Exhausted 10.10.2017 09:30:20 (muokattu 10.10.2017 09:30:51) | |
---|
Tämähän se oli yksi asia mikä toi kitkaa Gilmourin ja Watersin välille 70-luvulla. EDIT: Gilmour siis oikeistolaisempi, Waters vasemmistolaisempi. |
Funkånaut 10.10.2017 10:14:25 | |
---|
Vessajono: No mut sillä on rahaa niin pakkohan sen on olla porvari. Toki siitäkin huolimatta että äijä on koko ikänsä ollut suunnilleen yhtä punainen ku Norttiaski. Waters noudattaa ilmeisesti sosialismin kultaista (vai punaista?) ohjetta: Kaikki, mikä on sun, on mun ja kaikki, mikä on mun, on mun. "72 naisen kansaa piti nsids sit ryypyn sa9" - haitaripartio |
Astral Dog 10.10.2017 16:33:16 | |
---|
"Poliittinen valta kasvaa kiväärin piipusta" - Mao Zedong |
velipesonen 13.10.2017 03:50:17 | |
---|
Gilmour ja Waters molemmat ilmoittavat olevansa sosialisteja mikä tietysti sopii akateemisesta taustasta tulevalle rocktähdelle. "I suppose it was really just a matter of being a little offhand about things." |
Regalis Apertura 13.10.2017 12:04:13 | |
---|
Hieman aihetta sivuten, Dream Theaterin James LaBrie saapuu Suomeen massiivisen Pink Floyd -spektaakkelin mukana joulukuussa. Hologrammeja, drone-koptereita, erikoisefektejä, lasereita, ilma-akrobatia ja kokonaisen sinfoniaorkesterin sisältävä The Symphonic Pink Floyd Show nähdään Helsingin Jäähallissa lauantaina 9. joulukuuta. Liput maksavat alkaen 54,90 euroa, ja ne ovat jo myynnissä Lippupisteessä. http://kaaoszine.fi/dream-theaterin … nk-floyd-spektaakkelin-joulukuussa/ ***** Mukaan tulee myöhemmin muitakin laulajia (Michael Monroe lisätty)... En ihan heti olisi uskonut että joku Monroe vetäisi Floydiä livenä;). Taitaa olla enemmänkin rokki kuin progemiehiä? |
PJS 18.10.2017 12:26:25 | |
---|
Monroe laulaa saleen Moneyn ja tuuttaa rokkifonit päälle... sanokaa mun sanoneen. "Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil." |
Regalis Apertura 19.10.2017 10:21:09 | |
---|
Ihan mahdollista;). Onhan Money Floydin ainoa (no ainakin vähän sinnepäin) "rokkibiisi"... |
Sir Jöpötin 19.10.2017 11:32:35 | |
---|
Regalis Apertura: Ihan mahdollista;). Onhan Money Floydin ainoa (no ainakin vähän sinnepäin) "rokkibiisi"... Eikö Young Lust melkeen mene myös? |
Regalis Apertura 20.10.2017 19:50:14 (muokattu 25.10.2017 09:57:45) | |
---|
Run Like Hell ja Sheep voisivat myös tulla kyseeseen;)... Siis sellaisia "nopeampia" rokkibiisejä. |
Eikös se melkolailla Have A Cigar ole myös sootana. |
Vessajono 20.10.2017 23:52:56 | |
---|
Not Now John. Nobelanereita juotu vuonna 2017: 373 |
Exhausted 26.10.2017 15:05:40 (muokattu 26.10.2017 15:06:59) | |
---|
Onhan se One Of These Days myös aikamoista rokkausta. Moneyssä tietty on se blueskaava mistä tulee kunnon rokkiboogiefiilis, vaikka riffi on proge. Young Lust puolestaan semmonen uhmakkaan rokkibiisin parodia jonka on tarkoitus kuvastaa päähenkilön uraa rock-tähtenä. Olisko Have a Cigarissa sama juttu vähän. |
man9 26.10.2017 15:59:52 | |
---|
Onhan myös Corporal Clegg, When You're In, The Nile Song, The Gold It's in the..., The Nile Song. Ei voi olla tulematta hyvälle tuulelle Gold It'sin rumpubreikistä 40 sekunnin paikkeilla. |
HaloOfFlies 26.10.2017 16:49:00 | |
---|
David Gilmourin Live At Pompeii kolahti viimein postiluukusta ja on ollut nyt pari päivää tehokuuntelussa. Ihan mielettömän upea livelevyhän tämä on. Sisältää parhaan liveversion High Hopesista ikinä. Se lopun kitarointi on jotain ihan mielettömän hienoa. Great Gig In The Sky ei livenä oikein lähde. Plussaa myös Sorrow'n ja Fat Old Sunin kaltaisista harvinaisuuksista. Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
Regalis Apertura 26.10.2017 17:24:01 | |
---|
Tuota olenkin hieman ihmetellyt että Gilmour pitää edelleenkin Great Gigin setissä. Liekö sitten halusta kunnioittaa Richard Wrightin muistoa (muistaakseni taisi olla Wrightin säveltämä)? |
HaloOfFlies 26.10.2017 18:54:48 (muokattu 26.10.2017 19:04:11) | |
---|
Regalis Apertura: Tuota olenkin hieman ihmetellyt että Gilmour pitää edelleenkin Great Gigin setissä. Liekö sitten halusta kunnioittaa Richard Wrightin muistoa (muistaakseni taisi olla Wrightin säveltämä)? Johtuisiko siitä, että setissä seuraavana ollut A Boat Lies Waiting kertoo Wrightistä. Muuta loogista selitystä tuon biisin livenä soittamiselle en keksi. Kyllähän Waterskin tuota soittaa menossa olevalla kiertueellaan. Jokin tuossa Great Gig In The Skyssa tökkii livenä, levyversiohan on hieno. Pompeiin High Hopes on kyllä ihan maaginen veto. Varsinkin se soolo tuo kylmät väreet. Tänä aamuna töihin mennessä kuuntelin kakkoslevyä ja hieno fiilis oli, kun Shine On You Crazy Diamond soi auringon noustessa. Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
Regalis Apertura 27.10.2017 09:34:13 | |
---|
Mun mielestä tuo Great Gig ei livenä oikein toimi jo senkin takia että alkuperäinen laulaja (nimi?) ei ole kiertueilla mukana. Kukaan "tuuraaja" ei oikein pysty samanlaiseen suoritukseen kuin alkuperäinen... |
Exhausted 27.10.2017 10:02:29 | |
---|
Regalis Apertura: Mun mielestä tuo Great Gig ei livenä oikein toimi jo senkin takia että alkuperäinen laulaja (nimi?) ei ole kiertueilla mukana. Kukaan "tuuraaja" ei oikein pysty samanlaiseen suoritukseen kuin alkuperäinen... Clare Torry. On kyllä totta että sitä suoritusta on kenenkään vaikea lähteä toistamaan. |
GiovanniDiRondo 27.10.2017 10:15:39 | |
---|
Exhausted: Clare Torry. On kyllä totta että sitä suoritusta on kenenkään vaikea lähteä toistamaan. Itse asiassa Torry taisi saada jälkikäteen tekijänoikeuksia tuohon sävellykseen. Hänenhän biisi tuo tavallaan on, koska pääosin improvisoi melodian Wrightin ja yhtyeen kehittelemään pohjaan. Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee. |
Exhausted 27.10.2017 10:23:44 | |
---|
GiovanniDiRondo: Itse asiassa Torry taisi saada jälkikäteen tekijänoikeuksia tuohon sävellykseen. Hänenhän biisi tuo tavallaan on, koska pääosin improvisoi melodian Wrightin ja yhtyeen kehittelemään pohjaan. Alun sointukuvio on Wrightin säveltämä. Sitten taas se pohja mitä jauhetaan Torryn alla, sehän on eräänlainen Dark Siden teema, joka toistuu myös Breathessa ja Any Colour You Likessa. |