Aihe: Fuzz
1 2 3 4 587 88 89 90 9196 97 98 99 100
StevieRayVehkakoski
16.12.2017 09:17:19
Noin äkkiseltään sillä ei pitäisi olla juuri väliä kula sen on kolvannut kunhan kytkentä on mahdollisimman perinteinen fuzzface ja transistorien arvot on kohdallaan.
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
Haeroe
22.12.2017 19:41:53

Laulava Kylätohtori: Videota näkemättä vastaan S0r0666:n eli FYA Electronicin fuzzit.

Nyt tuli FYA futsi taloon. Toimii. Toi vehje inspiroi soittamaan aivan uusia juttuja. Juju on kai, että ajan tuota nyt vähän murollaan olevaan JTM45-johdannaiseen Bluetoneen. Edellinen futsiyritys oli lähinnä kihinää ja sirinää. Tää jää taloon, vaikka ei välttämättä olekaan laudassa jatkuvasti.

Kiitos vinkistä.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Metalkallo
22.12.2017 20:09:10
Haeroe: Nyt tuli FYA futsi taloon. Toimii. Toi vehje inspiroi soittamaan aivan uusia juttuja. Juju on kai, että ajan tuota nyt vähän murollaan olevaan JTM45-johdannaiseen Bluetoneen. Edellinen futsiyritys oli lähinnä kihinää ja sirinää. Tää jää taloon, vaikka ei välttämättä olekaan laudassa jatkuvasti.

Kiitos vinkistä.

Hieman muroisen (säröisen) soundin päälle fuzzia yleensä käytetään muistaakseni, toimii paremmin sillein kun suoraan puhtaan päällä.
Vähemmän on nykyään enemmän
Epävirtuoosi
23.12.2017 09:08:55 (muokattu 23.12.2017 09:12:34)
Kyllä se täälläkin on niin, että kun tuli FYA futsi taloon niin loppui täydellisen fuzzin etsintä! Eräs kiertävä jenkkilän muusikko ei suostunut lähtemään Suomen lomaltaan ennen kuin myyn sille mun FYA EFF fuzzin. Piti ite tilata uus :D

EDIT. Tuli vieläpä "vahingossa" vaihdossa alunperin mulle tuo FYA fuzz.
steelduck
23.12.2017 09:24:36

Mikä on FYA Fuzz?
Laulava Kylätohtori
23.12.2017 10:27:38
Haeroe: Nyt tuli FYA futsi taloon. Toimii. Toi vehje inspiroi soittamaan aivan uusia juttuja. Juju on kai, että ajan tuota nyt vähän murollaan olevaan JTM45-johdannaiseen Bluetoneen. Edellinen futsiyritys oli lähinnä kihinää ja sirinää. Tää jää taloon, vaikka ei välttämättä olekaan laudassa jatkuvasti.

Kiitos vinkistä.

Mulla on noita ollut useampia ja kaikki loistavia, joten uskalsi kyllä suositella toisillekin. Nykyään mulla on Fyan Skreddyn Lunar Module ja sekin on kyllä huikea peli, mutta jotenkaan vaan ei nuo fuzzit tunnu olevan meikäläisen teekuppi, vaikka yrittämisen puutteesta ei voi moittia. Usean vuoden aikana on tullut kymmeniä testailtua, mutta joku niissä aina mättää...
More is less.
Laulava Kylätohtori
23.12.2017 10:28:33
steelduck: Mikä on FYA Fuzz?

Jäsen S0r0666:n spedufirma. Eli FYA Custom tai FYA Electronic...
More is less.
mopar
23.12.2017 14:42:30 (muokattu 23.12.2017 17:18:19)

En ole oikein päässy sinuiksi fuzzien kanssa. Aina ovat hetken kokeilun jälkeen menneet myyntiin. Menin nyt kattomaan tuubista noi pätkät ja tuntuu että kyllä se fuzzi on taas hommattava... On tää vaikeeta...

https://youtu.be/HLoJzejazKU
https://youtu.be/GkCT0SDsqmE

Pitäs löytää pedaali joka toimii puhtaalle Fender -henkiselle vahvistimelle. Tietty oodeen voin laittaa futsin ja vahvistimen väliin. Ja pitäis toimia myös suht hiljasella volume -tasolla. Mikäköhän purkki olis mulle hyvä. Enemmän semmonen hendrix/gilmour saundi on mun mieleen. Grungepörinät ei niinkään kiinnosta. Ehdotuksia otetaan vastaan...
steelduck
23.12.2017 15:49:02

mopar: En ole oikein päässy sinuiksi fuzzien kanssa. Aina ovat hetken kokeilun jälkeen menneet myyntiin. Menin nyt kattomaan tuubista noi pätkät ja tuntuu että kyllä se fuzzi on taas hommattava... On tää vaikeeta...

Pitäs löytää pedaali joka toimii puhtaalle Fender -henkiselle rvahvistimelle. Tietty ooodeen voin laittaa futsin ja vahvistimen väliin. Ja pitäis toimia myös suht hiljasella volume -tasolla. Mikäköhän purkki olis mulle hyvä. Enemmän semmonen hendrix/gilmour saundi on mun mieleen. Grungepörinät ei niinkään kiinnosta. Ehdotuksia otetaan vastaan...

Wanpler Velvet Fuzz.
Laulava Kylätohtori
23.12.2017 16:37:56
mopar: En ole oikein päässy sinuiksi fuzzien kanssa. Aina ovat hetken kokeilun jälkeen menneet myyntiin. Menin nyt kattomaan tuubista noi pätkät ja tuntuu että kyllä se fuzzi on taas hommattava... On tää vaikeeta...

Pitäs löytää pedaali joka toimii puhtaalle Fender -henkiselle rvahvistimelle. Tietty ooodeen voin laittaa futsin ja vahvistimen väliin. Ja pitäis toimia myös suht hiljasella volume -tasolla. Mikäköhän purkki olis mulle hyvä. Enemmän semmonen hendrix/gilmour saundi on mun mieleen. Grungepörinät ei niinkään kiinnosta. Ehdotuksia otetaan vastaan...

Vähän sama itsellä. Huikeita soundeja niistä repivät irti, mutta itsellä on niiden kanssa aina joku ongelma. Ehkä se ei sitten olekaan se soundi, vaan se reagointi ja tuntuma. Tiedä sitten.

Lovepedalin 200lbs on huippu puhtaan Fenderin kanssa. Ainakin oman Bluetonen. Kun ei nyt kehtaa ihan suoraan täällä markkinoida, niin jos liikut Raumallapäin, niin saat lainaan ja itse testata, miten toimii...
More is less.
Metalkallo
23.12.2017 22:05:35
mopar: Pitäs löytää pedaali joka toimii puhtaalle Fender -henkiselle vahvistimelle. Tietty oodeen voin laittaa futsin ja vahvistimen väliin. Ja pitäis toimia myös suht hiljasella volume -tasolla. Mikäköhän purkki olis mulle hyvä. Enemmän semmonen hendrix/gilmour saundi on mun mieleen. Grungepörinät ei niinkään kiinnosta. Ehdotuksia otetaan vastaan...

Mulla on Fender 59 eli 5F6-A Bassman kloonina ja sen ja kitaran välissä on OD pedaalia sekä juuri jäsen S0r666:n tekemä klooni Fulltone 69:stä Pii (silicon) transistorilla. Toimii ainakin mulle hyvin ja pystyy vetään kovalla tai hiljaisella. Tuo 69 on just Hendrix tyyppinen fuzz, periaatteessa fuzz face klooni.
Rämppy
23.12.2017 22:11:51
mopar: Pitäs löytää pedaali joka toimii puhtaalle Fender -henkiselle vahvistimelle. Tietty oodeen voin laittaa futsin ja vahvistimen väliin. Ja pitäis toimia myös suht hiljasella volume -tasolla. Mikäköhän purkki olis mulle hyvä. Enemmän semmonen hendrix/gilmour saundi on mun mieleen. Grungepörinät ei niinkään kiinnosta. Ehdotuksia otetaan vastaan...

Mulla on ollut kohta vuoden Fender Twinin kanssa käytössä Bearfoot Candy Apple Fuzz (silver). Toimii hienosti sellaisenaan sekä od-pedaaleilla ryyditettynä. Tuostahan on myös Germanium-versio (gold), joka on soundeiltaan hieman pehmeämpi ja overdrivemaisempi. Molemmat hyviä. Irtoaa hyvinkin röyhkeää ja rankkaa soundia, mutta soundit ovat kuitenkin toimivia eikä pelkkiä kuriositeetteja.
In Finland we have this thing called "diu diu".
velipekka
23.12.2017 23:55:26
Mulla on Fender 59 eli 5F6-A Bassman kloonina ja sen ja kitaran välissä on OD pedaalia sekä juuri jäsen S0r666:n tekemä klooni Fulltone 69:stä Pii (silicon) transistorilla. Toimii ainakin mulle hyvin ja pystyy vetään kovalla tai hiljaisella. Tuo 69 on just Hendrix tyyppinen fuzz, periaatteessa fuzz face klooni.

Eikö se Fultone 69 ole germanium transistoreilla ja Fulltone 70 silicone transistoreila?
Metalkallo
24.12.2017 02:51:21
velipekka: Eikö se Fultone 69 ole germanium transistoreilla ja Fulltone 70 silicone transistoreila?

Joo, noinhan nuo menee vakio versioissa, mut itse sanoin S0r666:lle haluavani Fulltone 69 fuzzista kloonin Pii transistoreilla ja näin tapahtui tahtoni ja tuo fuzz oli syntynyt maailmaan. :)
Aamuhaamu
27.12.2017 22:50:08
Onnistuin saamaan Analogmanin Astro Tone -fuzzista jotain japanilaisen radion kuuloista musaa ja kälkätystä ulos. Muilla samantyylisiä kokemuksia?
Metalkallo
02.01.2018 22:37:33
Ihan jännä tuo jos Bossin pedaali on fuzzin ja wahin välissä niin kuin bufferina jolloin se estää wahia oskilloimasta eli huutamasta. Jännä myös tuo soundi fuzzissa silloin kun se on ennen wahia, sillein räkäisempi ja todella voimakkaan kuuloinen/oloinen. Fuzz ehkä puhdistuu hiukan paremmin laitettuna wahin jälkeen kuin ennen, mutta taidan itse pitää ennen kun se soundi on niin reagoiva ja eläimellinen. Vähän kuin vertaisi kotikissan sähinää leijonan karjuntaan.
Kefiiri
02.01.2018 23:51:58
Aamuhaamu: Onnistuin saamaan Analogmanin Astro Tone -fuzzista jotain japanilaisen radion kuuloista musaa ja kälkätystä ulos. Muilla samantyylisiä kokemuksia?

Joo kyllähän futseista perinteisesti kuuluu ainakin venäläisiä AM-asemia.
En ole musiikin asiantuntija.
Aamuhaamu
03.01.2018 07:28:29
Kefiiri: Joo kyllähän futseista perinteisesti kuuluu ainakin venäläisiä AM-asemia.

Onko tämä hyvän vai huonon futsin merkki?
Kefiiri
03.01.2018 08:09:28
Aamuhaamu: Onko tämä hyvän vai huonon futsin merkki?

Radion kuuluminen ei vissiin korreloi mitenkään futsin soinnillisten ominaisuuksien kanssa. Esim. Fuzzfacessa moinen oli aika tavallista. Niin aidoissa kuin kopioissakin.
En ole musiikin asiantuntija.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)