Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 591 92 93 94 95165 166 167 168 169
peltsi451
27.10.2017 23:33:01
Laulava Kylätohtori: On toimiva ja hyvinkin saman tyylinen kuin ts. Bossissa tais olla symmetrinen ja ts:ssä asymmetrinen klippaus. Eipä noilla juuri muuta eroa taida olla, eikä sekään ero nyt niin suuri ole.

On myös BB Preamp, jos törmäätte niin kannattaa harkita. Xotic on valmistaja jenkeissä, säröä paljon mutta toimii myös buusterina. On bedaali jota tulee paljon käytettyä äänityksissä.
LaMotta
11.11.2017 18:19:10 (muokattu 12.11.2017 15:39:54)

Minkälainen on hyvä kompressori? Mitkä on niitä?
Esim soolojen boostamiseen ja särön lisäämiseen.
Minulla on Boss CS-3. Ei siinä mitään vikaa varsinaisesti ole mutta onko sellaista kompuraa joka ei tee soundista samalla tapaa kuminauhaa.....onko se edes mahdollista?

E: Typo.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Shredator
11.11.2017 19:15:47

Kokemuksia Keeley Delay Workstationista? Onko yhtä hyvä ellei parempi kun kilpailijansa samassa hintaluokassa?
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
peltsi451
11.11.2017 20:05:21 (muokattu 11.11.2017 20:15:00)
LaMotta: Minkälainen on hyvä kompressori? Mitkä on niitä?
Minulla on Boss CE3. Ei siinä mitään vikaa varsinaisesti ole mutta onko sellaista kompuraa joka ei tee soundista samalla tapaa kuminauhaa.....onko se edes mahdollista?

Tätä voisi suositella, miedoilla asetuksilla aina päällä:
https://xotic.us/effects/sp-compressor

Keeley myös varma valinta, taitaa olla aika hintava.

Itsellä oli toi Boss eka, siirtyi aika nopeasti pahvilaatikkoon kaapin perälle.
Bald Anus
12.11.2017 02:37:36

Shredator: Kokemuksia Keeley Delay Workstationista? Onko yhtä hyvä ellei parempi kun kilpailijansa samassa hintaluokassa?

Omistin taannoin, suuri miinus siitä, ettei tap-moodissa ole pisteellistä kahdeksasosaa. Soundit on kyllä pätevät. Tappia piti myös hakata suhteellisen kovaa, että se reagoi, ainakin sukkasiltaan.
sääh
Matias.
12.11.2017 09:31:41
Maxon cp101 kompura ei tee soundista "kuminauhaa" vaihdoin Bossin siihen kun sormisoittajana ja cleaneihin pitäytyvänä tykkään että soundi pysyy kasassa. Maxon ei myöskään pehmennä iskua kuten Boss. Se voi toisaalta olla puute jotain soundia haettaessa.
Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
Barska
12.11.2017 15:28:59

LaMotta: Minkälainen on hyvä kompressori? Mitkä on niitä?
Minulla on Boss CE3. Ei siinä mitään vikaa varsinaisesti ole mutta onko sellaista kompuraa joka ei tee soundista samalla tapaa kuminauhaa.....onko se edes mahdollista?

Boss CE-3 on on aika huono kompurana, mutta toimii paljon paremmin choruksena.. :)

CS-3 oli itsellä pitkään ainoa kompura ja on kyllä "omanlaisensa".

Wampler EGO on tosi hyvä. Ja hyvä budjetti ratkaisu on Mooer Yellow Comp joka kanssa mun korvaan/tatsiin hintaisekseen mainio.

Tosin itse käytän kompuraa vain joissain puhtaissa, tai sitten loopissa pikemminkin studio kompressoinnin tyyliin. Tää toki maku asia ja jotkut säristimet tykkää kompurasta siinä edessä, oon ollut huomaavinani.

Ai joo, Electro Harmonix Soul Preacher on kanssa suht halpa ja mun mielestä ok.
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
Barska
12.11.2017 15:53:50 (muokattu 12.11.2017 15:54:13)

LaMotta: Eihän noita tuollaisia kirjainkoodeja erota toisistaan.....

Juu ei, itselläkin monasti menee sekaisin :D

Kerro sitten millanen toi Maxon on..
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
LaMotta
12.11.2017 15:56:43 (muokattu 12.11.2017 16:00:38)

Barska: Kerro sitten millanen toi Maxon on..

Ensi viikolla olen viisaampi. Hyvällä tuurilla saan sen jo bänditreeneihin testiin.

Särösoundeihinkin on sellainen muutosyritys, että tulossa on erilainen (6v6) combo.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Sarko
12.11.2017 18:04:02
LaMotta: Ensi viikolla olen viisaampi. Hyvällä tuurilla saan sen jo bänditreeneihin testiin.

Särösoundeihinkin on sellainen muutosyritys, että tulossa on erilainen (6v6) combo.

Kerro mikä kombo, Deluxe Reverb?
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
LaMotta
12.11.2017 18:07:59

Sarko: Kerro mikä kombo, Deluxe Reverb?

Ei ole tuo. Sellainenkin (65 Reissue) on joskus ollut. Se oli varmaan mielestäni paras omistamistani yli kymmenestä Fenderistä. Olisin luultavasti hankkinut sellaisen takaisin jos siinä olisi efektilenkki. Tulossa olevasta jupisen ja paljastan myöhemmin jos se osoittautuu hyväksi. Odotukset on ainakin kovat.
iec
12.11.2017 19:04:07 (muokattu 12.11.2017 19:05:21)

LaMotta: Ei ole tuo. Sellainenkin (65 Reissue) on joskus ollut. Se oli varmaan mielestäni paras omistamistani yli kymmenestä Fenderistä. Olisin luultavasti hankkinut sellaisen takaisin jos siinä olisi efektilenkki. Tulossa olevasta jupisen ja paljastan myöhemmin jos se osoittautuu hyväksi. Odotukset on ainakin kovat.

Fender Machete? Super Sonic? Eiku niin, Machetessa on 6L6:t.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
mungiisi
14.11.2017 17:27:42
Sain tuossa vihdoin pedaalilaudan jonkinlaiseen kuosiin, ja siinä on nyt tällä hetkellä seuraavanlaiset pedaalit seuraavanlaisessa järjestyksessä:

Korg Pitchblack Poly -> Dunlop FFM2 (Fuzz Face Germanium) -> BYOC Large Beaver -> Vox V847A (Wah-wah) -> Ibanez TS10 -> Mad Professor Deep Blue Delay -> Dod FX80B -> TC Electronics Ditto

Juotin piuhat itse, ja jokaisen piuhan olen vielä tarkastanut jotta pelaa. Soundi on pedaalien läpi (pedaalit pois päältä) todella paljon ohuempi ja tummempi, kuin mitä se olisi suoraan kitarasta vahvistimeen.

Taidan olla bufferin tarpeessa?
Tami
14.11.2017 17:34:49

mungiisi: Sain tuossa vihdoin pedaalilaudan jonkinlaiseen kuosiin, ja siinä on nyt tällä hetkellä seuraavanlaiset pedaalit seuraavanlaisessa järjestyksessä:

Korg Pitchblack Poly -> Dunlop FFM2 (Fuzz Face Germanium) -> BYOC Large Beaver -> Vox V847A (Wah-wah) -> Ibanez TS10 -> Mad Professor Deep Blue Delay -> Dod FX80B -> TC Electronics Ditto

Taidan olla bufferin tarpeessa?

Eikös tuossa Voxissa ja ts10:ssä ole jo bufferit... Toinen vaihtoehto vois kokeilla jotain "loopperia" jonka lenkkeihin nuo saapi.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
mungiisi
14.11.2017 21:43:24 (muokattu 14.11.2017 21:44:46)
Tami: Eikös tuossa Voxissa ja ts10:ssä ole jo bufferit... Toinen vaihtoehto vois kokeilla jotain "loopperia" jonka lenkkeihin nuo saapi.

Kokeilimpas jättää pedaaleja pois välistä, ja huomasin että signaalia syö hiukan jo Fuzz Face, ja selvästi eniten tuo Vox V847. Esim. kitara -> TS10 -> DBD -> FX80b -> Ditto ei ollut ollenkaan heikomman/tummemman kuuloinen. Mitäs tässä nyt kannattaisi tehdä?

EDIT: Täsmennetään vielä sen verran että wahin pohjassa mallinumerona lukee pelkkä V847. Tällöin siinä ei ilmeisesti ole bufferia?
kojones
14.11.2017 22:19:09
mungiisi: Kokeilimpas jättää pedaaleja pois välistä, ja huomasin että signaalia syö hiukan jo Fuzz Face, ja selvästi eniten tuo Vox V847. Mitäs tässä nyt kannattaisi tehdä?

True bypass vaan molempiin.
jii.haanpaa
15.11.2017 08:12:23
Jos true bypass ei osoittaudukaan syypääksi niin kannattaa vielä käydä välipiuhat läpi varsinkin siinä tapauksessa, että ne on tehty kaapelista, jossa maan ja eristeen välillä on huonosti johtava suojakerros. Jos tuo "ylimääräinen" kerros ottaa kontaktia kuuman karvan kanssa, niin soundista tulee juuri ohut ja tumma.

Aika monesta nykypiuhasta tuollainen kerros löytyy, esim:

https://www.customboards.fi/collect … -damme-guitar-patch-cable-1-m-black
Shredator
15.11.2017 08:28:04

jii.haanpaa: Jos true bypass ei osoittaudukaan syypääksi niin kannattaa vielä käydä välipiuhat läpi varsinkin siinä tapauksessa, että ne on tehty kaapelista, jossa maan ja eristeen välillä on huonosti johtava suojakerros. Jos tuo "ylimääräinen" kerros ottaa kontaktia kuuman karvan kanssa, niin soundista tulee juuri ohut ja tumma.

Aika monesta nykypiuhasta tuollainen kerros löytyy, esim:

https://www.customboards.fi/collect … -damme-guitar-patch-cable-1-m-black

Täsmennätkö? Siis että Van Dammeissa on tuo huono kerros vai?
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
jii.haanpaa
15.11.2017 08:33:13
Shredator: Täsmennätkö? Siis että Van Dammeissa on tuo huono kerros vai?

Esimerkiksi Van Dammessa on tuo kerros (se musta ohut kerros keskellä kaapelia), mutta ei se huono ole, jos se on irti kuumasta karvasta. Jos tätä ei tiedä tai huomaa, niin aika helposti piuha tulee kolvattua niin, että kontakti tulee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)