janneto 21.10.2017 22:12:39 | |
---|
aho: Ostin männäviikolla Ludwigin downbeat -setin 60-luvun alusta. Setin basari tosin on WFL:n aikainen on siten jonkun vuoden muuta settiä vanhempi. Virveli on mallia Pioneer. Uusin settiin kalvoiksi coated emperoria ja resoiksi kirkasta ambassadoria. Snaressa oli kirkas ambassador resona ja ruuvasin siihen kaapista löytyneen evansin generan lyöntikalvoksi. Evans oli alunperin toiseen rumpuun tarkoitettu ja ei se musta toimi tossa pioneerissa. Kuten se ambassador on musta liian paksu resokalvo tohon. Oisko raadilla kommentsia tohon pioneerin kalvottamiseen? Kokemukseni perusteella ohuempi alakalvo paikalle ja lyöntikalvoksi coated ambassador. Herkkää reagointia haussa. Oman kokemuksen mukaan (erityisesti vintagerummuissa) coated ambassador päällä toimii parhaiten. Alakalvoksi snareen laittaisin asianmukaisen snareside -kalvon, normi ambassador on liian paksu. |
Kailis 22.10.2017 15:34:32 | |
---|
Krice: Master volume oli liian isolla, sen vuoksi kaikki korostui liikaa. |
aap 28.10.2017 22:22:00 | |
---|
Ostin tos joku aika sitten uuden 22" K riden ja viime viikolla 13"x9",14"x10",16"x16", 18"x16 ja 24"x16" Classic maplet. Vuoden alussa jo vähän ennakoin ja ostin 8"x9" ,10"x9" ja 12"x11" tomit tuohon, tänään lyhensin tota 12" tomia tuuman. Pitäis tilailla vähän red sparkle vuotia niin olis talveks tekemistä (: Jonkun kivan snaren vois hommata tohon vielä.. http://www.facebook.com/sallajamiro |
hollmi-5 29.10.2017 08:47:53 | |
---|
aap: Ostin tos joku aika sitten uuden 22" K riden ja viime viikolla 13"x9",14"x10",16"x16", 18"x16 ja 24"x16" Classic maplet. Vuoden alussa jo vähän ennakoin ja ostin 8"x9" ,10"x9" ja 12"x11" tomit tuohon, tänään lyhensin tota 12" tomia tuuman. Pitäis tilailla vähän red sparkle vuotia niin olis talveks tekemistä (: Jonkun kivan snaren vois hommata tohon vielä.. Hieno homma. Iso kioski. Pinnoittaminen on tarkkuutta vaativaa ja siihen pitää keskittyä. Tee paperista ensin leikkuukaavat kaikista rummuista pienemmässä mittakaavassa ja sovittele palaset mahdollisimman tehokkaasti. Pinnoite on kallista ja sitä ei kannata haaskata. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ihmis surun haaskansyöjä 30.10.2017 01:34:42 (muokattu 30.10.2017 01:35:16) | |
---|
http://media.musiciansfriend.com/is … x5.5/H71981000001001-00-500x500.jpg Aattelin jossai vaihees ostaa toisen snaren itelleni. Kuvan snare ollu käytös pari vuotta, eikä mitään erityistä vikaa sinällään. Haluun vaa 2 snaree, joita vaihtelen soitetun musan mukaan. Toi snare toimii keskiverrosti about kaikkeen musaan, mut tosta ei saa sellasta tiettyä, syvää/kaikuvaa ''funkahtavaa'' soundia oikeen millään(tai sit en vaan osaa :D). Funkahtava saattaa olla kyl huono kuvaus, mut meinaa vähän jtn tän suuntasta, paitsi vähän isompaa soundia viel: https://www.youtube.com/watch?v=O-4al5Pq7ys Ei tullu tälleen äkkiseltään muuta biisii mieleen tästä kaivatusta soundista. Varmaan snaren korkeus, materiaali, & hinta vaikuttaa soundeihin myös aika olennaisesti? Mä en oo viel mun soittelu uran aikana hifistelly juurikaa soittokamojen kaa nääs, ni en liikoja tiiä viel. Suositelkaa jtn n.100-200e hintasta snarea, mist lähtee korvia hivelevät soundit! Saa olla halvempiki toki. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
hollmi-5 30.10.2017 07:19:01 | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: Varmaan snaren korkeus, materiaali, & hinta vaikuttaa soundeihin myös aika olennaisesti? Mä en oo viel mun soittelu uran aikana hifistelly juurikaa soittokamojen kaa nääs, ni en liikoja tiiä viel. Suositelkaa jtn n.100-200e hintasta snarea, mist lähtee korvia hivelevät soundit! Saa olla halvempiki toki. Virveleitä on aivan älyttömän paljon erilaisia. Kalleimmat ovat nelinumeroisia ja halvimmat saa muutamalla kympillä. Ja eroja on aika todella paljon. Yksi huomio on matkan varrella tarttunut. En voi vetää metallivirvelillä, jossa on rungossa sauma. Rungon on minulle oltava saumaton ja niitä virveleitä ei ihan halvalla saa. Halvimmat hyvät ovat käytettyjä. Metsästele sellaista. On vaikea suositella mitään, kun makuja on niin erilaisia. Monien hehkuttama DW:n Edge ei saanut minua syttymään ja moni rumpu, josta itse kovin tykkään, ei toisen mielestä ole kummoinenkaan. Taman re-issue Bell Brass 5"x14" ei saanut soittoikaa ollenkaan, mutta Oriollon rungon ympärille kasaamani 80-lukulaisen replica 6,5"x14" meni kertaheitolla kärkisijoille omassa valikoimassani. Virveleitä minulla on noin 30 ja niitä tulee pikkuhiljaa lisää, vaikka olen mielessäni vannonut vähentäväni. Soundit, piuhat ja kajarit. |
JanneO 31.10.2017 11:31:46 | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: Varmaan snaren korkeus, materiaali, & hinta vaikuttaa soundeihin myös aika olennaisesti? Mä en oo viel mun soittelu uran aikana hifistelly juurikaa soittokamojen kaa nääs, ni en liikoja tiiä viel. Suositelkaa jtn n.100-200e hintasta snarea, mist lähtee korvia hivelevät soundit! Saa olla halvempiki toki. Tästä oiva peli https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1306743 Lähettäjä: "rumpujoppari R***i"
Lähetetty: 18.10.2010 02:40
Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro
Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin. |
JGroover 31.10.2017 14:38:25 | |
---|
hollmi-5: En voi vetää metallivirvelillä, jossa on rungossa sauma. Mihin tämä perustuu? :) |
hollmi-5 31.10.2017 17:08:28 (muokattu 31.10.2017 17:09:17) | |
---|
JGroover: Mihin tämä perustuu? :) Omiin kokemuksiin virveleistä, joissa on saumallinen runko. Niitä on ollut kymmenkunta. Ajattelin antaa Sonorin Phil Rudd-Signaturelle mahdollisuuden. Vaihdoin siihen metallinostajankin, kun ajattelin pitopeliksi. Meistä ei tullut kavereita. Toinen oli Sonorin Signature Brass 6"x14": https://picclick.de/SONOR-SIGNATURE … e-Drum-HORST-LINK-132289802649.html Ei mennyt sekään läpi. Halvempia on ollut monia ja monesta -ei omasta- paljon kokemuksia. Niistä ei sen enempää. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Juhani_t 31.10.2017 17:29:24 | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: Suositelkaa jtn n.100-200e hintasta snarea, mist lähtee korvia hivelevät soundit! Saa olla halvempiki toki. Pearlin Free Floaterit on aika muikeita ja vanhimmat sattuvat nippa nappa tuohon hintaluokkaankin. |
Ihmis surun haaskansyöjä 31.10.2017 19:08:37 | |
---|
Juhani_t: Pearlin Free Floaterit on aika muikeita ja vanhimmat sattuvat nippa nappa tuohon hintaluokkaankin. Googlaamalla en löytäny muuta, ku 400-600e+ hintasia. Ulkomailta tilaaminen poislukien siis. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
Ihmis surun haaskansyöjä 31.10.2017 19:10:07 | |
---|
Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
Ihmis surun haaskansyöjä 31.10.2017 19:19:21 | |
---|
Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
Juhani_t 31.10.2017 20:17:11 | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: Googlaamalla en löytäny muuta, ku 400-600e+ hintasia. Ulkomailta tilaaminen poislukien siis. Miten mä niin muistelen että ostin omani parilla satasella. Käytettynä tietenkin. |
Jucciz 31.10.2017 22:57:40 | |
---|
200 eurollahan voi hyvänä päivänä löytää käytetyn 14x5" Ludwig Acroliten - ja sillä vetääkin sitten jo käytännössä ihan mitä vaan. Jos ei ihan 200 eurolla, niin viimeistään 300 eurolla pitäis irrota. |
Ihmis surun haaskansyöjä 01.11.2017 00:07:21 | |
---|
Jucciz: 200 eurollahan voi hyvänä päivänä löytää käytetyn 14x5" Ludwig Acroliten - ja sillä vetääkin sitten jo käytännössä ihan mitä vaan. Jos ei ihan 200 eurolla, niin viimeistään 300 eurolla pitäis irrota. https://www.ebay.com/itm/LUDWIG-CLA … h=item3f8a852b43:g:ecMAAOSwqSVZtLE2 Ebaysta saa kyl 130-600e(+tulli) hintavälistä näit. Oon ebaysta ostanu tasan kerran, ja seki oli joku halpa pleikka ykkösen peli :D. Pystyyks tuolla tulla kusetetuks? Ostaa, mitä ei tilannu varmasti voi, mut tulla siis ihan täysin kusetetuks, eli et saakaan ollenkaan tuotetta, etkä voi asialle mitään tehä? Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
Juhani_t 01.11.2017 06:38:30 | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: Pystyyks tuolla tulla kusetetuks? Ostaa, mitä ei tilannu varmasti voi, mut tulla siis ihan täysin kusetetuks, eli et saakaan ollenkaan tuotetta, etkä voi asialle mitään tehä? Pystyy tietysti. PayPal maksu ja yleinen myyjän luotettavuuden silmäily, niinkuin kotimaisessakin kaupanteossa, vähentää riskejä. En muista että olisi koskaan varsinaisesti kusetettu eBay -ostoissa sen n. 10 vuoden aikana mitä tuolta ostellut. Ehkä korkeintaan niin että tavara ei ihan niin priima sitten ollut kaan tms. |
Jos ei oo kiire niin tuolta torilta semmoisen acroliten saattaa saada sillä 200:lla bongattua. Kauaa ne eivät sillä hinnalla siellä viivy, joten kannattaa olla valmiina kuin partiopoika. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
hollmi-5 01.11.2017 08:37:51 | |
---|
Jucciz: 200 eurollahan voi hyvänä päivänä löytää käytetyn 14x5" Ludwig Acroliten - ja sillä vetääkin sitten jo käytännössä ihan mitä vaan. Jos ei ihan 200 eurolla, niin viimeistään 300 eurolla pitäis irrota. Kannattaa seurailla kaiken maailman toreja aktiivisesti. Välillä voi tehdä aivan uskomattomia löytöjä. Ostin aikoinaan vajaakuntoisen rumpuseti 200 markalla. Virveli oli Ludwigin Acrolite vuodelta 1965. Kunnostin setin ja myin sen kohtuuhinnalla. Acron menetin, kun oli niin väkisinostaja, että lopulta kolmella sadalla eurolla luovutin. Tuttu nainen soitti kerran ja kertoi pojan rumpusetin olevan muutossa omakotitalosta mahdoton kerrostaloon viedä. Pyynti oli 150 euroa. Symbaalit olivat Zildjiania ja rummu 80-lukulaiset Pearl Exportit. Tein rummuista pienen setin 5-vuotiaalle pojalle lahjaksi ja Viininpunaiset bassorummut ovat vieläkin varastossani, loput symbaalit lahjoitin opetuskäyttöön. Montakin tarinaa näiltä tiimoilta löytyy. Soundit, piuhat ja kajarit. |
beethro 03.11.2017 01:48:02 | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: http://media.musiciansfriend.com/is … x5.5/H71981000001001-00-500x500.jpg Aattelin jossai vaihees ostaa toisen snaren itelleni. Kuvan snare ollu käytös pari vuotta, eikä mitään erityistä vikaa sinällään. Haluun vaa 2 snaree, joita vaihtelen soitetun musan mukaan. Toi snare toimii keskiverrosti about kaikkeen musaan, mut tosta ei saa sellasta tiettyä, syvää/kaikuvaa ''funkahtavaa'' soundia oikeen millään(tai sit en vaan osaa :D). Funkahtava saattaa olla kyl huono kuvaus, mut meinaa vähän jtn tän suuntasta, paitsi vähän isompaa soundia viel: https://www.youtube.com/watch?v=O-4al5Pq7ys Ei tullu tälleen äkkiseltään muuta biisii mieleen tästä kaivatusta soundista. Varmaan snaren korkeus, materiaali, & hinta vaikuttaa soundeihin myös aika olennaisesti? Mä en oo viel mun soittelu uran aikana hifistelly juurikaa soittokamojen kaa nääs, ni en liikoja tiiä viel. Suositelkaa jtn n.100-200e hintasta snarea, mist lähtee korvia hivelevät soundit! Saa olla halvempiki toki. Mä ostin mun Ludwig Supralite -teräsvirvelini uutena parilla satkulla muutama vuosi sitten, eikä se näytä siitä edelleenkään ihan hirveästi kallistuneen. Hemmetin hyvä virveli. Oon sen verran modannut, että oon korvannut osan alkuperäisistä viritysruuveista tight screw -versioilla. Nyt pysyy vire hienosti kovissa kanttilyönneissäkin. Mun viimeisin ostokseni: erittäin hyväkuntoinen 2000-luvun alun Tama Rockstar -setti. Aivan hyvät! |