Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Menetetyt kaupat
1 2
Pelimonni
24.12.2017 10:41:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä käynyt. Olet laiska. Et kokoajan ole somessa.
Et omista älykännykkää.
 
Kirjaudut sisään,,
 
Sorry, mutta meni jo.
 
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
iec
24.12.2017 11:57:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelimonni: Onko teillä käynyt. Olet laiska. Et kokoajan ole somessa.
Et omista älykännykkää.
 
Kirjaudut sisään,,
 
Sorry, mutta meni jo.

 
Arvaa vaan montako kertaa :D Yleensä niihin järjettömän halpoihin tarjouksiin ei ehdi. Jos joku myy jotain pilkkahinnalla, menee se saman tien kaupaksi. Ainoastaan yhden kerran onnistuin saamaan yhden vahvarin pilkkahinnalla.
 
Kerran kokeilin ostaa torilla olevaa 30 euron hintaista Dualin 505-levysoitinta (jossa oli vain äänirasian neula rikki), viimein kun myyjä vastasi soittooni, kuulosti ääni melko närkästyneeltä ja tyyppi vastasikin normaalin "Haloon" sijaan: "Jos soitat siitä levysoittimesta niin meni jo kaupaksi" Veikkaanpa että kaveri sai jotain luokkaa 50 puhelua tunnissa ;) Uusihan maksaa nykyään noin 1000 euroa ja käytetyt pyörivät 250 euron hintaluokassa.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
horseface
24.12.2017 12:05:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä hyvät kaupat ovat menneet sivu suun siksi, että olen yrittänyt periaatteesta tiputtaa hintaa jonkun 50 €, jonka rationaalisempi ostaja on ollut valmis pulittamaan suoralta kädeltä.
 
Huutamalla ne asiat selviää.
opel99
24.12.2017 13:00:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vuosia sitten myyjä ei vaivautunut vastaamaan yhteen kysymykseen,niin se keppi meni sivusuun
 
ei se ikä vaan asenne
MustaKissa
24.12.2017 15:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutama viikko sitten torilla oli todella halpa kitara myynnissä. 36 minuuttia ihmettelin josko tili näyttäisi sopivaa lukemaa ja millaisesta kitarasta kyse. Sillä välin myyjä oli jo toisen kanssa ehtinyt kaupat sopimaan. Jos kitara on halpa, niin parempi lienee hutkia kuin tutkia, muuten aiemmin herännyt muusikko kitaran nappaa.
 
Kalusto...check. Riittävät taidot...check. Luovuus tekemiseen...uncheck.
hallu
24.12.2017 15:58:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ikinä en ole nopeita kauppoja tehnyt kun olen niin kova jahkailemaan enkä halua tehdä hätiköityjä ratkaisuja pakotettuna eli on todella harvinaista, että juuri minun etsimäni kapine tulisi äkisti halvalla myyntiin ja yritän välttää etten ostaisi mitään pelkästään siksi, että se on halpa.
 
Aika paljon olen menettänyt myös hitaampia kauppoja loputtoman jahkailuni vuoksi. Muuten koitan itse pitää sitä toimintatonnia käsillä, että raha ei olisi hyvän kaupan esteenä, mutta ei sekään auta kun on luonteeltaan tämmönen lapatossu :-D
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
hevikukko
24.12.2017 17:25:13 (muokattu 24.12.2017 17:27:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivottavasti eräs myyjä on kunnossa. Pistin viestii muutamat viikot sitte...silloin hän oli kirjautunut muutamaa viikkoa aiemmin. Ei puh numeroa eikä sähköpostia. Vaikea siis ostaa mitään kun ei saa kiinni mistään. Kaupat on menetetty aikalailla toisinpäin ajateltuna. Mikäli hän vaivautuu kirjautumaan sisään kun kerran on tavaraa laittanut myyntiin saatan vielä lämmetä asialle....ehkä.
 
Hyvää Joulua m.netin porukka!!!
 
Katkennut kieli ei ehjäksi muutu.
noon
24.12.2017 23:08:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvon ja huopaan että ostanko. Kun vihdoin teen päätöksen, muytävänä ollut kohde meni just 5min aikaisemmin.
 
Että näin ...
 
hallu
24.12.2017 23:43:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noon: Arvon ja huopaan että ostanko. Kun vihdoin teen päätöksen, muytävänä ollut kohde meni just 5min aikaisemmin.
 
Että näin ...

 
toisaalta välillä kun löytää torilta oikein kuumottavan kohteen, niin sitä alkaa jahkailla ja yllättävän usein kun jahkailu päättyy siihen, että kohde meni jo, niin sitä onkin itsellä huojentunut olo ettei tarvinnut ostaa sitä tai ettei sortunut ostamaan sitä ja että nyt se on jonkun toisen piruparan reisana :-D. Tulee semmoinen fiilis, että "huh se oli lähellä" :-).
 
Hiljattain, siis ihan nyt eilen tai jotain, minulle kävi niin että himoistisn torilta esinettä ja jahkailin ja jahkailin (mutta tyypillistä lyhyemmän ajan) ja sain uskoteltua itselleni, että nyt tehdään raudanluja ja hienoakin hienompi suunnitelma, jossa ostan himoitsemani laitteen ja myyn kitarani jolla rahoitan homman. Ehdin ja laittaa kitarani torille ja lähdin tarkistamaan himoitsemaani laitetta huomatakseni että se oli jo mennyt. Ensin epäuskoinen ähkäisy "kuinka tässä nyt näin kävi" sitten äkkiä kitara torilta ennenkuin joku ehtii ostaa sen ja nyt olen takaisin lähtötilanteessa, mutta sain käydä koko jännitysnäytelmän läpi ja ihan ilmaiseksi lopultakin :-D . Joten olo on vähän pettynyt, mutta enemmän huojentunut. Pahaa vain pelkään, että ennen kuin pääsen toukokuuhun, niin olen ostanut jotain.
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
hevikukko
25.12.2017 00:27:37 (muokattu 25.12.2017 07:52:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: toisaalta välillä kun löytää torilta oikein kuumottavan kohteen, niin sitä alkaa jahkailla ja yllättävän usein kun jahkailu päättyy siihen, että kohde meni jo, niin sitä onkin itsellä huojentunut olo ettei tarvinnut ostaa sitä tai ettei sortunut ostamaan sitä ja että nyt se on jonkun toisen piruparan reisana :-D. Tulee semmoinen fiilis, että "huh se oli lähellä" :-). ......
 
Vaihe 1. Tuon mä ostan!...mutta myyn tämän omani hintaan xjhjhjdhfjhjf homma on periaatteessa valmis....sitten....din din din
 
Ensin epäuskoinen nyt tehdään raudanluja ja hienoakin hienompi suunnitelma, niin olen ostanut jotain.
 
Ehdin ja laittaa kitarani torille ja lähdin tarkistamaan himoitsemaani laitetta huomatakseni että se oli jo mennyt...
 
Vaihe 2. Tädää! Se on mennyt ja sitten olet saanut samalla ilmoituksen ohella, jossa joku tarjoaa jo tingitystä kitarastasi vain puolet hinnasta :D Jeee! ...tai on vaihdossa joku miljoonasarjatuotannon trankku-nuppi ala 200 egee....jälleenmyyntihinta ehkä 80;-
 
Maksa siis haluamasi tuote itse "omasta lompakostasi"...samalla unelmoiden hyvistä sivukapoista.
 
...sain käydä koko jännitysnäytelmän läpi ja ihan ilmaiseksi lopultakin :-D . Joten olo on vähän pettynyt, mutta enemmän huojentunut. Pahaa vain pelkään, että ennen kuin pääsen toukokuuhun, niin olen ostanut jotain...... vain omilla rahoillani ilman kunnon vaihtokauppaa. Piste
 
Eikö ole voittaja viilis???? Sori Joulutrollaus...takas asiaan =)..... ->
 
Katkennut kieli ei ehjäksi muutu.
jhlamm
25.12.2017 01:04:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: Toivottavasti eräs myyjä on kunnossa. Pistin viestii muutamat viikot sitte...silloin hän oli kirjautunut muutamaa viikkoa aiemmin. Ei puh numeroa eikä sähköpostia. Vaikea siis ostaa mitään kun ei saa kiinni mistään. Kaupat on menetetty aikalailla toisinpäin ajateltuna. Mikäli hän vaivautuu kirjautumaan sisään kun kerran on tavaraa laittanut myyntiin saatan vielä lämmetä asialle....ehkä.
 
Hyvää Joulua m.netin porukka!!!

 
Itsellä liki sama fiilis. Pari pikaviestiä laittanut että ostan, mutta ei ole tullut vastausta. Mnetissä kyllä käynyt mutta viesteihin ei ole vastannut. Pian varmaan pitää tähän varatut rahat siirtää seuraavaan kohteeseen.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
horseface
25.12.2017 01:20:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: toisaalta välillä kun löytää torilta oikein kuumottavan kohteen, niin sitä alkaa jahkailla ja yllättävän usein kun jahkailu päättyy siihen, että kohde meni jo, niin sitä onkin itsellä huojentunut olo ettei tarvinnut ostaa sitä tai ettei sortunut ostamaan sitä ja että nyt se on jonkun toisen piruparan reisana :-D. Tulee semmoinen fiilis, että "huh se oli lähellä" :-).
 
Hiljattain, siis ihan nyt eilen tai jotain, minulle kävi niin että himoistisn torilta esinettä ja jahkailin ja jahkailin (mutta tyypillistä lyhyemmän ajan) ja sain uskoteltua itselleni, että nyt tehdään raudanluja ja hienoakin hienompi suunnitelma, jossa ostan himoitsemani laitteen ja myyn kitarani jolla rahoitan homman. Ehdin ja laittaa kitarani torille ja lähdin tarkistamaan himoitsemaani laitetta huomatakseni että se oli jo mennyt. Ensin epäuskoinen ähkäisy "kuinka tässä nyt näin kävi" sitten äkkiä kitara torilta ennenkuin joku ehtii ostaa sen ja nyt olen takaisin lähtötilanteessa, mutta sain käydä koko jännitysnäytelmän läpi ja ihan ilmaiseksi lopultakin :-D . Joten olo on vähän pettynyt, mutta enemmän huojentunut.

 
Mulle käy usein niin, että suorastaan toivon jonkin kuumottavan laitteen häviävän torilta, jotta ei tarvitse itse tuskailla asiaa. Olen usein tuntenut samaa helpotusta.
 
Huutamalla ne asiat selviää.
hevikukko
25.12.2017 01:29:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Itsellä liki sama fiilis. Pari pikaviestiä laittanut että ostan, mutta ei ole tullut vastausta. Mnetissä kyllä käynyt mutta viesteihin ei ole vastannut. Pian varmaan pitää tähän varatut rahat siirtää seuraavaan kohteeseen.
 
Varaudu siihen, mutta älä pahoita mieltäsi! Ajattele positiviisesti....kyllä se siitä ;)
 
Kyllä näitä kauppoja tulee ja menee.
 
Katkennut kieli ei ehjäksi muutu.
hallu
25.12.2017 10:11:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: Vaihe 1. Tuon mä ostan!...mutta myyn tämän omani hintaan xjhjhjdhfjhjf homma on periaatteessa valmis....sitten....din din din
 
Ensin epäuskoinen , niin olen ostanut jotain.

 

 
Vaihe 2. Tädää! Se on mennyt ja sitten olet saanut samalla ilmoituksen ohella, jossa joku tarjoaa jo tingitystä kitarastasi vain puolet hinnasta :D Jeee! ...tai on vaihdossa joku miljoonasarjatuotannon trankku-nuppi ala 200 egee....jälleenmyyntihinta ehkä 80;-
 
Maksa siis haluamasi tuote itse "omasta lompakostasi"...samalla unelmoiden hyvistä sivukapoista.
 
vain omilla rahoillani ilman kunnon vaihtokauppaa. Piste
 
Eikö ole voittaja viilis???? Sori Joulutrollaus...takas asiaan =)..... ->
 
Plussalla piti pamauttaa :-D kyllähän tää on tuttuakin tutumpaa:-)
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
Åboensis
26.12.2017 13:45:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelimonni: Onko teillä käynyt. Olet laiska. Et kokoajan ole somessa.
Et omista älykännykkää.
 
Kirjaudut sisään,,
 
Sorry, mutta meni jo.

 
On käynyt. Tosin viimeksi kävi siksi, että kaupan toinen osapuoli ei kirjautunut eikä katsonut kännykkäänsä. Vkolla sovittiin alustavasti tapaaminen ja vaihtokaupat lauantaiksi. Tarkempi kellonaika ja paikka piti kauppakumppanin ilmoittaa perjantaina. Kun mitään ei kuulunut, yritin ottaa yhteyttä. Turhaan.
 
Kun vielä lauantaiaamunakaan ei kuulunut yhteydenottoa, päättelin kauppojen peruuntuneen. Lähdin hoitamaan toista päivälle sovittua afääriä. Puoliltapäivin alkoi puhelin soida vimmatusti. Oliko vaihdokki mukana, klo 14 kävisi tapaaminen? Valitettavasti ne kaupat jäivät tekemättä. En ottanut vaihtovermettä parinsadan kilometrin ajomatkalle mukaan ihan vain "varmuuden vuoksi".
 
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
Rämppy
26.12.2017 16:58:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: toisaalta välillä kun löytää torilta oikein kuumottavan kohteen, niin sitä alkaa jahkailla ja yllättävän usein kun jahkailu päättyy siihen, että kohde meni jo, niin sitä onkin itsellä huojentunut olo ettei tarvinnut ostaa sitä tai ettei sortunut ostamaan sitä ja että nyt se on jonkun toisen piruparan reisana :-D. Tulee semmoinen fiilis, että "huh se oli lähellä" :-).
 
Hiljattain, siis ihan nyt eilen tai jotain, minulle kävi niin että himoistisn torilta esinettä ja jahkailin ja jahkailin (mutta tyypillistä lyhyemmän ajan) ja sain uskoteltua itselleni, että nyt tehdään raudanluja ja hienoakin hienompi suunnitelma, jossa ostan himoitsemani laitteen ja myyn kitarani jolla rahoitan homman. Ehdin ja laittaa kitarani torille ja lähdin tarkistamaan himoitsemaani laitetta huomatakseni että se oli jo mennyt. Ensin epäuskoinen ähkäisy "kuinka tässä nyt näin kävi" sitten äkkiä kitara torilta ennenkuin joku ehtii ostaa sen ja nyt olen takaisin lähtötilanteessa, mutta sain käydä koko jännitysnäytelmän läpi ja ihan ilmaiseksi lopultakin :-D . Joten olo on vähän pettynyt, mutta enemmän huojentunut. Pahaa vain pelkään, että ennen kuin pääsen toukokuuhun, niin olen ostanut jotain.

 
Heh joo...näin siinä taitaa yleensä käydä jos tekee hienoja suunnitelmia. Jos todella haluaa jonkun harvemmin tarjolla olevan tai edukkaasti hinnoitellun kamppeen, silloin täytyy vaan välittömästi ilmoittaa että "ostan". Sen jälkeen raavitaan rahat kasaan vaikka visaa vingutellen ja keksitään puolisolle hyvät selitykset. Njoo... oikeesti mä olen vahvasti sitä mieltä, että mikään musavehje ei ole sen arvoinen, että pitäis hommata itsensä kuseen esim. isommilla luotoilla mitä oma tulopuoli kestää.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
parek
26.12.2017 17:27:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just parhaillaan odotan milloin joku nappais torilta yhden tavaran pois. Olen jo monta kertaa ollut aikeissa ostaa sen, mutta emmin. Harmittaa varmasti jos menee sivusuun, mutta ehkä tämä arpominen on merkki siitä etten oikeasti tarpeeksi paljon halua / tarvitse sitä kun pelaan tällaista uhkapeliä.
 
Metalkallo
26.12.2017 17:34:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

o0o: Just parhaillaan odotan milloin joku nappais torilta yhden tavaran pois. Olen jo monta kertaa ollut aikeissa ostaa sen, mutta emmin. Harmittaa varmasti jos menee sivusuun, mutta ehkä tämä arpominen on merkki siitä etten oikeasti tarpeeksi paljon halua / tarvitse sitä kun pelaan tällaista uhkapeliä.
 
Yleensä juu tuo on merkki et ei välttämättä ole tarvetta tavaralle, sitä ei vain itse hoksaa kun on niin ostohaalarit päällä. Se on lopulta hyvää harjoitusta, oppii tuntemaan itseä paremmin ja tulemaan viisaammaksi ostojen kanssa. :)
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Jukka Häikiö
26.12.2017 17:49:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattuuhan sitä kaikenlaista. Nää on ärsyttäviä, kun jotain sovitaan, niin siitä ei sitten pidetä kiinni, eikä viitsitä sen kummemmin edes ilmoitella. Joskus kävi sellainen hommeli, oltiin sovittu eräs kauppa jossa oli vaihtotavaraa kummallakin ja jotain välirahaa, homma oltiin sovittu ja puuttui enää ajankohta ja paikka, kun välimatkaa oli jonkun verran. Noh, minä sitten otin yhteyttä, jotta missä nähdään, niin toinen osapuoli ilmoitti, että:eilen tuli rahamies ja vei. Sellaista "herrasmiehen" toimintaa. On näitä joskus muitakin ollut vastaavanlaisia, mutta minkäs tekee, onneksi nää nyt ei silleen vaikuta mihinkään, mutta ottaa se silti aivoon.
Eräs juttu on jännä ja kävi taas kerran itselle tässä ihan hiljan. Tulee laitettua jotain Torille ja sitten iskeekin katumapää, siinä ei muuten auta kuin myydä, jos on jo luvannut jollekin myydä. Tällä kertaa sai onneksi romut pois Torilta, ennen kuin kerkes vahinkoa syntymään. Täytyy sanoa, ettei ikinä ole ollut vielä niin paljon mielenkiintoa jotain myytäviä kohtaan, mitä nyt oli.
Tuota Aurora Telen ilmoa oli avattu alle vuorokaudessa yli 200 kertaa, jo ekan tunnin aikana yli 100 kertaa, Metropoulos vaffaria yli 100 kertaa myös.
Siinä tuli sitten käytyä treeniksellä harjoittamassa niin kutsuttua "eron hetken lempeä", siinä lemmen keskellä sitten iski "eroahdistus", eli, minkähän takia mä näitä oikeestaan oon myymässä? Eikun akti loppuun ja romut pois Torilta. Lienee kamarunkkarin tauti vaan ollut taas piilevässä muodossa ja iski kun ei ollut valppaana.
Se on vaan niin, jos on jotain, minkä tietää ja tuntee olevan sellaista, ettei homma vaihtamalla parane, saattaa olla viisasta pysytellä siinä, varsinkin jos kyse on ns. uniikkiyksilöistä. Vaihtelee sitten jotain muuta, vaikka sitten sukkia muutaman kerran päivässä...
 
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
steelduck
26.12.2017 18:03:34 (muokattu 26.12.2017 18:06:16)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jukka Häikiö:
Eräs juttu on jännä ja kävi taas kerran itselle tässä ihan hiljan. Tulee laitettua jotain Torille ja sitten iskeekin katumapää...

 
Ai se on sulla vielä. Olin helpottunut, kun se hävisi kun kaasutti ihan huolella. Pidä vaan sitä Teleä piilossa, niin saan vähitellen laitettua sukan varteen ja otan sitten yhteyttä. :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «