Aihe: Räkkisetuppiin täydennystä
1
T-luu
16.06.2004 13:13:10
Räkkisetuppi siintää mielessä, ja pari valintaa olen jo ehtinyt tehdäkin:

Sansamp PSA-1 -etuaste
TC Electronic G-Major

Ensinnäkin tolle pitäis löytää kaveriksi pääte. Kertokaas hyviä vaihtoehtoja hintaluokassa alle 350 euroa. Putkipäätteet taidan siis unohtaa yksin tein. Tehoilla ei juurikaan väliä, kun stadikalla soittelen harvemmin, ja vaikka soittaisin, varmaan pärjäisin.

Ja sitten tolle pitäis löytää sopiva 2x12 -kaappi hintaluokkaan n.200 e. Marshallin tuotteita tuntuis löytyvän kivasti käytettyinä, mutta mitenkäs nuo 1922/1936 -mallit potkivat? 4x12:set voin unohtaa jo roudauksen vuoksi.

Musatyyli vaihtelee todellakin humpasta heviin, joten nyt siis etsitään todellisia all-round-vehkeitä.
Mursuviiksi
16.06.2004 14:20:36
Kertokaas hyviä vaihtoehtoja hintaluokassa alle 350 euroa. Putkipäätteet taidan siis unohtaa yksin tein.

Uutena ei taida irrota muuta kuin Rocktronin Velocity 100 (jos puhutaan kitarapäätteistä). Käytettynä sitten voi löytyä joitain muitakin transistorivaihtoehtoja. Putkipääte tuohon hintaan voi kyllä olla aika hankala tapaus...käytettynä ehkä hyvällä tuurilla.
...ja rokki soi!
T-luu
16.06.2004 14:41:04
Uutena ei taida irrota muuta kuin Rocktronin Velocity 100 (jos puhutaan kitarapäätteistä). Käytettynä sitten voi löytyä joitain muitakin transistorivaihtoehtoja. Putkipääte tuohon hintaan voi kyllä olla aika hankala tapaus...käytettynä ehkä hyvällä tuurilla.

Juu, aivan, elikä käytettyä nimenomaan lähinnä haikailenkin. Tuo pikku-Rocktron ei liene mitenkään erityisen arvostettu peli yleisesti?
larinparaske
16.06.2004 14:45:03

Lee Jacksonin 2 x 100 w päättäri jos osuu kohdalle käytettynä, niin suosittelen.
I want to be the king and queen of cheese
T-luu
16.06.2004 14:49:25
Lee Jacksonin 2 x 100 w päättäri jos osuu kohdalle käytettynä, niin suosittelen.

Hmm.. moisesta en ole kuullutkaan. Lieneekö sillä joku tarkempikin mallimerkintä?
JR
16.06.2004 14:59:28

mulla on just psa-1,g-major ja lee jackson 2x100 päättäri yhdistelmä + stereo marshall kaappi ja midipoljin.

Taisin ostaa sen käytettynä sen lee jackson päättärin just teirän (valtava) bändin kitaristilta vuos sitten about?
Ei noita kauheasti ole myynnissä kyllä näkynyt.
Hyvää siinä on myös koko eli yhden unitin räkkivehje. Ja sopii myös bassopäättäriksi.

Sustainiakin tällä setupilla on testatusti enemmän kun putkinupilla (vrt. jcm2000dsl100 tai mesan rectifier) ja mitään häiriöääniä ei tule. Vehkeen saa myös kauniisti kiertämään. Välillä tulee mieleen että putkivehkeet on jotenkin yliarvostettuja, varsinkin kun eilen marshallista meni taas puhdas kanava paskaks huoh.. :)

Mun mielestä ihan järkevää räkkiä oot kasaamassa. Ja monipuolista. Tosin livenä PSA-1 jos kaipaa nopeaa yleisekuttamista huoneen / tilan mukaan niin menee hankalaksi kun eq savetaan aina muistipaikkaan eikä yleistä ekua ole. Siis suosittelen vielä eq-korjainta liveä varten tuohon setuppiin.

PSA-1 direct recording vaatii kyllä kaappisimulaattorin vielä väliin ettei kuulosta sirkkeliltä. Halpa ratkaisu on esim. behringerin 4x12 simulaattori di boxi about 30 Eurolla.

Päättäreistä vielä:

Yksi vaihtoehto on odottaa tech21 omaa päättäriä. Stereopäättäri 2x400 wattia... tämäkin siis trankkupäättäri ei ole vielä ilmeisesti myynnissä. NAMMissa julkaistiin ja tuotannossa jo.

Velocitystä ei kokemusta. Näitä vanhempia saa käytettynä kuitenkin välillä ihan hyvin.

Tärkeää on että psa-1:n päättäri on semmoinen missä on volume napit. PSA-1:ssa ei yleisvolumenappia vaan sekin savetaan patchin mukaan. Muuten tulee vähän liian kovaa helposti :)
Milk can hurt you.
Mursuviiksi
16.06.2004 15:06:08
Yksi vaihtoehto on odottaa tech21 omaa päättäriä. Stereopäättäri 2x400 wattia... tämäkin siis trankkupäättäri ei ole vielä ilmeisesti myynnissä.

Maksaa vaan aika pirusti yli tuon 350€. Musamaailmassa (ilman sitä kuuluisaa tinkaamista) yli 800€ ja Thomannilla 645€.
...ja rokki soi!
larinparaske
16.06.2004 15:27:04

Hmm.. moisesta en ole kuullutkaan. Lieneekö sillä joku tarkempikin mallimerkintä?

http://www.leejackson.com/PERFECT.htm

Perfect connection SP-1000.
I want to be the king and queen of cheese
Hannu H.
16.06.2004 16:04:11 (muokattu 16.06.2004 16:04:26)

http://www.kuopionmusiikki.fi/kaytetyt.php

Tuolla olis peavey classic 60 putkipääte 250€. Mono kylläkin, mutta vaihtoehto tuokin...
"May the tone be with you"
Fortune
16.06.2004 17:34:05
Minulla on tuo Velocity 100 eikä siinä ole mitään sanomisen sijaa, oivasti toimii.

Tuon analogimallintavan kanssa voi toimia todnäk vielä paremmin, kun soundi tulee "valmiimpana" päätteelle.

Kaapeista valitsisin itse 1936-sarjalaisen eli sen isokokoisemman, jo ihan roudauskestävyyden ja tukevuuden kannalta. Ja sen vielä kantaa ihan mainiosti spagettikäsilläkin yksinään.

Minä voisin harkita tuon Velocityn myyntiä kesän mittaan, jos vain löydän edullisen putkipäätteen 6L6-putkilla jostakin.
T-luu
16.06.2004 18:51:48
Kaapeista valitsisin itse 1936-sarjalaisen eli sen isokokoisemman, jo ihan roudauskestävyyden ja tukevuuden kannalta.

Jostain luin, että uusien ja vanhojen 1936-mallien välillä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Liekö perää moisessa? 1922-malleja tuntuis löytyvän käytettyinä hyvin, onko soundissa ratkaisevia eroja?

Minä voisin harkita tuon Velocityn myyntiä kesän mittaan, jos vain löydän edullisen putkipäätteen 6L6-putkilla jostakin.

Kuulostaa kiintoisalta. Aikoinaanhan tehtiin myös kaupat Line6:n casesta, joten mieluusti toki teen kauppaa 'tuttujen' kanssa. Hinta asettunee puoli-ilmaisen tuntumaan..? ;)
Fortune
16.06.2004 19:15:00
Jostain luin, että uusien ja vanhojen 1936-mallien välillä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Liekö perää moisessa? 1922-malleja tuntuis löytyvän käytettyinä hyvin, onko soundissa ratkaisevia eroja?

Tuskin ratkaisevia eroja, enkä tajua mikä ihme nyt vaneriboksissa voi niin muuttua vuosien varrella :)

Kuulostaa kiintoisalta. Aikoinaanhan tehtiin myös kaupat Line6:n casesta, joten mieluusti toki teen kauppaa 'tuttujen' kanssa. Hinta asettunee puoli-ilmaisen tuntumaan..? ;)

Jaa, tuttuja :)

Juu, ei tuosta hirveää hintaa viitsi pitää, mutta ensin pitäisi löytää se uusi pääte kiikariin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)