Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5193 194 195 196 197215 216 217 218 219
mopar
08.10.2017 19:57:06

Mulla pedaalialustana Bluetone blackface reverb. Hyvin toimii homma. Nyt koneessa 6l6 putket mutta harkinnassa on vaihto 6v6:siin. Nyt kun on tuota headroomia liiaksikin asti kun bändin kanssa käytössä sähkörummut.
steelduck
08.10.2017 20:00:25

Vainottu: No perskeles.... Ei pitäis kysellä kun nyt on sitte jo vaihtoehtoja kolme. :D

Ei vaan. Tuommonen JTM-klooni mulla on joskus ollutkin ja siinä oli kyllä hieno saundi. Toki kovin vaihtoehto olisi dustyn puhdas ja tuo JTM etuasteet 2+2 päätteellä 6L6 ja KT66 putkilla.... Ja hinta pomppas yhtäkkiä!

No tuossahan se sun peli on. Tremolo on bluetonella ihan huikea. Se myös mukaan. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D
harryk
14.11.2017 16:30:12

Olemme tulevassa 2018 Helsinki Tonefestissa mukana omalla osastolla jos jotakuta kiinnostaa. Lisätietoa ao. tilaisuudesta täältä: https://www.tonefest.fi/
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Laulava Kylätohtori
14.11.2017 16:41:05
harryk: Olemme tulevassa 2018 Helsinki Tonefestissa mukana omalla osastolla jos jotakuta kiinnostaa. Lisätietoa ao. tilaisuudesta täältä: https://www.tonefest.fi/

Tänne täytyy tulla, vaikka mikä olisi. Onko vielä tietoa, millaisella vahvistinkattauksella Bluetone on liikkeellä?
More is less.
harryk
14.11.2017 16:53:33

Laulava Kylätohtori: Tänne täytyy tulla, vaikka mikä olisi. Onko vielä tietoa, millaisella vahvistinkattauksella Bluetone on liikkeellä?

Tullaan näillä näkymin sinne meidän perusjuttujen lisäksi muutamalla uudella jutulla, jotka on vielä vähän kehittelyn alla.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
samir94
18.11.2017 03:36:33
Pientä päivitystä oman Oceanin kanssa.

Kävin f-musiikin vantaanportin myymälässä asennuttamassa omaan Epiphone G-400 PRO SG kitaraan gibsonin 57 classic tallamikin vanhan ibanezin INF4 mikin tilalle ja saundi sen kuin vaan paranee. Nyt oikeasti tuntuu jo siltä, että saa tän vahvistimen täydellisen potentiaalin esiin!
steelduck
18.11.2017 03:57:24

samir94: Pientä päivitystä oman Oceanin kanssa.

Kävin f-musiikin vantaanportin myymälässä asennuttamassa omaan Epiphone G-400 PRO SG kitaraan gibsonin 57 classic tallamikin vanhan ibanezin INF4 mikin tilalle ja saundi sen kuin vaan paranee. Nyt oikeasti tuntuu jo siltä, että saa tän vahvistimen täydellisen potentiaalin esiin!

Kaulaan vielä Bare Knucle Pickupsin Mississippi Queen, niin sitten on aikalailla täydellinen setti. :) Toimii SG:ssä ja tuon vahvistimen kanssa todella hyvin.
samir94
18.11.2017 13:23:10
steelduck: Kaulaan vielä Bare Knucle Pickupsin Mississippi Queen, niin sitten on aikalailla täydellinen setti. :) Toimii SG:ssä ja tuon vahvistimen kanssa todella hyvin.

Ajattelin tuollasen 57 classicin laittaa kaulaan myös, bareknucklet saatika p90-tyyliset mikit ei ole oikein itteäni vakuuttanu ikinä.
samir94
12.12.2017 10:16:02
Onko joku verrannut tuota Oceania JMP50:ään tai ihan aitoon Marsun Super Leadiin? Jos on, niin oliko Oceanissa tiukempi tuo basso/low end kuin noissa?

Itse saan uskomattoman tiukan low endin ulos Oceanista, mutta joitain Super Leadin piirteitä ikävöin. Tän takia ei viihtis lähteä tuollasta JMP50:stä tilaamaan jos sitten taas Oceanin tiukkuus jäis uupumaan.
steelduck
12.12.2017 10:33:21 (muokattu 12.12.2017 10:35:35)

samir94: Onko joku verrannut tuota Oceania JMP50:ään tai ihan aitoon Marsun Super Leadiin? Jos on, niin oliko Oceanissa tiukempi tuo basso/low end kuin noissa?

Itse saan uskomattoman tiukan low endin ulos Oceanista, mutta joitain Super Leadin piirteitä ikävöin. Tän takia ei viihtis lähteä tuollasta JMP50:stä tilaamaan jos sitten taas Oceanin tiukkuus jäis uupumaan.

Mulla on Herttoniemessä Bluetone, jossa on kanavat FriedEye EL34:lla ja JTM/JMP KT66:lla. Tule kokeilemaan. Ja puhutko nyt Oceanin Crunch kanavan tiukkuudesta, joka siis on tuo FriedEye.

FriedEye on selkeästi tiukempi, mutta JTM/JMP kuullostaa kyllä niin tolkuttoman hyvälle, että sillä tulee soitettua todella paljon.
samir94
12.12.2017 10:40:15
steelduck: Mulla on Herttoniemessä Bluetone, jossa on kanavat FriedEye EL34:lla ja JTM/JMP KT66:lla. Tule kokeilemaan. Ja puhutko nyt Oceanin Crunch kanavan tiukkuudesta, joka siis on tuo FriedEye.

FriedEye on selkeästi tiukempi, mutta JTM/JMP kuullostaa kyllä niin tolkuttoman hyvälle, että sillä tulee soitettua todella paljon.

Täytyy pitää mielessä, ja juu FriedEyestä justiin. Unohin mainita.

Ja ok, kait sitä vois tesmiä, minkälainen kaappi löytyy? Mulla on torpedokin kyllä, et voin senki ottaa messiin.
steelduck
12.12.2017 10:56:24

samir94: Täytyy pitää mielessä, ja juu FriedEyestä justiin. Unohin mainita.

Ja ok, kait sitä vois tesmiä, minkälainen kaappi löytyy? Mulla on torpedokin kyllä, et voin senki ottaa messiin.

Siellä on 4x12 Heritage Greenbackeillä.
steelduck
12.12.2017 11:14:31 (muokattu 12.12.2017 11:16:57)

samir94: Ok, torpedolla sais kyllä laitettua masterit sun muut täysille, voin ottaa jatkojohdonkin mukaan jos tarvii lisää pistokkeita.

Joo, ota vaan. Kuulokkeillako testaat? Meidän PA:t ei ole mitkään kovin Hifit. Viikonloppuna sopisi hyvin. Jatketaan vaikka privaviesteissä. (pistokkeita on tarpeeksi :))
samir94
12.12.2017 13:36:23
steelduck: Joo, ota vaan. Kuulokkeillako testaat? Meidän PA:t ei ole mitkään kovin Hifit. Viikonloppuna sopisi hyvin. Jatketaan vaikka privaviesteissä. (pistokkeita on tarpeeksi :))

Laitoin pikaviestiä.
Zammy
12.12.2017 18:39:22
steelduck: Mulla on Herttoniemessä Bluetone, jossa on kanavat FriedEye EL34:lla ja JTM/JMP KT66:lla.

Muakin kiinnostelee, että miltä tuo Bluetonen toteutus kuulostaa verrattuna alkuperäiseen (no okei, niitä alkuperäisiä on niin monia eri versioita). Mutta esim. tässä videossa on aivan ihanaa JMP soundia https://youtu.be/4Vv1KGMBfwM

Tuostahan lähtee ihan kaikki ihanista puhtaista melkoisen rankkoihin säröihin. Onko tutun kuuloista Bluetonen omistajalle?
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
steelduck
12.12.2017 18:51:15

Alkuperäistä Marshallia ei ole mihin verrata, mutta tastaamaan toki pääsee. Joo tuo JTM/JMP kanava on mun clean kanava tuossa nupissa. Joskin kun vääntää napit kaakkoon nii pörisee ihan huolella

Zammy: Muakin kiinnostelee, että miltä tuo Bluetonen toteutus kuulostaa verrattuna alkuperäiseen (no okei, niitä alkuperäisiä on niin monia eri versioita). Mutta esim. tässä videossa on aivan ihanaa JMP soundia https://youtu.be/4Vv1KGMBfwM

Tuostahan lähtee ihan kaikki ihanista puhtaista melkoisen rankkoihin säröihin. Onko tutun kuuloista Bluetonen omistajalle?
samir94
12.12.2017 20:08:39
steelduck: Alkuperäistä Marshallia ei ole mihin verrata, mutta tastaamaan toki pääsee. Joo tuo JTM/JMP kanava on mun clean kanava tuossa nupissa. Joskin kun vääntää napit kaakkoon nii pörisee ihan huolella

Noinhan se alkuperäinenkin Plexi käyttäytyy. Sentakia juuri harkitsen tuon FriedEye-kanavan vaihtamista Super Leadin klooniin koska tuntuu vähän siltä, että tuossa FriedEyessä on liikaa säröä itelle, tälläki hetkellä gain about alle klo 9.

Zammy: Muakin kiinnostelee, että miltä tuo Bluetonen toteutus kuulostaa verrattuna alkuperäiseen (no okei, niitä alkuperäisiä on niin monia eri versioita). Mutta esim. tässä videossa on aivan ihanaa JMP soundia https://youtu.be/4Vv1KGMBfwM

Uskon vahvasti, että pyydettäessä Harry tekee kyllä täydellisen kopion Super bassost tai vaikka Super Leadista jos sellaisen tahtoo.
steelduck
12.12.2017 20:40:49

samir94: FriedEyessä on liikaa säröä itelle, tälläki hetkellä gain about alle klo 9.

Se FriedEye kanavakin puhdistuu kitaran volapotikalla lähes cleaniksi saakka. Ootko kokeillut. Ne on todella maukkaat soundit.
samir94
12.12.2017 21:03:06 (muokattu 12.12.2017 21:06:26)
steelduck: Se FriedEye kanavakin puhdistuu kitaran volapotikalla lähes cleaniksi saakka. Ootko kokeillut. Ne on todella maukkaat soundit.

Olen kokeillut, en eti varsinaisesti kliinimpää saundia vaan ehkä enemmän sellasta Plexin terävyyttä, tuntuu, että tuossa FiredEyessä puuttuu se tietty ylä-keskitaajuuden karjunta mikä orkkis Super Leadista löytynee.

Saitko pikaviestin muuten?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)