Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 589 90 91 92 93165 166 167 168 169
Barska
01.10.2017 20:42:47

arppah8: Just kun pääsin antiGAS-ketjuun kirjoittamaan niin tulee tämmöinen. Tosin Digitechin FreqOut kinostelee ujosti myös.

Kannattaa kokeilla FreqOut. On etenkin puhtailla hämmentävä laitos, mutta hyvällä tavalla.. Tykkään kovasti! :D
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
Kampela77
05.10.2017 09:37:10
Onko vinkkejä hyvistä loopper-pedaaleista? Saa olla jotain muitakin kivoja ominaisuuksia, jos tulee jotain mieleen. Alle kuitenkin 300e hintaluokassa, kun pelkkää lopperia ajattelin, mutta kun thomannin sivuilla kävin läpi hienompia loopper-pedaaleita niin alkoi GAS iskeä päälle.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Kampela77
05.10.2017 13:24:07
Kampela77: Onko vinkkejä hyvistä loopper-pedaaleista? Saa olla jotain muitakin kivoja ominaisuuksia, jos tulee jotain mieleen. Alle kuitenkin 300e hintaluokassa, kun pelkkää lopperia ajattelin, mutta kun thomannin sivuilla kävin läpi hienompia loopper-pedaaleita niin alkoi GAS iskeä päälle.

Pistin jo tilaukseen Digitech Trio+ Band Creator. Tosin DLX:stä enkä Thomannilta.

https://www.thomann.de/fi/digitech_ … id=04d451648e60b251ebe370b4d9360f6e
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
LaMotta
16.10.2017 16:25:56 (muokattu 16.10.2017 16:26:19)

Fuel Tankeista olisi sellainen kysymys, että mitä 'ongelmia' esim T-Rexien suhteen on ollut, jos vaikka verrataan Woodoo Labin tuotteisiin. Aiemmin tässä keskustelussa mainittiin muistaakseni jotain ongelmista. Katsoin että tämä https://www.customboards.fi/collect … t-rex-fueltank-classic-power-supply T-Rex omaisi riittävät virtapistokkeet omaan käyttöön.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Haeroe
16.10.2017 17:25:36

LaMotta: Fuel Tankeista olisi sellainen kysymys, että mitä 'ongelmia' esim T-Rexien suhteen on ollut, jos vaikka verrataan Woodoo Labin tuotteisiin. Aiemmin tässä keskustelussa mainittiin muistaakseni jotain ongelmista. Katsoin että tämä https://www.customboards.fi/collect … t-rex-fueltank-classic-power-supply T-Rex omaisi riittävät virtapistokkeet omaan käyttöön.

Mulla oli Chameleon, ja sillä virtalähteellä sain aikamoiset hurinat Fender Bassbreakerin looppiin. Toisen styrkkarin loopissa mitään ongelmaa ei ollut eikä luonnollisesti silloin, kun kaikki spedut olivat ennen etuastetta. Tarina ei kerro, oliko Chameleon jotenkin viallinen, koska sitä en vaivautunut selvittämään. Ostin Voodoo Labin 4x4:n, ja mitään ongelmia ei ole ollut.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
LaMotta
16.10.2017 17:38:08 (muokattu 16.10.2017 19:06:04)

Haeroe: Mulla oli Chameleon, ja sillä virtalähteellä sain aikamoiset hurinat Fender Bassbreakerin looppiin. Toisen styrkkarin loopissa mitään ongelmaa ei ollut eikä luonnollisesti silloin, kun kaikki spedut olivat ennen etuastetta. Tarina ei kerro, oliko Chameleon jotenkin viallinen, koska sitä en vaivautunut selvittämään. Ostin Voodoo Labin 4x4:n, ja mitään ongelmia ei ole ollut.

Eli mahdollisesti hurinaa jos virroittaa yhtäaikaa sekaisin efektilenkkiin sekä kitaran ja vahvistimen väliin?

Käytitkö yhtäaikaisesti ulostuloja 5 ja 6?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Haeroe
16.10.2017 20:40:40

LaMotta: Eli mahdollisesti hurinaa jos virroittaa yhtäaikaa sekaisin efektilenkkiin sekä kitaran ja vahvistimen väliin?

Käytitkö yhtäaikaisesti ulostuloja 5 ja 6?

En muista yhtään, miten olin kytkenyt tuon, mutta sen verran speduja mulla oli jo silloin, että käytin muistaakseni kaikkia lähtöjä. Koitin kuitenkin yhdelläkin spedulla loopissa siten, että mitään muuta Chameleonissa ei ollut kiinni, ja hurina oli ihan samanlainen.
VIPMetal
17.10.2017 00:15:16

Haeroe: En muista yhtään, miten olin kytkenyt tuon, mutta sen verran speduja mulla oli jo silloin, että käytin muistaakseni kaikkia lähtöjä. Koitin kuitenkin yhdelläkin spedulla loopissa siten, että mitään muuta Chameleonissa ei ollut kiinni, ja hurina oli ihan samanlainen.
Liian huono virtalähde. Sepä se on aina syynä yleensä.
juvali
17.10.2017 09:14:33
Haeroe: Mulla oli Chameleon, ja sillä virtalähteellä sain aikamoiset hurinat Fender Bassbreakerin looppiin. Toisen styrkkarin loopissa mitään ongelmaa ei ollut eikä luonnollisesti silloin, kun kaikki spedut olivat ennen etuastetta. Tarina ei kerro, oliko Chameleon jotenkin viallinen, koska sitä en vaivautunut selvittämään. Ostin Voodoo Labin 4x4:n, ja mitään ongelmia ei ole ollut.

Bassbreakereiden luuppihurinoista on paljon jupinaa netissä, vika ei siis välttämättä virtalähteessä tällä kertaa.
Tässä mennään nyt mollissa.
Karvamammutti
17.10.2017 10:34:23
LaMotta: Fuel Tankeista olisi sellainen kysymys, että mitä 'ongelmia' esim T-Rexien suhteen on ollut, jos vaikka verrataan Woodoo Labin tuotteisiin. Aiemmin tässä keskustelussa mainittiin muistaakseni jotain ongelmista. Katsoin että tämä https://www.customboards.fi/collect … t-rex-fueltank-classic-power-supply T-Rex omaisi riittävät virtapistokkeet omaan käyttöön.

Ei kai niissä sen suurempaa ongelmaa oo ollu. Kaikissa malleissa, kuten classicissa ei ole eristettyjä lähtöjä, joka voi aiheuttaa hurinoita joidenkin pedaaliyhdistelmien kanssa.

Minä oon hurinatta kyllä pärjännyt moisella.
I told you once, you son of a bitch, I'm the best that's ever been.
Ali
17.10.2017 11:45:06

Mulla on Classicissa kiinni nämä ja ei ole ongelmia toistaiseksi ollut, tosin Line6 on kytkettynä vielä omalla virtalähteellä, kun en ole keksinyt saako sitä tähän nyt kiinni toimivasti vai ei: https://www.dropbox.com/s/pyjfx107f … rd%202017-10-14%2013.20.50.jpg?dl=0
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
arppah8
17.10.2017 18:35:56 (muokattu 17.10.2017 18:38:08)

tomaattiorava: Tarttis nyt vähän neuvoja ostosten kanssa.
Tarttis ihan simppelin loopperin, mielellään true bypass ettei tarvii aina ottaa irti kun ei käytä.
Sitte kylkee tarttis joku perus delay. Ei mitään avaruusmoduulia mut joku tap-tempo tai joku mikä helpottais "dotted 8"-soundin hakua sais olla.
Mahtaisko nämä ominaisuudet löytyä peräti samasta paketista vai onko helpompi vaan looper ja delay ostaa erikseen?
Entäs signaaliketju, eikö eniten vaihtoehtoja saa laittamalla delayn ennen loopperia? Voi äänittää loopin jossa on haluttu delay tai ei delaytä lainkaan ja luupin päälle voi soittaa halutun delayn kanssa tai ilman delaytä kokonaan?
Mä oon vähän tumpelo näitten vekottimien kanssa....

E : Ajaisiko electro harmonix canyon tai TC eletronic flashback nämä asiat?

TC Flashback ei ainakaan omassa käytössä ollut taptempohommissa kätsy jos sitä perusmallia meinaat. Siinähän on se "audio tapping" eli kieliä räpsimällä asetetaan tempo switch pohjassa, tämä sitten mutettaa signaalin. Ei ollut käyttis ominaisuus mulle vaikka muuten soundillisesti kelpo peli olikin. Tilalle tuli sitten perusBoss DD-7 jossa ei ehkä oo mojoa mutta tekee kaiken minkä tarvitsee. Taptempo polkemalla (itsellä erillinen tempopoljin) ja loopperikin löytyy (hämäävästi hold-nimikkeen takaa). Ei vaan oo TBP mutta eipä tuo mua haittaa.

Niin ja jos haluat erikseen toimivat loopperin ja dilsan niin sit pitää ostaa molemmat. Ei taida yhdestä purkista löytyä sun kuvailemia toimintoja.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
tomaattiorava
17.10.2017 18:55:49 (muokattu 17.10.2017 19:00:49)
arppah8: TC Flashback ei ainakaan omassa käytössä ollut taptempohommissa kätsy jos sitä perusmallia meinaat. Siinähän on se "audio tapping" eli kieliä räpsimällä asetetaan tempo switch pohjassa, tämä sitten mutettaa signaalin. Ei ollut käyttis ominaisuus mulle vaikka muuten soundillisesti kelpo peli olikin. Tilalle tuli sitten perusBoss DD-7 jossa ei ehkä oo mojoa mutta tekee kaiken minkä tarvitsee. Taptempo polkemalla (itsellä erillinen tempopoljin) ja loopperikin löytyy (hämäävästi hold-nimikkeen takaa). Ei vaan oo TBP mutta eipä tuo mua haittaa.

Niin ja jos haluat erikseen toimivat loopperin ja dilsan niin sit pitää ostaa molemmat. Ei taida yhdestä purkista löytyä sun kuvailemia toimintoja.

Tuossa TC:ssähän on tuo switchi mistä saa mm. tuon dotted 8th viiveen joten taptempoa ei välttämättä tulis kovasti käytettyä.
Mutta eikö tuolla voi muka loopata ihan kuivana tai delayn kera? Tai siis toimiiko tuo niin että looppi taltioituu sitä äänittäessä olevien säätöjen mukaisesti ja on sitten siinä, vai niin että looppi "elää" ja siihen voi jälkikäteen lisätä/vähentää/säätää delayta samalla kun looppi pyörii? Tai toisin sanoen, kun rämpyttelet kuivana tallennetun loopin päälle ja lisäät delaytä, niin onko sitten märkänä sekä kitaran että loopin signaalit vai ainoastaan kitaran?
arppah8
17.10.2017 19:15:35

tomaattiorava: Tuossa TC:ssähän on tuo switchi mistä saa mm. tuon dotted 8th viiveen joten taptempoa ei välttämättä tulis kovasti käytettyä.

En näe hirveästi hyötyä tossa dotted 8th -toiminnossa jos delayaikaa ei saa taimattua biisin tempoon. Tietty kotisoittelussa homman saakin ehkä toimimaan mutta ei kyllä livehommissa kesken biisin aleta TCllä oikeaa viiveaikaa hakemaan.

Mutta eikö tuolla voi muka loopata ihan kuivana tai delayn kera? Tai siis toimiiko tuo niin että looppi taltioituu sitä äänittäessä olevien säätöjen mukaisesti ja on sitten siinä, vai niin että looppi "elää" ja siihen voi jälkikäteen lisätä/vähentää/säätää delayta samalla kun looppi pyörii? Tai toisin sanoen, kun rämpyttelet kuivana tallennetun loopin päälle ja lisäät delaytä, niin onko sitten märkänä sekä kitaran että loopin signaalit vai ainoastaan kitaran?

Kyllä nuo kaikki yksittäispurkit toimivat niin että se on joko delay tai loopperi, molempia ei voi käyttää samaan aikaan.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
tomaattiorava
17.10.2017 19:23:16
arppah8: Kyllä nuo kaikki yksittäispurkit toimivat niin että se on joko delay tai loopperi, molempia ei voi käyttää samaan aikaan.

No hitto, sehän on ihan hanurista.
Siinä tapauksessa vois harkita mooerin tai ditton minilopperia mutta mistä delay kylkeen..?
Haeroe
17.10.2017 23:57:17

juvali: Bassbreakereiden luuppihurinoista on paljon jupinaa netissä, vika ei siis välttämättä virtalähteessä tällä kertaa.

Jep, yhdistelmä vaan oli huono. Parilla muulla virtalähteellä mitään hurinaa ei tullut, mutta toisaalta samaisen virtalähteen kanssa toiset styrkkarit mulla pelasivat hyvin.
LaMotta
18.10.2017 21:11:49 (muokattu 18.10.2017 22:10:39)

Mitä 9v equ-pedaalia spedujeesukset suosittelisi kitaralle?
LaMotta
18.10.2017 21:57:12 (muokattu 18.10.2017 22:03:46)

MXR analog chorus on kyllä hyvä ei voi mittää. Miten tuota nyt sitten luonnehtisi? Transparentti, ei millään tapaa metallista klangia soundissa. Säilyttää kitaran perussoundin melko hyvin. Kujertaa kauniisti.
Barska
19.10.2017 03:36:43

LaMotta: Mitä 9v equ-pedaalia spedujeesukset suosittelisi kitaralle?

Spedujeesuksilla voi olla eriävä mielipide. Itse tykkään näistä kahdesta:

Source Audion ohjelmoitava eq. Ainoa harmi on se, että noi valot/ledit, jotka osoittaa korostusta tai leikkausta, on aika karkeajakoiset mun makuun, mut toimii. Muuten oikein kiva, josta vaikea keksiä mitään mitä puuttuisi tai ei toimisi.

Eli tälläinen. Ei ihan kipeän hintainenkaan:

https://www.musamaailma.fi/kitarist … q/source-audio-programmable-eq.html

Sitten se perus Bossin GE-7 on ihan pätevä peli, jos voi elää sen kanssa, että se kohisee jonkin verran. Simppeli ja vähän tylsä, kun ei putiikki tai teknologia mojoa, mut ajaa asiansa kyllä mainiosti.
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)