Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5228 229 230 231 232267 268 269 270 271
WanhaWetäjä
12.10.2017 11:42:31

WanhaWetäjä: Just kattelin samaa kun yritin päästä maihinnousuun, Chrome ilmoitti että olisi jostain hyökkäyksestä kyse eli että m-nousu ei ole turvallinen, tiedä sitten...sama juttu Safarin kanssa eli suojattua yhteyttä ei voida muodostaa. Skannasin koneen virusten varalta, kaikki ok.

EDIT Ylläpito voisi tutkia asiaa , maihinnousuhan on m.netin oma juttu eli onko koko m.net mahdollisesti jonkun hyökkäyksen kohteena vai mistä voisi olla kyse?
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Raicca
12.10.2017 12:13:35
tjj2000: On varmaankin maihinnousu.net asetuksia muutettu, kun ei tahdo päästä näkemään tuotoksia.
Chrome ei päästä näkemään ollenkaan ja Firefox vasta kun lisäsi turvallisuuspoikkeuksen.
Onko muilla samaa käyttäytymistä?

Duunissa, kun on näitä leluja niin kokeilin Macillä ja PC:llä sekä mobiilisti, Cromen, Firefoxin, Safarin ja Explorerin ja sama juttu mulla. Ei saa varmennettua yhteyttä Maihinnousun serveriin.
Urmas Potkuri
15.10.2017 13:06:17

karik: tämä on hämmentävä takauma 70/80-luvulta (Yes/Genesis ja muut vastaavat proget) tähän taustaan tuotuna.
Hämmentynyt olen minäkin hienosta taustasta, josta te muut saitte loistavasti kiinni ja minä en millään. Lisäksi olen
hämmentynyt arviostasi, joka sai jälleen syntymään "mistä se oikein tietää" fiilarit. Ei muuten ekaa kertaa.
Tässä kuluvalla viikolla selailin levyjäni tarkoituksena tehdä muutamia flackeja kuuntelua helpottamaan. Tekemättä jäi,
koska löysin sieltä täysin unohtamani King Krimsonit, Genesikset, Yessit, Jethro Tullit ja Gentle Giantit. Meni kuunteluksi ja
pakko on todeta näin genren ulkopuolelta ja off topickina, että ei noista parasta ennen mene koskaa umpeen, vaikka
ukosta itestään se on mennyt jo aikaa sitten. :)

Jarkre: Ikäänkuin sävellaji ei jollain tavalla mätsäisi taustaan.
Kyllä korva toimii teikäläisellä aivan moitteetta. Sävellaji periaatteessa olisi voinut toimia, mutta kun ei vaan saanut otetta, niin sitten mentiin
enemmän tai vähemmän kromaattisesta kvinttiympyrässä pysymättä. Lisäksi olin "progevaikutuksen" alaisena, vaikka lopputuloksesta voisi luulla, että oltiin
muutenkin vaikutuksen alaisena. :)

Kiitokset palautteista ja hyvästä musiikista kaikille.
"Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die"
stratomaster
15.10.2017 21:32:59

Roots-skaban 497 voittaja on dieter, onnittelut ja työt! Kiitokset kaikille hyvästä skabasta.

dieter 14
WanhaWetäjä 12
Jarkre 10
Urmas Potkuri 5
Raicca 4
Tuomo_ 3
Vesa423 3
Gary Enfield 3
karik 0
tjj2000 0
dieter
15.10.2017 22:43:49
Kiitoksia, uusi skaba on käynnissä. Ilmoittakaa, jos tausta ei kelpaa ja heittäkää siinä tapauksessa myös ehdotuksia.
dieter
20.10.2017 23:12:29
Mulla menee aamuun asti töissäja reissussa eli olen huonon puhelimeni varassa. Jos joku laittaa äänestyksen pystyyn niin hoidan loput. Muuten menee aamuun. Sorry!
dieter
22.10.2017 21:36:49
Uusi roots-kuningas on kruunattu! Kauan eläköön krk!
stratomaster
22.10.2017 21:54:56

Onnittelut krk:lle!
Raicca
22.10.2017 22:26:54
Onnea Krk:lle

Tuomon ja Tjj:n arvaus, että Hagström soi ekaks oli ihan oikein.
dieter
22.10.2017 22:35:37
Raicca: Onnea Krk:lle

Tuomon ja Tjj:n arvaus, että Hagström soi ekaks oli ihan oikein.

Unohdin kirjoittaa oman arvaukseni pisteitä laskiessani, mutta itsekin veikkasin ekaa Hagströmiksi. Veikkaus oli ihan fiilispohjalta, sillä vain yhtä H-keppiä olen kokeillut. Hyvä vehje olikin, perkeles! Ja hyvältä soundaa myös teikäläisen Hagström!
Raicca
22.10.2017 23:07:08
dieter: Unohdin kirjoittaa oman arvaukseni pisteitä laskiessani, mutta itsekin veikkasin ekaa Hagströmiksi. Veikkaus oli ihan fiilispohjalta, sillä vain yhtä H-keppiä olen kokeillut. Hyvä vehje olikin, perkeles! Ja hyvältä soundaa myös teikäläisen Hagström!

Tää mun on ainut hagström mitä olen soittanut. Yllätyin sen hyvyydestä, kun kaupassa testasin. Täytyy varmaan tutustua tuohon swedeenkin. Jospa sekin on yhtä laadukas.
krk
23.10.2017 08:58:53

Kiitos kannatuksesta, siellä on uutta jamitaustaa. Tämän voittaja vetääkin sitten hulppean *****500-juhlaskaban*****!
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
krk
29.10.2017 17:19:12

Roots-skaba 499, tulokset:

krk_10
tjj2000_ 6
WanhaWetäjä_6
Urmas Potkuri_5
Vesa423_3

Eli tjj2000 ja WanhaWetäjä sopivat seuraavan ***500***-skaban vedosta!
Kiitos osallistujille.
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
stratomaster
30.10.2017 09:35:42

Hienoa, että on päästy jo roots-skabaan 500! Tätä pitää juhlia. Mitäs jos yritettäisiin kaikki kynnelle kykenevät osallistua, että saataisiin juhlan arvoinen kierros?

BTW, missähän skabojen aloittaja BigPapa luuraa? Ei ole näkynyt ainakaan näissä skabakuvioissa pitkään aikaan.
BigPapa
30.10.2017 18:35:31

Tervehdys ystävät,

Kuten olette saattaneet huomata olen jo jonkin aikaa viettänyt hiljaiseloa näiden skabailujen suhteen. Syy on on puhtaasti ja valitettavasti terveydellinen. Jo puolisen vuotta on vasemman käden sormissa ja kämmensyrjässä esiintynyt eriasteista puutuneisuutta ja tunnottomuutta joka lääkärin toimesta on taannoin diagnosoitu kyynärvarren hermopinteeksi. Olen tällä päivämäärällä käynyt Hyvinkään sairaalassa ENMG-tutkimuksissa ja tutkimustulokset valmistuvat marraskuulla sekä silloin selviää myös onko mahdollisesti aihetta leikkaushoitoon. Vaiva on kuitenkin ollut niin invalidisoiva ettei soittaminen ole onnistunut ollenkaan. Kesällä taisin vielä muutamaan skabaan puolisormisena osallistuakin, mutta nyt on jo jokunen kuukausi vierähtänyt täysin soittamatta.
Taitaa olla pisin soittamaton pätkä vuosikymmeniin.

Roots-skaba starttasi allekirjoittaneen toimesta skaballa numero 1. 14.10.2007 ja on jatkunut sen jälkeen tauotta jo huimat 10.v mikä on äärimmäisen hieno juttu ja kielii vain siitä, että skaballe lienee ollut tarvetta ja tilausta. Se onkin ollut mielestäni oivallinen tilaisuus jakaa rootsoittoon liittyvää tietoutta, näkemyksiä ja tyylikkäitä vetoja osallistujien kesken. 500:s skaba on nyt käsillä ja olisin siihen osallistunut kanssanne erittäin mielelläni jo siksikin, että roots-skaba on ollut minulle sydämen asia jo alusta alkaen.

Tilanteen ollessa nyt tämä toivotan kuitenkin osaltani oikein hyvää ja antoisaa 500:tta juhlaskabaa kaikille! Skabojen pariin palataan heti kun käden kuntoutuminen sen vain sallii.

BigPapa
stratomaster
30.10.2017 19:40:51

No jopa lykkäsi BigPapalle ikävän vaivan. Toivottavasti saavat sun käden pikaisesti kuntoon niin sitten taas Jokelassa blyes raikaa.
krk
30.10.2017 19:41:18

Pikaista toipumista Papalle!
Kuha
30.10.2017 20:54:03

BigPapa: Skabojen pariin palataan heti kun käden kuntoutuminen sen vain sallii.

Toivottavasti käsi saadaan nopeasti kuntoon ja ESsi laulamaan, sano.
Old Fenders never die
MadMatt
30.10.2017 21:37:26

Äärimmäisen ikäviä tuollaiset käsivaivat... Pikaista paranemista BigPapalle!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)