Aihe: Two Notes Torpedo - keinokuormat ja/tai kaiutinsimulaattorit
1 2 3 4 518 19 20 21 22 23 24 25 26 27
hallu
11.10.2017 19:29:16 (muokattu 11.10.2017 19:30:54)
blues guitar: Vertailua Captor vs. Kemper. Kumpi on parempi? Kerron sitten mikä oli järjestys.
Soitettu Dusty Roadin clean kanavalla ja saman vahvistimen Kemper profiililla.
https://www.dropbox.com/s/z9h4a1uiw … mm9yu/captor%20vs%20Kemper.mp3?dl=0

Mä en pystynyt kuulemaan ollenkaan eroja noissa korvakuulokkeilla AKG K273

E: en myöskään kaiuttimilla kuullut eroa noissa. Tämä taitaa olla lopullinen todiste että olen puukorva :-(
Elämä on reiässä rattoisaa......
blues guitar
11.10.2017 19:49:53 (muokattu 11.10.2017 19:53:24)

hallu: Mä en pystynyt kuulemaan ollenkaan eroja noissa korvakuulokkeilla AKG K273

E: en myöskään kaiuttimilla kuullut eroa noissa. Tämä taitaa olla lopullinen todiste että olen puukorva :-(

Se on tää digitaalisen ja analogisen ero aika pieni nykyisin. Myös soittotuntuma, itsekin piti aina välillä tarkistaa kummalla soitin. :)
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
hallu
11.10.2017 19:52:50
blues guitar: Se on tää digitaalisen ja analogisen ero aika pieni nykyisin.

Väittäisin jopa että olematon :-). Vai olisikohan se enemmänkin jopa filosofinen.... tai ehkä teologinen? :-D
Elämä on reiässä rattoisaa......
blues guitar
11.10.2017 19:54:57 (muokattu 11.10.2017 19:57:55)

hallu: Väittäisin jopa että olematon :-). Vai olisikohan se enemmänkin jopa filosofinen.... tai ehkä teologinen? :-D

Kyllä tuosta vois sokkotestin hyvin tehdä. Väitän että soittaja ei tiedä kummalla soittaa.
Equja olis voinu säätää vielä lähemmmäs, mutta en viittinyt.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
jii.haanpaa
11.10.2017 21:03:50
Jälkimmäinen oli enemmän säröllä ja muutenkin lytyssä. Ero on selvä, mutta vaikea tosta on sanoa kumpi on kummalla vedetty, kun on toisen romppeista kyse. Itse pidin enemmän ensimmäisestä.
blues guitar
11.10.2017 21:31:34 (muokattu 14.10.2017 12:51:47)

jii.haanpaa: Jälkimmäinen oli enemmän säröllä ja muutenkin lytyssä. Ero on selvä, mutta vaikea tosta on sanoa kumpi on kummalla vedetty, kun on toisen romppeista kyse. Itse pidin enemmän ensimmäisestä.

Jep. Itsekin huomasin saman, pienellä säätämisellä olisi mennyt lähemmäksi.

Edit: Ai niin... Ensimmäinen oli Kemper ja toinen putkivahvistin+Captor.
Socialite
18.10.2017 17:18:41
Captor on ensitestin perusteella hieno laatikko! Nyt testattuna siis vain Two Notesin Wall of Soundin kera, mutta oikein hyvä ensivaikutelma.

Analoginen kaiutinemulaatio on ihan ok ja erinomainen suoramonitorointia varten. Itse käytän sitä ainoastaan monitoreista kuunteluun kun taas kuiva signaali menee suoraan interfaceen ja koneelle, josta sitten hifistellään jälkikäteen kaapit kohdalleen. Myös keinokuormattu kaappilähtö on käyttökelpoinen, jos haluaa kuunnella äänitettävää soundia suoraan kaapista tai muuten vaan suitsia tehokasta vahvistinta.

Tämä on minulle ensiaskel impulssiresponssien maailmaan, joten vertailukelpoisia kokemuksia muihin kapistuksiin ei ole. Sanoisin kuitenkin, että kelpaa ja riittää mulle kotistudioon mainiosti.
hannlain
19.10.2017 09:50:33
blues guitar: Captorin -20dB vaimennus on liikaa bändikäyttöön...huomasin. Pystyisiköhän tuon joku modaamaan vaikka -10dB vaimennukseen?

Jos Captorista löytyisi säädettävä vaimennus ja kuulokelähtö, oisin jo varmaan moisen hankkinut. Toki tuon kaiutinemuloidun signaalin voisi kierrättää interfacen kautta luureihin, mutta silloin vaatisi aina myös PC:n virittelyä luurien kanssa soitteluun. Vanhojen merkkien perusteella liika iso kynnys.
Old is not 0xdead.
jii.haanpaa
19.10.2017 10:54:41
hannlain: Jos Captorista löytyisi säädettävä vaimennus ja kuulokelähtö, oisin jo varmaan moisen hankkinut. Toki tuon kaiutinemuloidun signaalin voisi kierrättää interfacen kautta luureihin, mutta silloin vaatisi aina myös PC:n virittelyä luurien kanssa soitteluun. Vanhojen merkkien perusteella liika iso kynnys.

Usein äänikortti/mikseriboksit osaavat toimia kuulokevahvareina ilman tietokonettakin.

Jokohan joku Suhrin omistaja olisi kerinnyt tekemään vertailuja?
hannlain
19.10.2017 12:20:41
jii.haanpaa: Usein äänikortti/mikseriboksit osaavat toimia kuulokevahvareina ilman tietokonettakin.

Tuo mun pikku Focusrite saa sähkönsä USB:ista... Täytyypä kokeilla toimisko kuulokelähtö, jos tarkoilisi virrat USB-laturista.
Old is not 0xdead.
blues guitar
19.10.2017 13:01:07

hannlain: Tuo mun pikku Focusrite saa sähkönsä USB:ista... Täytyypä kokeilla toimisko kuulokelähtö, jos tarkoilisi virrat USB-laturista.

Sitten jos siitä interfacesta saa +48V phantomvirran, niin ei tarvitse Captoriin muuta virtalähdettä.
GiveUpGiveIn
30.10.2017 19:30:30
http://www.mooeraudio.com/?product/201709227917.html

https://www.youtube.com/watch?v=_B7zu7GdhpU

Onkos tässä nyt IR-mallintavien tulevaisuus? Mooerin pieneen pedaalikokoon mahdutettu koko paketti ja vielä mahdollisuus omiin impulsseihin.

Torpedo Liven omistajana rupes heti kiinnostamaan tämäkin kampe. Loadboxia/keinokuormaahan ei tuohon settiin saa, mutta mahdollistaisi entistäkin kompaktimmat rigit :D
Jurza
22.11.2017 12:14:22

Sain pari viikkoa sitten vihdoin Captorin hankittua ja hiton hienostihan tuo laite toimii. Täydellinen varsinkin kotistudiossa äänittämiseen. Tulee muutenkin enemmän pelivaraa miksausvaiheeseen, kun soundia voi ruuvailla jälkikäteen haluttuun suuntaan. Captorin -20db ulostulo toimi ainakin kotistudiokäytössä hienosti. Otin siitä signaalin suoraa kombon omaan kaiuttimeen ja järjestin kuuntelun sitä kautta. Vahvistimena on 15w Fender Super Champ XD ja -20db vaimennuksenkin jälkeen mökää tuli kuitenkin sen verran, että soittotuntuma/-fiilis ei kärsinyt.

Tein youtubeen lyhyen videon, jonka kaikki kitararaidat on äänitetty Captorin läpi. Vahvistimena Super Champ XD ja impulssivasteina on Celestion V30 2x12 open back -setti. Impulssivasteiden kanssa puljaaminen ja niiden kanssa miksaaminen vaatii selkeästi vielä vähän totuttelua, mutta olen kyllä todella vaikuttunut tästä koko hommasta.

Tässä linkki videoon: https://youtu.be/Q6sEQTNwZ0M
Pkzi impli ukr
Vladi
22.11.2017 12:42:26 (muokattu 22.11.2017 13:35:58)
Jurza: Sain pari viikkoa sitten vihdoin Captorin hankittua ja hiton hienostihan tuo laite toimii. Täydellinen varsinkin kotistudiossa äänittämiseen. Tulee muutenkin enemmän pelivaraa miksausvaiheeseen, kun soundia voi ruuvailla jälkikäteen haluttuun suuntaan. Captorin -20db ulostulo toimi ainakin kotistudiokäytössä hienosti. Otin siitä signaalin suoraa kombon omaan kaiuttimeen ja järjestin kuuntelun sitä kautta. Vahvistimena on 15w Fender Super Champ XD ja -20db vaimennuksenkin jälkeen mökää tuli kuitenkin sen verran, että soittotuntuma/-fiilis ei kärsinyt.

Tein youtubeen lyhyen videon, jonka kaikki kitararaidat on äänitetty Captorin läpi. Vahvistimena Super Champ XD ja impulssivasteina on Celestion V30 2x12 open back -setti. Impulssivasteiden kanssa puljaaminen ja niiden kanssa miksaaminen vaatii selkeästi vielä vähän totuttelua, mutta olen kyllä todella vaikuttunut tästä koko hommasta.

Tässä linkki videoon: https://youtu.be/Q6sEQTNwZ0M

Hyvältä kuulostaa! Sä vissiin et käyttänyt Captorin omaa kaappimallinnusta, vaan Wall of Sound-plugaria? Tykkään myös videon tyylistä, toimii.

Meikä päätyi hommaamaan Torpedo Liven ja oon testaillut sitä tässä reilun viikon. Tänään tulee kans video ulos aiheesta, voin heitellä linkkiä tänne kun se on julki. Videolla fiilistelen uusia Revv-kaappimallinnuksia jotka tuli hetki sitten tarjolle Two Notes-tuotteisiin.

Edit: Tuolta löytyy video: https://www.youtube.com/watch?v=xdCdzMoz3_c&t=603s
Harashoo tovaarish!
Jurza
22.11.2017 13:35:54

Vladi: Hyvältä kuulostaa! Sä vissiin et käyttänyt Captorin omaa kaappimallinnusta, vaan Wall of Sound-plugaria? Tykkään myös videon tyylistä, toimii.

Kiitokset! Kyllä, Captorin oma kaappimallinnus oli kytketty pois päältä. Käytin tässä Redwirezin MixIR2-plugaria impulssien lataamiseen, koska sen käyttis oli minulle hieman tutumpi. Olisin toki voinut yhtä hyvin käyttää Wall of Soundiakin.
Pkzi impli ukr
Muovinen
01.12.2017 10:34:39

Ensimmäinen biisi Torpedoa käyttäen valmiina. Käytin ihan stock-kaappeja, kun en ole vielä mitään muita hankkinut ja noillahan pääsee jo aika pitkälle. Toisessa kitarassa Engl V30 kaappi ja toisessa muistaakseni Marsun 412 V30 tai jopa sama Engl mutta eri mikillä. Lisäksi C-osassa tulee pari lisäkitaraa tukemaan ja niissä oli Mesan oversized 412. Vahvarina Marshall JMP 2204 ja Orange Tiny Terror. Kitaroina Guild S300A ja LTD Viper, hieman epätavallinen kaksikko ehkä :D

Soitin kaikki soittimet ja miksasin, kaveri teki masteroinnin. Hyvää joulua, saatana.

https://www.youtube.com/watch?v=m-TVK8AvXHY
Shredator
01.12.2017 10:46:28

Muovinen: Ensimmäinen biisi Torpedoa käyttäen valmiina.

Hyvää kamaa :P

Mekin itse asiassa tehtiin uusin EP pelkästään Torpedoa käyttäen. Ensin soitin Axella, mutta totesin Torpedon niin paljon paremmaksi että vetäsin kaikki uudestaan. Kitarat on soitettu 50/50 Mesan Dual Rectolla ja Mark IV:llä, impulssina oli ihan Two Notesin oma Mesa Recto OS 4x12.

https://www.youtube.com/watch?v=M5qFZc-_QN4
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Muovinen
01.12.2017 13:35:50

Shredator: Mekin itse asiassa tehtiin uusin EP pelkästään Torpedoa käyttäen.

https://www.youtube.com/watch?v=M5qFZc-_QN4

Mitä kamaa teidän rumpali on vetäny? :O
Shredator
01.12.2017 13:43:48

Muovinen: Mitä kamaa teidän rumpali on vetäny? :O

Kui? Kahvia se kittaa kun viimestä päivää :D
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)