Aihe: Musiikkivideot
1
bassman87
16.09.2017 16:47:43
Terve,

Haluaisin kuulla tarinanne musiikkivideon tekemisestä. Anonyymisti voi kertoa hintahaarukan/tuotannon vaativuus jne. Toki suositukset kelpaavat myös.

Entä kuinka moni on tehnyt videonsa itse, löytyykö hyviä vinkkejä siihen tai ylipäätänsä koko prosessiin.

Musiikkivideoiden tekijöiltäkin olisi kiva kuulla tipsejä bändien suuntaan.
jnbeissi
gunner
16.09.2017 17:49:26
Oon ite kuvannu järkkärillä oman bändin sekä muutaman muun bändin musavideoita. Oman bändin kuvaamisesta haastavinta on tietysti se, että siinä täytyy monesti myös itse päästä kameran eteen pyörimään. Kirjotin aiheesta näköjään postauksen blogiin:

http://blog.madcraft.net/2014/06/nain-kuvaat-musiikkivideon-itse/

Suurin haaste on monesti löytää sellainen ajankohta, jolloin sekä bändi että kuvaustiimi pääsevät paikalle. Etenkin jos tavoitteena on päästä mimimikuluilla. Hinnoista en oikeen osaa sanoa, huvikseen videoita tekevät tekee ehkä 400 eurolla.
bassman87
17.09.2017 20:58:54
gunner: Oon ite kuvannu järkkärillä oman bändin sekä muutaman muun bändin musavideoita. Oman bändin kuvaamisesta haastavinta on tietysti se, että siinä täytyy monesti myös itse päästä kameran eteen pyörimään. Kirjotin aiheesta näköjään postauksen blogiin:

http://blog.madcraft.net/2014/06/nain-kuvaat-musiikkivideon-itse/

Kiitos vinkeistä! Nykyään musavideo tai muu videomuodon matsku tuntuu olevan tärkeämpää kuin ennen.
jnbeissi
Dirtyh
20.09.2017 21:08:25

bassman87: Kiitos vinkeistä! Nykyään musavideo tai muu videomuodon matsku tuntuu olevan tärkeämpää kuin ennen.

Oikeesti? Mulla on täysin päinvastainen kuva asiasta. Se ei itseasiassa liity toki lainkaan itse videoon vaan siihen että musiikilla ei ole enä likimainkaan sellaista asemaa kuin aikaisemmin. Tubettajat ovat syöneet uudet bändit elävältä. Videoita toki edelleen tarvitaan markkinointiin mutta ei porukka niitä enää samalla tapaa katsele.

Huvikseen videoita tekevät voivat tosiaan tehdää videon 400:lla, soittovideon voi saada varmaan vielä vähän halvemmallakin. Isotkin bändit tekevät nykyään tosi halpoja filmejä verrattuna vaikka 2000-luvun alkuun.
bassman87
21.09.2017 17:59:05
Dirtyh: Oikeesti? Mulla on täysin päinvastainen kuva asiasta. Se ei itseasiassa liity toki lainkaan itse videoon vaan siihen että musiikilla ei ole enä likimainkaan sellaista asemaa kuin aikaisemmin. Tubettajat ovat syöneet uudet bändit elävältä. Videoita toki edelleen tarvitaan markkinointiin mutta ei porukka niitä enää samalla tapaa katsele.

Huvikseen videoita tekevät voivat tosiaan tehdää videon 400:lla, soittovideon voi saada varmaan vielä vähän halvemmallakin. Isotkin bändit tekevät nykyään tosi halpoja filmejä verrattuna vaikka 2000-luvun alkuun.

Tarkotin just tätä ilmiötä että kilpaillaan kaiken maailman hölöttäjien kanssa. Musavideo on varmaan tärkein passiivinen promoväline pienille bändeille, toki laadukas demo/ep on tärkeä myös. Pelkkä äänite tuntuu jäävän jalkoihin nykyään.
jnbeissi
simohovari
25.09.2017 13:22:13
Erään majorlafkan A&R:n kanssa käydyn keskustelun mukaan ovat musiikkivideot hieman aikansa eläneitä formaatteja. Budjetit ovat tiukilla ja ihmisten katselemiskyky on lyhentynyt yleisesti ottaen muutamaan kymmeneen sekuntiin. Tämän takia onkin järkevämpää tehdä instagramiin tai snapchattiin teasereita uudesta biisistä ennemmin, kuin musiikkivideota.
njuh
bassman87
02.10.2017 18:34:04
simohovari: Erään majorlafkan A&R:n kanssa käydyn keskustelun mukaan ovat musiikkivideot hieman aikansa eläneitä formaatteja. Budjetit ovat tiukilla ja ihmisten katselemiskyky on lyhentynyt yleisesti ottaen muutamaan kymmeneen sekuntiin. Tämän takia onkin järkevämpää tehdä instagramiin tai snapchattiin teasereita uudesta biisistä ennemmin, kuin musiikkivideota.

Tuo on totta, saakelin ihmiset! Huonoon suuntaan ollaan menty.
jnbeissi
Lounasrapu
13.10.2017 13:58:59
Oma musiikkivideoiden kulutus on tipahtanut puhtaasti siitä syystä, että videoiden audio on lähes aina hiljaisempaa, vaikka kyse onkin samasta formaatista. Arvotan YouTuben maailmassa korkeammalle nämä "Artisti - Kappale (Audio)" -meiningit koska 95% ajasta ne ovat tasa- ja hyvälaatuisia.

Altaan toisessa päädyssä on sitten esim. Kanye Westin "All Of The Lights" (https://m.youtube.com/watch?v=HAfFfqiYLp0), josta en välitä kappaleena, mutta video on hieno, yksinkertainen ja konseptiin sopiva.
sustain65
14.10.2017 10:33:02
Minulla taasen musiikkivioiden katselu on lisääntynyt, koska olen valjastanut ne kuntopyöräilykäyttöön. Sitä pyörää kun ei viitsi ja jaksa polkea ellei ole jotakin kevyttää viihdykettä samalla. Musavideoiden lisäksi tulee samaisessa yhteydessä katseltua musiikin teoriaan ja tekemiseen liittyviä oppitunteja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)