Aihe: JHS pedals
1 2 3 4
Shredator
28.09.2017 08:58:38

iec: Osta saman tien se Super Crunch Box v2: http://www.haarguitars.com/product/super-crunch-box-v2/

En löytänyt Suomesta mistään liikkeestä tuota uusinta versiota.

Tuolta löytyy https://www.musamaailma.fi/mi-audio-super-crunch-box.html
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
velipekka
28.09.2017 09:15:15
Tuossa Musamaailman kuvassa on se V1 versio, kumpihan mahtaa olla
oikeasti myynnissä ?
iec
28.09.2017 12:18:07

velipekka: Tuossa Musamaailman kuvassa on se V1 versio, kumpihan mahtaa olla
oikeasti myynnissä ?

Se ei varmaan selviä kuin kysymällä suoraan Musamaailmasta. Tuohon juuri viittasin aiemmin, että on epäselvää mitä versiota he oikein myyvät. Kannattaa laittaa viestiä tai soittaa sinne. Mieluitenhan sitä aina tukee suomalaista kauppaa, ellei se tule liian kalliiksi tukitoimeksi ;) Onneksi nykyään hinnat ovat samalla tasolla kuin ulkomaalaisissakin verkkokaupoissa.

Mutta itse tosiaan säätöfriikkinä ottaisin ehdottomasti tuon V2:n, jossa on ne Bass, Mid ja Treble-säätimet.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Haeroe
28.09.2017 21:01:47

iec: Se ei varmaan selviä kuin kysymällä suoraan Musamaailmasta. Tuohon juuri viittasin aiemmin, että on epäselvää mitä versiota he oikein myyvät. Kannattaa laittaa viestiä tai soittaa sinne. Mieluitenhan sitä aina tukee suomalaista kauppaa, ellei se tule liian kalliiksi tukitoimeksi ;) Onneksi nykyään hinnat ovat samalla tasolla kuin ulkomaalaisissakin verkkokaupoissa.

Mutta itse tosiaan säätöfriikkinä ottaisin ehdottomasti tuon V2:n, jossa on ne Bass, Mid ja Treble-säätimet.

JHS Angry Charlie V3 löytyy täältä, ja siinä on just nuo kolme maagista säädintä. Ovat ko. spedussa todella hyödylliset, joten ottaisin myös tuon V2:n. Ei tuo keskialueen säätökään aina autuutta tuo. On täysin kiinni siitä, mitä aluetta se oikeasti säätää. Jos olisin speduvalmistaja, tekisin OD:n, jossa keskialueen taajuuden voisi säätää kytkimellä (esim. kolme eri vaihtoehtoa). Ei luulisi olevan vaikea toteuttaa.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Antsa Lipsanen
28.09.2017 21:53:17
Mielenkiinnosta kysyn, mikä on kanta täällä torilla pyöriviin kotitekoisiin identtisiin klooneihin suurten valmistajien purnukoista? Niitä tekijät usein itse myyvät ja kaupaksi käynevät. Ero on toki se, että ne jo myytäessä klooneiksi todetaan. Mutta se lienee kuitenkin ihan oukei?
peltsi451
28.09.2017 22:05:09 (muokattu 28.09.2017 22:13:42)
Niinpä, mitenhän pitäisi näihin asioihin suhtautua. JHS on varmaan suoraan paholaisesta kun se kopioi kaikki spedut. Kova homma mutta kun toisaalta hieman oudosta amerikasta päin... tuomitaan.

Jokainen pedaalien rakentamisen aloittanut, on aloittanut kopioimisella. Koskee ihan kaikkea teollista toimintaa. Jossain vaiheessa sitten alkaa se oman tekeminen.

Vaikka itse olen uskonnoton, niin en voi oikein hyväksyä sitä että yhden netti-kirjoituksen perusteella leimataan yritys kiihko-uskonnolliseksi ja homo-vastaiseksi
Jos itse hyväksytte purematta kaiken niin ihan ok.
aristoteles666
29.09.2017 04:33:13

peltsi451: Niinpä, mitenhän pitäisi näihin asioihin suhtautua. JHS on varmaan suoraan paholaisesta kun se kopioi kaikki spedut. Kova homma mutta kun toisaalta hieman oudosta amerikasta päin... tuomitaan.

Jokainen pedaalien rakentamisen aloittanut, on aloittanut kopioimisella. Koskee ihan kaikkea teollista toimintaa. Jossain vaiheessa sitten alkaa se oman tekeminen.

Vaikka itse olen uskonnoton, niin en voi oikein hyväksyä sitä että yhden netti-kirjoituksen perusteella leimataan yritys kiihko-uskonnolliseksi ja homo-vastaiseksi
Jos itse hyväksytte purematta kaiken niin ihan ok.

kun lukee ja seuraa linkkeja, niin kylla ilmenee etta kirjoittelu oli aiheellista ja oikeaa, kyseessa on kiihkouskovaisten seurakunta johon joshua heath scott kuuluu.

https://www.reddit.com/r/guitarpeda … e_to_the_party_but_why_all_the_jhs/

https://store.ihopkc.org/search?q=joshua+heath+scott

sen lisaksi pedaalit ovat muiden valmistajien suoria kopioita, ja ostamalla jhs pedaalin, uutena, tuet idioottikirkkoa.
ei kai tule yllatyksena etta pedaalien rahoja kaytetaan kirkon hyvaksi?
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Shredator
29.09.2017 07:46:10

Antsa Lipsanen: Mielenkiinnosta kysyn, mikä on kanta täällä torilla pyöriviin kotitekoisiin identtisiin klooneihin suurten valmistajien purnukoista? Niitä tekijät usein itse myyvät ja kaupaksi käynevät. Ero on toki se, että ne jo myytäessä klooneiksi todetaan. Mutta se lienee kuitenkin ihan oukei?

Sanoisin että jos ovat alkuperäistä halvempia eikä muutenkaan väitetä omaksi designiksi, niin on aika normaalia pedaaliskenessä. JHS:stä tekee monien mielestä erityisen tuomittavan nuo edelle mainitut seikat ja se röyhkeys millä hän näitä vuosia sitten ajoi eteenpäin. Pari viimeistä vuotta on sitten ollut aikamoista valkopesua ja salonkikelpoistusta.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Sarko
29.09.2017 09:21:05
Osa ongelmaa on myös se, että Scott ja JHS ovat kopioineet vielä tuotannossa olevia pikkuvalmistajien efektejä omiin nimiinsä, esim. ZVex, Devi Ever jne.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Antsa Lipsanen
29.09.2017 09:30:19
Ihan hyviä pointteja kyllä, vaikka tuota halvempi kopio ok -juttua en ihan vielä oivalla. Tuo kirkkokuvio sen sijaan tuli yllärinä ja se kyllä laittaa pohtimaan tulevia hankintoja.
Kefiiri
29.09.2017 09:47:46 (muokattu 29.09.2017 09:51:54)
Antsa Lipsanen: Ihan hyviä pointteja kyllä, vaikka tuota halvempi kopio ok -juttua en ihan vielä oivalla.

Ehkä sillä tarkoitetaan, että pedaalinrakentaja tekee hommaa paremminkin rakkaudesta lajiin kuin rikastumismielessä. Melkoinen ähellyshän yksittäisten pedaalien väsäämisessä kaikkinensa on.

Onhan moinen kopiointi teoriassa alkuperäisen valmistajan myynnistä pois. Jos olisin leipäni polkimista saava pedaalitehtailija, saattaisin suhtautua kopioiden myyntiin kriittisemmin.
En ole musiikin asiantuntija.
aristoteles666
29.09.2017 11:24:04

JHS pedaalit ovat muiden kopioita, kalliimpaan hintaan, joten ei mitaan jarkea ostaa niita.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
velipekka
29.09.2017 11:27:29
Saako ostaa jos saa käytettynä edulliseen hintaan ;)
aristoteles666
29.09.2017 11:41:58 (muokattu 29.09.2017 11:42:32)

velipekka: Saako ostaa jos saa käytettynä edulliseen hintaan ;)

vahinko on jo tapahtunut silloin, ja kirkkoa tuettu, mutta ei ne enaa kaytetysta rahaa saa.

kai? :D
velipekka
29.09.2017 11:45:31
Noin minäkin tuon ajattelin...
aristoteles666
29.09.2017 11:47:37

velipekka: Noin minäkin tuon ajattelin...

omalla riskilla, saattaa kierteleva saarnamies koputtaa oveen joku paiva, tolla kirkolla on juuri niita.
Sarko
29.09.2017 11:51:17
Worship rock... Ave...
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Antsa Lipsanen
29.09.2017 12:05:55
Mielenkiintoinen sattuma: Toissapäivän aloin kommentoida tähän ketjuun. Eilen saapui postilaatikkoon (tosin vaimoni nimi käsinkirjoitettuna kuoren päällä) "Hymy Mäkinen - raamatun oppien mukaan elämistä jo yli 40 vuotta" -henkilöltä 42 sivua (A4) raamatun kohtia printtailtuna.

Yhdistävää tekijää näille lauseille ei oikein löytynyt, vaikken kaikkia lukenutkaan. Nythän minä sen kuitenkin keksin, että kaiken täytyy liittyä tähän JHS-pedaalien hankintaani ja omistukseeni ja nyt sitten halutaan pelotella vaimoani, tai sitten nämä ovat Joshin kirkon lisämateriaalia valistuneille?! Hyvä että selvisi, lieneeköhän kukaan muu saanut moista nivaskaa luettavakseen? Googlen mukaan muillakin on kokemusta. Google ei kertonut omistavatko ao. henkilöt JHS-pedaaleita. Jos esimerkiksi Shredator on saanut näitä matskuja, niin teoriani osoittautuu melko ontuvaksi...
Antsa Lipsanen
29.09.2017 12:34:26
aristoteles666: ei valttamatta onnu, jos shredatorilla ei vaikka ole vaimoa.

Ai niin tottakin! Onko sinulle muuten tullut ao. matskua?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)