Aihe: Yhden hengen bändi kaipaa parempaa saundia sekvensseristä
1
burdon
03.11.2017 16:01:01 (muokattu 03.11.2017 16:04:49)
Moi

Heitän harvakseltaan hyvin pientä keikkaa ja enimmäkseen omaksi ilokseni soittelen kitaraa ja laulan Yamaha QY100 sekvensserin päälle. Alkanu tympiä vähä samat vanhahtavat midisaundit, mietinkin et oisko suosituksia joksku soundboksiks tuon perään josta lähtis paremmat saundit ja mikä on muuten nykypäivän tarjonta midisekvensseririntamal, mietin et paljonko joku parempisaundinen (ja isompimuistinen, ton kaa jatkuvaa load/savee ikiwanhan smart media muistikortin kaa kun sisäiseen n. 200 kilotavun muistiin ei pitkää settilistaa mahdu) maksais jos moisia enää on? (tuntuu et kaikki käyttää tietokoneita, mä en halua). Oon tipahtanu ihan täysin kehityksen kärryiltä enkä oo seurannu laitepuolta ikuisuuksiin, toivoisinkin et enemmän tietävät osais antaa vinkkejä, suosituksia jne.

PS. Toivottavasti tää on oikea alue, mietin vähä et minnekkä laitan mut päädyin tänne kun nimenomaan livekäyttöön kaipaisin parempia saundeja, ei jaksais rääkätä yleisön korvia tuon QY100sen äänil jos järkihintaan (max satasia, ei oo ihan tonneja investoida) sais paremmat.

edit: Tarkennuksena vielä että lähinnä rummut+basso+koskettimet tyylisiä taustoja toistelen, jotku kappaleista kaipais kakkoskitaraakin mut siedettävää kitarasaundia ei tosta boksista irtoa, oon itse rytmikitaristi ja joudun keskittyy lauluun niin ois kiva saada osaan kappaleista miditaustasta vähä lead kitaraa ja sooloja ilman et kuulostaa ihan pilipalilta (niinkuin nyt).
Mark Stavin' Rad
SteveHarris
05.11.2017 18:49:20

Sä et tätä vastausta halua kuulla mut ainoa järkevä tuohon lienee se läppäri missä plugarit + äänikortti.
Vaihtoehtoisesti Cymaticin Live playeri mistä voit ajaa valmiit taustanauha-audiot ilman läppäriä
www.go13band.com
-Q-
06.11.2017 09:21:14
Livenä tuossa käytössä taitaa sekvensserit ja midit olla vähän turhia kun ei ole tarvetta ulkoiselle synkalle tms. Ihan vaan MP3-soitin / kännykkä valmiina ääniraitoina ladattuna olis mun valinta.

Mutta ongelma taitaakin sitten olla että millä ne asiallisen kuuloiset taustat tekisi jos ainoa ääntä tuottava laite on tuo sekkari vakiosämpleineen. Tähän joku tuttava tietokoneineen apuun. Jos ne nykyiset midit saisi helposti tieturille niin sieltähän ne voisi ajaa sopivan plugarin läpi. Rummut nyt ainakin, muuthan voisi soittaakkin.
Klezberg
06.11.2017 12:27:05 (muokattu 06.11.2017 12:27:32)

-Q-: Livenä tuossa käytössä taitaa sekvensserit ja midit olla vähän turhia kun ei ole tarvetta ulkoiselle synkalle tms. Ihan vaan MP3-soitin / kännykkä valmiina ääniraitoina ladattuna olis mun valinta.

Sama tuli mulle mieleen. Joskus kymmenen vuotta sitten väsäsin repun jossa vahvari ja mp3-soitin ja tein taustoja. Oli mielessä ottaa reppu selkään ja klarinetti käteen ja lähteä kadulle. Jäi menemättä kuitenkin.

Mulla oli QY10 90-luvun alussa, kyllä ne vähän menneen maailman värkkejä on. iPad sopivalla appilla voisi olla korvaava laite jos haluaa tämän päivän ominaisuuksia samassa koossa. Siis sekä muokkaus että toisto samalla laitteella. Tosin tietsikalla on helpompi työstää niitä raitoja.
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
rintapek
06.11.2017 19:09:27

Olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Tekisin itte valmiit taustat wawina tai ämpeekolmosina.

Mutta elävästi muistan tallinnanlaivalta trubaduurin joka oli tehnyt näin. Hän oli itse ja bändinsä kanssa tosiaankin tehnyt taustat. Ainoa vaan, että että nauhan kanssa hän ei enää vaikuttanut trubaduurilta vaan pikemminkin palkatulta karaokelaulajalta.
Settinsä päätteeksi hän sit veti encorena black hole sunin ilman mitään taustoja jolloin vasta paljastui, että jätkä ihan oikeesti osaa eikä tää olekaan mitään yhden miehen karaokea.

Sanoisin, että tekniikkaa isompi funtsaaminen on siinä mitä kaikkea taustanauhalle laittaa, että homma vielä kuulostaa trubalta eikä karaokelta.
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
anapena
06.11.2017 20:11:37
rintapek: Olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Tekisin itte valmiit taustat wawina tai ämpeekolmosina.

Mutta elävästi muistan tallinnanlaivalta trubaduurin joka oli tehnyt näin. Hän oli itse ja bändinsä kanssa tosiaankin tehnyt taustat. Ainoa vaan, että että nauhan kanssa hän ei enää vaikuttanut trubaduurilta vaan pikemminkin palkatulta karaokelaulajalta.
Settinsä päätteeksi hän sit veti encorena black hole sunin ilman mitään taustoja jolloin vasta paljastui, että jätkä ihan oikeesti osaa eikä tää olekaan mitään yhden miehen karaokea.

Sanoisin, että tekniikkaa isompi funtsaaminen on siinä mitä kaikkea taustanauhalle laittaa, että homma vielä kuulostaa trubalta eikä karaokelta.

Tämä on todistettu täälläkin. Yks tuttu bulgarialainen kaveri oli tehnyt minidiscille settinsä, veteli kitarat ja laulut taidolla päälle, mutta vähän karaokejoo, oli varmaan vielä humppakansiokin siinä.
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
rintapek
07.11.2017 01:59:19

anapena: Tämä on todistettu täälläkin. Yks tuttu bulgarialainen kaveri oli tehnyt minidiscille settinsä, veteli kitarat ja laulut taidolla päälle, mutta vähän karaokejoo, oli varmaan vielä humppakansiokin siinä.

No tää on jo pahasti offtopiccia mut en mä kaipaa ainuttakaan tämän vuosituhannen keksintöä osatakseni tehdä taustoja.

Mä kaipaan tyylitajua osatakseni tehdä sellaiset taustat jotka palvelee tarkoitustaan.

Se ei ole laitevalintakysymys.
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
burdon
18.11.2017 03:52:48 (muokattu 18.11.2017 04:02:17)
Mä en halua just mitää wavi tm systeemiä ku se ei jousta yhtään, kun homma on midinä niin pystyn fiiliksen mukaan nostaa tai tiputtaa tempoa, valikoimaan otanko tiettyjä kanavia mukaan biiseihin, säätää niiden äänenvoimakkuus sekä efektitasoja ja mahd. toista laulajaa varten on mahdollista transponoida kappaleita melkein lennossa ym. Enkä tykkää tietokoneista yhtään, eikö oo mitää soundbox tyylistä laitetta, voishan se olla samplerikin jos siihen saa tarpeeks yksittäisiä rumpu-, kitara-, basso- ym samplei ja se toistaa midiä, kuha saisin jotenki paremmat saundit ja muutenki vaihtelua saundeihin, alkaa puuduttaa kohta toista vuosikymmentä samat äänet.

Sit yks juttu mitä kans mietin et onks olemassa mitää "humanisaatio" systeemeit että heittelis snadisti äänenvoimakkuutta ja iskun sijoitusta? Sais kuulostaa musan elävämmält ja säästäs työtä, työläintä taustojen teossa onkin äänenvoimakkuuksien rukkaus jne yritessä tavoitella sitä ettei joka isku olisi aivan samanlainen. Ois huippu jos ois boksi joka reaaliajassa humanisois midin mut mulle voi täs poikkeuksellisesti suositella softaaki jos vaik etukäteen humanisoisin biisei ennenku heitän sekkariin, mul on käytös Win 7.

Sit tää voi olla tyhmä ajatus ja menee vähä jo ohi aiheenki tavallaan mut ois siistiä kun ois yksinkertanen laulun tunetus boksi joka ottas sisään mikkisignaalin ja midikanavan ja heittäs laulun sen kanavan säveleen ja antas audiona ulos. Ei haittais vaik ääni oiski robottimainen, ois kiva joskus edes saada oma ääni lähellekkään nuottia :D

PS. Sit viel bonari kyssäri joka kuulus enemmän ehkä omaan topicciinsa tai toiselle alueelle mut ajattelin jos joku tietäs niin mul on siis kitaras LBP-1 boosteripedaali käytössä ja siitä kuuluva *KLIK* kun sen laittaa päälle tai pois on kovempi kuin yhdestäkään muusta pedaalista, tuo häiritsee varsinkin treenatessa kun en käytä hirveitä äänenpaineita ja kuuluu myös keikoilla (ja yrittää tunkee nauhotuksiinkin kun vuotaa mikkeihin) , mitenkäköhän ton sais helposti ja kestävästi modattua hiljasemmaks? Pitäs varmaa vaihtaa toi "kytkin" mikskä sitä sanotaankaan? En oo oikei elektroniikka ihmisiä mut pysyy mul pikkasen kolvi kädes, oon asentanu kitaraan mikit, mod-piirin GameCubeen ja vaihtelen paristoja SNES peleihin jne.

edit: Mietin myös sellastaki et jos joku ton tapanen https://m.thomann.de/fi/elektron_digitakt.htm# tuottas rumpusaundit ja hommais oman laitteensa bassolle? Bassos mua ei edes haittaa jos se on vähä konemusamainen kuhan se vaa jytää jne, ois hyvä jos laitteit pääsis kokeilee tai sais kuulla samplei jossai. Mut suosituksia kaikenlaisia otan vastaan paitsi että tee VSTinä tai nauhottamal waviks, en just tahdo iha karaoketouhuks ja täytyy olla joustavuus josta puhuin ylempänä.
Mark Stavin' Rad
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)