depe 09.06.2004 10:31:16 | |
---|
Onko teitä monta (kaksi?). Osaatteko laulaa stemmoissa? Jos osaatte, niin hyvää tulee... RHCP - Under the Bridge Extreme - More than Words Ja kannattaa varmaan tosiaan opetella biisejä myös "varttuneemmalle väelle". Eli tyyliin: Juha Vainio - Vanhoja poikia viiksekkäitä Juu ja varmaan jotain Reijo Taipaletta ja Jari Sillanpäätä ;) Beatles - Ticket to Ride (plus melkein kaikki joltain hittikokoelmalta plus sata muuta biisiä) CCR - Have You ever seen the Rain, Lodi, Proud Mary, jne. (vaikka itse kyllä pidän näitä melko tylsinä renkutuksina) Itse jättäisin nuo Juicen perus nuotiokitararenkutukset väliin. Tai ainakaan minä en jää niitä kuuntelemaan. Kaikkein parasta mun mielestä kuitenkin on, että soitatte jotain vähän omaperäisempää. Eli ei niitä perusrenkutuksia. Soitatte vaikka päivän hittejä akustisille (tai millä te nyt sitten soitattekaan) käännettyinä. Tai opetelkaa edes pari tuollaista ja vetäkää ne oikealla hetkellä. Esim. Antti Tuiskun biisi voi saada teinityttölauman innostumaan (niillä ei tosin ole välttämättä rahaa), ja kun sen soittaa sopivasti kieli poskessa, niin ei hävetäkään ihan kauheasti. Nämä tällaiset tietysti vaatii vähän sellaista sovittamista, mutta useinhan näihin löytää soinnut netistä, ja tablapalstalta voi kysellä ohjeita. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
depe 09.06.2004 10:35:09 | |
---|
Loputon bluesjami vaan. Jos ei ole improvisointitaidot kohdallaan aluksi niin kyllä ne siitä parin päivän soittelun jälkeen alkavat kehittyä. Oikeasti ei tuota jaksa monikaan kuunnella pitkään. Varsinkin kun ne blues-improvisointitaidot eivät ole loppujen lopuksi kovin häävejä monellakaan (harva meistä on BB King). Parin minuutin jälkeen moni toistaa vain itseään. Tämä tuli vain mieleen, kun itse jouduin vähän aikaa sitten kuuntelemaan tällaista bluesjammailua. Pojilla oli oikein isompikin bändi, eli oli pari kitaraa ja jotain bongoja ja marakasseja yms. 15 minuutin jammailun jälkeen teki jo mieli mennä sanomaan, että SOITTAKAA NYT JO JOKU BIISI! ;) Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
poppamies 09.06.2004 10:56:31 | |
---|
No yritän muistaa minun bändien repertuaarista sopivia kesäbiisejä m.m. 60-luvulta... Sunny Afternoon Summer In The City Yesterday Once More California Dreamin' Dream a Little Dream of Me Bus Stop When I'm 64 'Til There Was You Girl Norweigan Wood Stay (Dirty Dancing) Doo-a-Diddy (Manfred Mann) Pretty Woman (Roy Orbison) You Got It (Roy Orbison) Tears In Heaven Wonderful Tonight "G-strings are for strippers" |
Sertzo S 09.06.2004 10:58:18 (muokattu 09.06.2004 11:01:45) | |
---|
"Oikeasti ei tuota jaksa monikaan kuunnella pitkään. Varsinkin kun ne blues-improvisointitaidot eivät ole loppujen lopuksi kovin häävejä monellakaan (harva meistä on BB King). Parin minuutin jälkeen moni toistaa vain itseään. Tämä tuli vain mieleen, kun itse jouduin vähän aikaa sitten kuuntelemaan tällaista bluesjammailua. Pojilla oli oikein isompikin bändi, eli oli pari kitaraa ja jotain bongoja ja marakasseja yms. 15 minuutin jammailun jälkeen teki jo mieli mennä sanomaan, että SOITTAKAA NYT JO JOKU BIISI! ;" Nimenomaan joku biisi! Lähes loputon ränttä tänttä on tuskastuttavaa kuultavaa! |
sub zero 09.06.2004 12:17:17 | |
---|
Oikeasti ei tuota jaksa monikaan kuunnella pitkään. Varsinkin kun ne blues-improvisointitaidot eivät ole loppujen lopuksi kovin häävejä monellakaan (harva meistä on BB King). Parin minuutin jälkeen moni toistaa vain itseään. Tässä oli minulla vähän tällainen mielikuva että harvapa noita katusoittajia jää kuuntelemaan. Riiippuu tietysti paikasta. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Volume 09.06.2004 22:44:47 | |
---|
Kiitos kaikille jotka tähän vaivautuivat vastaamaan ja toivottavasti vielä jatkossakin vaivautuvat. Tuli huomattavasti enemmän asiallisia ehdotuksia kuin aluksi ajattelin, itse asiassa jokainen oli hyvä ja varteenotettava ehdotus. Nyt kuitenkin kävi niin, että kokoonpano suppeni melkolailla, eli jäljellä on yksi kitaristi, laulaja ja rytmivastaava. Laulaja on ainakin sanojensa mukaan huono laulamaan (kyseessä tällainen eksperimentaali etäisyyksien takaa ja lopullinen kokoontuminen sitten kun aika on oikea) ja itse en pysty soittaessani keskittymään laulamiseen. Eli heikolla pohjalla ollaan, mutta kokeiltavahan sitä on. Tätä rataa eteenpäin. Tämä viesti oli 100 % totuus. |
el Bastardo 10.06.2004 13:53:12 | |
---|
Viime lauantaina Jyväskylän keskustassa joku heppu soitti Wrong 'em Boyon, Clashin London Callingilta siis tuttu (mutta lienee coveri...?). Lämmitti mieltä kovin siinä vaali-iskulauseiden sekamelskassa. |
ozz3 10.06.2004 14:17:15 | |
---|
Kissin Comin' Home toimii hienosti akustisena, sitä voisi vetää myös niiden bongo rumpujen kanssa... "In the words of AC/DC: We roll tonight... to the guitar bite... and for those about to rock... I salute you." |
Snowblind 10.06.2004 14:21:17 | |
---|
Hendrixin Castles made of Sand. |
sub zero 10.06.2004 16:05:33 (muokattu 10.06.2004 16:14:46) | |
---|
Hendrixin Castles made of Sand. Vedäppä siihen livenä se takaperin nauhoitettu soolo niin oot aika Jimi Jimin biiseistä akustisena katusoittoversiona seuraavat voisi periaatteessa onnistua: Wind Cries Mary, Love or Confusion, Hey Baby (New Rising Sun), My Friend, Angel. Ja miksei myös tuo Castles, kunhan ei vedä sitä sooloa siihen. Ja vielä coverit All Along the Watchtower ja Hey Joe. Jos osaa soittaa bluesia niin sitten tietysti myös Jimin blues-kappaleet (Hear My Train A Comin'ista on olemassa akustinen nauhoite) Funk-biisit Freedom, Power of Soul ja Izabella voisi toimia akustisena bongo-rumpalin kanssa tosi hyvin, mutta se vaatii jo vähän näkemystä sovittajalta (en muista koskaan kuulleeni akustista funkkia). What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Ola_90 10.06.2004 18:27:52 | |
---|
No yritän muistaa minun bändien repertuaarista sopivia kesäbiisejä m.m. 60-luvulta... Sunny Afternoon Summer In The City Yesterday Once More California Dreamin' Dream a Little Dream of Me Bus Stop When I'm 64 'Til There Was You Girl Norweigan Wood Stay (Dirty Dancing) Doo-a-Diddy (Manfred Mann) Pretty Woman (Roy Orbison) You Got It (Roy Orbison) Tears In Heaven Wonderful Tonight Tämmösen setin jäisin mielelläni kuuntelemaan ihan kokonaan. Mun ehdotuksia: Beatlesilta löytyy tarkoitukseen sopivia biisejä vaikka kuinka, ja varmasti tehoaa ainakin vanhempaan väestöön. Rolling Stonesilta vaikkapa Play with fire ja Honky tonk women, eli tuollainen herkempi kappale ja sitten toinen on iloista rokkia. Ja sitten tietysti Clashia. Varsinkin London Callingilta napatkaa pari biisiä mukaan. Suosittelen ehdottomasti The Guns of Brixtonia, nimikkokappaletta ja Clampdownia, sopisivat tilanteeseen loistavasti. Kyllähän noita riittää. "Kyl räkä on vielä ihan hyvää, mut korvavaikku on jo ihan saatanan pahaa." -Kaverini |
EtG 16.06.2004 09:58:32 | |
---|
ehkä sanottu jo ,mutta claptonin layla.... ainakin MTV unpluggedissa toimi hyvin. Pakkanen karistaa nudistit |
Watsoni 16.06.2004 17:41:05 | |
---|
Itse meinasin lähteä johonkin päin Suomea soittamaan kaikki Ramonesin biisit. :) Kohta lentää viulu seinään. |
HaloOfFlies 16.06.2004 17:47:10 (muokattu 16.06.2004 17:49:00) | |
---|
Kissin tuotannosta löytyy muutama biisi, kuten: Hard Luck Woman I Will Be There Every Time I Look At You Strutter Rock And Roll All Nite tuo mainittu Comin' Home ja tietenkin Beth Sitten Bon Jovin Livin On A Prayer kuulostaa hienolta akustisena versiona Ja REMin Losing My Religion. Noita, ainakin noita ite kuuntelisin mielelläni. "Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen |
Joees 16.06.2004 17:59:49 | |
---|
Itse meinasin lähteä johonkin päin Suomea soittamaan kaikki Ramonesin biisit. :) Meikäläinenkin voisi lähteä koska vain soittamaan kaduille jos vain saisi oikeanlaista porukkaa mukaan soittamaan. Oikeanlaisella tarkoitan jotta yhteistyö pelaa ja on hauskaa. En löytänyt ketään, kellään ei ole ollut kiinnostusta. Ihme kansaa. Viime kesänä kuulin kun joku vanha äijä veti RHCP:n Californicationia ruotsissa ihan perhanan hienosti. Kylmät väreet meni selkäpiissä, ihan loistavasti sovitti se äijä laulun ja kitaran siihen. Ja tuo on toimiva kappale muutenkin. Jos taitoa ja lahjoja riittää niin Led Zeppelinin Bron Yr Aur Stomp. Ne jotka ovat kuulleet/nähneet tuon Zeppelinin DVD:n tietävät jotta se toimii. Earls Courtissa -75 nauhotettu. Beatlesilla tosiaan on hyvää kamaa tuollaiseen tarkoitukseen kuten on todettu moneen kertaan täälläkin. Paljon oli mielessä mutta enää mitään muista. Groooove is in heart! |
Queenilta '39. Se on valmiiksi akustinen systeemi. Ja mun mielestä niiden parhaimmistoa. Relax. |
hessurf 16.06.2004 18:25:05 | |
---|
Kuule, Volume, tämän vedätte niin saat muutaman satasen ohikulkijoilta: Jimi Hendrix - Hear My Train A Comin' (Acoustic) |
Deep Shadow 16.06.2004 20:02:52 | |
---|
Ja REMin Losing My Religion. Tätäpä olisin minäkin ehdottanut. Kerran oli muuten radiossa juttua jostain äijästä, joka soitteli tätä biisiä, siis vain tätä, päivästä toiseen jonkun turistikohteen kadunkulmissa ja teki kohtuullisen hyvää tiliä. ~Nyt sanat on sanottu,
laulut on laulettu,
aamun koittaessa
ilta jo hämärtää~ |
elbowski 27.06.2004 15:09:48 | |
---|
Dont Cry. siinä se on. Se on Rhoads JUMALAUTA!!!!! |
vanhami 28.06.2004 09:45:39 (muokattu 28.06.2004 09:46:53) | |
---|
Älkää unohtako Rautavaara-Helismaa-Vainio-linjaakaan. niillekin löytyy kuulijakuntaa ja kotimaisuus kunniaan muutenkin. Jos tulette Savonlinnaan torille, tulen jututtamaan. Kesäterveisin Sertzo-setä Komppaan, kokemusta on. On tullut eräätki kaljarahat kaduilta haettua. Lisäksi Junnun rivot laulut menee juhlivaan suomalaiskansaan, kuin häkä. Paljaana, Keskussairaalassa, Pohjan Pidot, Aina Mielessä, jne. Pääpontti, ei liian erikoista, ei liian taidetta ja reippaalla otteella, ei vaan nurkassa nyhjöttäen, vaan porukkaa huomioiden. Mika |