Aihe: "Soundi lähtee sormista"
1 2
Henko
16.06.2004 14:55:34

Eli tekniikka lähtee sormista ja vaikuttaa soundiin, mutta perussoundi haetaan kamoista.

Fakta: Sormista ei lähe soundia kun sormenpäissä ei oo elementtejä, eikä esim. suuaukkoja. Olisikin :)

Jos kamat on viturallaan, ei haettu (tässä tapauksessa mättösärö) soundi tule toteutumaan, vaikka miten treenaat ja tatsi on kohdallaan. Säröä et soittamalla lisää. Fakta.

Totta, paitsi säröönkin kyllä vähän vaikuttaa miten kovaa lyö kieliä. Kun mikit vahvistaa sen signaalin minkä ne kielet lähettää, ja niistä lähtee kyllä sitten erilainen signaali kun lyö eri voimakkuuksilla. Tosin tollaset tekijät yleensä mättösäröillä neutralisoidaan.
Muuten, kuuntelepa jotain Carcassin Necrotisismia. Aika uskottavasti veivaavat grindia tai deathia tai mitälie, ilman mitään megaturbosäröjä. Varsinkin siinä Wake Up And Smell... The Carcassin DVD:llä jos katot niitä keikkoja niin ihan hyvin se toimii, vaikka kuulostaa kuin niillä ei olisi muita säröjä kuin jotain Marshallin vanhojen putkinuppien "olemattomia overdriveja". Ja kitaratkin on välillä epävireessä. Tosin Carcassikin kehittyi lopulta siihen ultradistorted soundiin.
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
Kapane
16.06.2004 15:38:49

Totta, paitsi säröönkin kyllä vähän vaikuttaa miten kovaa lyö kieliä. Kun mikit vahvistaa sen signaalin minkä ne kielet lähettää, ja niistä lähtee kyllä sitten erilainen signaali kun lyö eri voimakkuuksilla.

myös sekin vaikuttaa mistä kohti niitä kieliä rämppäät. tosin enemmän siihen tujuun, kuin säröön.
Personal Jesuss & Modern Angel [Kyllä Lähtee] MEKKALA #1
Deranged
16.06.2004 15:40:20
Totta, paitsi säröönkin kyllä vähän vaikuttaa miten kovaa lyö kieliä

Juu, tämä osuus lähtee hartioista ja sormista ja plekusta :)

Muuten, kuuntelepa jotain Carcassin Necrotisismia. Aika uskottavasti veivaavat grindia tai deathia tai mitälie, ilman mitään megaturbosäröjä.

Mutta ei se pohjasoundi mikään Fender-kliini 50´s singlecoilsoundi ole. On siinä ihan kivasti jyrää mukana. Kattelin tuossa pari päivää sitten vanhoja Carcassin livetaltointeja ja huomasin että Heartworkin aikana niillä oli jo 5150:t lavalla.

Varsinkin siinä Wake Up And Smell... The Carcassin DVD:llä jos katot niitä keikkoja niin ihan hyvin se toimii

Onko tuo DVD muuten minkä tasoinen? Emperorin livessä on ihan käsittämättömän huono äänenlaatu ja ääniraita on tosi hiljasella.

vaikka kuulostaa kuin niillä ei olisi muita säröjä kuin jotain Marshallin vanhojen putkinuppien "olemattomia overdriveja". Ja kitaratkin on välillä epävireessä. Tosin Carcassikin kehittyi lopulta siihen ultradistorted soundiin.

Pahasti pelkään, että noillakin hemmoilla on modattu niitä marsuja aika rankasti. Reek of Putrefactionillakin on jo aika
tyly grindi päällä. Sitten taas en yhdestäkään marsusta paitsi Modefourista ole vielä järkevillä äänenpaineilla saanut tuota Necroticism-lätyn tarkkaa soundia ulos, VHT:llä ja 5150:lla ja Laneyllä lähtee.
grynost
16.06.2004 16:36:46
Soundi lähtee sormista. Pitää paikkansa. Sormillahan niitä nappuloita väännellään. ;)
Da Make
16.06.2004 16:42:18
Soundi lähtee sormista. Pitää paikkansa. Sormillahan niitä nappuloita väännellään. ;)

Hei, tämähän oli aika hyvä oivallus!
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä! EI OSTETA EQ PEDAALIA! ÄLÄ TARJOA!
Henko
16.06.2004 17:16:16

Onko tuo DVD muuten minkä tasoinen?
No ei se taso kovin kummonen oo, varmaan joku suora VHS-käännös. Siinä on välillä vielä jotain ihme häiriöitäkin. Sit siinä Gods of Grind-keikan alussa ei kovin tahdo saada selvää. Mutta se on sellaista raakaa Carcassmeininkiä. Kannattaa ostaa.
Kapane
16.06.2004 20:05:29

pää niitä sormia kääntää... saundi lähtee aivoista.
Personal Jesuss & Modern Angel [Kyllä Lähtee] MEKKALA #1
Henko
16.06.2004 20:43:40

Pahasti pelkään, että noillakin hemmoilla on modattu niitä marsuja aika rankasti. Reek of Putrefactionillakin on jo aika
tyly grindi päällä. Sitten taas en yhdestäkään marsusta paitsi Modefourista ole vielä järkevillä äänenpaineilla saanut tuota Necroticism-lätyn tarkkaa soundia ulos, VHT:llä ja 5150:lla ja Laneyllä lähtee.

Mutta kyllä on säröjen soundit ja määrät muuttunu siitä kun Carcass astu lavalle ekan kerran. Ja mun mielestä huonompaan suuntaan.
Tony Narrows
17.06.2004 14:45:29
Kyl se niin on että soundiin vaikuttaa niin moni tekijä,muukin kuin sormet. Esim:

kajarit,vahvarit,putket,kitaran mikit,kielet,plektra,voima ja tapa jolla pikkaat.
Toni A Salmi
kulmahiomakone
17.06.2004 14:50:44
Kyl se niin on että soundiin vaikuttaa niin moni tekijä,muukin kuin sormet. Esim:

kajarit,vahvarit,putket,kitaran mikit,kielet,plektra,voima ja tapa jolla pikkaat.

Ihanko itse keksit tämän mullistavan tiedon, vai luitko jostain?
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Kassu
17.06.2004 14:51:15

Hyvin oivallettu.
Tony Narrows
17.06.2004 15:18:31
Ihanko itse keksit tämän mullistavan tiedon, vai luitko jostain?

Joo ihan itse keksin ja ajattelin teillekin siitä kertoa,ku tuntuu,että jotku sitä vain ei tajuu.
Toni A Salmi
kulmahiomakone
17.06.2004 15:26:03
Joo ihan itse keksin ja ajattelin teillekin siitä kertoa,ku tuntuu,että jotku sitä vain ei tajuu.

Eikhän tuo Ekman asian jo ilmaissut tuolla aiemmin... Vai etkö tajunnut?
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
mab_
17.06.2004 15:40:01
Tästähän voisi tehdä sellaisen yhteenvedon tyyliin, mistä on hyvät kitarasaundit tehty:
hyvistä kitaroista,
hyvistä vahvistimista,
armottomista väittelyistä internetin keskustelupalstoilla:),...

jokainen voi jatkaa listaa..
Tony Narrows
17.06.2004 16:24:56
Eikhän tuo Ekman asian jo ilmaissut tuolla aiemmin... Vai etkö tajunnut?

Ehkä en sitten tajunnut.
Toni A Salmi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)