Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5310 311 312 313 314343 344 345 346 347
Guitarfreak
12.12.2017 15:28:26
Åboensis: Odottele ihan kaikessa rauhassa hetki. Kyllä se siitä. Kohta kaasuttaa taas ;D.

Niinno. Nonii.

Onneks kämppä on pieni nii ei lähde käsistä...
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
BugBadWolf
12.12.2017 16:46:45
Guitarfreak: Niinno. Nonii.

Onneks kämppä on pieni nii ei lähde käsistä...

Kyllä sinun pitäisi ihan näköaistihavaintojen perusteella tietää, että pienenkin kämpän lataaminen enemmän kuin täyteen tarpeetonta romua on vain järjestelykysymys ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Guitarfreak
12.12.2017 17:35:49
BugBadWolf: Kyllä sinun pitäisi ihan näköaistihavaintojen perusteella tietää, että pienenkin kämpän lataaminen enemmän kuin täyteen tarpeetonta romua on vain järjestelykysymys ;D

Jos haluaa omaan kämppään muuttaa nii onnistuis.. mut ei viitti vaa romun takia :D
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
kouhia666
12.12.2017 17:53:56
Joku perus Rg 6 kielisenä ja kiinteätallaisena kaasuttelisi.
Morri
12.12.2017 18:01:13
Ei ole koskaan gasittanut Ibanezin kitarat, en oikeastaan edes pidä niistä, mutta nyt kuumottaisi yksi torilla oleva RG...outoa...
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Savu
12.12.2017 21:46:56
kouhia666: Joku perus Rg 6 kielisenä ja kiinteätallaisena kaasuttelisi.

Ei muuta kun kauppoja hieromaan. ;)
-Ibanez freak- Torilla tavataan!
Sotakoira Musti
14.12.2017 16:01:17
Eilisiltana se iski. Virkamatkalla hotellissa pötkötellessä ja oluttölkki kourassa. Rickenbackerin 360c63/12. Pakko saada.
Si vis pacem, para bellum.
Milkop
20.12.2017 17:29:31

Prkl kun miellyttääkin tämä malli silmää. Onneksi ei ole rahaa.

https://www.thomann.de/fi/prs_se_custom_24_exotic_top_spm_vs.htm
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
steelduck
20.12.2017 22:32:27 (muokattu 20.12.2017 22:38:39)

Universal Audio OX, kuumottaa ihan huolella. Minulla on jo Torpedo, mutta tämä vaikuttaa todella hyvältä Ei käytä impulsseja vaan homma viety vähän pidemmälle, jota kutsuvat dynamic speaker modelingiksi.:

https://www.youtube.com/watch?v=zvg-qC7WJ4o
hallu
20.12.2017 22:55:35
steelduck: Universal Audio OX, kuumottaa ihan huolella. Minulla on jo Torpedo, mutta tämä vaikuttaa todella hyvältä Ei käytä impulsseja vaan homma viety vähän pidemmälle, jota kutsuvat dynamic speaker modelingiksi.:

https://www.youtube.com/watch?v=zvg-qC7WJ4o

Enpä tiedä, eikös tuo ole jokseenkin samanlainen laite kuin Torpedo Live/studio, mutta vaatii vaan tabletin rinnalleen? jos noiden vehkeiden tarkoitus on luoda uskottava illuusio kitarakaapista, niin miten se homma viedään pidemmälle? eikö se torpedo pitänyt olla jo täydellinen, jota ei voi kaapista erottaa? siis jos tarkoitus on mallintaa kaappia. Sehän tarkoittaa, että oikea mikitetty kaappi on se paras mahdollinen, jota noi kaikki rakkineet yrittää jäljitellä. Miten torpedosta enää pannaan paremmaksi? mikä puute torpedolivessä/studiossa on jota pitäisi vielä korjata?

eikö jossakin kohdassa tule sitten se, että ottaa taas sen kaapin ja pistää mikin sen eteen, niin on taas täydellinen:-)
Elämä on reiässä rattoisaa......
steelduck
20.12.2017 23:02:51 (muokattu 21.12.2017 00:00:11)

hallu:

eikö jossakin kohdassa tule sitten se, että ottaa taas sen kaapin ja pistää mikin sen eteen, niin on taas täydellinen:-)

Ei vaadi tablettia, voi käyttää myös PC:llä tai Macillä + tuohon saa ladattua 6 asetusta kyytiin, jos menee keikalle. Torpedokin käytännössä vaatii Macin tai PC:n jos kunnolla haluaa käyttää.

Kaappi on täydellinen, kunnes postiluukusta tulee häätö-kirje isännöitsijältä ja korvat tinnittää Plexi-Marshallin täysillä ajamisesta.

Torpedo on siitä, hyvä että sillä voi ajaa vahvistinta pääte kunnolla auki ilman, että tulee kuulovauriota tai kerrostalossa asumisongelmia.

Tuo OX kiinnostaa lähinnä siinä, että siinä on tuo kaiuttimen emulointi viety pidemmälle kuin impulsseihin perustuvissa laitteissa kuten Torpedo. TEORIASSA tuon OX:n pitäisi käyttäytyä "oikeammin", kun se osaa emuloida cone breakup:ia, kun ajetaan urkuauki vahvistimesta - eli muuttuu siis sen mukaan kuinka kovaa soitetaan.

Impulssit ovat taas kuin valokuva ajanhetkestä ja toistavat soundit "samalla lailla" riippumatta siitä kuinka kovaa siihen tuutataan. Torpedo tosin osaa laittaa impulssin päälle omaa juttuaan vielä emuloimaan sitä, mutta on mielenkiintoista kuulla onko tuosta Universal Audion tavasta haastajaksi impulsseille. UA on kyllä aika osaava lafka näissä hommissa.

+ UA OX näyttää mielestäni paremmalta kuin Torpedo. :D
Shredator
21.12.2017 08:39:05

Uhhuh, hintaa ainakin löytyy :) Pitäs ensin vähän vakuuttua enemmän...
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Laulava Kylätohtori
21.12.2017 10:35:40
Suhr Koko Boost Reloaded. Vaikuttaa erityisen kiinnostavalta peliltä.
More is less.
hallu
21.12.2017 11:25:18
steelduck: Ei vaadi tablettia, voi käyttää myös PC:llä tai Macillä + tuohon saa ladattua 6 asetusta kyytiin, jos menee keikalle. Torpedokin käytännössä vaatii Macin tai PC:n jos kunnolla haluaa käyttää.

Kaappi on täydellinen, kunnes postiluukusta tulee häätö-kirje isännöitsijältä ja korvat tinnittää Plexi-Marshallin täysillä ajamisesta.

Torpedo on siitä, hyvä että sillä voi ajaa vahvistinta pääte kunnolla auki ilman, että tulee kuulovauriota tai kerrostalossa asumisongelmia.

Tuo OX kiinnostaa lähinnä siinä, että siinä on tuo kaiuttimen emulointi viety pidemmälle kuin impulsseihin perustuvissa laitteissa kuten Torpedo. TEORIASSA tuon OX:n pitäisi käyttäytyä "oikeammin", kun se osaa emuloida cone breakup:ia, kun ajetaan urkuauki vahvistimesta - eli muuttuu siis sen mukaan kuinka kovaa soitetaan.

Impulssit ovat taas kuin valokuva ajanhetkestä ja toistavat soundit "samalla lailla" riippumatta siitä kuinka kovaa siihen tuutataan. Torpedo tosin osaa laittaa impulssin päälle omaa juttuaan vielä emuloimaan sitä, mutta on mielenkiintoista kuulla onko tuosta Universal Audion tavasta haastajaksi impulsseille. UA on kyllä aika osaava lafka näissä hommissa.

+ UA OX näyttää mielestäni paremmalta kuin Torpedo. :D

Tietenkään kaappia ei voi huudattaa himassa, mutta se pointti oli että vahvistinta ja kaappia käytetään monenlaisissa olosuhteissa eikä isoa vahvistinta ajeta käytännössä missään olosuhteissa ihan täysillä ja useinmiten ja varsinkin treenikämpällä niitä ajetaan aika maltillisillakin äänenpaineilla. Käytännössä ison vahvistimen täysillä ajaminen vaatisi todella ison tilan tai sitten ulkoilmatilan. Näin ollen jos noiden rakkineiden tarkoitus on simuloida kaapin käyttäytymistä realistisissa olosuhteissa, niin eikö Torpedo ole siihen riittävä? harvalla meistä on minkäänlaista käsitystä miten joku Marshallin isokasa toimii stadion olosuhteissa täysiä ajettaessa, niin sen mallintaminen on yhdentekevää koska referenssi puuttuu.

Se kysymys mitä halusin siis esittää, oli että eikö nämä meidän arkipäivässä ilmenevien soundikonventioiden mallintaminen riitä? pitääkö mennä pidemmälle? ja jos pitää niin minne? mikä on todellisempaa kuin todellinen? vai onko kyse siitä, että se mallinnettava todellisuus on niin tulkinnanvarainen, että laitteen pitää kyetä mallintamaan kaikki kuviteltavissa olevat todellisuudet?

Joo munkin mielestä OX näyttää paremmalta enkä epäile etteikö se myös olisi parempi. Ihan yhtä vakuuttunut olen, että teollisuus tulee myös tulevana vuosina tuomaan markkinoille laitteita joiden keskeisin tavoite on saada ne edelliskevään laitteet näyttämään vanhanaikaisilta ja huonoilta. Sillä tavalla markkinatalous toimii, että saadaan heräteltyä ostohaluja.

Saattaa olla, että olen itse perusteettoman kriittinen näitä laitteita kohtaan koska vierastan hiukan niitä ja itse pyrin samaan maaliin hiukan erilaista reittiä, mutta tiedä häntä.
Laulava Kylätohtori
21.12.2017 11:28:20
hallu: Tietenkään kaappia ei voi huudattaa himassa, mutta se pointti oli että vahvistinta ja kaappia käytetään monenlaisissa olosuhteissa eikä isoa vahvistinta ajeta käytännössä missään olosuhteissa ihan täysillä ja useinmiten ja varsinkin treenikämpällä niitä ajetaan aika maltillisillakin äänenpaineilla. Käytännössä ison vahvistimen täysillä ajaminen vaatisi todella ison tilan tai sitten ulkoilmatilan. Näin ollen jos noiden rakkineiden tarkoitus on simuloida kaapin käyttäytymistä realistisissa olosuhteissa, niin eikö Torpedo ole siihen riittävä? harvalla meistä on minkäänlaista käsitystä miten joku Marshallin isokasa toimii stadion olosuhteissa täysiä ajettaessa, niin sen mallintaminen on yhdentekevää koska referenssi puuttuu.

Se kysymys mitä halusin siis esittää, oli että eikö nämä meidän arkipäivässä ilmenevien soundikonventioiden mallintaminen riitä? pitääkö mennä pidemmälle? ja jos pitää niin minne? mikä on todellisempaa kuin todellinen? vai onko kyse siitä, että se mallinnettava todellisuus on niin tulkinnanvarainen, että laitteen pitää kyetä mallintamaan kaikki kuviteltavissa olevat todellisuudet?

Joo munkin mielestä OX näyttää paremmalta enkä epäile etteikö se myös olisi parempi. Ihan yhtä vakuuttunut olen, että teollisuus tulee myös tulevana vuosina tuomaan markkinoille laitteita joiden keskeisin tavoite on saada ne edelliskevään laitteet näyttämään vanhanaikaisilta ja huonoilta. Sillä tavalla markkinatalous toimii, että saadaan heräteltyä ostohaluja.

Saattaa olla, että olen itse perusteettoman kriittinen näitä laitteita kohtaan koska vierastan hiukan niitä ja itse pyrin samaan maaliin hiukan erilaista reittiä, mutta tiedä häntä.

No jos katsoo, miten niinkin yksinkertainen laite kuin hammasharja ottaa vuosi vuoden jälkeen kehityksessä mullistavia harppauksia eteenpäin, niin eiköhän se ole helppoa kehitellä parempia mallintavia.
More is less.
Teme.H
21.12.2017 11:31:20
Firebird kaasuttaa ja pahasti. Hitto kun ei oo kellään tutulla sellasta, et vois käydä testaa ja vakuutella itselleen että Tää on ihan paska, ei kannata ostaa ;)
Åboensis
21.12.2017 13:38:42

Teme.H: Firebird kaasuttaa ja pahasti. Hitto kun ei oo kellään tutulla sellasta, et vois käydä testaa ja vakuutella itselleen että Tää on ihan paska, ei kannata ostaa ;)

Firebird on helvetin hyvä, kannattaa ehdottomasti ostaa. Jopa testaamatta ;D.
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
steelduck
21.12.2017 13:49:39 (muokattu 21.12.2017 13:58:58)

hallu: Tietenkään kaappia ei voi huudattaa himassa, mutta se pointti oli että vahvistinta ja kaappia käytetään monenlaisissa olosuhteissa eikä isoa vahvistinta ajeta käytännössä missään olosuhteissa ihan täysillä ja useinmiten ja varsinkin treenikämpällä niitä ajetaan aika maltillisillakin äänenpaineilla. Käytännössä ison vahvistimen täysillä ajaminen vaatisi todella ison tilan tai sitten ulkoilmatilan. Näin ollen jos noiden rakkineiden tarkoitus on simuloida kaapin käyttäytymistä realistisissa olosuhteissa, niin eikö Torpedo ole siihen riittävä? harvalla meistä on minkäänlaista käsitystä miten joku Marshallin isokasa toimii stadion olosuhteissa täysiä ajettaessa, niin sen mallintaminen on yhdentekevää koska referenssi puuttuu.

Se kysymys mitä halusin siis esittää, oli että eikö nämä meidän arkipäivässä ilmenevien soundikonventioiden mallintaminen riitä? pitääkö mennä pidemmälle? ja jos pitää niin minne? mikä on todellisempaa kuin todellinen? vai onko kyse siitä, että se mallinnettava todellisuus on niin tulkinnanvarainen, että laitteen pitää kyetä mallintamaan kaikki kuviteltavissa olevat todellisuudet

Riittävyys on suhteellista. Itselle riittää, että soittotuntuma, dynaamisuus ja soundi on sama kuin oikealla kaapilla soitettaessa.

Minun poinnti on että Torpedo, OX ja vadtaavat ovat nykypäivänä käytännössä se ainoa mahdollisuus ajaa isoa putkivahvistinta soundillisesti optimaalisimmalla asetuksella, joka kaapin kanssa lähes aina tarkoittaa pitkälle yli 100db äänenpainetta.

Tällä hetkellä mielestäni Torpedo Studio on ylivoimasesti paras laite tähän käyttöön ja siten riittävä, mutta jos markkinoille tulee vimpain jossa on vielä parempi soittotuntuma ja soundi, niin sitten Torpedo ei ole enää riittävä - jos haluaa parhaan soittokokemuksen. ;) Korkinhaistelijalle löytyy aina parannettavaa. Eri homma jos olisi ammattireiska tms. Jolloin riittävä on hyvä.

Torpedo studio on kyllä niin jäätävän hyvä, että aika ihmelaite saa olla, että on parempi.
hallu
21.12.2017 14:33:46
steelduck: Riittävyys on suhteellista. Itselle riittää, että soittotuntuma, dynaamisuus ja soundi on sama kuin oikealla kaapilla soitettaessa.

Minun poinnti on että Torpedo, OX ja vadtaavat ovat nykypäivänä käytännössä se ainoa mahdollisuus ajaa isoa putkivahvistinta soundillisesti optimaalisimmalla asetuksella, joka kaapin kanssa lähes aina tarkoittaa pitkälle yli 100db äänenpainetta.

Tällä hetkellä mielestäni Torpedo Studio on ylivoimasesti paras laite tähän käyttöön ja siten riittävä, mutta jos markkinoille tulee vimpain jossa on vielä parempi soittotuntuma ja soundi, niin sitten Torpedo ei ole enää riittävä - jos haluaa parhaan soittokokemuksen. ;) Korkinhaistelijalle löytyy aina parannettavaa. Eri homma jos olisi ammattireiska tms. Jolloin riittävä on hyvä.

Torpedo studio on kyllä niin jäätävän hyvä, että aika ihmelaite saa olla, että on parempi.

No enköhän minä nyt ymmärtänyt pointtisi :-). Minä olen itse lähestymässä samaa kysymystä huomattavasti modulaarisemmin eli pähkäilen kuormaa ja mallinnusta toisistaan erillisinä, mikä ei välttämättä tule ihan halvaksi sekään..... riippuu tietenkin miten asiat toteuttaa missäkin yhteydessä. Lisäksi putkivahvistimen optimaalinen asetus on aika vahvistin kohtainen ja itse en oikeastaan sata wattista vahvistinta edes kuvittele vääntäväni täysille missään olosuhteissa. Mutta kyllä sitä täytyy voida avata ja ilman jarrua tuo yli 100db:tä on hyvinkin realistinen arvio ja suljetussa tilassa meteli on silloin ihan infernaalinen. Toisaalta esimerkiksi treenikämppäolosuhteissa resistiivistä kuormaa voi käyttää jarruttamaan kaapille menevä signaali siedettävälle tasolle jolloin vahvistinta voi avata riittävästi.

Tuollaisen ihmelaitteen tärkein funktio on varmasti studiossa vapauttamassa äänittäjän mikittämisen vaivalta, kotona mahdollistamassa ison vahvistimen käyttämisen täysipainoisesti häiritsemättä muita. Kyllä minä hyvinkin ymmärrän sellaisen laitteen hyödyllisyyden, vaikka itselleni se ei ole ihan sitä mitä haen..... tai en ole valmis maksamaan niistä ihan sellaista hintaa mitä niistä yleensä pyydetään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)