Aihe: Aurora guitars
1 2 3 4 525 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Karhukoira74
22.03.2017 14:14:29

mikpe: No niin, nyt se sitten valmistui. Odotus oli pitkä mutta tuli viimeisen päälle hyvä kitara, olen lopputulokseen erittäin tyytyväinen!

Jotain speksejä: Aurora chili 5 mikit, rosterinauhat, loimuvaahterakaula ja ylänauhoille pääsyä helpottava kaulaliitos.

Oheisen linkin takana muutama räpsy, sheidit silmille, nyt on blingiä: https://www.dropbox.com/sh/0l2cyjqu … fxnp/AAAgMktD1yzqCXqLeYzfMoSxa?dl=0

Ohan kyllä komia strato Kaitsulta taas!
-So many assholes, so few bullets-
JeKo
22.03.2017 14:18:16

mikpe: No niin, nyt se sitten valmistui. Odotus oli pitkä mutta tuli viimeisen päälle hyvä kitara, olen lopputulokseen erittäin tyytyväinen!

Jotain speksejä: Aurora chili 5 mikit, rosterinauhat, loimuvaahterakaula ja ylänauhoille pääsyä helpottava kaulaliitos.

Oheisen linkin takana muutama räpsy, sheidit silmille, nyt on blingiä: https://www.dropbox.com/sh/0l2cyjqu … fxnp/AAAgMktD1yzqCXqLeYzfMoSxa?dl=0

Hyvät speksit! Minkälainen soittotuntuma on? Vastaako odotuksia?
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
LaXu
22.03.2017 14:19:13

Hyvän näköinen! Hmm, pitäisiköhän harkita tummempaa pleksiä tuohon mun kultaiseen G&L:n...
Laulava Kylätohtori
22.03.2017 14:20:13
hallu: Ollaan tokikin, mutta nyt on esitetty selkeä epäily ettei F:n tai G:n parhaat kitarat olisikaan hyviä niin ihan pakko hakea täsmennys. Olen kanssasi samaa mieltä, että valmiina ostettava kitara ei ole customshoppia, mutta voihan sen kitaran ostaa suomalaisesta pajastakin valmiina. Ainakin itse törmäsin suomalaiseen valmistajaan joka olisi myynyt esillä olevan kitaran niin, että olisin saanut sen heti mukaani.

Olen tivannut vastausta siihen, että onko F.n tai G:n customshopit huonoja kun kerran bulkkiin viitataan, mutta eipä siihen näytä kukaan haluavan ottaa kantaa. Toinen kysymyshän on sitten kokonaan se voiko F:n tai G:n customshoppia tilata omilla spekseillä.

Customhan viittaa juuri siihen, että saa customoitua oman kitaran. Jos mä ostan vaikka Kitarapajalta CS Fenderin, niin en minä saa sitä customoitua, eikä se silloin ole mikään custom kitara. Laadukas ja hieno peli toki silti, itse en ainakaan sitä ala kiistämään.

Mutta jos customin perusajatus on poistettu, niin mikä custom se sitten enää on..
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
fox
22.03.2017 14:24:27

Laulava Kylätohtori: Customhan viittaa juuri siihen, että saa customoitua oman kitaran. Jos mä ostan vaikka Kitarapajalta CS Fenderin, niin en minä saa sitä customoitua, eikä se silloin ole mikään custom kitara. Laadukas ja hieno peli toki silti, itse en ainakaan sitä ala kiistämään.

Mutta jos customin perusajatus on poistettu, niin mikä custom se sitten enää on..

Niin no, pohdintoja.. ;) Onhan se kumminkin se CS-Fenderi Custom Shop-tekoja, olkoonkin ettei se sinällään ole sulle vartavasten tehty, uniikki "custom-soitin"..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
mpekkanen
22.03.2017 17:55:08 (muokattu 22.03.2017 19:37:32)
fox: Ja vastasit hyvinkin pitkästi, tuo yllä oleva ei kyllä tuon Gibsonin custom shopin osalta pidä laisinkaan paikkaansa. Ei ennen vanhaan, eikä minulla ole mitään syytä uskoa etteikö tänäkin päivänä tuolta sais personoitua soitinta, tietenkin niissä puitteissa, mitä tuote"perheeseen" kuuluu.
Suosittelen että pistät ko. shoppiin kyselyä, vastaus voi olla yllättävä. Totta hitossa, jos kovinkin customoitua peliä haluaa, pitää olla varautunut siihen, että hintaakin tulee..
Ymmärtääkseni Gibson Custom Shop edelleen toimii siten, kuin se on ennenkin toiminut, ei ne ammattirakentajat siellä odottele peukaloitaan pyöritellen, josko tulis erikoistilauksia, vaan CS tekee "joutoaikoinaan" noita ns. lyhyitä sarjoja, jossain vaiheessa tässä muutama vuosi (vai oliko jo ihan 10 vuotta..) sitten mm. kaikki vasenkätiset siirtyivät Custom Shopin vastuulle. Gibsonilla tuohon klusteriin kuuluu myös Art & Historic Division, joka tekee nuo kaikki reissuet. One off- ja prototyyppivalmistus R & D -puolelta kuuluu myös niille edelleen. Eli tuo one off-puoli olis varmaan se mikä tuossa tulee kyseeseen, joa vaikka haluaa ES-335:n kolmella P-90 mikillä ja kaikille omat vola- ja tone säädöt, sekä jonkun erikoisvärityksen..
ZZ Topin pojillehan Custom Shop on tehnyt varsin metkojakin soittimia, vaikka kuuluisa isokoppainen Johnny Firesmith -malli, jossa on Johnny Smith-signature jatsilootan runko ja Firebird/Thunderbird kaula.

Uskoisinpa heidän valmistavan moisia erikoismalleja vaikka mitä, jos vaan tilaajalla pelimerkit riittää. "Rahan edestä teen mitä vaan, vaikka annan pomoa selkään!", vanha viidakon sanonta.

En tiedä, mikä ei sitten siinä minun kirjoituksessani pitänyt paikkansa...Jos siis luki koko kirjoituksen ja ei erotellut yksittäisiä lauseita ja liittänyt niitä joihinkin omiin uskomuksiin.

Gibson CS tekee edelleen kitaroita ja moniin noihin ns. perus CS kitaroihin ei voi värin lisäksi toivoa mitään muuta.
Sitten on erikseen vielä CS pajan ihan oikeat Custom Shop kitarat, joihin tuolla Batman naamalla viittasin. Sellaisenkin kyllä saa, mutta se tulee todella kalliiksi.
Eipä minun ole järkeä huvikseni noita hintoja kysellä kun en ole sellaista nyt hankkimassa. Kyllä ne ainakin aikoinaan tulivat todella kalliiksi ja samanlaisen sai kotimaassa teetettyä useammankin ja ihan laadukkaalta rakentajalta/valmistajalta. Lavassa ei vaan lue sitä maagista Gibson logoa.
Tulevat myös oikeat CS Gibsonit, joihin voi halutessa valita vaikka grafiikan väriksi, paljonkin kalliimmiksi kuin ns. tavalliset Gibson kitarat taikka Gibson CS kitarat joita tehdään pienissä erissä ja niihin ei voi kun sen värin valita...
Voithan vaikka itsekkin kysyä, jos kiinnostaa...paljonko vaikka maksaisi 7-kielinen SG standard Firebird lavalla ja neon pinkin värisenä, metalliosat vaikka kullatut. Kampi voisi olla Bigsby ja muutoin ihan ns. normaali SG Standard, mutta vain yhdellä volumella ja 3-asentoisella mikkiswitsillä...

Fender/Gibson ihan Custom Shop kitarat tulevat tietyllä kaulaprofiililla ja tosiaan sen värin voi itse valita, mutta ei niissäkään ole aivan älyttömiä vaihtoehtoja. Sitten kun maksetaan muutaman kerran se "tavallinen" CS Fender/Gibson...niin tulee enemmän noita mahdollisuuksia.
Ruokankaan kitaroihin saa esim. erilaisen kaulaprofiilin jokaiseen kitaraan veloituksetta. Näin on monella muullakin kotimaisella CS kitaroiden tekijöillä, mutta mitäpä siitä...

ZZ Top on kyllä aika huono esimerkki kun ovat soittaneet lähes kaikilla maailman erilaisilla kitaroilla/merkeillä ja löyty Suomalaistakin kitaraa. Se paljonko ne mallit maksaa normitallaajalle, ei ole mitään merkitystä. Niitä erilaisia kitaroita, pajat tekee vaikka kuinka ja paljon, kun vaan jossain esiintyvät sen verran että voi mainokseen laittaa.
Partasuut eivät kyllä ole ihan ainoita, joiden nimet löytyy lähes jokaisen kitaramerkin, vahvistimen ja efektien käyttäjien joukosta....

Oikeassa kyllä olet, että Gibsonilta saa omanlaisen CS kitaran kun tarpeeksi laittaa pelimerkkejä. Tosin Gibson tekee Gibson tyylisiä kitaroita ja National vaikka sitten toisenlaisia...
Tätä en kyllä muuksi väittänyt aikaisemminkaan, mutta korjataan/toistetaan tämä nyt vielä.

E: Laitetaan tähän nyt vielä sekin, että toki on silläkin merkitystä millainen tuo CS kitaran Batman naama on. Onko se pelkkä Batman logo, sarjakuvamainen piirros vai ihan valokuvan näköinen kuva jostain elokuvasta...Jos siis tuosta hinnasta puhutaan.

Auroraltakin varmaan saa monenlaisia CS kitaroita ja huomattavast edullisemmin kuin Fender/Gibson CS osaston kitarat. Monelle on kuitenkin edelleen, ehkä liiankin, tärkeä se logo siellä lavassa.
Laatua ja henkilökohtaisesti tehtyjä soittimia saa kyllä lähempääkin kuin jenkkilästä, mutta kuka haluaa ja maksaa mistäkin...
Shakata
02.12.2017 15:30:17
Otetaanpa riski ja nostetaan vanhaa ketjua tähän päivään. Löytyykö tuoreita kokemuksia customin tilaamisesta? Mitenkä on projektit edenneet?
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed
JeKo
02.12.2017 15:41:06

Moi Juha! Mulla oli Auroralta telecaster tilauksessa, mutta päätin peruuttaa tilaukseni viime keväänä. Syitä en ala täällä julkisesti ruotimaan sen enempää, ja nyt olen siirtynyt onnellisesti vehreämmille laitumille :-)

Toivottavasti saavat Auroralla hommat jossain vaiheessa pelittämään paremmin!
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Shakata
02.12.2017 16:04:46
Moikka Jere! Kiitoksia kommenteista. Ensimmäistä customia olis tosiaan tarkoitus lähteä teettämään, joten oman mielenterveyteni kannalta olisi suotavaa että itse prosessi olisi mahdollisimman mutkaton ja sujuva :)

JeKo: Moi Juha! Mulla oli Auroralta telecaster tilauksessa, mutta päätin peruuttaa tilaukseni viime keväänä. Syitä en ala täällä julkisesti ruotimaan sen enempää, ja nyt olen siirtynyt onnellisesti vehreämmille laitumille :-)

Toivottavasti saavat Auroralla hommat jossain vaiheessa pelittämään paremmin!
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed
WanhaWetäjä
02.12.2017 17:14:57

Shakata: Moikka Jere! Kiitoksia kommenteista. Ensimmäistä customia olis tosiaan tarkoitus lähteä teettämään, joten oman mielenterveyteni kannalta olisi suotavaa että itse prosessi olisi mahdollisimman mutkaton ja sujuva :)

Jos haluat mutkatonta, sujuvaa ja hyvää palvelua kera aivan mahtavan mukavan ja pro sepän kannattaa kysyä tuolta https://www.gasguitarworks.fi ite tilasin thinline telen tämän vuoden alussa, tai oikeastaan homma alkoi maaliskuun alussa suunnittelulla sepän kanssa, valittiin runkopuu, kaula, otelauta ja kansi, siis sain valita käytännössä itse kuin myös kitaran muut osat, värimaailma päätettiin siinä vaiheessa kun body oli veistelty ja kansi liimattu.

Ja hupsista, kitara oli himassa heinäkuun 20. päivä (=5kk siitä kun kitaraa alettiin suunnittelemaan) elinikäisellä tyytyväisyystakuulla, kovalla laukulla yms. Mikä parasta, AINA jos on jotain korjattavaa/muutettavaa niin kitara pajalle ja homma hoituu joskus jopa samana päivänä. No, suuri etu mulle on se että pajalle on matkaa n. 5km ja siellä voi poiketa AINA jos vaan seppä on paikalla.

https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg tuossapa tuo.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Shakata
02.12.2017 21:55:26 (muokattu 02.12.2017 22:12:05)
Kiitoksia vielä kommenteista! Näyttää WW kyllä todella komealta tuo Thinline tele ja soi varmasti hienosti! Viiden kuukauden valmistusaika kuulostaa kyllä todella kohtuulliselta.
lassi-s
05.10.2018 02:19:29
ite oon käyttäny kaikki kitarani jo pitkän aikaa aurora guitarsilla huollossa, modattavana ja custom keppi alkaa oleen kohtapuoleen valmis. hinnat on vähintäänkin asiallisia, työn jälki on aivan täyttä timanttia ja vaikka oon sanonu ettei oo mikään kiire niin kyllä kaitsu on laittanu viestiä että ny olis kitara valmiina.

custom kitara on niin uskomaton ettei pysty edes sanoin kuvaileen. 2 kitaraa on jo menossa tilaukseen aurora guitarsille.

asiakaspalvelu on aivan omaa luokkaansa. aina kun tulee käytyä niin siinä ny tulee turistua niitä näitä ja se kaveri osaa varmaan lukee ajatuksia...kun tekee kaiken 10 kertaa paremmin mitä on osannu odottaa. hyvänä esimerkkinä tuo mun aurora guitars customin kaula...mä vihjasin että soittelen noilta ylimmiltä freteiltäkin aika paljon. no kaitsu soitteli että ny vois tulla vähän kokeileen...oli sit nii hienosti tehty kaula kaikinpuolin ja pääsee ylimmille nauhoille ilman että tarvii venyttää sormia lainkaan.

tuun tilaamaan kitarani jatkossakin aurora guitarsilta ja teetän pienimmistäkin huolloista lähtien jatkossakin kaiken kyseisellä pajalla. hommat, aikataulut ja työnjälki on aivan uskomattoman hyvää...ja asiakaspalvelu aivan omaa luokkaansa. ja hinnat on ainakin mielestäni vähintään kohdallaan.

etenkin customi vehkeiden kanssa kaitsulla on silmää siihenmalliin ettei itse edes osais kuvitella tuollaisia mitä kaitsu ehdottaa.

tää mun customi on todella haastava keppi ja vaatimukset on kaikinpuolin todella korkeat, kaitsu vielä heitti ilmoille muutamat ehdotukset jollaisista en oo tosiaan osannu edes kuvitella.

jotakuinkin jokapäivä ollaan yhteyksissä kitararemonttien ja customi vehkeideiden suhteen. milloin olis jossain kitarassa mikitystä paranneltava ja sieltä kyllä heti tulee ideaa jo valmiiks...oli kyse mistä tahansa. reilu 30 vuotta ite soittanu ja muutaman vuoden ollu kaitsun asiakkaana. kaitsu kyllä tietää vakioasiakkaiden toiveet ja tarpeet ja toteuttaa ne paremmin mitä osaa odottaa.

en voi muutakuin suositella erittäin lämpimästi.

ei tulis mieleenkään tilata kitaroita mistään muualta. itellä tietty vielä etuna se että asun aika lähellä ja pääsen ihaileen ja ihmetteleen ainakun siltä tuntuu. muutamat tehdas kepakot roikkuu telineissään, mutta en enään edes harkitse hankkivani muita kuin kaitsun käden jälkeä...
evil mastermind of HEXENFYRE siitä kuunteluun https://www.youtube.com/watch?v=Gvl6nxoGVXE https://www.youtube.com/watch?v=5O69qQbzeQc
BugBadWolf
05.10.2018 21:41:02 (muokattu 05.10.2018 21:44:37)
urlhttps://www.facebook.com/aurora.gui … 955725551175466/?type=3&theater/url

Tämä on minun.

En muistaakseni ole saavuttanut suurta kuuluisuutta hautaamalla suuria (saati pieniä) epäkohtia hiljaisuuteen. Jos systeemissä olisi jotain isompaa vialla, on siis todennäköistä että asiasta olisi tullut mainittua.

Sen sijaan - kunhan vielä vähän aikaa testailen tietääkseni mistä puhun - voitte valmistautua perusteellisempaan esittelyyn asiasta.

Voisin toki nytkin sanoa että 99% jutusta tulee olemaan hävytöntä kehumista. Kitara kun on - myöhemmin selviävistä syistä - tuntemani maailman ainoa strato jota voi kuvailla lyhyesti sanoilla "helvetin hyvä".

E: Helvetin linkit. Kopioikaa koko litania jne...

E2: Paskaks meni, mutta linkki toimii nyt
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Barska
06.10.2018 14:35:39

BugBadWolf: https://www.facebook.com/aurora.gui … 955725551175466/?type=3&theater

Tämä on minun.

Onnea!

Vähän kateellinen olen. Kun näin ton Auroran sivuilla, niin melkein soitin Kaitsulle, että tee mulla tollanen kanssa, mut normi otelautamerkeillä. Törkeen hieno!

Ja, huonoa Kaitsun tekemää kitaraa en o vielä soittanut. Enkä kuullut, että kukaan muukaan olisi. Onneksi nyt taas vintage trippailu GAS-taudin vaiheena, niin pitää roposet säästää yhteen toiseen juttuun. Ehkä.
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
BugBadWolf
07.10.2018 02:22:22 (muokattu 07.10.2018 02:23:00)
Barska: Onnea!

Vähän kateellinen olen...vintage trippailu...

Kiitoksia.

Muttamutta. Kateuteen ei ole syytä. Kuten sanoit; Kaitsu osaa. Hyvä kitara ei siis ole vahinko, vaan sieltä saa kyllä toisen samanlaisen. Vain puun syissä on eroja.

Mitä tulee siihen vintageen, niin älä. Tee niinkuin minä ja ota se vanha soundi ilman vintage-ajan teknisiä murheita.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
arijuki
07.10.2018 10:13:13
Kaitsu on ilmeisesti saanut toimitusajat parempaan kuntoon? Niitähän ruodittiin aika paljonkin täällä aiemmin. Hyvä jos on niin, laatukeppejä kyllä osaa tehdä, aiemmin ongelmat oli muualla.
"Music is my religion." - Jimi Hendrix
Karhukoira74
07.10.2018 12:43:26 (muokattu 07.10.2018 12:45:32)

Linkkaanpa omanikin, valmistumispäivä oli jo kesällä. Kaitsu ois pystynyt tekemään tämän nopeamminkin, omasta pörssistä oli kiinni että sai massit lunastaa. Mutta ohan poijjat kitaraa! Eipä tartte torilta Fenkkuja selailla.

https://www.facebook.com/pg/aurora. … EuZLVwReYwMldsnkXg&__tn__=-UC-R

E: Tää projekti muuttui lennossa Maiden-stratosta Pulliais-stratoksi (juu, en voi sietää sitä 70-luvun mela-lapaa...ainoa isompi muutos), ja Maideniin jäi mikit Kaitsulle. Uutta tulille kunhan taas persaus kestää.
BugBadWolf
09.10.2018 16:49:40
Karhukoira74: ...Tää projekti muuttui lennossa Maiden-stratosta Pulliais-stratoksi ...

Hetkinen?!? SEIS!!

Minulla on ollut pari päivää sellainen olo että maailma ei ole nyt kohdillaan ja viimein ymmärsin mistä on kyse. Se oli tämä kohta viestissä.

Onko mörköheavyt nyt louhittu ja tulevaisuus on rautalankaa? ;D
Karhukoira74
09.10.2018 23:58:17

BugBadWolf: Hetkinen?!? SEIS!!

Minulla on ollut pari päivää sellainen olo että maailma ei ole nyt kohdillaan ja viimein ymmärsin mistä on kyse. Se oli tämä kohta viestissä.

Onko mörköheavyt nyt louhittu ja tulevaisuus on rautalankaa? ;D

Nounounou! Tämä on sisäisen Pulliaiseni tyydyttämiseen vain, kotioloissa...ja toistaiseksi taas aika vähän, koska uutta ihanata "nuorisomussiikkia" on tulilla. Vaikkei tähän ketjuun kuulukaan, niin tsek aut MetalliLiete -niminen orkesteri. Spotify änd.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)