Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Studio-PC päivitys
1
htm
06.11.2017 09:25:58 (muokattu 06.11.2017 12:28:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkaa vanhasta core2:sta loppua vääntö kesken, joten ajattelin päivittää emon ja prosessorin.
 
Emolevyksi näytetään suositeltavan Asuksen z170a:ta aika paljon. Onko tuolla emolla miten paljon väliä, jos prossukanta ja liitinten määrä on sopiva (firewireä ei noissa nykyisin taida enää missään ollakaan ilman lisäkorttia)? Saisinko audiokäytössä merkittävää lisähyötyä esim z270-emosta tai välttääkö joku halvempi B250? Tai onko siinä z170:n perään tulevalla kirjaimella merkitystä?
 
Prossuna tod näk i5 7600K tai vastaava, vähän tarjousten mukaan. Muistia samoin.
 
Kone tulee miksauskäyttöön. Samplekirjastoja en kauheasti käytä ja softasyniakin aika maltillisesti, mutta kaiut yms syövät prossutehoa.
Kotelon ja kovalevyt kierrätän vanhasta.
 
EDIT: Intelin Kaby Lake ei näemmä tue win7:aa. Eli prossupuolella jään ilmeisesti sinne i5 6600 tuntumaan. Ja silloin täytynee psyä erossa myös z270-sarjalaisista.
En ole aikeissa lähteä nyt win 10-kelkkaan audiopuolella.
 
www.signumfreud.com www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords
anapena
06.11.2017 20:03:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tutkailisin sellaista(varmaan kalliimpaa)mallia, jossa luvataan pitkää käyttöikää.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
htm
06.11.2017 21:38:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Tutkailisin sellaista(varmaan kalliimpaa)mallia, jossa luvataan pitkää käyttöikää.
 
Just näin.
 
www.signumfreud.com www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords
anapena
07.11.2017 14:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

htm: Just näin.
 
Oman kokemuksen pohjalta valitsisin Asuksen ennemmin kuin esim. Gigabyten, ja semmoisen jossa on mahdollisimman laadukkaat kondensaattorit. Ei muuta kuin tutkimaan pakkauksia tai sitten valmistajan mainospuheita aiheesta. Itselleni yksi lisäseikka olisi sopivuus OSXn asentamiseen.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Krice
08.11.2017 09:33:15 (muokattu 08.11.2017 09:33:26)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

htm: En ole aikeissa lähteä nyt win 10-kelkkaan audiopuolella.
 
Onko tähän joku järkevä syy? Jotkut ihmiset tuntuu sinnittelevän seiskalla eteenpäin. Kympin yksi ärsyttävyys tosin on se, että päivitykset tulee silloin kun ne tulee ja kone menee kyykkyyn sen aikana. Tosin päivitykset voi tarkistaa manuaalisesti etukäteen, joka vähän lieventää tuota ongelmaa.
 
htm
08.11.2017 10:32:01 (muokattu 08.11.2017 10:32:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Onko tähän joku järkevä syy? Jotkut ihmiset tuntuu sinnittelevän seiskalla eteenpäin. Kympin yksi ärsyttävyys tosin on se, että päivitykset tulee silloin kun ne tulee ja kone menee kyykkyyn sen aikana. Tosin päivitykset voi tarkistaa manuaalisesti etukäteen, joka vähän lieventää tuota ongelmaa.
 
Mulla on oikeestaan taustalla se, että mun studiokone ei ole verkossa. Win10-koneita sen sijaan löytyy kyllä talosta neljä, mutta se tuntuu olevan vähän riippuvainen verkosta. Ja ihan siksi, että mulla nyt on seiskan lisenssi käyttämättä, eikä siinä ole ollut mitään ongelmia. Eikä tartte pitää mitään virussoftia pyörimässä taustalla.
 
www.signumfreud.com www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords
superfly
08.11.2017 17:19:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

htm: Win10-koneita sen sijaan löytyy kyllä talosta neljä, mutta se tuntuu olevan vähän riippuvainen verkosta.
 
Ei se kyllä ole yhtään sen enempää verkosta riippuvainen kuin seiskakaan.
 
Killing internet dragons is serious business!
htm
08.11.2017 18:42:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

superfly: Ei se kyllä ole yhtään sen enempää verkosta riippuvainen kuin seiskakaan.
 
Itse asiassa aloin miettimään ihan samaa, kun mulla on kuitenkin keikkakäytössä läppärissä 10, eikä se ole keikalla missään verkossa. Onks siitä 10:stä jotain etua, muuta kuin että saa uusimmat ja kalleimmat komponentit toimimaan?
 
www.signumfreud.com www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords
anapena
09.11.2017 11:42:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

htm: Itse asiassa aloin miettimään ihan samaa, kun mulla on kuitenkin keikkakäytössä läppärissä 10, eikä se ole keikalla missään verkossa. Onks siitä 10:stä jotain etua, muuta kuin että saa uusimmat ja kalleimmat komponentit toimimaan?
 
Olen siinä käsityksessä, että se on koneelle kevyempi kuin 7 tai 8.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
htm
10.11.2017 20:45:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Olen siinä käsityksessä, että se on koneelle kevyempi kuin 7 tai 8.
 
Lueskelin tuossa, että 10 yrittää väkisin laittaa virustorjuntoja yms päälle, vaikka ne aina laittaisi pois. Ja muutenkin 10:n idea tuntuisi olevan se, että ollaan jatkuvasti päivitysvalmiudessa verkossa.
 
www.signumfreud.com www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords
anapena
10.11.2017 21:44:51 (muokattu 10.11.2017 21:45:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

htm: Lueskelin tuossa, että 10 yrittää väkisin laittaa virustorjuntoja yms päälle, vaikka ne aina laittaisi pois. Ja muutenkin 10:n idea tuntuisi olevan se, että ollaan jatkuvasti päivitysvalmiudessa verkossa.
 
Voi olla totta, itse en ole kovinkaan kokenut windows-käyttäjä. Oikeastaan vasta kymppiä on tullut käytettyä telkkarikoneessa, vanhassa läppärissä ja luurissa. 8 oli luurissa ok, pöytäkoneessa käytin sitä joskus huvikseni, en innostunut.
Oma käsitykseni 10n keveydestä perustuu käytetyn bisnesläppärin myyjäliikkeen suosituksiin, core2duo-läppäri pelaa sillä ihan ok satunnaisessa äänityskäytössä ja jossain digimikserin ohjailussa. Näytön tavallaan väärä resoluutio vähän latistaa tunnelmaa jossain selainkäytössä.
Yks tuttu puheli, että ilmeisesti 10ä ei ole juurikaan tarvinnut keventää kännyköitä varten.
Telkkarikoneena mulla on jämäosista kasattu jeesuksenvanha pöytäkone, W10 siinäkin, hoitaa hommansa areena/katsomo/ruutu-käytössä. Alunperin käyttiksenä tuossa taisi olla Vista, jonka lisenssin päälle päivitin 8n ja kympin.
tämmöstä mutuilua, joku voi korjata
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Krice
11.11.2017 00:18:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Oma käsitykseni 10n keveydestä perustuu käytetyn bisnesläppärin myyjäliikkeen suosituksiin
 
Minusta 10 ja 7 on aika lailla yhtä keveitä, mitään dramaattista eroa en ole huomannut kymppiin siirtymisen jälkeen vanhalla dual corella. Kympin päivitys tosin on todella raskas, siis isommat päivitykset. Se on huonosti koodattu, paljon huonompi kuin seiskan päivitykset koskaan olivat. Mutta kun päivitykset on tehty niin lähinnä kai se on koneen tehosta kiinni että miten hyvin ohjelmat toimii kuin mistään muusta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «