Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: M.netin tanssiosion parhaita paloja 2006..
1 2 3
WanhaWetäjä
23.11.2017 11:48:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus tulee luettua noita vanhoja juttuja kun täällä ei enää tapahdu oikeen mitään, löysin tämän helmen https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=121567&o=40
 
Oli nuo aikoja, parhaimmillaan oikeen viihdyttäviä ja pitkiä ketjuja joissa väännettiin välillä vähän liiankin tosissaan.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Anonymous-jazz
28.11.2017 08:32:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä ei siksi tapahdu enää juuri mitään koska porukka hävisi jo ajat sitten naamakirjaan.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Eläkeläissoittaja
28.11.2017 19:15:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Täällä ei siksi tapahdu enää juuri mitään koska porukka hävisi jo ajat sitten naamakirjaan.
 
Näin on ja itse olen naamakirjastakin poistumassa parin päivän päästä. :)
 
artope
28.11.2017 19:17:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläissoittaja: Näin on ja itse olen naamakirjastakin poistumassa parin päivän päästä. :)
 
Niin kunnes Sertzo-setä palaat sinne uteliaisuuttasi hetikohta... :)
 
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
Eläkeläissoittaja
28.11.2017 19:44:55 (muokattu 28.11.2017 19:45:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artope: Niin kunnes Sertzo-setä palaat sinne uteliaisuuttasi hetikohta... :)
 
Sepäs nähdään sitten, milloin nähdään. :D
 
Anonymous-jazz
29.11.2017 04:38:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muusikoiden.net ryhmäkin löytyy Facebookista:
 
https://www.facebook.com/groups/7286065995
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
29.11.2017 07:47:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Täällä ei siksi tapahdu enää juuri mitään koska porukka hävisi jo ajat sitten naamakirjaan.
 
Onko noin, ootko ihan tosissasi? :D
 
Anonymous-jazz
29.11.2017 10:58:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Onko noin, ootko ihan tosissasi? :D
 
Soitintenomistajien.net
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
29.11.2017 23:53:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Soitintenomistajien.net
 
Niin tämä on suunnattu niin musiikin harrastajille, kuin ammattilaisillekin.
 
Anonymous-jazz
30.11.2017 09:20:25 (muokattu 30.11.2017 09:22:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Niin tämä on suunnattu niin musiikin harrastajille, kuin ammattilaisillekin.
 
Näin on mutta kieltämättä enemmistöhän täällä kyllä on sitä porukkaa joiden lempi puheenaihe on uudet sähkökitaroiden pedaalilaudat.
 
Flyygelinsoittajilla on jo hieman vaikeampi kamarunkata, ellei sitten satu olemaan miljonääri.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
musamies
30.11.2017 15:21:06 (muokattu 30.11.2017 15:25:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Täällä ei siksi tapahdu enää juuri mitään koska porukka hävisi jo ajat sitten naamakirjaan.
 
Voi olla näinkin, toisaalta mieleen tulee tapahtuuko musiikissa muutenkaan tällä hetkellä kiinnostavaa ja jos tapahtuu, niin missä...
 
Itselle sattui hauska juttu kun menin kirjastoon lukemaan lehtiä, siellä olikin joku opiston kurssi, jossa harjoiteltiin matalan kynnyksen yhteislaulua ja miesjäsenistä oli pulaa.
 
Kysyin mitäs porukkaa te ootte ja ajattelin, että kuuntelen vähän aikaa. Huomasin, että he käyvätkin läpi perinteisiä tuttuja biisejä ja kokeilin sopiiko oma ääni ollenkaan touhuun. Vuoroon tuli itsellekin tuttu Moskovan valot ja heittäydyin hiukan tilanteeseen. Mitään valmistumista tai välineitä ei itsellä ollut ja porukka oli innoissaan, olisi halunnut minutkin mukaan seuraaviin harjoituksiin. Laulaminen oli helppoa koska ei ollut nykymusiikille tyypillisiä kovia voimakkuuksia.
 
Mieleen tulee missä on yleensäkin iloinen harrastuneisuus, jossa on mukana hyviä biisejä? Itsestä olisi mukava esittää jouluna vaikka joululauja ja biisejä, ottaa mukaan myös hieman yllättäviä valintoja.
 
Näin on mutta kieltämättä enemmistöhän täällä kyllä on sitä porukkaa joiden lempi puheenaihe on uudet sähkökitaroiden pedaalilaudat.
 
Itse ihmettelen sellaista harrastamista, jossa on tarkoitus, ettei vaan tarvisi mennä esiintymään, äänittämään, nuotteja ei tarvi olla eikä niistä kuulu harjoitella kotona uusia kiinnostavia biisejä, tekniikkakaan ei kiinnosta, laulaa ei osaa eikä halua opetella...
 
Sitä porukkaa, jonka kanssa voisi sopia kahden viikon päästä esitetään joululauluja, valitse biisit Toivelaulukirjoista ja laita ne sähköpostiin, mä teen äänentoiston ja paikalla ollaan klo xx.xx on vähemmistö. Siis tylsää on se kun paljon kenenkään kanssa ei voi tehdä mitään sen enempää netissä kuin sen ulkopuolellakaan.
 
Einherjar
30.11.2017 16:53:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Voi olla näinkin, toisaalta mieleen tulee tapahtuuko musiikissa muutenkaan tällä hetkellä kiinnostavaa ja jos tapahtuu, niin missä...
 
Undergroundissa tapahtuu aina. Sitä tosin joutuu seuraamaan, eikä media välttämättä hirveän helposti siitä ilmoittele.
 
Siitä tulikin mieleen, että mitäs tanssimusiikin puolella ylipäänsä nykyään tapahtuu?
Sitten Yölinnun hanuri-ilmiön ei ole tainnut tapahtua genren hitaan kuolemisen lisäksi juurikaan mitään? Uudet asiat on keskittyneet enemmän iskelmän puolelle, eikä tanssiorkkien suhteen ole uutta tullut?
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
WanhaWetäjä
30.11.2017 18:02:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar:
 
Siitä tulikin mieleen, että mitäs tanssimusiikin puolella ylipäänsä nykyään tapahtuu?
Sitten Yölinnun hanuri-ilmiön ei ole tainnut tapahtua genren hitaan kuolemisen lisäksi juurikaan mitään? Uudet asiat on keskittyneet enemmän iskelmän puolelle, eikä tanssiorkkien suhteen ole uutta tullut?

 
Se mikä oli 10 vuotta sitten suomi-rokkia/poppia on nyt iskelmää, perinteinen iskelmä
lienee menneiden aikojen musaa ainakin jos on uskominen myytyihin levyihin ja eri radiokanavien soittolistoihin.
 
https://www.magnumlive.fi/esiintyja … t-ja-tanssiorkesterit/lemmenlautta/ ko combo oli samoilla lauteilla kesällä Rönnillä, ilosia veikkoja ja hyvä meininki, haitarikin löytyi. Keikkaa näyttäs olevan aika mukavasti.
 
https://www.magnumlive.fi/esiintyja … it-ja-tanssiorkesterit/lapivalaisu/
Tämäkin tuli koettua, ei nyt ihan uus bandi mutta kuitenkin, kamat ja auto viimesen päälle, treenattuja stemmalauluja ja ihan hyvin soittivatkin.
Vaan eipä keikkaa näytä olevan haitaksi asti.
 
Tanssi-ilmoitusten perusteella Treen seudulla ei juurikaan mitään uutta, samat bandit kiertää samoja mestoja tasaseen tahtiin.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Anonymous-jazz
01.12.2017 07:49:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar:
Sitten Yölinnun hanuri-ilmiön ei ole tainnut tapahtua genren hitaan kuolemisen lisäksi juurikaan mitään?

 
Herrasmies osaa soittaa hanuria muttei soita sitä.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
01.12.2017 10:09:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Herrasmies osaa soittaa hanuria muttei soita sitä.
 
Et ole herrasmies ja vitsikin oli huono!
 
musamies
01.12.2017 11:05:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Siitä tulikin mieleen, että mitäs tanssimusiikin puolella ylipäänsä nykyään tapahtuu? Sitten Yölinnun hanuri-ilmiön ei ole tainnut tapahtua genren hitaan kuolemisen lisäksi juurikaan mitään? Uudet asiat on keskittyneet enemmän iskelmän puolelle, eikä tanssiorkkien suhteen ole uutta tullut?
 
Siitä voisi lisävalaisu olla tervetullutta.
 
Itse toiseen musiikkisuuntaukseen liittyen kuuntelin jostain mitä musaa esittää uusi tulokas Litku Klemetti ja vaikkei ollu just mun genree, niin huomasin, että näköjään on liikkeellä kuitenkin omaan suuhun sopivin biisein, jotka ei ole suoraa muiden matkimista. Mieleen tulis, että vähän samantapaisella ajatuksella liikkeellä kun oli bändejä 1970-luvulla.
 
Mielestäni tanssimusiikissa on ollut paljonkin hyviä biisejä, mutta homma on jotenkin liian yllätyksetöntö ja varotaan yllättämästä tanssijoita millään omaperäisellä.
 
Ehkä hyvien eri asiayhteyksiin taipuvien biisejen kautta hommalla voisi olla jotain tulevaisuutta, mutta jos tanssimusa on Virran Olan ja perinteisen hanurimusan varassa ilman merkittävää uutta sisältöä, ehkä kyseinen suuntaus voi hyytyä lähes kokonaan.
 
Tanssista tulee mieleen myös disco ja siihenkin liittyy jotain discomusan helmiä, joita ei ihan joka päivä tehdä lisää. Niitä pitää yllä kun biiseille löytyy käyttöä radiosta ja elokuvista.
 
manjaana
06.02.2018 16:14:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Joskus tulee luettua noita vanhoja juttuja kun täällä ei enää tapahdu oikeen mitään, löysin tämän helmen https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=121567&o=40
 
Oli nuo aikoja, parhaimmillaan oikeen viihdyttäviä ja pitkiä ketjuja joissa väännettiin välillä vähän liiankin tosissaan.

 
Oi aikoja, oi tapoja...
Ikäväkin joskus näitä on..
 
Luulo on kamala tauti, vai mitä luulet?
Anonymous-jazz
07.02.2018 06:58:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mnethän oli vielä tuolloin se sosiaalinen media.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Anonymous-jazz
05.12.2019 04:27:31 (muokattu 05.12.2019 04:28:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistan kyl vieläkin elävästi kun tänne putkahdin silloin joskus 2003 vuonna, niin armoton kuittailu alkoi välittömästi, joka ehkä johtui siitä, että soittonäytteeni oli liian teknistä tilua.
 
http://mikseri.net/artists/teemujazz/ishigami/56942/
 
Mutta se sitä kuului ollakin, koska tarkoituksena olikin myrkyttää :)
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
rintapek
05.12.2019 12:59:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Muistan kyl vieläkin elävästi kun tänne putkahdin silloin joskus 2003 vuonna, niin armoton kuittailu alkoi välittömästi, joka ehkä johtui siitä, että soittonäytteeni oli liian teknistä tilua.
 
Onneks mä en pysty tekniseen tilutteluun niin mulla ei o sitä vaaraa.
Pitkän tauon jälkeen täs kyl pikkuhiljaa alkaa soitto taas maistua. Tai ainaskin olen alkanut keräilemään soittimia.
Jos ei jaksa tai viitti soitella nii jaksaiskohan vielä heittää läppää joka jonkin aasinsillan kautta liittyy humppaan?
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «