Aihe: 8 tuuman pa-midbasso hakusessa
1
Matias.
04.10.2017 18:57:21
Potilas on paristoillakin toimiva Laneyn Audiohub Freeway, kulmamonitorin mallinen vinyylipintainen 5 w pikkucombo kiipparille, laululle sekä kitaralle. Etsin tuohon uutta, orkkista parempaa elementtiä. Alkuperäinen on vähän yläbassovoittoinen kasituumainen, n. 7 litran kotelossa. Ongelma ei ole suuri, tai oikeastaan on. Sen ydin on se että mun täytyy tehdä kaikki aina uusiksi.
Tähän tulee pari litraa isompi kotelo koivuvanerista, saarniviilutus, tummanruskea Osmo Color ja ehkä vintagen näköistä rautaosastoa lisäksi.
Samalla ajattelin päivittää driverin ja asentaa kytkimen taakse diskanttielementin plus jakosuotimen.

Pääasiallinen käyttö loopperin kanssa kitarat ja ehkä rumpukone ja joskus ehkä livebasisti. Tätä käytetään silloin kun töpseleitä ei oo lähettyvillä. Pienimuotoisissa jutuissa. Hankin tuon pikkuisen Laneyn kun mun korvaani kaikki kitaravahvistimet, erityisesti pienet menee täysin tukkoon looppereiden ym.kanssa. Laney toimii siinä hyvin mutta kyllä se uusiksi laitetaan. Nythän se näyttää siltä kuin se olisi ihan tehtaan jäljiltä..

Kokeilin Beyman 8G40 elementillä jotka on mun kotistudion mideinä ja tulos oli alkuperäistä rapeampi, powerimpi, jotenkin jäntevämpi ja ei niin tumppu. Yläpää oli vähän kova mutta liveen ehkä ihan ok. Pehmeäsoundisen akustisen alakielet soi kyllä K & K Mini -mikrofonilla tosi hyvin. Tuo Beyma on vaan tosi painava mötikkä. Herkkä elementti antoi kyllä ääntä hyvin. Hyvä asia paristovetoisessa laitteessa.
Mutta kevyempään suuntaan..onko Visatonin B20 tai Beyman 8 AG/N -drivereiden käytöstä mitään kokemusta soitinlaitteissa näin pienissä koteloissa? Ja uusia saa ehdottaa..
Pienehkö Vas ja Qts ei näy usein toteutuvan edullisissa drivereissa..
Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
Kumiankka
04.10.2017 19:29:05 (muokattu 05.10.2017 05:55:56)
Mulla on ollut Visaton BG20 ämyrit jonkun aikaa käytössä, ruuvasin ne yksiin vanhoihin koteloihin (jotkut halpamarketin 8 tuuman refleksikotelot piezolla) jotka on lastulevyä ja rotan nahalla päällystetty. Erittäin mukava elementti mun mielestä. Vahvistimena Lepai Tripath

EDIT Kotelot on vissiin about 18 litraa kuitenkin ja subbari on lisänä tarvittaessa.
Matias.
10.10.2017 20:19:06 (muokattu 11.10.2017 08:50:58)
Joo, tuo 5w on kyllä rajoite elementin herkkyyden valinnassa. Diskanttia olen itsekin miettinyt ja tuo pieni fullrange voisi toimia yläpäänä myös hyvin. Jakarin ajattelin laittaa kytkimellä jotta diskanti saa tarvittaessa pois sähkiksen kanssa temutessa.
Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)