Aihe: Les paulia hintaan 500e
1 2 3 4 5
McLeach
13.10.2017 16:00:50
Nyt olisi aika hankkia meikän eka les paul, kun verottaja lupasi antaa aikaisen joululahjan. Budjettikatto on 500e.

Mutta mitäs näitä nyt on joita käytettynä tuohon hintaan saisi? Ekana tuli mieleen japski tokait LS65, LS75 tms. Vähän kuitenki arveluttaa arvostelut joissa sanotaan että mikkien ja sähköjen vaihdon jälkeen niistä saa varsin asiallisen pelin. Voiko olla mahdollista että uutena tonnin yläpuolelle hinnoitellut kepit eivät jo ole kaikin puolin laadukkaita? Jos näin on niin mikä on syy vältellä korealaisia? Onko tässä hintaluokassa mahdollisesti tokaille kilpailijoita? Hirveästi ei vaatimuksia ole, kuha on nätti ja helvetin hyvä.
Laulava Kylätohtori
13.10.2017 16:13:59
Ei taida budjetti riittää japanilaiseen Tokaiin. Ainakin voi joutua vähän aikaan hakemaan hyvää diiliä. 600-700 on jo reilusti tarjontaa.

Kyllä niillä omilla sähköillä pärjää ihan hyvin, ei ole pakko alkaa vaihtamaan yhtään mitään.
More is less.
Metalkallo
13.10.2017 16:27:22 (muokattu 13.10.2017 16:31:03)
500e voi saada torilta käytettynä ESP Edwards Les Paulin joka on hyvä LP Custom kopio. Siitä on olemassa kermanvalkoinen, musta ja perinteisempi sunburst tyylinen väritys.

Speksit: http://www.espguitars.co.jp/edwards/original/E-LP-98LTC.html

Edwards ketju: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=155370

Mulla oli Randy Rhoads tyylinen Edwards LP yhdessä vaiheessa pitkään ja todella hyvä oli jo ihan sellaisenaan mikkejä myöten.

Tokai on varmasti hyvä vaihtoehto myös, varsinkin ne japanilaiset. Sähköistä en tiedä itse minkälaiset ovat, mutta mikit ovat noissa japanilaisissa kalliimmissa kait ihan hyvät jos vaan itse niistä tykkää.
Vähemmän on nykyään enemmän
Bluesmies
13.10.2017 16:33:36 (muokattu 13.10.2017 16:35:26)
https://www.thomann.de/fi/gibson_le … =search_rslt_gibson+les+paul_398148

Tämä vois irrota käytettynä alle 500 euroon.
The Jack
13.10.2017 17:00:03
Eivät Tokain alkuperäismikit ainakaan vanhemmissa 90-luvun malleissa häikäise. Kiertoherkkiä ja heikkotehoisia tuhnuja ovat, mutta muuten hyvää kitaraa ei kannata niiden takia jättää ostamatta. Noillakin soittelee siihen saakka, että saat sitten joskus 150 e säästettyä uusiin mikkeihin.
McLeach
13.10.2017 17:09:18
Bluesmies: https://www.thomann.de/fi/gibson_le … =search_rslt_gibson+les+paul_398148

Nyt tuli yks ehto: ehdottomasti täytyy löytyä bodyn bindaukset! Ja joo japski tokai voi olla aika tiukka tohon viiteensataan muttei mahoton jos hyvin käy.
horseface
13.10.2017 17:10:58
Bluesmies: https://www.thomann.de/fi/gibson_le … =search_rslt_gibson+les+paul_398148

Itse kyllä valitsisin japsitokain ennemmin kuin halpisgibsonin. Vaikka siis Gibsonilla itse soitankin.
Huutamalla ne asiat selviää.
McLeach
13.10.2017 17:15:15
Metalkallo: 500e voi saada torilta käytettynä ESP Edwards Les Paulin joka on hyvä LP Custom kopio. Siitä on olemassa kermanvalkoinen, musta ja perinteisempi sunburst tyylinen väritys.

Speksit: http://www.espguitars.co.jp/edwards/original/E-LP-98LTC.html

Edwards ketju: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=155370

Nämä vaikuttaa aika mielenkiintosilta ainakin specsien puolesta. Mahtaako torilla liikkua, ittelle varsin tuntematon merkki?
nakedzen
13.10.2017 17:35:05 (muokattu 13.10.2017 17:41:34)
McLeach: Nämä vaikuttaa aika mielenkiintosilta ainakin specsien puolesta. Mahtaako torilla liikkua, ittelle varsin tuntematon merkki?

Edwards on ESP:n "keskikastin" malli LTD:n yläpuolella. Tai ainakin oli, nykyään taitavat olla samaa hintaluokkaa kalliimpien mallien osalta. Edwards taisi olla vielä ainoastaan Japanin markkinoille tehty.
Chuck Norris on paras Power Ranger
Laulava Kylätohtori
13.10.2017 18:05:21
The Jack: Eivät Tokain alkuperäismikit ainakaan vanhemmissa 90-luvun malleissa häikäise. Kiertoherkkiä ja heikkotehoisia tuhnuja ovat, mutta muuten hyvää kitaraa ei kannata niiden takia jättää ostamatta. Noillakin soittelee siihen saakka, että saat sitten joskus 150 e säästettyä uusiin mikkeihin.

Kaveri tekee musahommia ammatikseen ja on soitellut jo toistakymmentä vuotta orggis japsitoksulla. Kovasti tyytyväinen on ollut soundiin, enkä kyllä itsekään keksi mitään valittamista, mitä olen levyltä kuunnellut.

Se on miehestä kiinni, että osaako. Itse en osaa, vaan olen aina vaihtelemassa mikkejä.
More is less.
high_society
13.10.2017 18:27:42
Laulava Kylätohtori: Se on miehestä kiinni, että osaako.

Siis henkilöstä kiinni.
Sovitaanko ettei lähetä tollaselle lokeroimis -linjalle olleskaa.
hUARA
Krice
13.10.2017 18:29:04

En tiedä miksi ihmiset haluavat soittaa LP-mallisella kitaralla. Mutta jos kyseinen kitaramalli sopii käteen niin eihän sillä hinnalla tai valmistusmaalla nyt niin väliä ole. Se vaan, että jos ajattelee vaikka mikkien vaihtoa niin kannattaa lisätä budjettiin se 200 euroa ja katsoa vähän kalliimpia kitaroita, joissa on valmiiksi kohtalaiset mikit. Nykyisin jos ajattelen kitaran ostamista niin katson sellaisen kitaran, jossa on kaikki valmiiksi oikein ja kerään sitten rahat siihen. Joku mikkien vaihtaminen on niin ärsyttävääkin kaiken lisäksi.

Varmaan aika monet tekee sen virheen, että ostavat useita 500 euron hintaluokan kitaroita ja sitten myyvät, ostavat uuden jne. kun pitäisi mieluummin katsella lähelle tonnin hintaluokan kitaroita, jos sattumalta löytyisi sellainen mitä ei tarvitse heti alkaa myymään pois, vaan sillä voi soittaakin. 700-1000 on hyvä hintaluokka silloin jos kokemusta on jo 500 euron luutuista.
McLeach
13.10.2017 18:39:06
Krice: En tiedä miksi ihmiset haluavat soittaa LP-mallisella kitaralla. Mutta jos kyseinen kitaramalli sopii käteen niin eihän sillä hinnalla tai valmistusmaalla nyt niin väliä ole. Se vaan, että jos ajattelee vaikka mikkien vaihtoa niin kannattaa lisätä budjettiin se 200 euroa ja katsoa vähän kalliimpia kitaroita, joissa on valmiiksi kohtalaiset mikit. Nykyisin jos ajattelen kitaran ostamista niin katson sellaisen kitaran, jossa on kaikki valmiiksi oikein ja kerään sitten rahat siihen. Joku mikkien vaihtaminen on niin ärsyttävääkin kaiken lisäksi.

Varmaan aika monet tekee sen virheen, että ostavat useita 500 euron hintaluokan kitaroita ja sitten myyvät, ostavat uuden jne. kun pitäisi mieluummin katsella lähelle tonnin hintaluokan kitaroita, jos sattumalta löytyisi sellainen mitä ei tarvitse heti alkaa myymään pois, vaan sillä voi soittaakin. 700-1000 on hyvä hintaluokka silloin jos kokemusta on jo 500 euron luutuista.

Pointti nimenomaan oli se että saako 500e jotain hyvää niin ettei tartte remppaa. Esim. n 600e lähtee torilta lespoja joiden hinta uutena on 1100+. Itse en ihan periaatteesta ala tuon arvokkaampia kitaroita harrastuskäyttöön hommaamaan. Jos 500 eurolla ei saa laadukasta lespaulia käytettynä, en osta, tai ostan halpiksen jonka laitan haluamaani iskuun. Edellyttäen että paino ja kaula ovat hyvät.
McLeach
13.10.2017 18:50:27 (muokattu 13.10.2017 18:51:30)
Krice:

Tämä on sinänsä aika absurdi ajatus ottaen huomioon kitaroiden hintojen nousu. Nykyään ne isojen merkkien halpikset maksavat jo yli 500e. Hinnat ovat lähes tuplaantuneet halpisten osalta. Oman straton kauppahinta on noussut n. 300e reilussa viidessä vuodessa. Eli muuttanut karegoriaansa alle tonnin kitarasta yli tonniin. Yhtä hyvä/huono se oli silloin kuin nytkin. Ja näitä esimerkkejä on pilvin pimein. "Classic vibe on ihan hyvä skeba aloittelijalle" ihan sama ootko maksanut siitä uutena 300 vai 500. Aina ei voi pelkkää hintalappua tuijottaa, sen oon ite ainakin oppinut.
Metalkallo
13.10.2017 19:05:45 (muokattu 13.10.2017 19:17:14)
Edwardsin lisäksi hyviä LP kopioita teki Greco.

Edwards ja Greco on ainoita LP mallin kitaroita jotka itse tiedän olevan hintansa puolesta suht halpoja sekä laadukkaita. Greco taitaa olla hieman kalliimpi yleensä kuin Edwards, mutta käytettynä se on aina myyjästä kiinni millä luopuu.

Eli tällä hetkellä merkeistä mistä valita on: Gibson, Tokai, ESP/Edwards, Greco.

Kannattaa pitää mielessä myös SG mallin kepukat, vaikkakin ovat kyllä hieman erilaisia kitaroita kuin LP:t, silti ovat kevyempiä sekä suht saman soundisia. Itse tykästyin enemmän SG:n kuin LP:n kun ekaa kertaa pääsin näppäilemään SG mallia musaliikkeessä. Kannattaa mennä vertailemaan LP:tä ja SG:tä johonkin musaliikkeeseen josta löytyy molemmat, kuten esim F-Musiikki.
Vähemmän on nykyään enemmän
Krice
13.10.2017 19:22:30

McLeach: Jos 500 eurolla ei saa laadukasta lespaulia käytettynä, en osta

Tuohan riippuu paljon siitä mitä pitää laadukkaana. Mitä se laatu on? Osien laatu, vai puiden sointi, vai se miltä kitara tuntuu?
tuskiz
13.10.2017 19:56:43
Edwardsin Lespoissa on valmiina Seymourin mikit, ei tarvinne vaihtelua. Näitä saa uutena Musamaailmasta, hinta lienee samaa luokkaan Tokain Lespojen kanssa, käytettynä tuskin alle 700 euron.

Grecojahan ei enää edes tehdä, niistä voi joutua maksamaan "vintage"lisää jos on vähän ahne myyjä.

500 euron Les Pauliksi suosittelen vaikka tätä: https://www.thomann.de/intl/ibanez_ … ?ref=search_rslt_ibanez+ar_314489_2
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
LaMotta
13.10.2017 19:58:53 (muokattu 13.10.2017 19:59:22)

Kuinka yleisiä LP-tyyppisen mikkikytkimen kontaktiongelmat on?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
McLeach
13.10.2017 20:01:29
Krice: Tuohan riippuu paljon siitä mitä pitää laadukkaana. Mitä se laatu on? Osien laatu, vai puiden sointi, vai se miltä kitara tuntuu?

Mulle se on tässä tapauksessa lähinnä osien laatu. Ittellä ei ole ainakaan aikaisemmin ollut vaikeuksia löytää kyseisessä hintaluokassa hyvin soivaa kitaraa. Mikit, talla, virityskoneisto, satula, maadoitus ja muu elektroniikka on ollut ne jotka ovat tuottaneet eniten päänvaivaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)