Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitkä sähkörummut kannataisi ostaa?
1
Aloitteleva rumpali
19.11.2017 22:32:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs uudet sähkörummut pitäis ostaa kun nuo yamahan dtxplorelit alkaa olla vähän vanhat.
Tietäiskö kukaan mitään hyvää sähkörumpu settiä mieluiten ei yli 800€. Kiitos vastauksista!
 
JanneO
20.11.2017 10:41:55 (muokattu 20.11.2017 10:42:47)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitteleva rumpali: Elikkäs uudet sähkörummut pitäis ostaa kun nuo yamahan dtxplorelit alkaa olla vähän vanhat.
Tietäiskö kukaan mitään hyvää sähkörumpu settiä mieluiten ei yli 800€. Kiitos vastauksista!

 
Tuohon alle 800€ ei saa hyvää sähkösettiä, edes käytettynä tai no saahan esim rolandin td-11K settiä uutena vähän alta 900e, mutta se on noilla kumilätkillä. Kannattaa satsata niihin mesh-kalvollisiin
 
Minä lähtisin säästämään tällaisia settejä silmällä pitäen:
 
Roland TD-11, Roland TD-15, Roland TD-25
 
https://www.thomann.de/fi/roland_td … ref=search_rslt_roland+td-_280159_7
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
xerxes
20.11.2017 12:08:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitteleva rumpali: Elikkäs uudet sähkörummut pitäis ostaa kun nuo yamahan dtxplorelit alkaa olla vähän vanhat.
Tietäiskö kukaan mitään hyvää sähkörumpu settiä mieluiten ei yli 800€. Kiitos vastauksista!

 
Mikäs se varsinainen vika noissa jammuissa on? Soundit, padit vai mikä? Voisihan sitä koittaa vaikka päivittää sitä osa-aluetta. Itse olen ostellut kamaa silloin, kun on sattunut sopivaa settiä päivittävää tavaraa kohdalle. Vai onko kyseessä vaan se, että olis kiva olla paremmat? Silloin on sitten vaan ostettava uutta.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Aloitteleva rumpali
20.11.2017 20:08:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Mikäs se varsinainen vika noissa jammuissa on? Soundit, padit vai mikä? Voisihan sitä koittaa vaikka päivittää sitä osa-aluetta. Itse olen ostellut kamaa silloin, kun on sattunut sopivaa settiä päivittävää tavaraa kohdalle. Vai onko kyseessä vaan se, että olis kiva olla paremmat? Silloin on sitten vaan ostettava uutta.
 
Toi hi-hat pedaali on menny rikki. Pitää varmaan kattoa saakohan jostain samanlaista.
 
Aloitteleva rumpali
20.11.2017 20:09:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Tuohon alle 800€ ei saa hyvää sähkösettiä, edes käytettynä tai no saahan esim rolandin td-11K settiä uutena vähän alta 900e, mutta se on noilla kumilätkillä. Kannattaa satsata niihin mesh-kalvollisiin
 
Minä lähtisin säästämään tällaisia settejä silmällä pitäen:
 
Roland TD-11, Roland TD-15, Roland TD-25
 
https://www.thomann.de/fi/roland_td … ref=search_rslt_roland+td-_280159_7

 
Okei. pitääpä noitakin kattoa. Kiitos vastuksesta!
 
Oan
21.11.2017 14:08:38 (muokattu 21.11.2017 17:11:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Tuohon alle 800€ ei saa hyvää sähkösettiä, edes käytettynä tai no saahan esim rolandin td-11K settiä uutena vähän alta 900e, mutta se on noilla kumilätkillä. Kannattaa satsata niihin mesh-kalvollisiin
 
No jaa, torilla on viime aikoina mennyt useampikin hyvä setti noin 800 eurolla. Jos tuota td-11k:tä katsoo, niin siinähän on se tärkein eli virveli meshiä. Noita tomeja voi kohtuuhintaan päivittää ajan myötä, niitäkin kun tuntuu liikkuvan aika hyvin käytettynä. Toisaalta pari sataa lisää budjettiin jo heti kättelyssä, niin torilta löytyy tälläkin hetkellä Rolandin täysmesh td-9.
 
Jos taas on ihan pakko saada kaupasta uusi à 800€, niin katsastaisin itse sellaisen setin kuin Alesis DM10 Mk2. Alesiksen maine kestävyyden ja toimintavarmuuden puolesta ei ole samalla tasolla kuin Rolandilla ja Yamahalla, mutta eipä ole ylihintaakaan suhteessa ominaisuuksiin eikä myöskään ihan samanlaista onnenkauppaa kuin toi milleniumkategoria. Noista mesh-kalvoista en ole kritiikkiä kuullut, heikot kumipellit ja aivojen soundimaailma tuntuu hiertävän eniten.
 
Ei kyllä sekään huono idea, että fiksaisi sen hihatin ja säästelisi vielä rahojaan sinne 1500 euron tienoille, millä saa jo ainakin käytettynä ihan riittävän hyvää.
 
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Aloitteleva rumpali
21.11.2017 15:49:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oan: No jaa, torilla on viime aikoina mennyt useampikin hyvä setti noin 800 eurolla. Jos tuota td-11k:tä katsoo, niin siinähän on se tärkein eli virveli meshiä. Noita tomeja voi kohtuuhintaan päivittää ajan myötä, niitäkin kun tuntuu liikkuvan aika hyvin käytettynä. Toisaalta pari sataa lisää budjettiin jo heti kättelyssä, niin torilta löytyy tälläkin hetkellä Rolandin täysmesh td-9.
 
Jos taas on ihan pakko saada kaupasta uusi à 800€, niin katsastaisin itse sellaisen setin kuin Alesis DM10 Mk2. Alesiksen maine kestävyyden ja toimintavarmuuden puolesta ei ole samalla tasolla kuin Rolandilla ja Yamahalla, mutta eipä ole ylihintaakaan suhteessa ominaisuuksiin eikä myöskään ihan samanlaista onnenkauppaa kuin toi milleniumkategoria. Noista mesh-kalvoista en ole kritiikkiä kuullut, heikot kumipellit ja aivojen soundimaailma tuntuu hiertävän eniten.
 
Ei kyllä sekään huono idea, että fiksaisi sen virvelin ja säästelisi vielä rahojaan sinne 1500 euron tienoilla, millä saa jo ainakin käytettynä ihan riittävän hyvää.

 
Noita aleisiksen rumpuja oon kyllä kattonut mutta en tiedä
Että kuinka kauan ne kestää. Oon myös kuullu että alesis käyttää medelin symbaaleja jotka ei kuulemma kestä hirveän kauan.
 
Oan
21.11.2017 17:09:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitteleva rumpali: Noita aleisiksen rumpuja oon kyllä kattonut mutta en tiedä
Että kuinka kauan ne kestää. Oon myös kuullu että alesis käyttää medelin symbaaleja jotka ei kuulemma kestä hirveän kauan.

 
Sehän se näissä on. Munsta 800 eurolla pitäisi pystyä jo kelvolliseen ja kestävään settiin, mutta todellisuus on jotain muuta. Ei se Rollen td11k:kaan varmasti ole huono sijoitus, etenkin jos on valmis sitä hiljalleen täydentämään. Rahaahan se vain on.
 
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Aloitteleva rumpali
22.11.2017 13:49:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oan: Sehän se näissä on. Munsta 800 eurolla pitäisi pystyä jo kelvolliseen ja kestävään settiin, mutta todellisuus on jotain muuta. Ei se Rollen td11k:kaan varmasti ole huono sijoitus, etenkin jos on valmis sitä hiljalleen täydentämään. Rahaahan se vain on.
 
Juu. Luultavasti mä rolandit ostan.
 
Jyli
05.12.2017 12:11:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran täytyy sanoa noista alesiksen rummuista että itellä on ollut dm8 joku 5-6 vuotta enemmän ja vähemmän aktiivisessa käytössä. Ei ne alesikset mitään pilipali vehkeitä ole. Omassa setissäkin kaikki toimii just niinkuin uutena eikä ensimmäistäkään murhetta ole ollut. Tokihan se pitää paikkansa että rumpuaivon soundit ei ole sieltä parhaimmasta päästä mutta siitä huolimatta uskallan suositella hyväksi vaihtoehdoksi.
 
Aloitteleva rumpali
05.01.2018 22:26:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyli: Sen verran täytyy sanoa noista alesiksen rummuista että itellä on ollut dm8 joku 5-6 vuotta enemmän ja vähemmän aktiivisessa käytössä. Ei ne alesikset mitään pilipali vehkeitä ole. Omassa setissäkin kaikki toimii just niinkuin uutena eikä ensimmäistäkään murhetta ole ollut. Tokihan se pitää paikkansa että rumpuaivon soundit ei ole sieltä parhaimmasta päästä mutta siitä huolimatta uskallan suositella hyväksi vaihtoehdoksi.
 
Ok. Kiitos vastauksesta!
 
Useful Idiot
12.03.2018 15:45:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitteleva rumpali: Juu. Luultavasti mä rolandit ostan.
 
Onko löytynyt? Mites nuo rolandin td 4 kx:t? Snare ja tomit meshiä. Itse ostin nuo aikoinaan alle tonnilla, mukaan tuli vielä Taman 1st chair. Kelpo pelit naputella kotona.
 
Hello Oslo my name is Koslo
seppo69
27.05.2018 13:47:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellään kokemusta tällaisesta: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … esis-Surge-Mesh-Kit-sahkorumpusetti
 
Miten vertautuu esim Roland TD-9 tai TD-11?
 
Ensimmäistä sähkörumpusettiä ois tarkoitus ostaa, aika vähän näistä tiedän. Ei viitsisi ihan mitään lelusettiä ostaa, mutta budjetti on aika tiukka... Toki käytetytkin huomioidaan.
 
Roland TD-11 on testattu ja siitä tykkäsin (parempi kuin ihan kiva) pikaisella kokeilulla.
 
"Ei noihin Bismarckin omiin sanoihin saa kyrpää laitettua järkevästi mitenkään." -crestfall
plmt
24.07.2018 06:56:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

seppo69: Kellään kokemusta tällaisesta: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … esis-Surge-Mesh-Kit-sahkorumpusetti
 
Miten vertautuu esim Roland TD-9 tai TD-11
 
Mihin vaihtoehtoon päädyit? Kokemuksia? Itse tilasin eilen surge-mesh -kitin.
 
seppo69
24.07.2018 11:52:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

plmt: Mihin vaihtoehtoon päädyit? Kokemuksia? Itse tilasin eilen surge-mesh -kitin.
 
En vielä mihinkään. Laita ihmeessä sitten kokemuksia tuosta setistä.
 
"Ei noihin Bismarckin omiin sanoihin saa kyrpää laitettua järkevästi mitenkään." -crestfall
HotWheels
05.08.2018 12:03:23 (muokattu 05.08.2018 14:18:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkä on olennaisimmat erot noilla Roland 11kv, 15k ja 17kv malleilla? Hintaerot ei mitään kovin isoja noilla ole.
 
HotWheels
06.08.2018 10:47:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sen verran vielä, että onko se eri maailma jo tänään tuollaisella Roland 11,15 tai 17 setillä vrt. aiemmin 2000- luvun alkupuolella mulla olleella Dtxpress II setillä, jonka möin pois, kun se soittotuntuma ja soundit oli hirveät?
 
Oan
06.08.2018 12:07:12 (muokattu 06.08.2018 12:09:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HotWheels: Ja sen verran vielä, että onko se eri maailma jo tänään tuollaisella Roland 11,15 tai 17 setillä vrt. aiemmin 2000- luvun alkupuolella mulla olleella Dtxpress II setillä, jonka möin pois, kun se soittotuntuma ja soundit oli hirveät?
 
Veikkaisin, että huomaat eron kumiläpysköjen ja meshpadien välillä.
 
Toi Rolandin td-17 on näemmä vastikään ilmestynyt päivitys aiemmalle 11-sarjalle. Uutta ainakin: virveli, basari, hi-hat -muljutin ja aivot. Jos noista kahdesta pitää valita, niin ehdottomasti se (täysmesh) td-17.
 
15-sarja on myös vanhempaa tuotantoa, sen on korvannut sittemmin td-25. Miten lie käytännössä vertaantuu sitten 15 ja 17, osaakohan tuohon kukaan vastata vielä.
 
E: Tämä kaveri ehkä osaa: https://www.youtube.com/watch?v=tMJ8VIgO_eA
 
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
-Dr.DW-
10.08.2018 12:42:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite ostin juurikin TG-17 Mesh setin, ei ole kun perus-symbaaleilla, eli pelkkä KV.
Setti on NIIIN ilmiömainen, että kokoajan löytää uusia soundeja, kun vaan layeröi settejä, lisäilee efektejä ja EQ:ilee... Aivan älyttömän monipuolinen setti! Ja omat samplet saa tietenkin sisään! 35€ maksaisi tuollainen ammattilaisten säätämä samplepäkki, joka soundaa aivan hemmetin hyvälle, ainakin miusta.. Jos ei siis itse tykkää säätää... :D
Ihan se ei ehkä Superiorille vedä vertoja, mutta ei ole valittamista... Tai no -basari on miun korvaan pikkasen liian napsu tossa videolla -helppo kuitenki ite fixiä!
 
https://www.youtube.com/watch?v=r1408Q86nH8
 
"Lethal dose is also a lifetime supply"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «