Aihe: Putkivahvistin
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14 15 16
Chemo
16.06.2004 11:46:06

On mielestäni aika törkeätä käydä suomalaisessa kaupassa testaamassa laitetta ja tilata se sitten Thomann:lta.

Samaa mieltä!

Mun mielestäni on tärkeää että myymälät pysyvät Suomessa. Joskus ollaan täällä jostain syystä ihan väärässä hintaluokassakin, mutta suomalaiset liikkeet ovat kuitenkin käsittääkseni alkaneet enemmän ja enemmän ottaa huomioon "Saksa-ilmiön" hinnoittelussaan.
Ramalamadingdong.
Kassu
16.06.2004 13:48:29
Samaa mieltä!

Mun mielestäni on tärkeää että myymälät pysyvät Suomessa. Joskus ollaan täällä jostain syystä ihan väärässä hintaluokassakin, mutta suomalaiset liikkeet ovat kuitenkin käsittääkseni alkaneet enemmän ja enemmän ottaa huomioon "Saksa-ilmiön" hinnoittelussaan.

No mä olen taas periaatteessa sitä kantaa, että kitaraa en sieltä ostaisi mutta kaiken muun yleensä kerran vuodessa tilaankin.

Esimerkiksi keväällä tilasin parikymmentä pakkaa kieliä, hihnan ja viritysmittarin ja oli jo kolmas kielipakka edullisempi.

Varsinkin sen huomaa siinä, samat D'addarion 12-kielisen akustisen kielet maksavat thomannilla 10 euroa vaikka levytukussa oisko 18 tai 22 euroa. Varsinkin mun vähissä kuukausirahoissa tollaiset hintaerot on varsin tuntuvia.

Ja tuo Yamahan GL-1, Guitalele, tilasin senkin Thomannilta. Suomessa muistaakseni 89 euroa ja thomannilla 52. Vaikka siihen tuli vielä postikulutkin, säästin siinä vielä varsin hyvin rahaa. Mielestäni siis.
Chemo
16.06.2004 16:02:19 (muokattu 16.06.2004 16:07:00)

esim JCM-800 nuppi minkä lapussa lukee 450e.

Katselin Huttusen sivuilla mitä siellä nyt on myynnissä. 100 W nuppia en nähnyt siellä, mutta pari 50 W oli. Hinnat 650 e ja 690 e.

Edit: Noi olivat siis JCM900- ja Jubileenupit. Mutta kohtuulähellä kuitenkin. Kitarapajan sivuilta löytyi:

JMP 50w nuppi 650e
JCM 900 50w nuppi 550e
JCM 900 100w nuppi 750e

Noin niinkuin vertailukohtina vaan nämä mainitsin, että mitä ne lähtöhinnat liikkeissä ovat.
Ramalamadingdong.
Gypsy
16.06.2004 16:08:38 (muokattu 16.06.2004 16:28:58)
Katselin Huttusen sivuilla mitä siellä nyt on myynnissä. 100 W nuppia en nähnyt siellä, mutta pari 50 W oli. Hinnat 650 e ja 690 e.

Noi on kalliita. Tosin tähän, että nykyään moni pyytää JCM-800:sta kovia hintoja, johtuu siitä, että JCM-800:sta tuli reissue malli mikä on kallis. Heti moni rupes pyytään kovia hintoja käytetyistä 80 luvun kasisatasista.

Soitin huttusella se ei näköjään siitä johdu.

MARSHALL jcm 900 50w Käytetty 690e

Älytön hinta.

Noin niinkuin vertailukohtina vaan nämä mainitsin, että mitä ne lähtöhinnat liikkeissä ovat.

Lähtöhinnat!? Sä vedät yhen liikkeen perusteella tommosen johtopäätöksen?? Noi on ylihintasia. Lisäys: aha joo, siinä oli jo kitarapajakin. Onko nää myyntitililaitteita vai mistä johtuu JCM900:en 750 euron hinta? Onko kauppias hinnotellu noi?
Da Make
16.06.2004 16:33:40
Lähtöhinnat!? Sä vedät yhen liikkeen perusteella tommosen johtopäätöksen?? Noi on ylihintasia. Lisäys: aha joo, siinä oli jo kitarapajakin. Onko nää myyntitililaitteita vai mistä johtuu JCM900:en 750 euron hinta? Onko kauppias hinnotellu noi?

Huhhuh... Kuten sanottu, aivan tajuttomat hinnat! Noilla hinnoilla ei helposti tavara vaihdu. Luulenpa että ne ovat myyntilillä. Huh.
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä! EI OSTETA EQ PEDAALIA! ÄLÄ TARJOA!
Kassu
16.06.2004 16:49:48
Kyllä mun mielestä se nuppi pitäisi siihen 400-500 euroa saada. Eikös niin?
Kassu
16.06.2004 16:55:42

Edit: Noi olivat siis JCM900- ja Jubileenupit. Mutta kohtuulähellä kuitenkin. Kitarapajan sivuilta löytyi:

JMP 50w nuppi 650e
JCM 900 50w nuppi 550e
JCM 900 100w nuppi 750e

Joo jos pitäisi 750 maksaa niin unohtaisin koko jutun. Kaikista pitäisi tinkiä vähintään 100 euroa pois, vetää myyjää turpaan ja ottaa kassakone vielä muistoksi + putkiremontti.

Ei helevetti en mä kyllä 750 euroa maksa.
kulmahiomakone
16.06.2004 17:20:50
Mä olen kokoajan puhunu, että ostetaan LIIKKEESTÄ normaalilla käytetyn hinnalla esim JCM-800 nuppi minkä lapussa lukee 450e. Tästä haluat nyt sen alennuksen?. Onko se 10%? 20%?

Eli onko alennus 45 euroo? 90 euroo? Vähennetään se 450:stä. jää jotain 360-405 euroo riippuen alennuksesta.

Vaaditaan se putkiremontti siihen päälle vielä. Ajatellaan, että nyt ollaan ostamassa 100w marshallia missä on 4 pääteputkee ja 5 etuasteputkee. Paljon maksaa putkiremontti tommoseen peliin? Paljon tässä jää enää nupille hintaa kaiken kitisemisen jälkeen? reilu parisataa? EI KUKAAN vastaa tommosia vaatimuksia.

Ensinnäkään en ole puhunut mistään tietystä laitteesta. Toisekseen liikkeiden hintataso on käytetyistä laitteista keskimäärin korkeampi kuin yksityisten. Näin on itse asiassa kaikkien tuotteiden kohdalla, sillä kaupan tavoite on tehdä voittoa. Jos he ostavat tai ottavat vaihdossa joitain käytettyä, se myydään voitolla pois (tai sitten alkuperäinen kauppa on ollut niin tuottoisa, ettei ole väliksi vaikka menisi hivenen tappiolla). Sikäli kun kyseessä on myyntitili, kauppa ottaa rahaa välistä siitä hyvästä, että tuote on heidän liikkeessään esillä.

Kolmanneksi, en ole missään vaiheessa sanonut, että tulee saada ensin alennusta ja sitten vielä putkiremppa kaupantekijäisiksi. Kyse on kokonaisuudesta. Yhdentekevää on saako alennusta vai putkiremontin, parhaassa tapauksessa molemmat, merkittävää on se, mitä maksaa ja minkä kuntoisesta laitteesta.

En koskaan varsinaisesti ottanut kantaa siihen, missä kunnossa putkien pitää käytetyssä laitteessa olla. Sen, että esittää asian suhteen vaatimuksia, on mielestäni vain yksi keino yrittää hilata hintaa alaspäin ja täysin hyväksyttävä keino. Kuten jo aikaisemmin totesin, on samantekevää mitä sitä lätisee, jos sillä säästää rahaa. Jos luet aikaisempia viestejäsi, havaitset olleesi sitä mieltä, että putkien kuntoa ei voi pitää käytetyn vahvistimen hintaa laskevana tekijänä. Olet väärässä. Mitä hyvänsä ostaja ikinä keksiikin, voi pitää vahvistimen hintaa laskevana tekijänä. Toinen asia on myyjän mielipide asiasta.

Mä olen tässä sanonu, että sä joudut ettiin, jos vaatimustaso on toi. Et sä voi vaatia myyjää tekemään sulle vahvistinta mikä vastaa noita vaatimuksia. Tai voit tottakai, mutta KUKAAN ei sitä sulle tee. Sä kävelet ulos kaupasta ja jatkat ettimistä.

Kukin tyylillään. Minä todellakin voin jatkaa etsimistä ja joskus voin myös löytää etsimäni. Ehkä etsiminen ei ole minulle ongelma. Miksi se on sitä sinulle?

Eli käytetyt ovat sinustakin ylihintaisia? Eikö kaikkitietävä kauppias ole osannut kirjoittaa lappuun hintaa, joka sopisi arvon Gypsylle?

Oikeastihan käytetyt ovat aina oikean hintaisia. Markkinat määrävät. 750 euroa on JMC900:sta oikea hinta, jos joku sen maksaa. Eläkää sen kanssa.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Gypsy
16.06.2004 18:56:41 (muokattu 16.06.2004 19:44:32)
Ensinnäkään en ole puhunut mistään tietystä laitteesta. Toisekseen liikkeiden hintataso on käytetyistä laitteista keskimäärin korkeampi kuin yksityisten.

Ensinnäkään, sillä ei ole väliä mistä sä olet puhunu jos mä puhun Chemolle JCM-800:sta. JCM-800:sta puhun sen takia, että tässä ketjussa ollaan ostamassa muutaman satasen putkivahvistinta ja Axemanin musamieltymykset huomioon ottaen JCM-800 vois olla hyvä peli. Kun on vielä 250 neliön tilatkin missä luukuttaa. Mutta jokatapauksessa liikkeestä ostamisesta puhuin. Se on aivan totta, että keskimäärin liikkeessä on kovempi hintapyyntö kun yksityisellä, mutta jos ruvetaan puhuun yksityisten ylihintasista laitteista ja huuto.netin tyypeistä jotka pyytää kovempia hintoja kun uus maksaa, niin asia on jo ihan eri.

Kolmanneksi, en ole missään vaiheessa sanonut, että tulee saada ensin alennusta ja sitten vielä putkiremppa kaupantekijäisiksi.

Noi mun laskelmat oli ihan Chemolle tarkotettu joten taas, sillä ei ole mitään väliä oletko SÄ puhunu vai et.

Jos luet aikaisempia viestejäsi, havaitset olleesi sitä mieltä, että putkien kuntoa ei voi pitää käytetyn vahvistimen hintaa laskevana tekijänä. Olet väärässä.

En mä niitä viittis hirveesti enää lueskella kun olen ne jo kerran sinne kirjottanu. Mutta muistan kyllä. Käytetyssä vahvistimessa on käytetyn hinta, ja myyjällä harvoin on tietoo putkien iästä. Kun se sinne kauppaan on kannettu, se on testattu, että se toimii. Sille on sen mukaan määritelty hinta. Ei ole sillon mitään, että KUULUU saada uudet putket ALENNUSTEN LISÄKS. Jos onkin niin, että vahvistimeen on just tehty putkiremontti, niin myyjä sen sulle kyllä kertoo. Ja se kyllä yleensä vaikuttaa hintaan nostavasti. Joka tarkottaa sitä, että tinkaaminen alkaa korkeemmista hinnoista kun se 450 euron tavallinen käytetty JCM-800:nen.

Kukin tyylillään. Minä todellakin voin jatkaa etsimistä ja joskus voin myös löytää etsimäni. Ehkä etsiminen ei ole minulle ongelma. Miksi se on sitä sinulle?

Ei ettiminen ole mulle ongelma. Mä itekkin ettimällä etin kun mä ostan. Mä olenkin soittanu monet kerrat suomen musaliikkeitä läpi ja kyselly hyllyssä olevia käytettyjä. Se näyttää olevan ongelma enemmänkin Chemolle. Chemo ei halua ettiä hyvää diiliä vaan Chemo kävelee liikkeeseen ja vaatii myyjää tekemään sen hyvän diilin tämmösillä jutuilla, että vahvistimessa KUULUU olla jotain. Kukaan myyjä ei tähän tule suostumaan.

Eli käytetyt ovat sinustakin ylihintaisia? Eikö kaikkitietävä kauppias ole osannut kirjoittaa lappuun hintaa, joka sopisi arvon Gypsylle?

Oikeastihan käytetyt ovat aina oikean hintaisia. Markkinat määrävät. 750 euroa on JMC900:sta oikea hinta, jos joku sen maksaa. Eläkää sen kanssa.

Ei läheskään kaikki käytetyt ole ylihintasia. Nimenomaan, markkinat määräävät, ei muutama tyyppi joka pyytää ysisatasesta 750 euroo. Käytetyn ysisatasen keskihinta on jotain ihan toista.

------------

Axemanin budjetti oli sen 1000 euroo jos oikein muistan. SIihen piti saada vahvistin, ja jos nuppi ostetaan niin kaappi kanssa. Ja tähän lisäks tolla tonnilla piti saada Cry Baby(?) ja oliko jotain muitakin pedaaleita? Joten oletan, että etitään jotain 400-500 euron nuppia, siihen parin parin kolmen sadan kaappia, ja jäljelle pitäis jäädä vielä pedaaleihinkin rahat. Vielä kerran, on turha odottaa, että myyjä tekee sulle tommoseen peliin täyden putkiremontin ja antaa vielä alennuksetkin. Niinkun aiemmin sanoin, jos hinta on korkeempi niin sillon on perusteltua, että vaatimustasokin on korkeempi.
Kassu
16.06.2004 19:04:08
Muuten, tehdäänkö putkiremontti odottaessa vai kestääkö se niin kauan että se vehe pitää jättää sinne pariksi päiväksi?

Koska olisi mielenkiitoista seurata tuollaista remonttia.
skebajaba
16.06.2004 19:14:53
tosiaan kitarapajallahan on myyntitili, eli itse laitteen omistajahan määrää hinnan vehkeelle ja siitä kitarapaja saa sitten sen 20(?) prossan provision.

huttusesta en tiedä, mutta toisinaan aika ihme hintoja tuolla olen nähnyt, ja uskoisin että huttusella noissa on tinkivaraa, koska ei ole käsittääkseni myyntitiliä tuolla.? voin olla huttusen suhteen väärässäkin.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Kassu
16.06.2004 19:15:54
tosiaan kitarapajallahan on myyntitili, eli itse laitteen omistajahan määrää hinnan vehkeelle ja siitä kitarapaja saa sitten sen 20(?) prossan provision.

huttusesta en tiedä, mutta toisinaan aika ihme hintoja tuolla olen nähnyt, ja uskoisin että huttusella noissa on tinkivaraa, koska ei ole käsittääkseni myyntitiliä tuolla.? voin olla huttusen suhteen väärässäkin.

No on tinkavaraa. Mä tingin faijan kanssa stratostani 150 euroa pois :D
skebajaba
16.06.2004 19:16:44
Muuten, tehdäänkö putkiremontti odottaessa vai kestääkö se niin kauan että se vehe pitää jättää sinne pariksi päiväksi?

Koska olisi mielenkiitoista seurata tuollaista remonttia.

eihän siinä kauan mene kun sen tekee. riippuu vaan että mihin viet korjattavaksi, huttusellakin voi mennä viikko riippuen jonosta ja siitä miten nopeesti jaksaa tehdä.
ja olen kuullut jopa huonoja puheita huttusen huollosta, esim biakset säädelty miten sattuu yms. semmoista pikku kivaa., tiedä sitten kuin todenmukaisia?!
skebajaba
16.06.2004 19:17:16
No on tinkavaraa. Mä tingin faijan kanssa stratostani 150 euroa pois :D

siis huttusella?
Kassu
16.06.2004 19:19:04
siis huttusella?

Niin.
Kassu
16.06.2004 19:20:03
eihän siinä kauan mene kun sen tekee. riippuu vaan että mihin viet korjattavaksi, huttusellakin voi mennä viikko riippuen jonosta ja siitä miten nopeesti jaksaa tehdä.
ja olen kuullut jopa huonoja puheita huttusen huollosta, esim biakset säädelty miten sattuu yms. semmoista pikku kivaa., tiedä sitten kuin todenmukaisia?!

Mulla oli nylonkielinen akustinen kerran huollossa, takuun piikkin meni, halpispaskasta rupesi nauhat irtoilemaan. Oisko 3 päivää mennyt kun sai hakea pois ja vielä itse Huttunen teroitti että on ruuhkaa paljon.

Ei musta ainakaan kohtuuton.
kulmahiomakone
16.06.2004 19:22:23 (muokattu 16.06.2004 19:24:42)
G,

kaiken sen jälkeen mitä Chemo on kirjoittanut ja mitä hänestä edellisessä viestissäsi sanot, en voi muuta kuin kunnioittaa häntä ja hänen asennettaan.

Meikäläinen ravaa hyvien kauppojen perässä ympäriinsä, Chemo tekee hyvät kaupat missä lystää. Ei voi muuta kuin olla kateellinen, jos on sälliä siunattu moisella kyvyllä...

Enkä usko, että sinun, Gypsy, kannattaa huolehtia Chemon kaupankäynneistä, ainakaan jos hän ei käy kauppaa sinun kanssasi.

Uhh.

Mitä tulee axemanin budjettiin, niin vaikka rahaa olisikin käytössä, se ei tarkoita, että kaikki raha pitää saada menemään. Varsinkaan jos saa tarvitsemansa/haluamansa kamat alle budjetoimansa summan. Sehän on vain positiivista. Harva meistä kieltäytyy, jos myyjä tekee paremman tarjouksen kuin millä on varautunut ostamaan.

Ostaja: Kerrohan millä hinnalla saan kantaa kamat auton persiiseen?
Myyjä: No sanotaan 800 euroa tasan.
Ostaja: Olin kyllä varautunut maksamaan enemmän, miten olisi 1000 euroa?
Myyjä: Jos välttämättä haluat.
Ostaja: No sen verran suunnittelin maksavani, on tietääkseni sellainen keskimääräinen kauppahinta näille vehkeille.
Myyjä: Uudet pääteputket saat kyllä biasointeineen kaupantekijäisiksi.
Ostaja: Ehei, sanovat m.netin foorumilla, että käytetyssä putkivehkeessä kuuluu olla käytetyt putket...

Näin me käymme kauppaa. Kauan eläköön markkinatalous.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Kassu
16.06.2004 19:25:11
Mitä tulee axemanin budjettiin, niin vaikka rahaa olisikin käytössä, se ei tarkoita, että kaikki raha pitää saada menemään. Varsinkaan jos saa tarvitsemansa/haluamansa kamat alle budjetoimansa summan. Sehän on vain positiivista. Harva meistä kieltäytyy, jos myyjä tekee paremman tarjouksen kuin millä on varautunut ostamaan.

Ostaja: Kerrohan millä hinnalla saan kantaa kamat auton persiiseen?
Myyjä: No sanotaan 800 euroa tasan.
Ostaja: Olin kyllä varautunut maksamaan enemmän, miten olisi 1000 euroa?
Myyjä: Jos välttämättä haluat.
Ostaja: No sen verran suunnittelin maksavani, on tietääkseni sellainen keskimääräinen kauppahinta näille vehkeille.
Myyjä: Uudet pääteputket saat kyllä biasointeineen kaupantekijäisiksi.

Niinpä. Heh. Siis mun ehdoton katto on tonni, koska olisi kiva tehdä kesällä muutakin kuin vain säästää. Toivoisin että menee 600-800 euroon koko roska mutta en mä nyt paskaa kuiteskaan aio ostaa.

Saisi sitten vielä pari uutta pedaaliakin :D
Gypsy
16.06.2004 19:34:43 (muokattu 16.06.2004 19:40:24)
Meikäläinen ravaa hyvien kauppojen perässä ympäriinsä, Chemo tekee hyvät kaupat missä lystää. Ei voi muuta kuin olla kateellinen, jos on sälliä siunattu moisella kyvyllä...

Sitä mun tässä pitikin jossain välissä kysyä, moneenko 400-500 euron kasisatasnuppiin Chemo on saanu tingattua alennukset jonka lisäks vielä täyden putkirempan. Uskallan väittää, että ei yhteenkään. Uskallan myös väittää, että kukaan tällä keskustelufoorumilla ei ole saanu myyjää taipuun tommoseen diiliin, joten ei voida sanoo, että KUULUU saada putkiremontti alennuksien lisäks. Chemo tuskin on itekkään sen siunatumpi tommosella kyvyllä kun kukaan muukaan.

Enkä usko, että sinun, Gypsy, kannattaa huolehtia Chemon kaupankäynneistä, ainakaan jos hän ei käy kauppaa sinun kanssasi.

Ei kannatakkaan. Chemon ei myöskään kannata neuvoo toiselle, että jos noin älyttömät vaatimukset ei mene läpi, niin myyjä on kiskuri, koska myyjän muka KUULUIS tiputtaa pari sataa muutaman satasen nupista. Sun ei myöskään Lucifer kannata huolehtia muiden les paul kaupoista.

Uhh.

Uhh. Siitä ei ollukkaan kyse. Vaan kyse oli siitä, että jos ollaan ostamassa 750 euron ylihintasta ysisatasta, niin sillon voidaan tinkiä enemmän, ja myyjä jopa saattaa antaa sulle putkirempan verran alennusta, jos oikeen tinkaat ja hyvin käy. Mutta nyt ei olla ostamassa niin kallista, koska budjetti ylittyis ja reilusti. Nyt ollaan ostamassa noin 400-500 euron peliä ja kun hintaa ajatellaan, niin uus putkisetti ja alennukset päälle ei ole realistinen vaatimus. Vielä kerran, KUKAAN kauppias ei alenna ton hintasta nuppia niin paljoo. Ei ole sillon mitään, että KUULUU saada sen verran alennusta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)