Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey Classic 20MH
1
JuSu
12.12.2017 09:31:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Hieman taustaa.. Pitkään olin onnistunut väistelemään Classic 30 -comboa, mutta jokin aika sitten tuli sellainen vaihdossa, ja hämmästyin suuresti, sehän on mainio! Vaihdoin kaiuttimen ja putket, ja vehje rokkaa kyllä hienosti. Luotettavuus on vähän kysymysmerkki, mutta kotivehkeenä toiminut nyt kyllä kivasti.
 
Tämän vuoksi on alkanut houkuttaa tuo uusi 20 W Classic mininuppi. Onko kellään tästä kokemuksia, ilmeisesti ulkomaailmassa ollut jonkin sortin menestys? JuuTjuub -klippejä ja hyviä sellaisia löytyy runsaasti. Erityisesti kiinnostaisi, josko jollakulla olisi kokemusta niin Classic 30:stä kuin tuosta uudesta, onko soundi samaa seurakuntaa? Tuumin tuota nuppia treenis/keikkavehkeeksi, kun hintakin on varsin kohtuullinen.
 
Nyt tietty voi kysyä, että miksei C30 kelpaa? No kun tuosta luotettavuudesta on paljon saanut lukea. Kotona toimii hyvin, jos kärähtää, niin korjauksen hinnalla äkkiä ostaa uuden (käytettynä), vanhasta saa sitten lisäkaapin.. =)
 
Joku varmaan ehdottaa Classic 50:ttä? Sellainen mulla oli (kahteenkin otteeseen) 2x12" versiona, enkä sen kanssa oikein päässyt sinuiksi. Se vaihtui juuri C30:een, joka toimii mun korvaan paljon paremmin. Lienee puuta se korva sitten.. =)
 
Mutta siis Peavey Classic 20MH, anyone?
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Shredator
12.12.2017 09:40:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Moro!
 
Mutta siis Peavey Classic 20MH, anyone?
 
JuSu

 
En tiedä tuosta Classicista, mutta veljellään 6505MH:llä on ollut tiettävästi aika karseita luotettavuusongelmia (putket, kuumentuminen, virtakytkin ym). En tiedä onko sitten korjattu näitä lastentauteja uudempiin yksilöihin. Netistä löytyy paljon hyvää shittiä ja youtubessakin on aika paljon avautumista näistä.
 
Kannattaa siis tilata kokeiltavaksi :)
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Progorava
12.12.2017 12:05:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu:
 
Joku varmaan ehdottaa Classic 50:ttä? Sellainen mulla oli (kahteenkin otteeseen) 2x12" versiona, enkä sen kanssa oikein päässyt sinuiksi. Se vaihtui juuri C30:een, joka toimii mun korvaan paljon paremmin. Lienee puuta se korva sitten.. =)

 
Joo puuta on ;) Kytkennältään nuo ovat aika lähisukulaisia käsittääkseni mutta eriltähän ne toki kuulostaa kun C30 on 1x12 ja C50 on 2x12.
 
Itsellä on ollut C50 nuppi ykköspelinä jo vuodesta 98, eikä ole kertaakaa välille jättänyt. Loistava peli. Siinä on vaihtovirtatuuletin nupin sisällä, joten ei ole ollut mitään lämpöongelmiakaan.
 
Mutta siis Peavey Classic 20MH, anyone?
 
Sorry. Lipsahti ot:ksi.
 
Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut
superfly
12.12.2017 13:49:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä mikä mun Classic 30:ssa oli vikana mutta en tullut sen kanssa koskaan toimeen. Yksin kotona soitellessa sai ihan siedettävän soundin aikaan, mutta ei koskaan bändin kanssa. Siinä oli aina joku hyvin epämiellyttävä taajuuspiikki ylämiddlessä tai josssain jota ei voinut sietää. Kokeilin putkien ja elementin vaihdot mutta ei. Olisko ollut ongelmana aina sitten nuo yksikelaiset mikit. Ja särökanavalla ei tehnyt mitään, saundi oli aina paremppi minkä tahansa purkin kanssa. Epäilen siis kaiken tämän hehkutuksen kanssa että se mun yksilö oli jotenkin rikkinäinen.
 
Killing internet dragons is serious business!
JuSu
12.12.2017 14:06:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Progorava: Joo puuta on ;) Kytkennältään nuo ovat aika lähisukulaisia käsittääkseni mutta eriltähän ne toki kuulostaa kun C30 on 1x12 ja C50 on 2x12.
 
Itsellä on ollut C50 nuppi ykköspelinä jo vuodesta 98, eikä ole kertaakaa välille jättänyt. Loistava peli. Siinä on vaihtovirtatuuletin nupin sisällä, joten ei ole ollut mitään lämpöongelmiakaan.

 
Mitkäs kailottimet sulla pauhaa siinä viiskybäsen jatkeena...?
 
Siinä mulla olleessa 2x12":ssa oli Eminence Private Jackit, ja niiden kanssa se oli kyllä jotenkin... Kireä, tai raastava, vaikka kuinka väänteli. Ehkä ois pitänyt puljata vähän tötteröitä sen kanssa.
 
Tässä videossa on mun korvaan ihan loistavat soundit, mutta tuollaista en omastani saanut pihalle.
 
https://www.youtube.com/watch?v=2sGirbDYzjU
 
Kyllä se C50 myös voisi vielä kertaalleen olla katsastamisen väärti, kun noita saa about samaan hintahaarukkaan kuin uuden 20MH:n.
 
superfly: En tiedä mikä mun Classic 30:ssa oli vikana mutta en tullut sen kanssa koskaan toimeen. Yksin kotona soitellessa sai ihan siedettävän soundin aikaan, mutta ei koskaan bändin kanssa. Siinä oli aina joku hyvin epämiellyttävä taajuuspiikki ylämiddlessä tai josssain jota ei voinut sietää. Kokeilin putkien ja elementin vaihdot mutta ei. Olisko ollut ongelmana aina sitten nuo yksikelaiset mikit. Ja särökanavalla ei tehnyt mitään, saundi oli aina paremppi minkä tahansa purkin kanssa. Epäilen siis kaiken tämän hehkutuksen kanssa että se mun yksilö oli jotenkin rikkinäinen.
 
Mun pitää koittaa tuota omaa kolmekymppistä seuraavissa treeneissä, miten toimii isommalla volalla. Kotivolumeilla oikein hyvä.
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Progorava
12.12.2017 14:38:13 (muokattu 12.12.2017 14:51:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Mitkäs kailottimet sulla pauhaa siinä viiskybäsen jatkeena...?
 
Taitaa olla Sheffield 1230:set puoliavoimessa 2x12 kaapissa tällä hetkellä.
 
Itse tosin käytän vain puhdasta kanavaa, joka ymmärtääkseni perustuu pitkälti Fenfer The Twiniin.
 
Pärjäsin kyllä aikoinaan särökanavankin kanssa ihan mainiosti. Etenkin tube screamerin kanssa se pelasi ihan hyvin.
 
PS. Nuo mun musanäytteen kitarat ovat kaikki soitettu C50:llä.
 
Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «