Aihe: Novation Launchpad Minin käyttövinkkejä?
1
lottie
12.08.2017 18:15:07
Hei!

Sain tässä hiljattain sattumalta käsiini Novation Launchpad Minin, ja rehellisesti sanottuna mulla ei ole hajuakaan, mitä sillä voi tehdä. Osaisko joku viisaampi kertoa, mitä tuolla laitteella käytännössä saa aikaiseksi? Oon hiljattain hankkinut myös Studio One -softan, joten etenkin se kiinnostais, voiko Launchpad tuoda jotakin lisää tuon ohjelman käyttöön?

Oon studiotyöskentelyssä vasta aivan ensitaipaleella, joten kaikki apu on tervetullutta :)
Stone
20.12.2017 23:03:05

lottie: Hei!

Sain tässä hiljattain sattumalta käsiini Novation Launchpad Minin, ja rehellisesti sanottuna mulla ei ole hajuakaan, mitä sillä voi tehdä. Osaisko joku viisaampi kertoa, mitä tuolla laitteella käytännössä saa aikaiseksi? Oon hiljattain hankkinut myös Studio One -softan, joten etenkin se kiinnostais, voiko Launchpad tuoda jotakin lisää tuon ohjelman käyttöön?

Oon studiotyöskentelyssä vasta aivan ensitaipaleella, joten kaikki apu on tervetullutta :)

Nosto.

Sama täällä...ollaan pihalla kuin lumiukot tyttären kanssa, että miten tuota käytetään ja olisiko sen mukana tullutta Abley live softaa jokin yksinkertaisempi studiosofta??? Reaper?
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Stone
21.12.2017 20:09:21 (muokattu 21.12.2017 20:10:39)

anapena: Youtubesta ja valmistajan sivuilta tutorial-videoita, sitten vaan ankaraa roplausta.

Toivotaan, että teinityttären pitkäjänteisyys riittää (ettei myös launchpad lennä pitkin seiniä) :) Eniten mietin, että onko tuo Ableton live softa siihen se simppelein...
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
gunner
22.12.2017 10:34:14
Ableton on luultavasti eniten tehty Launchpadia varten, joten uskoisin sen kyllä olevan alkuun paras vaihtoehto.

Pystytkö kertomaan, mihin tarkoitukseen haluasitte käyttää Launchpadia? Mitä sillä teidän mielestä pitäisi pystyä tekemään?
Stone
24.12.2017 13:43:44 (muokattu 24.12.2017 13:48:16)

gunner: Ableton on luultavasti eniten tehty Launchpadia varten, joten uskoisin sen kyllä olevan alkuun paras.

Kiitos, hyvä tietää.

Pystytkö kertomaan, mihin tarkoitukseen haluasitte käyttää Launchpadia? Mitä sillä teidän mielestä pitäisi pystyä tekemään?

Toi tyttö haluaisi varmaan ainakin ladata siihen jotain taustaraitoja sekä biisejä, joihin sitten äänittäisi/ kerrostaisi jotain elementtejä lisää, kuten omaa laulua, pianoa tms.

Sitten varmaan haluaisi tehdä tyhjästä jotain omia juttuja, johon tulisi eri raidoille rumpubiittiä, muita instrumentteja (löytyykö Ableton liven jostain kirjastosta jotain?) sekä vaikka laulua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)