cosmob83 13.06.2004 18:59:48 | |
---|
Mikä vattu siinä on kun aina löytyy joltakin bändijäseneltä inisemistä uuden biisin tyylilajin suhteen? Rockia monimuotoisesti soitellut vaikka minkälaisessa orkassa ja aina uuden biisin tuolessa joku inisee, että liian punkkia, tai rockia, tai liikaa sointuja, liian vähän sointuja, liian funkkia, ei tarpeeksi groovea. Siis tällaista perhanan genre nysväämistä. Tämä ongelma tullut vastaan melkein jokaisen bändin kanssa. Ymmärrän toki, että jonkinlaista linjaa tulee pitää, mutta minkä ihmeen takia pitää inistä jos biisi on vähän punkahtavampi kuin muut biisit? tai vähän popimpi, tai raskaampi. Onkos teillä ollut vastaavia ongelmia? |
Aksu89 13.06.2004 19:05:28 (muokattu 13.06.2004 19:06:13) | |
---|
On noita joskus kuultu, mutta jos on hyvä biisi ja "tyylilajilleen uskollinen" niin ininä puuttuu No comments. Riisi |
cosmob83 13.06.2004 19:10:19 | |
---|
On noita joskus kuultu, mutta jos on hyvä biisi ja "tyylilajilleen uskollinen" niin ininä puuttuu No minusta tämä tyylilajille uskollinen tuntuu tarkoittavan sitä, että biisit pitäisi olla samassa tempossa, samanlaisia rakenteita ym ym. Monimuotoisempi (rock) musa on aina helvetinpaljon mielenkiintoisempaa. Biisithän tulevat hyväksi siinävaiheessa kun bändin kanssa ne sovitetaan. Mutta se on niin perkeleen puuduttavaa kuulla aina ekalla kerralla sitä ininää. Onkohan kaikki muusikot jotenkin asennevammaisia? MInä ainakin olen. Mutta avoimin mielin pitäisi osata suhtautua asioihin. Murh ja räyh! |
Jani The Rock 13.06.2004 21:02:01 | |
---|
On tupannut käymään niin, että mä itse morkkaan uusia biisejäni liian progeksi. Niissä kun on alkanut huolestuttavaan tahtiin esiintymään muitakin osia kuin pelkkiä säkeitä ja kertosäkeitä... Don`t mess with the countryboys |
kivi 13.06.2004 21:41:38 | |
---|
No minusta tämä tyylilajille uskollinen tuntuu tarkoittavan sitä, että biisit pitäisi olla samassa tempossa, samanlaisia rakenteita ym ym. Silloin mielikuva "bändin linjasta" ei oo kaikille sama. Tuollaista se kai useimmiten on. Vastapainoksi onkin sitten yhtä juhlaa, kun saa joskus soittaa bändeissä, joissa voi settiin laittaa peräkkäin 20-lukulaisen shimmyn ja räkäpunk-vaahdotuksen, ja kaikki kuulostaa silti "omalta". |
Stain 13.06.2004 22:04:09 | |
---|
Niin.. ihmisten täytyisi tajuta ettei aina voi soittaa juuri sellaista musiikkia, josta itse diggaa eniten. Time is never time at all
you can never ever leave
without leaving a piece of youth |
Lord of the strings 14.06.2004 20:39:11 | |
---|
Soittakaa progea. (Hymiö) "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| |
strophe 15.06.2004 00:35:36 | |
---|
Kyllä se 'proge'-elementti on meilläkin mukana. Aina jos yksikin sävel menee ulos sävellajista, niin joku huutaa:"PROGEA!!!" :-/ Kauheasti niitä ininöitä ei kuule ainakaan meillä päin, mutta sen puoleen kaikkein pervoimmat ideat ymmärrän itse poistaa repertuaarista. Se ininä vaan johtuu siitä, että poistutaan siitä rutiinista ja se tuntuu oudolta. Vähän niinkuin harrastaa ensimmäisen kerran seksiä samaan sukupuoleen kuuluvan kanssa... Ei ku siis niinku tota... :) Volyymi korvaa puuttuvan taidon! |
Nyar 15.06.2004 22:18:22 | |
---|
Jos joku käy iniseen, niin minä yleensä vastaan että, kokeillaan edes! Etkö sä nyt lepakko nää, että mun autosta on pöllitty renkaat??!! |
MrQ 16.06.2004 11:14:17 | |
---|
Aika vähän meillä on ipitystä. Välillä jos kitaristi keksii jonkun idioottimaisen bassopohjan että soita näin niin komppauksesta enemmän perilläolevana kieltäydyn. |
Enemmän keskustelua bändin jäsenten kesken siitä mitä ollaan tekemässä tai mitä halutaan tehdä. Ajatusten lukuun ei ainakaan meillä ole vielä opittu vaikka aika kauan on kimpassa soitettu. Ambition makes you look pretty ugly |
Keke Urlaub 09.07.2004 14:22:41 | |
---|
Meillä on huvittavasti tossa yhdessä bändiprojektissa biisit linjaa tehosekoitin (dsääzz/blues iisillä meiningillä) goes kotiteollisuus (raskasta, joo) goes led zeppelin (rock and roll) goes akustinen pop... Eipä tunnu genret rajoittavan, taito/mielikuvitus ainoastaan. Ja enemmän haluttaisi kokeilla. If you can't beat the silence, be quiet. |
Härski 09.07.2004 17:32:29 | |
---|
Joo, tutulta kuulostaa. Paras juttuhan olisi se, että olisi omanlainen soundi, mistä bändin tunnistaa. Biisi voisi olla vaikka säkkijärven polkka, mutta se olisi sovitettu hemmetin hyvin. Yritämme bändin kanssa pyrkiä juuri siihen, etenkin nyt, kun miehistön vaihdosta tehdään. |
strophe 13.07.2004 01:19:09 | |
---|
En oikein ymmärrä niitä soittajia, jotka eivät suostu kokeilemaan mitään uutta. Eikö siinä tunne oloaan hieman jämähtäneeksi? Oma tyylini ainakin heilahtelee suuntaan ja toiseen hieman mielialasta riippuen. Melkein klassisvaikutteisista sävellyksistä raskaaseen progeen ja sitä kautta nopeaan punkkiin. Onhan se kiva juttu, että bändi on löytänyt oman tyylinsä ja soundinsa, mutta kyllä se uusiutuminen on kaiken A ja O. Hyvä esimerkki on Motörhead. Se bändi ei muutu miksikään, sen takia kukaan ei jaksa ostaa yhtä levyä enempää. Sama ongelma tuntuu olevan monella rockpumpulla. Se on jotenkin vaan tylsää tehdä koko ajan samanlaista musiikkia, vaikkei nyt jokaisen levyn täydy olla erilainen... Mutta esim. Apulanta on tehnyt taidetta tästä "kaavasta", mikä löytyy bändin joka biisistä. Volyymi korvaa puuttuvan taidon! |