Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5227 228 229 230 231267 268 269 270 271
Tuomo_
08.08.2017 22:32:14
Nykyisin Gibsoni -> Babyface pro -> Guitar Rig 5 plugarina Logicissa. Nivelrikkoisilla sormilla sitten räpelletään jotain. Mielluiten soittelen keikalla. Siellä saa kokea soittamisen iloa. Täällä iloitsen siitä, että divarista on kehittynyt kavereita kovalla työllä eteenpäin soitoissaan. Minun paras veto oli jo vuonna 2008 skabassa 33.
Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955.
Jarkre
08.08.2017 23:51:15 (muokattu 09.08.2017 08:35:56)
Oletteko Krk ja Jarkre vetäneet jonkun soolovedon ihan jollain valmiilla presetillä niin saisi vähän referenssiä?

Krk vastasi niin tyhjentävästi että mulla ei juuri lisättävää. Kemper on tunnettu mm. siitä että sitä ei tarvitse hirveästi ruuvailla toisin kuin esim. kovinta kilpailijaa Fractalin Axe Fx:ää. Skabavedoille teen usein EQ säätöjä suoraan Kemperistä. Viime aikoina on tullut myös tehtyä jonkin verran re-amping kokeiluja.

Kuten Krk mainitsi niin hyvän profiilin löytäminen on kaiken a ja o. Noita tulee käytyä läpi aikamoisia määriä silloin tällöin ja arviolta noin 1 - 3 prosenttia profiileista on sellaisia joille on käyttöä. Paljon keskustelua Kemperistä löytyy tuolta "Kitarakamat" keskustelusta jossa sille on oma aihe.
Zeeboo
08.08.2017 23:56:37 (muokattu 08.08.2017 23:57:45)
Ethos Overdrive, siitä kajarisimuloidusta lähdöstä T-Rexin Replicaan, josta T.C electronicsin Coronan kautta Nova Reverbille. Siitä Zoomin R16:lle. Ethos on analoginen purkki ja reagoi mukavan "oikean tuntuisesti" pikkaustatsiin ja kitaran volumenuppiin. Puhtaatkin on tällä vehkeellä ihan asialliset.

Chorus ei ole ketjussa oikeastaan efektinä, vaan tekemässä signaalin "mukastereoksi" Novalle. Jotenkin tuo soundi vaan tuntuu omiin korviin avarammalta nuin kuin ilman Coronaa. Nova Dynamics on ollut vähän enttententten, kun ei ole kunnolla paikkaa löytynyt. Eli ei ole ollut vähään aikaan ketjussa kiinni.

Voihan tuo systeemi simppelimpikin näillä pimputteluilla olla, mutta tuollaiset romppeet on ajan mittaan tullut hommattua. Siispä näillä, sen kerran kun tulee osallistuttua.
White men can't Monk
Raicca
09.08.2017 10:52:53
krk: Mulla on käytännössä ..........

Kiitti tiedoista, vaikuttaisi tosiaan myös noiden videoiten perusteella youtubessa, että valmiit profiilit antavat jo sellaisenaan hyvän pohjan säätää laatu soundi.

Joo ja hieno tele on kaverilla.

Ymmärtääkseni äänityshommiin riittää tuo Kemper head ilman vahvistinta jos äänittää piuhaa pitkin?
Bändin kanssa soittaessa olen ollut ihan tyytyväinen Fenderiin ja Music maniin.

Jarkre: Kemper on tunnettu mm. siitä että sitä ei tarvitse hirveästi ruuvailla toisin kuin esim. kovinta kilpailijaa Fractalin Axe Fx:ää.....

Toi ruuvaamisen määrä mua on Kemperissä juurikin kiinnostanut, kun itse olen aika laiska sitä tekemään. Esimerkiksi tuossa Wavesin GTR:ssä mitä käytän ei ole yhtään käyttökelpoista tehdas presettiä.

Täytyypä lueskella lisää kitarakamojen Kemper keskustelusta.
krk
21.08.2017 11:19:56

Laitan illalla jotain.
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
stratomaster
21.08.2017 12:39:02 (muokattu 21.08.2017 12:40:27)

Onnittelut krk ja WW! En nyt ihan tarkkaan tiedä kumpi oikeastaan voitti, mutta väliäkö sillä, pääasia, että skaba pyörii.
krk
21.08.2017 19:50:48

stratomaster: Onnittelut krk ja WW! En nyt ihan tarkkaan tiedä kumpi oikeastaan voitti, mutta väliäkö sillä, pääasia, että skaba pyörii.

Kiitoksia, kyllähän WW tämän harjasi. Nyt siä on kuitenkin uutta.
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
hasako
26.08.2017 11:48:26
stratomaster ,,, " Pommerin sodan aikainen POD XT suoraan USB:llä koneeseen ja se on siinä".
Mulla myös edelleen tuo samainen laite. Ollut varmaan yli 10 v. On osoittautunut laatulaitteeksi ja todella toimintavarmaksi, mitä nyt driveria on joutunut päivittään käyttiksen vaihtumisen myötä.
Mulla ei vieläkää ole kunnollisia monitoreja,soittelen luurit korvilla. Tähän tarvis satsata ja että olis pysyvä paikka "studiolle", ettei tarttis aina pystyttää systeemiä kun ,kun rupee soitteleen. Tästä johtuu varmaan myös se ,että niin harvoin tulee asallistuttua skaboihin.
Tuon pod xt lisäksi käytän usein Toontrackin Exmix plugaria kaikuihin ja deleyhin.
krk
27.08.2017 21:04:35

Roots-skaba 490, tulokset:

WanhaWetäjä_9
krk_8
hasako_7
Jarkre_6
Vesa423_0
tjj2000_0 (ei äänestänyt)

Voiton vei siis "Pirkanmaan Carlton" eli WanhaWetäjä. Onnittelut ja työt!
Kiitokset osallisille.
WanhaWetäjä
27.08.2017 22:43:51

krk: Roots-skaba 490, tulokset:

WanhaWetäjä_9
krk_8
hasako_7
Jarkre_6
Vesa423_0
tjj2000_0 (ei äänestänyt)

Voiton vei siis "Pirkanmaan Carlton" eli WanhaWetäjä. Onnittelut ja työt!
Kiitokset osallisille.

Kiitosta vaan mutta eipäs nyt liioitella...Carlton on kyllä yks nuoruuden "idoli" ja vieläkin tulee tämän tästä kuunneltua, mahti muusikko ja valoisa, vaatimaton persoona.

Katellaan jotain taustaa viimestään huomenna.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Juzpe
29.08.2017 16:29:20

Saaks näissä edelleen vetää millä instrumentilla huvittaa?
WanhaWetäjä
29.08.2017 18:52:13

Juzpe: Saaks näissä edelleen vetää millä instrumentilla huvittaa?

Juu, eikös se niin mene...
passe
02.09.2017 22:51:58 (muokattu 02.09.2017 22:52:13)
Tämä nyt menee vähän ohi, mutta kun haku tänne ohjasi niin kysäisen tuosta puheena olleesta Kemperistä:

Jossain vaiheessa kun pitää hommata jotain kunnollista niin onko siis nimenomaan niin, että Kemper on enemmän plug n play miehille ja Axe enemmän tweakkaajille? Mahdollisimman plug n play setup on hakusessa. Sittenhän on tietysti Helix ja todennäköisesti joitain muitakin?
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin".
MadMatt
22.09.2017 21:37:06

Avaan äänestys osion aamulla joten vielä ehtii mukaan...
WanhaWetäjä
24.09.2017 20:23:10

Siellä ois uutta skabaa tulilla...kiitokset edellisestä.
karik
08.10.2017 21:28:35 (muokattu 08.10.2017 23:12:25)

Täältä löytyy joitain taustoja solistilla:

https://www.guitarbackingtrack.com

Rekisteröitymällä saa oikeuden kolmeen lataamiseen ja toimittamalla yhden itse tehdyn taustan saa rajoittamattoman latausoikeuden.
stratomaster
08.10.2017 21:30:17 (muokattu 09.10.2017 17:40:59)

Kiitos kannatuksesta, mukava skaba. Laitellaan kohtapuoliin uutta.

Edit: Skaba 497 avattu.
tjj2000
12.10.2017 11:34:30
On varmaankin maihinnousu.net asetuksia muutettu, kun ei tahdo päästä näkemään tuotoksia.
Chrome ei päästä näkemään ollenkaan ja Firefox vasta kun lisäsi turvallisuuspoikkeuksen.
Onko muilla samaa käyttäytymistä?
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
WanhaWetäjä
12.10.2017 11:37:58 (muokattu 12.10.2017 11:40:02)

tjj2000: On varmaankin maihinnousu.net asetuksia muutettu, kun ei tahdo päästä näkemään tuotoksia.
Chrome ei päästä näkemään ollenkaan ja Firefox vasta kun lisäsi turvallisuuspoikkeuksen.
Onko muilla samaa käyttäytymistä?

Just kattelin samaa kun yritin päästä maihinnousuun, Chrome ilmoitti että olisi jostain hyökkäyksestä kyse eli että m-nousu ei ole turvallinen, tiedä sitten...sama juttu Safarin kanssa eli suojattua yhteyttä ei voida muodostaa. Skannasin koneen virusten varalta, kaikki ok.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)