Vessajono 15.10.2017 10:47:52 (muokattu 15.10.2017 10:48:28) | |
---|
Kampela77: Kyllä ne Justicen aikaan osasivat ihan auttavasti vetää ne biisit. Ovat vain tullleet laiskoiksi ja vanhoiksi. Eikä tuo ole muutenkaan harvinaista, että bändit tekevät biisejä joita joutuvat treenaamaan, että pystyvät soittamaan livenä Näin on marjat. Kaikki bändit ei kuitenkaan oo niinku Dream Theater, jossa soittaa viisi maailman taitavinta muusikkoa. Nobelanereita juotu vuonna 2017: 373 |
pehko 15.10.2017 11:13:11 | |
---|
Vessajono: Näin on marjat. Kaikki bändit ei kuitenkaan oo niinku Dream Theater, jossa soittaa viisi maailman taitavinta muusikkoa. Strutsi ryssii omien sanojensa mukaan ihan kokoajan. "Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP |
Ojankaivaja 16.10.2017 08:15:00 (muokattu 16.10.2017 08:15:49) | |
---|
Kyllähän Metallica on aina omat biisinsä osannut soittaa (ainakin ennen pro-tools aikaa). Studio-olosuhteissa vaan pitää kuulemma saada kaiki niin p-karvan tarkasti kohdalleen että ottoja tulee ottojen perään... "meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele |
J.Nikkanen 16.10.2017 10:51:20 | |
---|
Henri Henri Olavi: Eihän varmaan kukaan, paitsi jotkut runkkarit, ole menossa katsomaan ja kuuntelemaan noiden soittotaitoa, vaan sitä, et ne on Metallica. Sama kuin museoissa käynti. Kävin katsomassa death magnetic tourin keikan Hartwallilla. En halua nähdä Metallicaa livenä enää ikinä, kuuntelen mieluummin orkesterin levyjä. |
Ojankaivaja 16.10.2017 14:32:40 | |
---|
J.Nikkanen: Kävin katsomassa death magnetic tourin keikan Hartwallilla. En halua nähdä Metallicaa livenä enää ikinä, kuuntelen mieluummin orkesterin levyjä. Kuulut ilmeisesti tuohon runkkareiden jaloon ryhmään. Itse olin myös keikalla, diggasin helvetisti ja soitto kulki. Ainoa harmitus oli että lippu oli vain toiselle keikalle. Onneksi ensi kevääksi on liput kummallekin keikalle. "meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele |
Ojankaivaja: Kuulut ilmeisesti tuohon runkkareiden jaloon ryhmään. Itse olin myös keikalla, diggasin helvetisti ja soitto kulki. Ainoa harmitus oli että lippu oli vain toiselle keikalle. Onneksi ensi kevääksi on liput kummallekin keikalle. En. Mun mielestä ei vain toiminut. Ihan ok tavallaan mutta ei. Olihan keikalla ihan hyviä juttuja mutta toki myös huonoa laittelua. Soitto oli mitä oli mutta fiilis ei vain päässyt nousemaan oikein nautiskelun tasolle. Paremmat kiksit saa levyiltä, vaikkakin harmillisesti alkaa niitäkin jo ajanhammas nakertamaan tai liiallinen toisto pilaamaan nautintoa. Vaikeita hommia. Silti Metallica oli joskus yksi kovimmista, mustan albumin jälkeen en oikeastaan ole muuta levyä jaksanut soittimessa pyöritellä kuin death magneticcia Justicen ja aiempien lisäksi sekä sitä yhtä Lou Reedin levyä missä Metallica meuhkaa mukana. |
Kampela77 16.10.2017 17:09:34 | |
---|
Ojankaivaja: Kuulut ilmeisesti tuohon runkkareiden jaloon ryhmään. Itse olin myös keikalla, diggasin helvetisti ja soitto kulki. Ainoa harmitus oli että lippu oli vain toiselle keikalle. Onneksi ensi kevääksi on liput kummallekin keikalle. Mäkin kuulun mielellään tuohon runkkareiden ryhmään enkä käy katsomassa bändiä vai koska se on Metallica. Kyllä mä haluan nähdä myös hyvän esityksen ja edes kelvollista soittoa. Olen kyllä joskus Metallican keikalta kävellyt ihan tyytyväisenä pois, mutta en sen takia että lavalla soittavan bändin nimi sattui olemaan Metallica. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
aivokuolio 16.10.2017 18:00:01 | |
---|
Ympäri mennään yhteen tullaan. En minä nyt tiiä onko Metallican livejuttuun ikinä kuulunut mikään ilmiömäinen naulaaminen. Vuosikymmenten varrelta kun noita livejä on tullut kuunneltua jonkin verran niin kyllä sitä röytämistä on ollut mukana aina enemmän tai vähemmän. Ehkä juttu oli tiukimmillaan siinä 90-luvun alussa ja oishan se toisaalta ihme jos se vitunmoinen kiertäminen ei kuuluis otteissa. Jopa kaikkien palvoma Seattle -89 on melkosta sohloa paikotellen, se "juttu" taitaa olla enemmänkin se energia mitä bändi keikoillaan välittää. Aikonaan ja mielestäni nykyäänkin. Ja tottakai osa porukasta kuuntelee kans ennenkaikkea silmilläään vaikka sokkotestissä ei välttämättäis erotettais että onko soitto vuodelta 1992 vai 2017. With that being said, kyllä muakin tympäsee kun herra Hammettia ei tunnu paikotellen kiinnostavan yhtään soittaa niitä klassisia soolojaan juuri niinkuin ne on etukäteen ylös kirjoitettu ja ennalta sovittu. Liekkö kyllästymistä vai eikö vain fyysisesti enää taitu. Kumpikaan ei hirveän hyvä vaihtoehto. |
Henri Henri Olavi 16.10.2017 19:16:19 | |
---|
aivokuolio: With that being said, kyllä muakin tympäsee kun herra Hammettia ei tunnu paikotellen kiinnostavan yhtään soittaa niitä klassisia soolojaan juuri niinkuin ne on etukäteen ylös kirjoitettu ja ennalta sovittu. Liekkö kyllästymistä vai eikö vain fyysisesti enää taitu. Kumpikaan ei hirveän hyvä vaihtoehto. Mun mielestä on vain hyvä ja oikein, etteivät tyypit soita juttujaan samoin kuin joskus sata vuotta sitten, jolloin ne biisit on bygattu. One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva. |
HaloOfFlies 16.10.2017 19:28:47 (muokattu 16.10.2017 19:36:18) | |
---|
Molemmat keikat on nyt sitten loppuunmyyty. Eipä tuonne ole lippuja syksyn jälkeen edes saanut. Taitaa jäädä Metallica kokonaan livenä näkemättä kun ikinä ei saa lippuja vaikka kuinka ajoissa olisi. Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
Ojankaivaja 16.10.2017 20:03:22 (muokattu 16.10.2017 20:08:21) | |
---|
HaloOfFlies: Molemmat keikat on nyt sitten loppuunmyyty. Eipä tuonne ole lippuja syksyn jälkeen edes saanut. Taitaa jäädä Metallica kokonaan livenä näkemättä kun ikinä ei saa lippuja vaikka kuinka ajoissa olisi. Taisivat lähes loppua jo metclub presalessa. Hassut määrät lippuja oli julkisessa myynnissä. J.Nikkanen: Vaikeita hommia. Silti Metallica oli joskus yksi kovimmista, mustan albumin jälkeen en oikeastaan ole muuta levyä jaksanut soittimessa pyöritellä kuin death magneticcia Justicen ja aiempien lisäksi sekä sitä yhtä Lou Reedin levyä missä Metallica meuhkaa mukana. Sääli. Load / Reload albumeilta löytyisi osa tämän bändin hienoimpia sävellyksiä jos vaan ottaisi korvat (pään) pois perseestä. Ei vaan tunnu jolain rässiukoilta onnistuvan. Kampela77: Mäkin kuulun mielellään tuohon runkkareiden ryhmään enkä käy katsomassa bändiä vai koska se on Metallica. Kyllä mä haluan nähdä myös hyvän esityksen ja edes kelvollista soittoa. Olen kyllä joskus Metallican keikalta kävellyt ihan tyytyväisenä pois, mutta en sen takia että lavalla soittavan bändin nimi sattui olemaan Metallica. Jotenkin tuntuu niin hakemalla haetulta jos joku sanoo "soittaisivat edes kelvollisesti" kun puhutaan Metallicasta. Kyllähän nuo äijät nyt aivan täysin kelvollisesti soittavat ja tämän päälle ovat vielä kokonaisuuteta edelleen ehkä kovin liveshow mitä maa päällään tässä genressä kantaa. Energia joka lavalta välittyy on aivan jotain omaansa. Minä ja varmaan suurin osa, paitsi runkkarit, valitsee mielummin Metallican tyylisen energisen kokonaisuuden kuin täydellisesti soittavan mutta tylsän ja yllätyksettömän shown. "meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele |
Astral Dog 16.10.2017 20:31:36 | |
---|
Vau... alkaa olla ihan käsinkosketeltavaa tämä epätoivo, kun jotkut fanipojat puolustelevat bändiä, jonka rumpali ei osaa enää soittaa rumpuja. "Poliittinen valta kasvaa kiväärin piipusta" - Mao Zedong |
Ojankaivaja 16.10.2017 20:43:15 | |
---|
Astral Dog: Vau... alkaa olla ihan käsinkosketeltavaa tämä epätoivo, kun jotkut fanipojat puolustelevat bändiä, jonka rumpali ei osaa enää soittaa rumpuja. Perustelut tai ylipäätään koko pointti puuttuu viestistäsi. Alkaa taso palaamaan m.netissä taas sibbe 2004-2007 tasolla jolloin täällä ei muuta kuin trollattu. "meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele |
J.Nikkanen 16.10.2017 20:52:33 | |
---|
Ojankaivaja: Sääli. Load / Reload albumeilta löytyisi osa tämän bändin hienoimpia sävellyksiä jos vaan ottaisi korvat (pään) pois perseestä. Ei vaan tunnu jolain rässiukoilta onnistuvan. No jopa Metallica-ketjun kirjoitukseksi melko paskaa tekstiä, todella synkkää sellaista. Musta ei enää pudonnut, toki sitä tuli kuunneltua mutta melko äkkiä se jäi. Load/Reload eivät oikein koskaan ole aunneet mulle, epätasapainoisia kokonaisuuksia ja siellä taisi olla muutama tosi ärsyttävä ralli, eli mulla on siis pää perseessä ja olen rässiukko? Hoho! Aika epätoivoista teiniangsti-rölöä. Eli siis sun kanssa saa olla asioista eri mieltä mutta ei kuitenkaan väärää mieltä? Just. Hehms. Jotenkin tuntuu niin hakemalla haetulta jos joku sanoo "soittaisivat edes kelvollisesti" kun puhutaan Metallicasta. Kyllähän nuo äijät nyt aivan täysin kelvollisesti soittavat ja tämän päälle ovat vielä kokonaisuuteta edelleen ehkä kovin liveshow mitä maa päällään tässä genressä kantaa. Energia joka lavalta välittyy on aivan jotain omaansa. Mitäpä hittoa? Ilmeisesti ihan eri Metallicaa sitten tuubista silloin tällöin tulee katseltua ja jaffankin keikka oli "vii loov juu, juu aar nau part of thö metallicafämili"-lässynläätä. Oli siinä hetkensä, kovin lyhyet sellaiset vain. Energia välittyy? No jaa, paikoin se jopa puuttuu kokonaan niin eipä se silloin välity. Minä ja varmaan suurin osa, paitsi runkkarit, valitsee mielummin Metallican tyylisen energisen kokonaisuuden kuin täydellisesti soittavan mutta tylsän ja yllätyksettömän shown. Tylsä ja yllätyksetön show. Hmmm... tulee yksi megarässelibändi ameriikoista mieleen. |
Ojankaivaja 16.10.2017 21:04:07 (muokattu 16.10.2017 21:13:53) | |
---|
J.Nikkanen: No jopa Metallica-ketjun kirjoitukseksi melko paskaa tekstiä, todella synkkää sellaista. Musta ei enää pudonnut, toki sitä tuli kuunneltua mutta melko äkkiä se jäi. Load/Reload eivät oikein koskaan ole aunneet mulle, epätasapainoisia kokonaisuuksia ja siellä taisi olla muutama tosi ärsyttävä ralli, eli mulla on siis pää perseessä ja olen rässiukko? Hoho! Aika epätoivoista teiniangsti-rölöä. Eli siis sun kanssa saa olla asioista eri mieltä mutta ei kuitenkaan väärää mieltä? Just. Hehms. Öö. Ei? Kirjoituksestasi sai sen kuvan että et ole edes levyihin tutustunut. Kiitos kun avasit hiukan enemmän etkä nyt näytä silmissäni enää täysin aivokuoliolta. J.Nikkanen: Mitäpä hittoa? Ilmeisesti ihan eri Metallicaa sitten tuubista silloin tällöin tulee katseltua ja jaffankin keikka oli "vii loov juu, juu aar nau part of thö metallicafämili"-lässynläätä. Oli siinä hetkensä, kovin lyhyet sellaiset vain. Energia välittyy? No jaa, paikoin se jopa puuttuu kokonaan niin eipä se silloin välity. Tylsä ja yllätyksetön show. Hmmm... tulee yksi megarässelibändi ameriikoista mieleen. Ihan oikeasti - mä en tiedä mitä sanoa näille jotka kivenkovaa väittää että 30v+ genrensä huippubändi ei osaa soittaa. :D Naamapalmut vaan pitää tehdä.. Perustelusi perusteella siis välispiikit tekee tästä bändistä paskan? Mielenkiintoista.. Viittaat megadethiin? Makuja on monia sano koira kun pallejaan nuoli? En mä ainakaan jaksa innostua kun Mustaine seisoo paikallaan keskellä lavaa kaksi tuntia. Biisit on helvetin hyviä mutta keikat tylsiä - kerran olen livenä todistanut. "meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele |
Kampela77 16.10.2017 21:20:35 | |
---|
Jos vielä soittotaito heitetään nurkkaan, niin itsellä alkaa kyllä Metallican kohdalla olla sekinm ongelma, että se omasta mielestäni hyvä biisimateriaali alkaa olla kuultu vähän liian monta kertaa, ettei se potki enää samalla tavalla. Uusin levy ei mulle vain uponnut, Load oli aikoinaan mun mielestä ihan hyvä levy, Reload paska. Black oli vielä loistava vaikkei ollutkaan thrashia. En mä vain enää jaksa oikein kuunnella niitä vanhempiakaan biisejä tai saavat ainakin kääntää turbonubit kaakkooja ja vetää aika energisen shown. "Metallica family...we love you all"-ei kyllä tuo tunnelmaa. Vanha ryyppäävä ja kiroileva hetu takaisin saatana. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
J.Nikkanen 16.10.2017 21:57:04 | |
---|
Ojankaivaja: Perustelusi perusteella siis välispiikit tekee tästä bändistä paskan? Mielenkiintoista.. Siinä kohtaa kun muutamat biisit "tykitellään" samalla intensiteetillä kuin överisokeriset välispiikit niin onhan se melkomoista pökälettä. |
Ojankaivaja 16.10.2017 22:21:18 | |
---|
J.Nikkanen: Siinä kohtaa kun muutamat biisit "tykitellään" samalla intensiteetillä kuin överisokeriset välispiikit niin onhan se melkomoista pökälettä. Voi voi.. Minua kutsutaan fanboyksi kun odotan jotain perusteluja näille jutuille, tai ylipäätään jotakin pohjaa. Nämä sinun jutut voisi kiteyttää 'haterboy' kategoriaan? "meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele |
Tuomoo 16.10.2017 23:08:50 | |
---|
Ojankaivaja: Jotenkin tuntuu niin hakemalla haetulta jos joku sanoo "soittaisivat edes kelvollisesti" kun puhutaan Metallicasta. Kyllähän nuo äijät nyt aivan täysin kelvollisesti soittavat No, aika harvassa taitavat olla ne keikat kun kaikki biisit soitetaan kelvollisesti. Ainahan Metallican livet ovat olleet enemmän tai vähemmän röytämistä. ja tämän päälle ovat vielä kokonaisuuteta edelleen ehkä kovin liveshow mitä maa päällään tässä genressä kantaa. Energia joka lavalta välittyy on aivan jotain omaansa. Oli ehkä 90-luvun taitteessa, mutta aika vähäistä tuo energiakin nykyään noissa livevedoissa on. Minä ja varmaan suurin osa, paitsi runkkarit, valitsee mielummin Metallican tyylisen energisen kokonaisuuden kuin täydellisesti soittavan mutta tylsän ja yllätyksettömän shown. Tämä kyllä potenssiin sata. Dream Theaterin kerran livenä nähneenä täytyy sanoa, että meinasin nukahtaa keikalle vaikka bändistä ihan tykkäänkin, kun jätkät vaan seisoo lavalla kuin täit tervassa ja soittavat kaiken miljardisosasekunnin tarkkuudella nuotilleen. Oli meinaan melkoisen tylsää katsottavaa. Metallicakin on tullut kertaalleen livenä nähtyä, siellä oli ihan eri meno keikalla niin lavalla kuin yleisönkin keskuudessa. Mutta kaukana tuo energia kuitenkin on muutamien vuosikymmenien takaisista vedoista, mikä on toisaalta ihan ymmärrettävää. Jos esimerkiksi Hetfieldin ikäinen ihminen kunnolla moshaa ja riehuu lavalla, niin nopeaan tarvitaan hoitohenkilökunnan apuja pahoihin niskaongelmiin. Ei nuo kuitenkaan mitään 15-kesäisiä enää ole. "Pulp tänään känu"
-haitaripartio 16.09.2017 23:17 |
Funkånaut 16.10.2017 23:19:30 | |
---|
Ongelma on siinä, että biisit tehdessään Metallican jampat olivat nuoria, persaukisia, energisiä ja kiukkuisia. Nykyään ovat vanhoja, porhoja sekä laiskanpuolisessa pyylevyydessään elämään tyytyväisiä. Ei enää kiinnosta pitkät ja tiukat reenit kahdeksan kertaa viikossa keikkojen päälle ja niin edelleen tiukan kisakunnon saamiseksi. Ja toisaalta ei ihme, stadionit ovat täynnä vähemmälläkin reenaamisella ja siitä johtuvasta röydöstä huolimatta. Ja kun on mukavaa, niin koitapa siinä kuulostaa vittuuntuneelta. Eihän se ihme ole, että 55-vuotiaiden Metallica kuulostaa erilaiselta kuin parikymppisten. Eri ihmisiä he nykyään ovat kuin "kulta-aikaansa." "72 naisen kansaa piti nsids sit ryypyn sa9" - haitaripartio |