Aihe: Yhdysvaltojen Ebay:stä ostaminen
1 2
Mandarax
24.10.2017 12:17:08
Kyllä sieltä jenkkilästäkin kannattaa kitaroita tilailla jos ei muualta löydy. Omat kokemukset samaa sarjaa kuin tuossa yllä mainittuina, eli kuten Kettu mainitsikin USPS ollut sieltä edullisemmasta päästä, edellinen kitara isolla casella kustansi $120 josta kymmenen taalaa oli vakuutusta. Tuosta tosin pari vuotta, on voinut vähän noustakin hinnat.

Kuriirien tullauspalveluita ei kannata käyttää vaikka niitä aina tarjoilevatkin, ne maksavat aina roimasti ylihintaa pienestä vaivasta. Tee nettitullaus verkossa, helppo homma eikä maksa mitään. No siis tullit ja verot pitää maksaa toki muttei mitään ekstraa tuon tekemisestä siis.. ;)
Sähkökitaran tullimaksu on esim USA:sta 3,7% ja alv (24%) tosiaan maksetaan myös rahdista.

Noiden uusien CITES -sopimusten kanssa kannattaa olla tosiaan tarkkana ja kaikenlaista muutakin voi sinne selvityksen alle joutua. Itselläni jäi yksi Jacksonin 80-luvun custom tullin haaviin kun olisi pitänyt kaivaa jostain alkuperätodistus MOP-otelautamerkkien simpukankuorille. No ei löytynyt 30-vuotiaalle kepille tuollaista todistusta joten vääntämiseksihän se meni. Sen kitaran rahtirumba onkin sitten eri tarina, mutta tosiaan kaikkeen tuollaiseen kannattaa myös varautua.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Welho-77
24.10.2017 12:38:08 (muokattu 24.10.2017 15:00:34)
......
Long live the King of Mercy
Laulava Kylätohtori
24.10.2017 13:26:38
Welho-77: Häh? Mikä sun ongelmasi on? Paitsi kehitysvammaisuus? Kyllä minä sen tiedän, että ne katsoo työlupajutut. Ja olen myöskin nähnyt rajavalvonta-ohjelmassa noita. Kerran ei yhellä ollut instrumenttiakaan mukana mutta kävi ilmi, että oli keikkaa menossa heittää.

Toi landola-juttu oli vitsi, mutta ymmärrän, että meni ohi ;)

E: Poen laki taas näköjään.

Ei mulla muuta ole sun ulinaan, mutta aika mautonta heitellä tuollaisia kehitysvamma-kommentteja. Ei kauhean fiksua, jos ajatellaan kehitysvammaisia ja heidän omaisiaan, joita varmasti löytyy täältäkin.
More is less.
Welho-77
24.10.2017 13:39:02 (muokattu 24.10.2017 15:00:41)
.......
Long live the King of Mercy
elon arska
24.10.2017 13:48:49
Hyvä pojat.
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
iPadGuitarist
27.10.2017 13:55:20
Jenkeistä en ole mitään ostanut, mutta EU:n ulkopuolelta kuitenkin - luulisi tulli- ym käytännöt olevan samankaltaiset? Eli tavara menee tulliin, josta tulee selvityspyyntö sähköpostilla (jos sellaisen olet myyjälle antanut). Klikkaat tullin linkkiä ja pääset suoraan tapauksesi sivulle jossa ilmoitat mm tavaran tyypin, alkuperämaan ja ostohinnan, jonka todentamiseksi riittää esim. kuvakaappaus maksamastasi summasta. Liität sen sähköiseen lomakkeeseen, jonka jälkeen laskuri laskee tullin ja alvin ja tekee linkin jonka kautta pääset maksamaan verkkopankkiisi. Kun maksu on suoritettu, palaat takaisin tullin sivuille ja homma on selvä. Kitara lähtee kohti kotiasi.

Kivuton ja nopea systeemi jonka avulla tullauksessa ei muutamaa minuuttia kauempaa mene.
Laama666
27.10.2017 20:29:03 (muokattu 27.10.2017 21:41:31)
Mandarax: Kuriirien tullauspalveluita ei kannata käyttää vaikka niitä aina tarjoilevatkin, ne maksavat aina roimasti ylihintaa pienestä vaivasta. Tee nettitullaus verkossa, helppo homma eikä maksa mitään.

Tilaan paljon tavaraa eBayn kautta USA:sta. Nykyään eBay tarjoaa palvelun nimeltä Global Shipping Program, joka on kätevä jenkkimyyjille ja myös minulle suomalaisena ostajana. GSP:n perusidea on se, että jenkkimyyjän ei tarvitse huolehtia mistään muusta kuin siitä, että toimittaa tavaran Kentuckyyn jenkkien postissa.

Kentuckyssä sijaitsee Global Shipping Center, joka hoitaa tullaukset, paperihommat ja postituksen ulkomaille. Minun etuni ostajana on se, että voin ETUKÄTEEN KERRALLA maksaa kaikki kulut. Kohteen hinnan, postitukset, tullit, verot. Tämä ei tule käytännössä yhtään kalliimmaksi kuin jos tekisin itse Suomessa nettitullauksen.

GSP tavarat tulevat Suomessa suoraan ohi tullin kuriiripostina. Minun ei tarvitse odotella Tullista paperikirjeitä ja tuhlata aikaani Nettitullauksissa. Gotta love it.

Tämä siis toimii loistavasti ja kymmeniä paketteja on minulle jo tullut GSP:n kautta. Mutta jos myyjä mokailee, tulee ongelmia. Yksi akka lähetti paketin hulluuksissaan suoraan Suomeen. Tästä seurasi se, että jouduin maksamaan tullit ja verot kahteen kertaan. Ongelman selvittäminen vaati tuntikausien säätämisen ja kaukopuhelun jenkkeihin. Olen ollut melkein 18 vuotta eBayssä ja voin sanoa, että en toivo kenellekään ongelmia siellä. Avun saaminen voi olla lähes mahdotonta. Minäkin sain rahani takaisin vasta PAYPALIN dispute casen kautta, eBaystä ei ollut kuin vitusti haittaa.

Niin kauan kun kaikki menee putkeen, on eBay fantastinen paikka. Mutta toivo, ettei tule ongelmia.

Ja lisätään nyt vielä sekin tieto, että myyjän täytyy erikseen hyväksyä GSP kohteeseensa. Kaikki eivät sitä tee, vaan haluavat postittaa itse ulkomaille ostajan kanssa sopimallaan tavalla.
Computer got no soul
Master Of The Universe
28.10.2017 16:41:41 (muokattu 28.10.2017 16:42:47)
Just tilasin Japseista Tokai Reborn Old reissue ritsan. Brasilian rosewood yms kaikenmaailman frettinibsiä. Tulee siihen jotain päälle. Tullit ja muut shitit. Tullin sivuilta löytyy laskuri.
Nää CITES-hommat hoitaa lähettäjä.
"How can less be more? It's impossible. More is more." -Yngwie fucking Malmsteen-
svilo
28.10.2017 17:19:21
Master Of The Universe:
Nää CITES-hommat hoitaa lähettäjä.

Siis lähettäjä hommaa sinulle myös tuontiluvan SYKE:stä?

Ennen tuontilupaa luuttu ei saisi lähteä matkaan. Lähettäjä lähettää sinulle vientiluvan, jonka toimitat Ympäristökeskukselle jolla haet tuontiluvan jonka taasen toimitat lähettäjälle :) sitten luuttu saa lähteä matkaan...

Näin niq toimitaan säädösten mukaan

Korjatkaa jos olen väärässä.

Aikamoista kiusaamista :)

/s
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Master Of The Universe
28.10.2017 18:19:56 (muokattu 28.10.2017 18:24:00)
svilo: Siis lähettäjä hommaa sinulle myös tuontiluvan SYKE:stä?

Ennen tuontilupaa luuttu ei saisi lähteä matkaan. Lähettäjä lähettää sinulle vientiluvan, jonka toimitat Ympäristökeskukselle jolla haet tuontiluvan jonka taasen toimitat lähettäjälle :) sitten luuttu saa lähteä matkaan...

Näin niq toimitaan säädösten mukaan

Korjatkaa jos olen väärässä.

Aikamoista kiusaamista :)

/s

En oo varma, mut japanin poijjaat sano että hoitaa CITES-asiat. Sithän sen näkee. Varoittivat kyllä että toimitusaika pidempi, mut ei täs hevosen seläs olla. :)
Nätti Toksu kyl mun mielestä, eli mänstä:
http://en.rockin.co.jp/shop/archives/46680.html#googtrans(en)
"How can less be more? It's impossible. More is more." -Yngwie fucking Malmsteen-
Laulava Kylätohtori
28.10.2017 21:59:10
Master Of The Universe: En oo varma, mut japanin poijjaat sano että hoitaa CITES-asiat. Sithän sen näkee. Varoittivat kyllä että toimitusaika pidempi, mut ei täs hevosen seläs olla. :)
Nätti Toksu kyl mun mielestä, eli mänstä:
http://en.rockin.co.jp/shop/archives/46680.html#googtrans(en)

Kyllä vaan on, todella hieno yksilö. Onnittelut.
More is less.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)