Barska 19.10.2017 03:40:53 | |
---|
LaMotta: MXR analog chorus on kyllä hyvä ei voi mittää. Miten tuota nyt sitten luonnehtisi? Transparentti, ei millään tapaa metallista klangia soundissa. Säilyttää kitaran perussoundin melko hyvin. Kujertaa kauniisti. Se on hyvä. Hyvin luonnehdittu, tuollainen se just on :) All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
SirElwood 19.10.2017 05:40:31 | |
---|
|
LaMotta 19.10.2017 09:11:28 (muokattu 20.10.2017 19:32:56) | |
---|
Barska: Se on hyvä. Hyvin luonnehdittu, tuollainen se just on :) Unohtui vielä, että gain ei vaimene eikä juuri boostaudu, riippuen high- ja low-säädöistä. Tämä oli erittäin onnistunut hankinta. Barska: Source Audion ohjelmoitava eq. Eli tälläinen. Ei ihan kipeän hintainenkaan: https://www.musamaailma.fi/kitarist … q/source-audio-programmable-eq.html . No mutta tuohan on ainakin hieno. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
LaMotta 20.10.2017 18:42:08 (muokattu 20.10.2017 20:07:10) | |
---|
Onko kukaan verrannut / omistanut keskenään Boss RV-5 / RV-6 reverbejä? Jotenkin alkaa tuntua, että varminta olisi vain päivittää nykyinen Boss RV-5 reverb uudempaan. Onko uudemmassa 'luonnollisemmat' perusreverbit, tä? Viimeisin reverb-hankinta ei ollut kovinkaan onnistunut. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
LaMotta 21.10.2017 18:37:27 (muokattu 21.10.2017 21:16:55) | |
---|
LaMotta: Onko kukaan verrannut / omistanut keskenään Boss RV-5 / RV-6 reverbejä? Jotenkin alkaa tuntua, että varminta olisi vain päivittää nykyinen Boss RV-5 reverb uudempaan. Onko uudemmassa 'luonnollisemmat' perusreverbit, tä? Viimeisin reverb-hankinta ei ollut kovinkaan onnistunut. Vastaan itselleni kiperästi esittämääni kysymykseen. Vertasin nuo rinnan. Uudemmassa on vähemmän metallista klangia kaikissa peruskaiuissa ja spring 'helisee' mielestäni aidommin. Shrimmer ja delay moodit vaikuttaa käyttökelpoisilta. Pedaalilautaan jää RV-6. MXR M300 Reverb on parempi spring-moodissa. Mutta osa tuon vehkeen erikoismoodeista vaikuttaa vähän turhan häröiltä. Jep. E: Ai niin. Jos joku muukin kaipailee asiallista 9V equa niin se on esimerkiksi Caline https://www.youtube.com/watch?v=lUpdPcnRbkc EE: Tässä aika mielenkiintoinen tuoteuutuus https://www.youtube.com/watch?v=G0sV0ZaJ4vw Caline viritysmittaripedaali, joka toimii myös 6 pedaalin fuel tankkina....! ? ! (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Barska 23.10.2017 12:34:44 | |
---|
LaMotta:Tässä aika mielenkiintoinen tuoteuutuus https://www.youtube.com/watch?v=G0sV0ZaJ4vw Caline viritysmittaripedaali, joka toimii myös 6 pedaalin fuel tankkina....! ? ! Ei toi oikein uutuus. Näyttää samalta kuin Ortega Octopus, jollanen on ollu mun kakkos-laudassa jo 2015 kesästä.. Veikkaisin , että samasta tehtaasta tulevat. Muistaakseni Joyo:kin on ton jo kopsannut. On kyllä hyvä, toki toi nyt ei virittimenä paras, mutta hyvin toimiva laite. Virtalähde on hyvä, ihan ilman varauksia. Ja tilan kannalta hyvä ratkaisu. Oisko maksanut 90e tms. Mukana tuli vähintäänkin kattavasti virtapiuhoja pedaaleille. Tälle suositukset jos sama laite kun mulla :D https://ortegaguitars.com/product-f … -item/show/Product/octopus/octopus/ Revrbien kanssa oon itsekin niin hukassa, että humisen hiljaa. Kaveri oli kyllä sitä mieltä, että RV-5:n päivittäminen RV-6:n oli kova ja hyvä juttu. All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
LaMotta 25.10.2017 21:03:13 | |
---|
Kuinka saan TS9:stä enemmän säröä? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Shredator 25.10.2017 21:47:41 | |
---|
LaMotta: Kuinka saan TS9:stä enemmän säröä? Kysymys kuuluu; miksi haluaisit? Sillä on oma juttunsa, minkä se tekee paremmin kuin moni muu. Enemmälle särölle on eri pedaalit. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Laulava Kylätohtori 25.10.2017 21:49:37 | |
---|
LaMotta: Kuinka saan TS9:stä enemmän säröä? Teet kuten SRV ja pistät kaksi TS9:ä. More is less. |
LaMotta 25.10.2017 21:56:52 | |
---|
Millä spedulla boostaan lisää säröä ts9 jatkeeksi ilman että soundi menee kanttiaalloksi? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Rämppy 26.10.2017 08:57:08 (muokattu 26.10.2017 09:01:58) | |
---|
LaMotta: Millä spedulla boostaan lisää säröä ts9 jatkeeksi ilman että soundi menee kanttiaalloksi? Moni od-pedaali toimii TS9:n perässä boosterina, kun säätää siitä gainit sopivan pienelle. Itse olen boostannut ts-ysiä mm. Boss OD-3:lla, toisella tube screamerilla, Mad Professor Ruby Red Boosterilla, Danelectro Transparent OD:lla, Fulldrive 2:lla ja Roger Mayer Voodoo 1:lla. Kaikilla saa boostattua tube screameriin hyvän soolosärön. Melkein sanoisin, että useimmat overdrivet toimii hyvin ts-9:n perässä boosterina. Mun suosikki tube screamereiden kaverina on tuo OD-3. Mulla pääsääntö on että varsinainen säröpoljin on ekana ja perässä olevan od:n gainit on säädetty miedolle. Toki toisinkinpäin voi kokeilla, särön luonne muuttuu toisenlaiseksi. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Tami 26.10.2017 09:19:04 | |
---|
Rämppy: Moni od-pedaali toimii TS9:n perässä boosterina, kun säätää siitä gainit sopivan pienelle. Itse olen boostannut ts-ysiä mm. Boss OD-3:lla, toisella tube screamerilla, Mad Professor Ruby Red Boosterilla, Danelectro Transparent OD:lla, Fulldrive 2:lla ja Roger Mayer Voodoo 1:lla. Kaikilla saa boostattua tube screameriin hyvän soolosärön. Melkein sanoisin, että useimmat overdrivet toimii hyvin ts-9:n perässä boosterina. Mun suosikki tube screamereiden kaverina on tuo OD-3. Mulla pääsääntö on että varsinainen säröpoljin on ekana ja perässä olevan od:n gainit on säädetty miedolle. Toki toisinkinpäin voi kokeilla, särön luonne muuttuu toisenlaiseksi. Niin kumpi näissä tilanteissa onkaan se boosteri? Yleinen käsitys lienee se, että jälkimmäistä säröä buustataan toisella polkimella. Itse näen särön jälkeisen "boostauksen" semmosessa tapauksessa, että siellä jälkimmäisenä on säröttämätön laitos....esmes tc:n spark. Mutta jos siitä jälkimmäisestä od:sta avaa gainia, muuttuuko tilanne silloin OD:n buustaukseksi? No onko väliä, kunhan haastelen aamutuimaan. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Muovinen 26.10.2017 09:19:39 | |
---|
|
Rämppy 26.10.2017 18:37:01 | |
---|
Tami: Niin kumpi näissä tilanteissa onkaan se boosteri? Yleinen käsitys lienee se, että jälkimmäistä säröä buustataan toisella polkimella. Itse näen särön jälkeisen "boostauksen" semmosessa tapauksessa, että siellä jälkimmäisenä on säröttämätön laitos....esmes tc:n spark. Mutta jos siitä jälkimmäisestä od:sta avaa gainia, muuttuuko tilanne silloin OD:n buustaukseksi? No onko väliä, kunhan haastelen aamutuimaan. Niin...toisaalta kieltämättä kylläkin. In Finland we have this thing called "diu diu". |
LaMotta 27.10.2017 16:32:05 | |
---|
Onko Boss sd1 kuinka toimiva sooloboosteri vaikkapa tube screamerin jatkeena? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 27.10.2017 16:36:41 | |
---|
LaMotta: Onko Boss sd1 kuinka toimiva sooloboosteri vaikkapa tube screamerin jatkeena? On toimiva ja hyvinkin saman tyylinen kuin ts. Bossissa tais olla symmetrinen ja ts:ssä asymmetrinen klippaus. Eipä noilla juuri muuta eroa taida olla, eikä sekään ero nyt niin suuri ole. More is less. |
Shredator 27.10.2017 16:54:15 | |
---|
LaMotta: Onko Boss sd1 kuinka toimiva sooloboosteri vaikkapa tube screamerin jatkeena? Näin, boss on ts-kopio. Millaista soundia siis haet? Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
LaMotta 27.10.2017 17:30:42 (muokattu 27.10.2017 22:04:21) | |
---|
Shredator: Millaista soundia siis haet? TS9 on mielestäni bändin kanssa tosi hyvä säristin koska se onnistuu jotenkin murouttamaan selkeällä tavalla juuri sen alueen mikä leikkaa kitarasta bändin läpi, ok? Tämän soundi ei ole sirinää. Ne tietää ketkä tarttee. Vakiona siitä ei kuitenkaan irtoa oikein sellaista kunnon naukusäröä. Tähän yritän saada jotain selvyyttä. Eli että sävy ja luonne pysyisi samana, mutta vain särö lisääntyy. Mutta......olin jo unohtanut kuinka 20 vuotta sitten bändihommissa tein asian. Eli tumpataan overdriven eteen kompura ja kas, meillä on edelleen sama särön sävy mutta kompuran sustainia säätämällä saadaan periaatteessa overdriveen vaikka loputon särö. Tämän aion testata seuraavissa bänditreeneissä. Voi olla että saan haluamaani kirjoa säröön näin? We'll see. E: Jos paras vaihtoehto olisi laittaa TS9ejä peräkkäin niin se on kyllä shame koska olen hävittänyt noita pois kaksi kappaletta..... EE: Googletellessa löysin hauskan videon jossa joku dude kokeilee TS9iä jonkun muun overdriven kanssa https://www.youtube.com/watch?v=Bf4e6v3eXVU (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
peltsi451 27.10.2017 22:31:03 | |
---|
Laulava Kylätohtori: On toimiva ja hyvinkin saman tyylinen kuin ts. Bossissa tais olla symmetrinen ja ts:ssä asymmetrinen klippaus. Eipä noilla juuri muuta eroa taida olla, eikä sekään ero nyt niin suuri ole. Mulla on Mad Proffan Ruby Red Rooster, aikamoisen paras vaan kun ei sovi palettiin. Halvalla lähtee. |
Pääseekö tuolla TS9:llä helpommin naukusärölle jos tuuttaa comboon keinokuorman? Käytän vahvistimen clean-kanavaa. Muistelen nähneeni jonkun 'TS-opetusvideon' jossa neuvottiin säätämään vahvistin lievälle (pääte?)särölle ja sitten säätämään TS halutulle murolle. E: Vai onko 5w combon tapauksessa fiksumpi laittaa sellaiset putket joilla pääsee särölle helpommin? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |