Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nykyajan Kitara-Pedaalien soundien surkeus vs 50v vanhat purkit.
1 2 3 4 5 6 7
Luuviulu
24.12.2017 21:15:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on yksinkertainen syy sil, että kun miettii sitä yksinkertaist asiaa, että tekniikka menee aina eteenpäin, mut silti kuitenkin Kitara-Pedaalien soundit surkenee, niin mikä sen asian oikein selittää..?? :D Älytöntä. Särö- on ainoa soundi mikä on parantunut, kun jos miettii vaiks pelkkää Delay-Efektiä, niin 70-Luvun E.Harmonix Memory Man on parempi, kuin tän päiväinen Memory Man. Toimintoja on toki enempi uusis, mut silti ne on paskempia Soundiltaan, niin se on hyvin outo asia.
 
Boss:ejakin koskee sama. Nytkun tuli ne WAZA-Versiot vanhoist, niin outoa on, ettei Firma osaa tehdä edes identtisen kuuloisia omist vanhoist purkeist. Silloinkuin se eka sarja tuli niit WAZA-Purkkei, niin mul on ne Originaalit, niin vertailtiin niit F-Musan työntekijöiden kans, niin jokanen meist päätys siihen tulokseen, että WAZA-Versiot oli ihan paskoja niihin Orkkiksiin verrattuna, paitsi DS-1 WAZA oli parempi, mut jokanen muu oli paskempi, ei lähellekään identtisen kuuloinen.
 
-Tietäiskös joku jonkun sivuston, jossa on vertailtuna kaik kautta aikain arvostetuimmat efektit listattuna. ..ei mitään sellast sivustoa, joka esittelee näit nykyäivän kaupast ostettettavia purkkeja, kuin kuten jo totesin, niin omast mielest ajan saatos on parantunut vaan säröt. Heh, jos ihan vaiks Boss DD-2 vertaa DD-7. niin DD-7 on kyl enemmän toimintoi, mut se on tavallaan samantekevää, vaiks ois 100 toimintoa yhdes purkis, kun jos kerran lätökohtainen "Alku-Soundi" on jo samantien huomattavasti paskempi..
 
Ikä 35v. Kotipaikka: Turku. Kotimaa: Suomi. -Kuulun kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon. Olen kaksikylkinen, puolikarvoituksellinen, kynnellinen ja näennäisesti vapaa olento.
aristoteles666
24.12.2017 21:34:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sulla on vain huono maku.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
sticky fingers
24.12.2017 21:37:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1) aiempaa huonommat/halvemmat komponentit
2) mutu- kerroin
 
"'I've got, as they say, a well-developed talent for observation when it's already too late and some unpleasantness has happened"
Arkka
24.12.2017 21:44:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sticky fingers: 1) aiempaa huonommat/halvemmat komponentit
2) mutu- kerroin

 
Tämä.
 
aristoteles666: sulla on vain huono maku.
 
Ei välttämättä tämä. Itseäni ei ole haitannut.
 
petteri m
24.12.2017 21:45:52 (muokattu 24.12.2017 21:54:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on jouluaatto, luuviulu. Ota pari bissee ja mee nukkuu. Palataan asiaan kun olet miettinyt hommaa uudestaan
 
Funkånaut
24.12.2017 21:46:12 (muokattu 24.12.2017 21:46:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eivät ne ole paskempia, erilaisia kylläkin. Haluat vaan sitä fossillien soundia.
 
Jos sulla on jotain antipatioita jengiä kohtaan ni mee sää himaan ja vedä nakki käteen kato moi mulla skulaa ihan hyvin tänks.
Luuviulu
24.12.2017 21:52:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joulunakin siihen tuli joku idari päätään aukomaan... ...tätä samaa kysymyst kun pohtii moni. Jos et osaa antaa siihen vastaust, että se johtuu jostain tietystä seikasta, niin silloin et ymmärtänyt kysymystä.............
 
Ja sitäpaitsi Boss;ien kohdal meit oli kyl 3 kitaristia siin niit vertailemas ja jokanen päätys samaan lopputulokseen WAZA-Purkkien kans. Huvittavint oli, ettei edes Blues Driver ollut identtinen Standard-moden kans. Sen nyt pystyy ymmärtää, ettei identtist soundia saa Japsi-Versioiden kans tehtyä n.40v myöhemmin, kun niit silloisia komponentteja, yms piirilevyosi valmistavia firmoja ei enää ole, mutkun sentään kuitenkin Blues Driver on erikseen myynnis yhä, niin luulis nyt, että Standard -Mode ois Soundilt 100% Identtinen, mut ei ole. ...mut silti, niin nää WAZA;than haukkuu jokanen lyttyym Youtuben vertailuiskin. Outoa, ettei pystyt' tekemään parempia, kuin mitä vanhat oli ja jos et osaa antaa vastausta tähän, niin mene itkemään muual, kun ei pukki tuonut lahjoja, äläkä tähän pura vitututustas idari...........
 
Ikä 35v. Kotipaikka: Turku. Kotimaa: Suomi. -Kuulun kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon. Olen kaksikylkinen, puolikarvoituksellinen, kynnellinen ja näennäisesti vapaa olento.
Arkka
24.12.2017 22:06:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon aika tontuissa, mut oon ymmärtänyt, että näissä on se, että jonkin komponentin tekemisestä tulee kysynnän/säädösten puolesta kallista ja sit sitä ei enää tehdä -> eri saundi. Tai sit vaihdetaan halvempaan simppelisti koska halvempi tms.
 
Monesti varmaan tehdään myös "paremmin", mutta ei enää saa niitä "huonosti" tehtyjä, joissa oli the maaginen saundi.
 
petteri m
24.12.2017 22:15:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko niin että tämäkin luuviulun ulostulo on pelkästään hänen erään myynti-ilmoituksensa spin-off? Muualla torilla hän kauppaa originaalia Boss DM-2 spedua hintaan 250 euroa ja samaan hengenvetoon haukkuu waza-version niin siinä ilmossa kuin tässäkin ketjussa? Hyvä kysymys on mikä on vastine 80 euron hintaerolle ko. spedussa ottaen huomioon että:
- rupee olemaan potikat ja ehkä muutkin komponentit kuten konkat finaalissa siinä originaalissa-tai sitten ei
-waza:n s-mode ei ole erotettavissa originaalista ainakaan äänitteiden perusteella mitenkään. Jos luuviulu kuulet sokkona eron äänitteestä niin lyön satasen kouraan
-waza tarjoaa tuplasti viiveaikaa ja hieman kirkkaampaa soundia alkuperäisen lisäksi
-sellainen terminologia kuin 'parempi', 'paskempi' jne ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Kaikenlaisilla vermeillä saadaan kiinnostavaa jälkeä aikaan akun soittaja tuntee kamansa ja on käyttänyt aikaa niihin riittävästi ja osaa soittaa. Maailman hienointa musaa on tehty alkeellisilla kamoilla kautta historian. Miltä luulet kuulostavan jos annat Satrianille tai Vaille valikoiman niitä paskoja Waza-pedaaleja, jotka eivät toki ole mitään alkeellisia kamoja?
 
Kenis
24.12.2017 22:31:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossit eivät ole paras mittari tässä asiassa.
 
petteri m
24.12.2017 22:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei varmaankaan eikä ehkä missään asiassa. Sieltä löytyy ihan kaikenlaista settiä, parhaat on huikeita ja sitten on pullaa aika lailla.
 
Laulava Kylätohtori
24.12.2017 22:44:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arkka: Oon aika tontuissa, mut oon ymmärtänyt, että näissä on se, että jonkin komponentin tekemisestä tulee kysynnän/säädösten puolesta kallista ja sit sitä ei enää tehdä -> eri saundi. Tai sit vaihdetaan halvempaan simppelisti koska halvempi tms.
 
Monesti varmaan tehdään myös "paremmin", mutta ei enää saa niitä "huonosti" tehtyjä, joissa oli the maaginen saundi.

 
Juu, sehän oli usein just niin, että vanhoilla halvoilla paskoilla komponenteilla tuli parempi soundi kuin uusilla ja kalliilla, joissa ei ollut toleranssiheittoja tai huonoja valmistusmateriaaleja. Esim. wahithan oli just tällasia. Kelat, kun korvattiin "paremmilla" osilla, niin soundi huononi.
 
Toisaalta varmasti paljon on myös toisinpäin. Osia korvataan koko ajan halvemmilla, niin joskus se vaan huonontaa soundia.
 
More is less.
Luuviulu
24.12.2017 22:46:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellanen tietokonemainen steriiliys on mones ja kaik "lämpö" puuttuu esim E.harmonix:in Memory Manis,
 
Ikä 35v. Kotipaikka: Turku. Kotimaa: Suomi. -Kuulun kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon. Olen kaksikylkinen, puolikarvoituksellinen, kynnellinen ja näennäisesti vapaa olento.
Jeszse
24.12.2017 22:49:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aah lisää plussapuolia sille etten oo koskaan jaksanu kiinnostua irtopedaalien kanssa leikkimisestä.
 
Musiikin hyvyys ei ole makuasia. -Jucciz, ammattimuusikko
Luuviulu
24.12.2017 22:51:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Olisiko niin että tämäkin luuviulun ulostulo on pelkästään hänen erään myynti-ilmoituksensa spin-off? Muualla torilla hän kauppaa originaalia Boss DM-2 spedua hintaan 250 euroa ja samaan hengenvetoon haukkuu waza-version niin siinä ilmossa kuin tässäkin ketjussa?"
 
-Ööö, se on jo myyty ja just n.1h sit tuli uus varaus siihen.................
 
Ikä 35v. Kotipaikka: Turku. Kotimaa: Suomi. -Kuulun kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon. Olen kaksikylkinen, puolikarvoituksellinen, kynnellinen ja näennäisesti vapaa olento.
Laulava Kylätohtori
24.12.2017 22:58:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja komponenteissahan on paljon muitakin arvoja ja tekijöitä kuin se nimellisarvo, joten kaksi samanarvoista komponenttia voi kuulosta eriltä, vaikka molemmat olisi mitattu nimellisarvoiltaan samoiksi.
 
More is less.
Progorava
24.12.2017 23:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ja komponenteissahan on paljon muitakin arvoja ja tekijöitä kuin se nimellisarvo, joten kaksi samanarvoista komponenttia voi kuulosta eriltä, vaikka molemmat olisi mitattu nimellisarvoiltaan samoiksi.
 
Vähän niinku Matti ja Teppo.
 
Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut
Laulava Kylätohtori
24.12.2017 23:03:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Progorava: Vähän niinku Matti ja Teppo.
 
Nyt oli pakko pistää plussa! :D
 
More is less.
Luuviulu
24.12.2017 23:18:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika surullist, jos joku tekis tol taval, kuin ajattelet mun tekevän. Mä EN IKINÄ tekis mitään tollasta, mulle kun noi Pedaalit on melko tärkeitä, raha ei merkkaa mul mitään. Jos ei mul ois noit kahta, niin sitä toista en myis kyl kovin helpol. Luulen, että mul on jotain n.250 Pedaalia ja kaikki vaan siks, koska haluan niit olevan paljon, koska erilaiset soundit sopii eri biiseihin.
 
Sen takia kait olenkin huomannut ton soundien huononemisen helvetin pal yleisesti ottaen. Jos ei mul ois esim CE-1 CE-2 (Japan) CE-3 (Japan) CE-5, CE-20, CH-1 (Alkupään tuotanto-purkku, jossa Japsi-Osia mukana), Dimension DC-2, DC-3, niin en välttämät huomais sitäkään eroa, miten paskat soundit CE-20 on, verrattuna CE-1.
 
Ikä 35v. Kotipaikka: Turku. Kotimaa: Suomi. -Kuulun kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon. Olen kaksikylkinen, puolikarvoituksellinen, kynnellinen ja näennäisesti vapaa olento.
elon arska
24.12.2017 23:22:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni tunne siitä, että kinkku vaihtuu lähiaikoina poppareihin.
 
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «