Metalkallo 12.10.2017 05:37:23 (muokattu 12.10.2017 06:54:42) | |
---|
Oma herra s0r0666:n tekemä uni-vibe saapui taloon ja onhan tuo upean kuuloinen efekti, varsinkin yksittäisiä kieliä/sointuja soittaessa puhtaalla tai säröllä luo sellaista hienoa soljuvaa erottelevuutta jota on hauska yhdistellä. Tosi helppokäyttöinenkin näin ekaa kertaa vibeä testanneena, asetukset löytyi nopeasti. Tuossa on vibe/chorus kytkin sekä vintage/modern kytkin joka kytkee modern asetus päällä JFETT-bufferin mikä säilyttää ylätaajuudet paremmin, sekä ne normit vol, speed ja olikos intensity. Tuo oli mulla nyt ekaa kertaa testatessa plexi tyyppisen overdriven jälkeen (amp - overdrive - uni-vibe - wah- fuzz -guitar) ja wahin välissä ja hyvin se siinä toimi, mutta täytyy kokeilla vielä eri kohtia. Ainakin mitä kuuntelin videoilta näyttäis että vibe toimii parhaiten vahvarin jälkeen ennen muita efektejä, jos vahvarista päin aloitetaan katsomaan. Vähemmän on nykyään enemmän |
Tigerstedt 12.10.2017 07:27:04 | |
---|
Metalkallo: Tuo oli mulla nyt ekaa kertaa testatessa plexi tyyppisen overdriven jälkeen (amp - overdrive - uni-vibe - wah- fuzz -guitar) ja wahin välissä ja hyvin se siinä toimi, mutta täytyy kokeilla vielä eri kohtia. Ainakin mitä kuuntelin videoilta näyttäis että vibe toimii parhaiten vahvarin jälkeen ennen muita efektejä, jos vahvarista päin aloitetaan katsomaan. Vibe on kyllä hieno efekti. Ite käytän vibeä säröpurkkien jälkeen. Signaaliketju kannattaa muuten ajatella aina kitarasta vahvistimeen päin, koska sieltä päin se signaali lähtee kulkemaan. That gum you like is going to come back in style. |
Metalkallo 12.10.2017 08:36:04 | |
---|
Tigerstedt: Vibe on kyllä hieno efekti. Ite käytän vibeä säröpurkkien jälkeen. Signaaliketju kannattaa muuten ajatella aina kitarasta vahvistimeen päin, koska sieltä päin se signaali lähtee kulkemaan. Juu, mä olen vaan tottunut katsomaan aina vahvarista päin. Ihan kuten kitarassa ylä tarkoittaa 12. nauhasta alaspäin, ja ala 1. Nauhasta, mutta itse muistan aina just toisinpäin nuo. :) Mun mielestä se on helpompi kattoo vahvarista aloittaen koska sieltä se ääni lähtee, kitara on vaan se lopullinen väline pedaalien jälkeen jonka avulla sitä muutetaan ja esitetään. Vähemmän on nykyään enemmän |
Metalkallo: Mun mielestä se on helpompi kattoo vahvarista aloittaen koska sieltä se ääni lähtee, kitara on vaan se lopullinen väline pedaalien jälkeen jonka avulla sitä muutetaan ja esitetään. Kitarahan tuottaa ne äänet, jotka vahvistin vahvistaa ja toistaa? "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Metalkallo 12.10.2017 17:44:38 | |
---|
Sarko: Kitarahan tuottaa ne äänet, jotka vahvistin vahvistaa ja toistaa? Onhan se noinkin, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että ilman vahvistinta ei kitarasta kuulu vahvistettua ääntä. Vahvistin on niin kuin työnantaja ja kitara työntekijä. :) Vähemmän on nykyään enemmän |
Sarko 12.10.2017 18:33:26 | |
---|
Metalkallo: Onhan se noinkin, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että ilman vahvistinta ei kitarasta kuulu vahvistettua ääntä. Vahvistin on niin kuin työnantaja ja kitara työntekijä. :) Nyt meni ihan filosofian puolelle! Kitaristi kuitenkin soittaa kitaraa ja kanavoi luovuuttaan sekä taitojaan kitaran kautta edelleen vahvistimeen, joka toistaa kitaralla tuotetut äänet. Käytännössä tässä kuviossa soittaja on se työnantaja ja kitara sekä vahvistin työntekijöitä. Vahvistimen ja kitaran rooli on toki iso, mutta loppuviimein soittaja käyttää näitä vain välineinä, jotta saisi tehtävät suoritetuiksi. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Metalkallo 12.10.2017 20:29:19 (muokattu 12.10.2017 20:35:49) | |
---|
Sarko: Nyt meni ihan filosofian puolelle! Kitaristi kuitenkin soittaa kitaraa ja kanavoi luovuuttaan sekä taitojaan kitaran kautta edelleen vahvistimeen, joka toistaa kitaralla tuotetut äänet. Käytännössä tässä kuviossa soittaja on se työnantaja ja kitara sekä vahvistin työntekijöitä. Vahvistimen ja kitaran rooli on toki iso, mutta loppuviimein soittaja käyttää näitä vain välineinä, jotta saisi tehtävät suoritetuiksi. Kyllä. Otin soittajan huomioon omassa kommentissani koska sehän on selvä, että ilman soittajaahan ei kummastakaan kuulu ääntä. :D Kokeilin vibeä vahvistimen jälkeen (amp - univibe - overdive - wah- fuzz - guitar) ja hieman paremmin se tuossa kohdassa kuului, mutta onhan se selvä et kuuluu paremmin koska se on ekana (tai vikana miten sen nyt katsoo) lenkissä jolloin efekti menee muiden päälle eli korostuu enemmän. Vähemmän on nykyään enemmän |
Laulava Kylätohtori 12.10.2017 21:20:13 | |
---|
Hitto, mutta olen sekaisin näissä Metalkallon kuvauksissa, kun ne on ihan väärinpäin. :D Siis väärinpäin, mihin on yleensä täällä tottunut. Vaan onpa kyllä mielenkiintoinen tuo Soron vibe. Voit tarjoilla tännepäin, kun olet myymässä sitä. Olisi hauska testata.. More is less. |
velipekka 12.10.2017 21:38:34 | |
---|
Joo, vähän kelaa miten sen vahvistimen jälkeen voi olla pedaali, kun yleensä signaaliketju alkaa kitarasta ja päättyy vahvistimeen (kun se signaali kuitenkin alkaa kitarasta). No, kuitenkin uni-vibe on siis Overdriven jälkeen. Täytyypä vielä itsekin tehdä kokeiluja. Voisi ollakin mielenkiintoista tehdä tuollainen yksilöllinen pedaalitilaus. |
jii.haanpaa 12.10.2017 21:45:25 (muokattu 12.10.2017 21:46:05) | |
---|
|
Metalkallo 12.10.2017 22:39:40 (muokattu 12.10.2017 23:09:23) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Hitto, mutta olen sekaisin näissä Metalkallon kuvauksissa, kun ne on ihan väärinpäin. :D Siis väärinpäin, mihin on yleensä täällä tottunut. Vaan onpa kyllä mielenkiintoinen tuo Soron vibe. Voit tarjoilla tännepäin, kun olet myymässä sitä. Olisi hauska testata.. Oon sekasin näissä kohta itsekin. :) Enköhän mä tän vibettimen pidä, mutta tottakai jos tulis mielenvikaisuus joskus tapahtumaan, niin sinnepäin tarjoan, joo. Aina voit laittaa viestiä Mirolle, et tekis sulle samanlaisen. :) Tässä omaa videota tuon viben kanssa. Ei mitään parasta soittoa, kunhan jotain yritin improvisoida kuten aina. https://www.youtube.com/watch?v=G2V_U9G0e94 Mä kyllä tykästyin Hendrixin tapaan pitämään tuota vahvarin edessä, eli kitara - fuzz - wah - overdrive - univibe - vahvari. Nää on kuitenkin makuasioita. Vähemmän on nykyään enemmän |
velipekka 13.10.2017 07:33:58 | |
---|
Sulla kuitenkin vahvistimessa säröt päällä ? Vai onko cleankanavalla ? |
Metalkallo 13.10.2017 12:36:52 (muokattu 13.10.2017 16:34:04) | |
---|
velipekka: Sulla kuitenkin vahvistimessa säröt päällä ? Vai onko cleankanavalla ? Vahvistin on alussa kirkkaalla kanavalla kliininä ja sen jälkeen kanavat linkitettyinä kliininä jonka päällä overdrive, ja sitten loppua kohden vielä fuzz. Kotona kun ei pysty luukuttamaan, you know. Mulla oli myös tuo 12AY7 etusputki tuossa ekan etusputken paikalla joka lisää puhtautta vahvarissa ja jota yleensä käytetään Fender Bassman vahvarissa. Normaalisti JTM45:ssa on 12AX7. Vähemmän on nykyään enemmän |
velipekka 18.04.2020 11:09:57 | |
---|
Fulltone mini deja vibe MDV-2 Fulltone mini deja vibe MDV-3 V1 Fulltone mini deja vibe MDV3 V2 Onkohan noiden soundeissa mitään dramaattisia eroja? MDV-3:ssa erillinen on-off switch ja V2 haluaa 18 v (muissa muutetaan sisäisesti 9v -> 18v). |