Jönssi Punainen 07.09.2017 10:07:08 | |
---|
Secreterial: Radeon HD 7850, aikaisemmin toiminut moitteetta. Pikainen googlettelu kertoo että moni painii saman ongelman kanssa. Onko biossissa valittuna ulkoinen näyttis oletukseksi? Kokeile nyt vielä ainakin poistaa ajurit ja asentaa uudelleen vaikka driverboosterilla https://m.en.softonic.com/app/driver-booster-free/download tuolla ite saanut monet mysteerit korjattua |
-Hexa- 16.09.2017 16:34:24 | |
---|
Stereo Mix hukassa! Eli stereo mix katosi windowsin formatoinnin yhteydessä. Asiakkaalle pitäisi kaapata pienestä videon pätkästä ääntä, joten äkkiä pitäisi saada kuntoon. Testattu: - Laitehallinnan kautta ajureiden päivitys. Ei toiminut - Tallennus-laitteiden ''näytä poistetut laitteet'' ja ''näytä laitteet joiden yhteys on katkaistu'' on päällä. - Realtekin sivuilta ajurit asennettu moneen otteeseen. IDT High Definition on se koneen laitteiston nimi. Ajurit päivitetty moneen otteeseen tämänkin kohdalla. Jos koneen ääntä voi kaapata muullakin tavalla kuin stereo mixin kautta niin olisin todella kiitollinen informaatioista. Ennen formatointia nauhoittelin Stereo mixin kautta notaatiosoftien toistoa partituurien kaveriksi, joten tämän koneen raudassa on semmoinen ollut. Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä. |
Henri Henri Olavi 16.09.2017 17:00:29 | |
---|
-Hexa-: Jos koneen ääntä voi kaapata muullakin tavalla kuin stereo mixin kautta niin olisin todella kiitollinen informaatioista. Loopback, JACK Audio, Voicemeeter, Virtual Audio Cable..... Näitähän on monia, joilla noi jutut hoituu. Noi käsittääkseni ilmaisia ohjelmia. En osaa sanoa kuinka hyviä ovat, mulla on kokemusta ainoastaan Loopbackista (toimii) ja Soundflowerista, mut se on vaan OS X:lle. K.F.S. is the Only Law |
L4t3 27.09.2017 22:51:46 (muokattu 27.09.2017 22:53:01) | |
---|
Olen tullut siihen tulokseen, että bändihommien kylkeen olisi kiva laittaa sooloprojekteja tulille ja tarvitsen asianmukaisen tietokoneen sitä varten. Mäkit ja logic kiinnostaa, mutta hinta menee liian kovaksi, eikä käytettyäkään huvita ostaa. Ajattelin siis kasata PC:n. En ole sitten 90-luvun junnuvuosien jälkeen omistanut pöytäkonetta, eikä pc- maailma muutenkaan ole vahvinta osaamisaluettani. Tämmöistä kokoonpanoa olen miettinyt: Intel Skylake i7-6700K, LGA1151, 4GHz, 8MB, Boxed be quiet! Dark Rock Pro 3 prosessorijäähdytin, LGA 775/115X/1366/2011 AMD AM2(+)/AM3(+)/FM1/FM2 G.Skill 16GB (2x8GB), Ripjaws V, DDR4 3200MHz, CL16 Asus Z170-A, LGA1151, Intel Z170, DDR4, ATX Sandisk 480GB Ultra II SSD -levy, 2.5", SATA III, 550/500MB/s Corsair 550W RM550x, modulaarinen virtalähde, 80 Plus Gold Fractal Design Define S Black Pearl, ATX-kotelo Tarkoituksena olisi soittaa kitarat ja bassot suoraan usb-interfacen kautta koneellle, midikiipparilla soitella jotain kosketin/synamallinnusjuttuja ja tehdä koneella rummut. Tehot ei saisi loppua ihan heti kesken. DAWiksi ajattelin cubasea. Olisiko tuosta kokoonpanosta mihinkään? Puuttuuko tuosta jotain olennaista, jos puuttuu, niin mitä? Minkälaista usb-interfacea suosittelisitte? Kiitos! |
Antti1 27.09.2017 23:39:39 (muokattu 27.09.2017 23:40:44) | |
---|
Riittää helposti. Massiivisia äänikirjastoja varten suurempi keskusmuistin määrä saattaa tulla joskus tarpeeseen, mutta sitä saa kyllä lisää. Suosittelen interfaceksi Audientin iD-sarjaa. E: hommaa vielä iso kovalevy massamuistiksi projektien säilyttämiseen. |
Tällanen jo vähän retrompi näytönohjain ku Nvidia GeForce GT 440 ilmeisesti paskana. Näin vanhan kans ei varmaan hirveästi kannata taistella kun uusi parempi ei paljoa maksa, mutta kysynpä ihan mielenkiinnostakin. Elikkäs.. Kone sammuu itekseen, ei pelaamisen aikana, vaan jonkin aikaa (esim. puoli tuntia) pelaamisen jälkeen aika satunnaisen oloisesti. Pelaamisen aikana ei sammu. Jos ei ensin pelaa, niin ei sammu. Sammumisen jälkeen sammuu uudestaan Windowssin käynnistyessä, ellei revi korttia fyysisesti emolta irti. Eli sammuu silloinkin, vaikka käyttäis integroitua, jos ei irrota erillistä korttia. Sama homma Win XP ja Win 10, joissa eri pelit ja kaiketi eri ajuriversiot (Win 10:ssä uudet, XP:ssä varmaan ikivanhat), eli ainakin itse tulkitsen rautaongelmaksi. Seuraavana päivänä toimii taas. Viittais ylikuumenemiseen, mutta ainakin kortin prossun lämmöt on sammuessa selkeesti matalammalla kuin pelatessa, eli ihan kuin kone sammuis vasta kun ehtii vähän jäähtymään. Tuuletin pyörii ja imuroitu on. What gives? Ei varmaan mikään virtaongelmakaan tollasta aiheuta? Tuleeko heti mieleen jotain pientä kikkaa vai heitänkö tällä hanhelta pään irti? |
juuso a 23.10.2017 22:36:58 | |
---|
Arkka: Ei varmaan mikään virtaongelmakaan tollasta aiheuta? Itse asiassa mulle noista oireista tulee ensimmäisenä mieleen, että poweri on paskana. Kokeilemisen arvoinen juttu jos vaan sattuu jostain saamaan ehjän testiin. Tai sitten jotain sellaista, että lämmöt nousee jonkun komponentin kohdalla hyvin nopeasti hetkellisesti siihen pisteeseen, että kone sammuttaa itse itsensä. |
Arkka 23.10.2017 22:49:43 | |
---|
juuso a: Itse asiassa mulle noista oireista tulee ensimmäisenä mieleen, että poweri on paskana. Kokeilemisen arvoinen juttu jos vaan sattuu jostain saamaan ehjän testiin. Tai sitten jotain sellaista, että lämmöt nousee jonkun komponentin kohdalla hyvin nopeasti hetkellisesti siihen pisteeseen, että kone sammuttaa itse itsensä. Tarviipa ihmetellä poweriaki vielä. |
SossunRahoil 26.10.2017 16:15:12 | |
---|
Yritän äänittää reaperilla kontakt soundeilla, mutta reaper ei tarjoa kontaktia raidan FX- valikossa. Varmasti olen väärässä mutta kumminkin. |
Henri Henri Olavi 26.10.2017 16:21:02 | |
---|
SossunRahoil: Yritän äänittää reaperilla kontakt soundeilla, mutta reaper ei tarjoa kontaktia raidan FX- valikossa. Onko Reaperissa jotain sellaista kuin "skannaa plugarit" tms.? One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva. |
SossunRahoil 26.10.2017 16:56:54 | |
---|
Henri Henri Olavi: Onko Reaperissa jotain sellaista kuin "skannaa plugarit" tms.? Juu on, mutta ei auta :s Varmasti olen väärässä mutta kumminkin. |
SossunRahoil 26.10.2017 22:32:27 | |
---|
Nyt onnistuin! Reaper ei tuntenut polkua noihin kontaktin plugareihin ja polku piti lisätä. Ei mitään maailmaa mullistavaa siis taaskaan, mutta opinpahan taas jotain! :D Varmasti olen väärässä mutta kumminkin. |
author 25.01.2018 15:14:08 | |
---|
Enpä tiiä onko yhtään oikea alue kysyä tätä, mutta eiköhän joku tiedä: Tilanne: bändin instrumentteina kitara, laulu, syntikka (volca keys) ja rumpukone (volca sample), jotka kaikki vaatii oman sisääntulonsa ja raitansa. Omistan Rolandin Quad-Capture äänikortin, jossa siis ainoastaan kaksi mikki/linja-sisääntuloa. Pitäisikö hankkia isompi äänikortti, mikseri, vai mikä? |
Danko 25.01.2018 15:23:45 | |
---|
author: Enpä tiiä onko yhtään oikea alue kysyä tätä, mutta eiköhän joku tiedä: Tilanne: bändin instrumentteina kitara, laulu, syntikka (volca keys) ja rumpukone (volca sample), jotka kaikki vaatii oman sisääntulonsa ja raitansa. Omistan Rolandin Quad-Capture äänikortin, jossa siis ainoastaan kaksi mikki/linja-sisääntuloa. Pitäisikö hankkia isompi äänikortti, mikseri, vai mikä? Periaatteessa Quad Capturen takaa löytyisi digitaalinen koaksiaalitulo https://static.roland.com/assets/im … s/gallery/quad-capture_back_gal.jpg joka vaatisi AD-muuntimen, esim. https://www.thomann.de/fi/swissonic_converter_ad_24_192.htm Näin saisitte kaikki neljä asiaa omille monoraidoille, mutta voisin olettaa syna- ja rumpusoundien sisältävän niin paljon stereoinformaatiota, että isompi äänikortti lienee järkevämpi hankinta. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
t-termiitti 14.03.2018 11:33:00 (muokattu 14.03.2018 13:54:30) | |
---|
E: ei mitään Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
Boozer 21.03.2018 17:40:38 | |
---|
Onko näihin Lenovo Thinkpadeihin joku kikka millä saa taas käyntiin kun on akku ja virtalähde käytetty irti? Punainen valo vain palaa kun painaa käynnystysnappia ja kiintolevy ei lähde käyntiin. Koitin myös pitkään painaa virtanappia jolloin valo vilkkuu pari kertaa. Let there be rock |
Antti1 21.03.2018 19:30:47 | |
---|
Boozer: Onko näihin Lenovo Thinkpadeihin joku kikka millä saa taas käyntiin kun on akku ja virtalähde käytetty irti? Punainen valo vain palaa kun painaa käynnystysnappia ja kiintolevy ei lähde käyntiin. Koitin myös pitkään painaa virtanappia jolloin valo vilkkuu pari kertaa. Mallikohtaista. Joissain on alapinnassa pienessä kolossa piilotettu reset-painike, jota esim. hammastikulla painamalla saattaa saada vehkeen taas henkiin. |
Boozer 21.03.2018 19:59:32 | |
---|
Antti1: Mallikohtaista. Joissain on alapinnassa pienessä kolossa piilotettu reset-painike, jota esim. hammastikulla painamalla saattaa saada vehkeen taas henkiin. Tässä mallissa ei ole reset painiketta mutta luukut avaamalla pitäisi kai löytyä joku johto minkä hetkeksi irrouttamalla saisi koneen käynnistettyä. Täytyy huomenna kokeilla. Let there be rock |
TheMusiikkmies 03.05.2018 14:35:06 | |
---|
Hiljattain siivosin tietokoneeni (poisti netistä ladatut asennukset ynm.) ja siivouksen jälkeen kuulokkeilla kuunneltaessa ääni tuntuu "etäiseltä". Ero ei ole järkyttävän suuri, mutta silti huomattava aikaisempaan. Puhelimella kuunnellessa laatu on edelleen normaali. Mitäköhän aseutuksia pitäisi koneessa muuttaa? Ei paljoo estele jotkut nuhaset mnetin kielipoliisit. -Entropia666 |
Antti1 03.05.2018 14:42:33 | |
---|
Minkä laitteen kautta sä toistat sitä ääntä? Jos joku sisäänrakennettu äänipiiri, niin katso asetuksista, ettet laittanut mitään "parannustiloja" päälle. Niistä löytyy ties mitä huonemukaelmia yms. |