla.

Mtäh? Jos tarvii vaimentaa niin sitten vaimennetaan. Eikös se just ole sitä musikaalisuutta, että se käntyn soundi haetaan tarpeen ja tilanteen mukaan? Mitä helvetin väliä sillä on että chokettaako peltinsä toisella käntyllä vai sitte teipinpalalla, kunhan sillä pääsee haluttuun lopputulokseen? Itse ainakin vaimentaisin ihan millä tahansa tavalla jos tarve olisi. Onneks ei tarvi, on se ihan kiva että pelti soi eikä vaan kilahda. Cympadeja korkeintaan käyttäny livetilanteis.

Stäkit stäkkeinä joka tapaukses. Mun nähdäkseni ihan järjettömän epäkäytännöllinen tapa dempata soundia.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Seba
22.12.2017 13:48:13

Krice: Se ei pysy edes yläpuolella kiinni tuollaisessa raw-tyyppisessä symbaalissa, ja muutenkin stack on ihan eri asia kuin vaimentaminen jollakin teipillä tai vastaavalla epämusikaalisella tavalla.

Osta SlapKlatzin geeliä niin pysyy. Mulla oli tummaksi patinoituneessa ridessa lätkä alapuolella 2 vuotta ongelmitta, ja kun myin sen, niin oli yhä tiukasti kiinni eikä jättänyt jälkeäkään irroituksessa.
Moongel ei pysy missään.
Vaimentaminen kun vaimentaminen. Lätkillä pääsee muokkaamaan ja pääsee helposti haluamaansa tulokseen.
Millä tavalla jollain splashillä vaimentaminen on musikaalisempaa :)
Lähinnä perse edellä puuhun kiipeämistä kun yritetään keksiä jotain "nerokasta" ihan vammaisilla ratkaisuilla.
Krice
22.12.2017 23:40:47

Duro: Mitä helvetin väliä sillä on että chokettaako peltinsä toisella käntyllä vai sitte teipinpalalla

Soundikysymys, unohdan aina että keskustelen rumpaleiden kanssa. Me kitaristit kuullaan erot sekä soundissa että dynamiikassa, toisin kuin rumpalit, joilla on käsitys pelkästään rytmistä.
Epämuusikko
23.12.2017 00:08:09
Krice:Me kitaristit kuullaan erot sekä soundissa että dynamiikassa

Jos sointia on liikaa, joko liian pitkästi tai leveästi, niin asia korjataan.

Teippaamisen ohella lattiatomaria tulee lyötyä ajoittain dead strokena, tai kädellä sammutettua jos joutaa.
uliuli
Duro
23.12.2017 00:23:00
Krice: Me kitaristit kuullaan erot sekä soundissa että dynamiikassa, toisin kuin rumpalit, joilla on käsitys pelkästään rytmistä.

Jopas oli taas.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
hollmi-5
23.12.2017 07:03:13
Krice: Soundikysymys, unohdan aina että keskustelen rumpaleiden kanssa. Me kitaristit kuullaan erot sekä soundissa että dynamiikassa, toisin kuin rumpalit, joilla on käsitys pelkästään rytmistä.

Rumpalit osaavat soittaa muitakin soittimia ja kuunnella musiikkia kokonaisuutena.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Seba
23.12.2017 11:52:16

Krice: Soundikysymys, unohdan aina että keskustelen rumpaleiden kanssa. Me kitaristit kuullaan erot sekä soundissa että dynamiikassa, toisin kuin rumpalit, joilla on käsitys pelkästään rytmistä.

Noista sun koputteluvideoista päätellen ei ole sen enempää soundit, dynamiikka kuin rytmikään hallussa.
Kefiiri
23.12.2017 14:49:17
Ei nyt provosoiduta, vaikka Kricen heitto oli tekotyhmän provosoiva :)
En ole musiikin asiantuntija.
Bullitt
23.12.2017 15:36:34
Kefiiri: Ei nyt provosoiduta, vaikka Kricen heitto oli tekotyhmän provosoiva :)

No tässä tapauksessa kommenttien tyhmyys ei välttämättä ole edes teeskenneltyä.
kusi on sulassa muytta missä mies - haitaripartio
Kailis
23.12.2017 20:11:42 (muokattu 23.12.2017 20:12:00)

Mä oon mm. laulanut Disneyn Liisa Ihmemaassa tunnarilla. Mitä sä oot tehnyt?
Krice: Master volume oli liian isolla, sen vuoksi kaikki korostui liikaa.
Krice
24.12.2017 23:25:09

Kailis: Mitä sä oot tehnyt?

Roguelite-pelin, ja olen tekemässä roguelike-peliä.
Epämuusikko
24.12.2017 23:34:56 (muokattu 25.12.2017 01:44:29)
Siskoni oli katsomassa Simo Taikuria

....ei helvetti, eihän mulla ole edes siskoa!

hollmi-5: Itse olen tehnyt omakotitalon ja veneen. Kymmenkunta fillaria ja kymmeniä kiekkoja osista... Eikä näilläkään.
uliuli
hollmi-5
24.12.2017 23:42:41
Krice: Roguelite-pelin, ja olen tekemässä roguelike-peliä.

Itse olen tehnyt omakotitalon ja veneen. Kymmenkunta fillaria ja kymmeniä kiekkoja osista... Ei tuolla pelintekemisellä ole yhtäläisyyttä musiikiin tuottamiseen, soittmiseen tai tekemiseen.
hollmi-5
25.12.2017 10:17:00
Krice: Ei ole vittuilullakaan. Mutta ymmärrän, että jotkut ihmiset on sellaisia, että pitää vain purkaa sitä omaa pahaa oloaan ja surkeuttaan muihin. Ei se haittaa minua, olen tottunut siihen.

Sinulla on hyvin erikoinen näkemys rumpujen soittamisen ja soundipolitiikan suhteen. Sitten sinä täällä ymmärrät itsesi olevan nero, kun muut eivät tee asioita kuten sinä. Minulla ei ole ollenkaan paha olo. Tuokin on niin kulahtanut ja miljoonasti toistettu laini, että kokeiles jotain parempaa ;)
Krice
25.12.2017 11:20:24

hollmi-5: Sinulla on hyvin erikoinen näkemys rumpujen soittamisen ja soundipolitiikan

Mitä sitten? Pitäisikö kaikkien tehdä aina asiat samalla tavalla? Jotenkin turhalta tuntuu edes kysyä täällä mitään kun vastaus on aina sama, "opettele soittamaan" tai "lyä kunnolla sitä rumpua" tms. Ei se auta yhtään esim. sopivien symbaalien löytämisessä. Taas ollaan siinä, että pitää tehdä kaikki itse ja viis veisata siitä mitä mieltä muut ovat.
Epämuusikko
25.12.2017 11:47:57 (muokattu 25.12.2017 11:54:41)
Krice: Mitä sitten? Pitäisikö kaikkien tehdä aina asiat samalla tavalla? Jotenkin turhalta tuntuu edes kysyä täällä mitään kun vastaus on aina sama, "opettele soittamaan" tai "lyä kunnolla sitä rumpua" tms.

Mikä vika noissa ohjeissa?

Ja kyllä, pitää tietyt asiat tehdä jokseenkin samalla tavalla. En minäkään sekoittele kitaran kielten järjestystä soittaakseni J. Karjalaisen Kolme Cowboytä "omaan tyyliin".

+ tämän sivun toisesta kirjoituksestasi olisi joku voinut loukkaantuakin. Keskity.

ja mitä teippailuun tulee, niin katoppa vaikka tuosta sankarini Dave DiCenson ykköscrashia ja rideä:
https://www.youtube.com/watch?v=pfytko0fPQo

(stäckejä sielläkin on, eipä siinä. Stackit on kivoja, mutta liha ja peruna ensin :D )
uliuli
Kefiiri
25.12.2017 19:52:56
Epämuusikko: tämän sivun toisesta kirjoituksestasi olisi joku voinut loukkaantuakin. Keskity.

Hyvä se on että on nuoria kapinallisia :D
Pienellä trollauksella saa vähän äksöniä palstalle, Kailiskin herää talvihorroksestaan :)
En ole musiikin asiantuntija.
Danko
27.12.2017 04:49:56 (muokattu 27.12.2017 04:50:25)

Epämuusikko: Mikä vika noissa ohjeissa?

Ja kyllä, pitää tietyt asiat tehdä jokseenkin samalla tavalla. En minäkään sekoittele kitaran kielten järjestystä soittaakseni J. Karjalaisen Kolme Cowboytä "omaan tyyliin".

+ tämän sivun toisesta kirjoituksestasi olisi joku voinut loukkaantuakin. Keskity.

ja mitä teippailuun tulee, niin katoppa vaikka tuosta sankarini Dave DiCenson ykköscrashia ja rideä:
https://www.youtube.com/watch?v=pfytko0fPQo

(stäckejä sielläkin on, eipä siinä. Stackit on kivoja, mutta liha ja peruna ensin :D )

Koska tästä pitää jo antaa plussa niin annan. +

e: Kricelle läjäpäin rudimenttiharjoituksia ja metronomitreeniä.
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)