Aihe: Hintakatto kitaralle?
1 2 3
Jukka Häikiö
20.09.2017 20:47:35

Tarttee tehrä niinkus parraaks näköö:) Meikällä lähti Solivieteri rukkasesta jo kloppina. Olin 16v ja soittotaidosta ei tietoakaan(ei paljon tosin vieläkään) mut ehta ja aito musta -74 Gibson LP Custom piti saada. Ihan omalla rahalla, siis itse tienatulla ostin, 4500MK maksoi(vuonna -82). Oli hyvä ostos juu, piti saada, ite maksoin, eikä keltään puuttunt mihää. Paljonhan nuita on ollut matkan varrella, kaikki kokemuksena plakkarissa. Nyt on yksi Aurora Tele ja kaksi akkaria. Ei kait sen väliä mitä maksaa, jos se ei oo pois joltain muulta ja itse tulee asian kanssa toimeen. Se vaan tartte ihmisen koittaa, kulloinka osahtaa kullakin päälaki kattoparruun. Summasummarum, kiva soittaa sellaisilla vehkeillä, jotka on niinkus just, maksoi ne sit mitä maksoi, oma onni ei sit lopulta ollu kovin kallis(1550€) hemmetin paljon on kalliita keppejä ollut ja mennyt, tämän asian tiimoilta on aikas "rauhallinen olo".
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
VIPMetal
22.09.2017 05:27:21 (muokattu 22.09.2017 14:04:45)

Jotenki aattelen jopa hieman aspergermaisen kiinnostuksen kitaralaitteisiin omaavana, että aina tavoittelen jotain seuraavaa askelmaa. Uusien kokonaisuuksien miettiminen ja suunnittelu on se suurin ilo kitarakamarintamalla. Toki ne mieluiset vehkeet harrastustason keikkailevassa bändissä on mukava juttu. Liekö sitten jotain vikaa, kun ajattelen, ettei ylärajaa sinänsä ole. Toki joku 3000€ alkaa olla aika tapissa, mutta toisaalta on nämä nykyiset vahvistin ja kitara uutena ollut enemmänkin.

Mutta se on mukava, kun soittolaitteet linkittyy musiikin säveltämiseen, sanoittamiseen, tuottamiseen ja esittämiseen. Eihän sellaiselle toiminnalle voi edes hintaa laskea. Mukava harrastus kaiken kaikkiaan. Työnä en osaa sanoa, ehkä kaikki hifistely menettäisi tavallaan merkityksensä. Tai sitten ei, voiko sitä ihminen itselleen mitään.

E: Itseasiassa yövuoron jälkeen herättyäni tulin siihen tulokseen, että silloin tällöin, kun pääsen treeniksellä avaamaan kamoja, saa ne olla Metallica hintaluokassa. Mitä sitten vaikka ei taidot riitä eikä oikein bändin menestyskään sitä vaadi (vielä ainakaan =D)? Toki tämmönen persaukinen tyyppi on joutunu 15v toria selaileen ja tekeen vaihtokauppoja, että alkanu saavuttaan sitä tavoitetta mihin ei suoralla kaupalla olis ikinä päässy...
Spotify: Heroes Don't Ask Why facebook.com/hdawband
korvaoo
26.09.2017 12:26:59
VIPMetal: Jotenki aattelen jopa hieman aspergermaisen kiinnostuksen kitaralaitteisiin omaavana, että aina tavoittelen jotain seuraavaa askelmaa. Uusien kokonaisuuksien miettiminen ja suunnittelu on se suurin ilo kitarakamarintamalla. Toki ne mieluiset vehkeet harrastustason keikkailevassa bändissä on mukava juttu. Liekö sitten jotain vikaa, kun ajattelen, ettei ylärajaa sinänsä ole. Toki joku 3000€ alkaa olla aika tapissa, mutta toisaalta on nämä nykyiset vahvistin ja kitara uutena ollut enemmänkin.

Mutta se on mukava, kun soittolaitteet linkittyy musiikin säveltämiseen, sanoittamiseen, tuottamiseen ja esittämiseen. Eihän sellaiselle toiminnalle voi edes hintaa laskea. Mukava harrastus kaiken kaikkiaan. Työnä en osaa sanoa, ehkä kaikki hifistely menettäisi tavallaan merkityksensä. Tai sitten ei, voiko sitä ihminen itselleen mitään.

E: Itseasiassa yövuoron jälkeen herättyäni tulin siihen tulokseen, että silloin tällöin, kun pääsen treeniksellä avaamaan kamoja, saa ne olla Metallica hintaluokassa. Mitä sitten vaikka ei taidot riitä eikä oikein bändin menestyskään sitä vaadi (vielä ainakaan =D)? Toki tämmönen persaukinen tyyppi on joutunu 15v toria selaileen ja tekeen vaihtokauppoja, että alkanu saavuttaan sitä tavoitetta mihin ei suoralla kaupalla olis ikinä päässy...

hitto kun pääsisikin joskus vaihtokaupoissa voitolle, ikävä kyllä paljon useemmin nuo menee nuo kaupat niin että ensin ostat 800 soittimen, joka on ihan hiton hyvä, mutta tovin päästä huomaat ettei se niin loistava ollutkaan, tuo sitten tulee myytyä 500-600 eurolla kun kiirus on saaha rahat seuraavaan hankintaan... Enpä kovin montaa soitinkauppaa muista että olisi oikeasti tehty reilua voittoa, poislukien kun vaihdoin kramer focus 6000:n yamaha sg 3000s, jolloin taisin saada kramerista enempi mitä se ois maksanu uutena :P
kaikki paitsi on turhaa.
Karvamammutti
26.09.2017 14:37:44
Minä en nää aiheelliseksi pistää yli tonnia kitaraan. Tosin tää johtuukin siitä että aina iskee hirvee hinku modata niitä vehkeitä ja arvosoittimissa ei tällöin oo mitään järkeä.

Esimerkkinä ykköstykkini Squier Tele II Custom. Parin huntin keppihän se on, mutta kun siihen löi tonnin rahaa kiinni ni johan tuli omaan makuun käypäinen peli.

Ei kävis mielessäkään tehdä näin jollekin CS-vehkeelle.
I told you once, you son of a bitch, I'm the best that's ever been.
Bluesmies
26.09.2017 16:14:14
Tjaa, minun mielestä hintakattoa ei ole, kuten moni on jo todennutkin. Olen kamarikitaristi ja hyvin epäsäännöllinen keikkailija. Itselläni on kaksi n. tuhannen euron kitaraa. Pian tosin tulossa useamman tonnin kitara. Sama vahvistin on ollut käytössä yli 14 vuotta (herran jumala ku aika menee nopeasti) ja maksoin siitä käytettynä 500 euroa. Pedaaleita on jokunen. En ole siis hirveä kamarunkkari. Nykyään sellainen fiilis itsellä, että kun jotain ostan, ostan laatua. Olen täysin varma, että jatkossa en tule ikinä enää ostamaan alle tonnin kitaraa ja tuskin alle tonnin vahvistintakaan. Ja tuskin alle 200 euron pedaaliakaan. :)
Laama666
26.09.2017 17:43:44
Menee jo vähän viisastelun puolelle, koska aloittaja varmasti tarkoitti käyttökitaroita.

Pajalla on ainakin ennen ollut tarjolla vuoden 1957 Gibson Les Paul Custom boxeineen ja hihnoineen. Hintapyyntö on ollut 40 000€.

Jos nyt joku saisikin ostettua tuon vaikka hintaan 10 000€, niin varmaan moni marssisi suoraan pankkiin, ottaisi lainan ja ostaisi kitaran ihan sijoitusmielessä eläkepäivien turvaksi.
Computer got no soul
Guitarfreak
26.09.2017 18:10:54
En oo koskaan laittanu yli 2k yhdellä pläjäyksellä soittimiin... mut ei mulla siihenkään ollu varaa :)
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
VIPMetal
26.09.2017 20:03:54

Guitarfreak: En oo koskaan laittanu yli 2k yhdellä pläjäyksellä soittimiin... mut ei mulla siihenkään ollu varaa :)

En oo itekään laittanu kylmää käteistä kuin 700-800€ max. Siis ilman, et oon kaupalla sitä rahoittanu. Ei mulla ois ollu varaa ja vaimo ois heittäny pihalle. Ibanez RG3120TW 2004 1400€ uutena, mutta myin Fenderin 800€, Mesa 2:50 800€, Mesa Recto Preamp 700€ (no siinäkin meni JMP-1 välissä). Siks varmaan mulla oli räkkilaitteet alussa, ku ei ollu varaa suoraan kunnon nuppiin. Mutta onhan tässä saanukki sitte vaihdella kamoja ihan simona, että kyllä se helpompaa olis ollu laittaa 3000€ kerralla kiinni ku kytätä toria 15v ja Postin ja Matkahuollon kans puljata. Noh, harrastushan se on sekin... =)
Divorce rock: Heroes Don't Ask Why
Guitarfreak
26.09.2017 20:29:22
VIPMetal: En oo itekään laittanu kylmää käteistä kuin 700-800€ max. Siis ilman, et oon kaupalla sitä rahoittanu. Ei mulla ois ollu varaa ja vaimo ois heittäny pihalle. Ibanez RG3120TW 2004 1400€ uutena, mutta myin Fenderin 800€, Mesa 2:50 800€, Mesa Recto Preamp 700€ (no siinäkin meni JMP-1 välissä). Siks varmaan mulla oli räkkilaitteet alussa, ku ei ollu varaa suoraan kunnon nuppiin. Mutta onhan tässä saanukki sitte vaihdella kamoja ihan simona, että kyllä se helpompaa olis ollu laittaa 3000€ kerralla kiinni ku kytätä toria 15v ja Postin ja Matkahuollon kans puljata. Noh, harrastushan se on sekin... =)

Susta ois tullu hyvä äänentoisto ku oot noin PA... tämä koskee itseäni myös.
VIPMetal
26.09.2017 22:05:22

Guitarfreak: Susta ois tullu hyvä äänentoisto ku oot noin PA... tämä koskee itseäni myös.

Sepä.

Mut koskaan ei oo ollu yhtä hyviä soundeja ku 17v sitten ekan Marshall stackin kans. Ei varmasti objektiivisesti, mutta tunne on ollut voimakkain.
Guitarfreak
26.09.2017 22:30:15
VIPMetal: Sepä.

Mut koskaan ei oo ollu yhtä hyviä soundeja ku 17v sitten ekan Marshall stackin kans. Ei varmasti objektiivisesti, mutta tunne on ollut voimakkain.

Tikulla silmään... ;) no mulla ei oo koskaa ollu parempia soundeja ku ny :D ne vanhat podit, fenderit, carlsbrot yms jää aika kauas... jopa fiiliksessä... hävettää kuunnella vanhoja livepätkiä.
McLeach
26.09.2017 22:52:33
Karvamammutti:
Ei kävis mielessäkään tehdä näin jollekin CS-vehkeelle.

Mutta eikös se pointti nimenomaan ole siinä ettei cs-vehkeelle paljoa tonnin remontteja tarvitse tehdä?
VIPMetal
27.09.2017 00:37:13

Guitarfreak: Tikulla silmään... ;) no mulla ei oo koskaa ollu parempia soundeja ku ny :D ne vanhat podit, fenderit, carlsbrot yms jää aika kauas... jopa fiiliksessä... hävettää kuunnella vanhoja livepätkiä.

No ei mullakaan parempia soundeja oo ikään ollu. Mutta olihan se eka stäkki aika makea transistorivehkeiden kotikäytön jälkeen treeniksellä. =)
Jukka Häikiö
27.09.2017 08:20:53

...hyvä että kerkes yskäsee ja pierasee, sen jälkee ku oli todennu, et "aika rauhallinen olo" yhden kitaran kanssa. No Torille ilmesty samoin tein tollanen K*Line Texola, pakko oli käydä hakemassa. No nyt on 2 keppiä ja edelleen mentaalinen stabiliteetti, tai no, ilo siitä, että loistokeppi löytyi. Tollaista itse asiassa kuolannut jo pidempään, vaan kun noita ei kauheesti täälläpäin pyöri ja uutena taas maksavat. Loistokeppi, oikeestaan kaikki kohdallaan heti, ainoo mitä fixasin, laitoin treble-bleedin(kustannukset:1,40€). 1650€ oli kepissä pyynti, ihan pikkasen sai tinkastua, joten ihan kohtuuhintainen tuollaiseksi CS-tason kepukaksi.
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
hallu
27.09.2017 11:29:07
VIPMetal: No ei mullakaan parempia soundeja oo ikään ollu. Mutta olihan se eka stäkki aika makea transistorivehkeiden kotikäytön jälkeen treeniksellä. =)

Minä olen aina arvostanut ja tykännyt transistorivehkeistä...... siihen nähden on vähän huvittavaa ja outoa että suurin osa muna kamoista toimii putkilla ja trankkuja mulla on vuosien varrella ollut vain kolme kun putkivahvistimia on ollut ainakin kymmenen :-D .
Elämä reiässä on rattoisaa......
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)