hanipai 15.06.2004 13:29:19 | |
---|
Ibanez RG 320 Ibanez RG 370 Jackson DK-2S Jackson DXMG Jackson PS4 ESP LTD H-50 Aattelin hommata jonkin halvan skitan ja noi ois niinkun mietinnässä. Muitakin saa ehdotella hintaluokasta 300-500e uutena. Älkää ehdoltelko kuitenkaan joka väliin RG550/570 skittoja, koska niistä olen lukenut sivukaupalla. Aattelin siis ostaa skitan käyetttynä hintaluokka noin 300e tai uutena sama hinta. Löytyy 2kpl Dimarziota, joten ei oo väliä kepin mikeillä. Hannu |
Kapane 15.06.2004 15:54:40 | |
---|
hmmm jos puhutaan noista rgeistä niin tuo 320 istu mun käteen mukavemmin. kuin tuo toinen, jos nyt ihan oikein muistan. testi sessiot oli noin 30 sek. joten on paha sanoa. muut ei ole oikeen koskaan syttäny mua mihinkään suurtekoihin, että semmoisen hankkisin. itse ottasin noista ton rg320 Personal Jesuss & Modern Angel
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 |
JS 15.06.2004 16:11:48 (muokattu 15.06.2004 16:20:43) | |
---|
Ibanez RG 320 Ibanez RG 370 Jackson DK-2S Jackson DXMG Jackson PS4 ESP LTD H-50 Aattelin hommata jonkin halvan skitan ja noi ois niinkun mietinnässä. Muitakin saa ehdotella hintaluokasta 300-500e uutena. Älkää ehdoltelko kuitenkaan joka väliin RG550/570 skittoja, koska niistä olen lukenut sivukaupalla. Aattelin siis ostaa skitan käyetttynä hintaluokka noin 300e tai uutena sama hinta. Löytyy 2kpl Dimarziota, joten ei oo väliä kepin mikeillä. Hannu Noi Ibanezin halvempien kitaroiden tremolot on huonoja, joten noi kaksi rg-sarjalaista mä sulkisin heti kättelyssä pois listalta (muuten kyllä ihan ok kitaroita). DK-2 on Jacksonin Professional sarjaa, tehdään Japanissa, ja tuntuu mun käteeni aikast hyvältä, duncan designed mikit, tosta sustainerista en tiedä, enkä ehtinyt kampeakaan kokeilemaan. Hyvä hinta/laatu-suhde, tosin uutena tätä et tuohon hintaan saa. Muista en sitten tiedä, PS-2-jaskaa olen kyllä kokeillut ja se vaikutti yllättävän hyvältä (ottaisin ennemmin sen kuin DK-2-mallisen). Pakko vielä mainostaa Japanin Charveleita, eli jos noita jostain löydät uutena (tai muutenkin) niin osta pois... EDIT: Lisään vielä että tuosta Ibanezin uudesta Edge Pro II-tallasta en sitten tiedä mitään. Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä. |
Velli 15.06.2004 16:15:05 | |
---|
Itse en kyllä noita alle 500-sarjan RG:tä harkitsisi... On kuin kotiin palaisi kun kunnon vitutus iskee. |
hanipai 15.06.2004 16:17:45 | |
---|
Itse en kyllä noita alle 500-sarjan RG:tä harkitsisi... No mutta onhan se uus talla parempi kuin lo-trs? Sii tuo Edge pro 2 |
suolintu 15.06.2004 17:21:30 | |
---|
Itse suosittelisin Ibanezin rg-620 kitaraa. Omistan ja olen ollut tyytyväinen. |
Ibanez RG 320 Ibanez RG 370 Jackson DK-2S Jackson DXMG Jackson PS4 ESP LTD H-50 Ibanezin halpissarjaan en koskisi, enkä ihan halvimpiin Ltd- sarjalaisiin. Lisäksi pidän EMG HZ-mikkien soundista enemmän verrattuna noihin Duncan Designed-mikkeihin, joten ottaisin DXMG:n. DXMG oli lisäksi aika miellyttävä soitettava kaulaprofiilinsa ja viimeistelynsä puolesta. |
Velli 16.06.2004 16:25:18 | |
---|
No mutta onhan se uus talla parempi kuin lo-trs? Sii tuo Edge pro 2 On se parempi, mutta lo-trs II:n lyömiseen ei paljoa vaaditakaan. Ei se Edge Pro II mikään toimiva peli loppupeleissä ole. Tehty huonoista materiaaleista... On kuin kotiin palaisi kun kunnon vitutus iskee. |
Jucciz 16.06.2004 17:31:28 | |
---|
Mites Ibanez FA-100? ;) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
alKOaine 16.06.2004 20:37:19 | |
---|
Itselläni on tuo RG-320, ja ihan hyvä peli se on. Kaula ei ihan täysin mieleinen ole, mutta muuten hyvä kokonaisuus. Mikit ovat tosiaan vakiona aika huonot, mutta nehän voi vaihtaa. Tallan laadusta en paljoa osaa sanoa, omani kun olen lukinnut. It ain't me, I'm no fortunate one.. |
Antti1 16.06.2004 20:41:15 (muokattu 16.06.2004 20:52:26) | |
---|
Itselläni on tuo RG-320, ja ihan hyvä peli se on... Kannattanee paneutua tarjontaan vähän tarkemmin ja hartaammin, ettei tulisi huonoja ostoksia. EDIT: Poistinpa tuon aikaisemman tekstin, mutta pidän ton loppulauselman. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
alKOaine 16.06.2004 20:43:38 | |
---|
Hyvä peli, missä ei ole mieleistä kaulaa, jossa on huonot mikit ja sulle vääränlainen talla? Kuulostaa aika oudolta. Jos ei suorastaan huono kitara, niin ainakin erittäin väärä valinta sulle. Kannattanee paneutua tarjontaan vähän tarkemmin ja hartaammin, ettei tulisi huonoja ostoksia. Ei täysin mieleinen kaula, mutta tarpeeksi hyvä kuitenkin. Mikit olen vaihtanut, ja tallastakaan ei mitään harmia nyt ole. Olen tyytyväinen omaan RG-320:ni. It ain't me, I'm no fortunate one.. |
Antti1 16.06.2004 20:47:12 (muokattu 16.06.2004 20:51:22) | |
---|
Ei täysin mieleinen kaula, mutta tarpeeksi hyvä kuitenkin. Mikit olen vaihtanut, ja tallastakaan ei mitään harmia nyt ole. Olen tyytyväinen omaan RG-320:ni. Juu juu. Mua vaan oudoksuttaa hiukan, kun porukka ostaa floikkakitaroita ja lukitsee tallan. Mikä on moisen pointti? Saattaa olla että moni on jälkeenpäin huomannut floikan olevan melko lailla turha vempain loppupeleissä. No, antaa olla. EDIT 1: Ahaa, ei täysin mieleinen kaula. Ajatuskatkos. Mä katoin kokoajan ettei ollenkaan mieleinen kaula. Täysin mieleinen kaula kyllä on mun havaintojen mukaan kyllä maksanut yleensä aika reilusti. Kaikkeen kuitenkin tottuu, joten ei sen kaulan tarvitse heti ensimmäisenä täydellisesti käteen istuakkaan. EDIT 2: Mitä tohon ketjun varsinaiseen pointtiin tulee, niin miksi sä Hanipai rajaat noi mahdollisuudet pelkästään noihin? Eikö kannattaisi testata mahdollisimman monta eri kitaraa? Saattaa olla, että se mieleisin onkin loppujenlopuksi jotain ihan muuta. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Schenker 16.06.2004 21:00:48 | |
---|
On se parempi, mutta lo-trs II:n lyömiseen ei paljoa vaaditakaan. Ei se Edge Pro II mikään toimiva peli loppupeleissä ole. Tehty huonoista materiaaleista... Siin on verrattuna tohon uuteen edge-prohon, nii siit puuttuu ne rullat kielien alta. Mut siin on sitten niitä kammen säätöruuveja sitäkin enemmän..en sitten tiedä materiaaleista. |
Ziggy Bubba 16.06.2004 23:16:21 | |
---|
Juu juu. Mua vaan oudoksuttaa hiukan, kun porukka ostaa floikkakitaroita ja lukitsee tallan. Mikä on moisen pointti? Saattaa olla että moni on jälkeenpäin huomannut floikan olevan melko lailla turha vempain loppupeleissä. No, antaa olla. Mulla on lukittuna mun RG570. Eipä ollut paljoa vaihtoehtoja vasurilla joka pätevän RG:n halusi. Aika turhahan toi floikka on, vaikka hienovirittimet on kyllä kätevät. |
Aki 18.06.2004 12:06:33 | |
---|
Eipä ollut paljoa vaihtoehtoja vasurilla joka pätevän RG:n halusi. Ymmärrän yskän, joskin tulee mieleen että olisko kannattanut hakea kitara vaikka SA-sarjasta? Ja onhan RG-sarjassakin kiinteätallaisia. Ja vaikka Ibanez onkin kitaramerkkien ykkönen, muiltakin valmistajilta saattaa löytyä fiksuja malleja. Myös vasurina. No, turhahan tässä on jossitella, on tota lukitsemista joutunut omissakin kitaroissa käyttämään kun malli on muuten ollut niin justiinsa. Ja vaikkei lukitulla vibralla pääse lähellekään kiinteän tallan soundia, on se silti edes vähän parempi kuin lukitsematon. Ja floikan tapauksessa helppokäyttöisempi. -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |
Ziggy Bubba 19.06.2004 14:03:34 | |
---|
Ymmärrän yskän, joskin tulee mieleen että olisko kannattanut hakea kitara vaikka SA-sarjasta? Ja onhan RG-sarjassakin kiinteätallaisia. Ja vaikka Ibanez onkin kitaramerkkien ykkönen, muiltakin valmistajilta saattaa löytyä fiksuja malleja. Myös vasurina. No, turhahan tässä on jossitella, on tota lukitsemista joutunut omissakin kitaroissa käyttämään kun malli on muuten ollut niin justiinsa. Ja vaikkei lukitulla vibralla pääse lähellekään kiinteän tallan soundia, on se silti edes vähän parempi kuin lukitsematon. Ja floikan tapauksessa helppokäyttöisempi. -Aki. Ei toi talla ole mulle mikään ongelma ollut. Ihan hyvin se toimii lukittuna.. Mun mielestä soundissakaan ei ole huomauttamista, en tiedä sitten miten paljon parempi se kiinteätallaisella olisi. Kyllä tossa ainakin sustainia riittää noinkin. SA-sarja ei niin paljoa kiinnostanut, kyllä RG on enemmän mun makuun. Eikä RG:stä ole ainakaan mun tietääkseni vasuria kiinteätallaista vaihtoehtoa.. Hyvin tuo pelittää noinkin! |
Aki 20.06.2004 18:42:32 | |
---|
Ei toi talla ole mulle mikään ongelma ollut. Ihan hyvin se toimii lukittuna.. No hyvä. Lukitseminen ei aina ihan onnistu niin hyvin, jyrsäykset kun saattavat olla jos minkä muotoiset. Mun mielestä soundissakaan ei ole huomauttamista, en tiedä sitten miten paljon parempi se kiinteätallaisella olisi. Makuasioitahan kaikki on, ja maailman kuuluisimman sähkökitaran Straton soundi on monin puolin teknisesti huono, mutta kyllä se yleisesti parempana soundina on pidetty, kun rungon puut svengaa kielten mukana paremmin. SA-sarja ei niin paljoa kiinnostanut No kieltämättä, eihän siinä sitten juuri vaihtoehtoja ollut. Eikä RG:stä ole ainakaan mun tietääkseni vasuria kiinteätallaista vaihtoehtoa.. http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page/RG321BKF.html Tuossa olisi ainakin kiinteä RG, en tosin tiedä miten kauan ollut markkinoilla, saati onko vasurina vieläkään markkinoilla. -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |
Fortune 20.06.2004 18:48:52 | |
---|
Minulla oli pakko lukita RG-420:sen talla kolmen vuoden soiton jälkeen, se meni niin väljäksi ja lepsuksi materiaaliltaan, ettei vire pysynyt mitenkään. Lukitseminen oli kyllä kätevää, palikka ankkuripalkin ja rungon väliin ja yksi jousi pois -> kiinteä talla. Hyvin se toimi sen jälkeen, vähän kaduttaa myynti, olisi ihan hyvä varakitara tuo. Ei ollut liian ohut kaulakaan siinä ja nätti värikin. Myöskin INF-sarjan mikit olivat mielestäni vallan mainiot. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Ziggy Bubba 20.06.2004 21:12:34 | |
---|
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page/RG321BKF.html Tuossa olisi ainakin kiinteä RG, en tosin tiedä miten kauan ollut markkinoilla, saati onko vasurina vieläkään markkinoilla. -Aki. Tässä vaiheessa en kyllä enää uutta RG:tä kaipaa, ja tuokin taitaa edustaa sitä halvempaa mallistoa (kts. powersound-mikit). Kiitti silti vinkistä.. :) |