Aihe: "Fender-miehet" sukupuolineutraaliksi?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Laulava Kylätohtori
23.09.2017 22:54:30
Sergei Fallinen: Olisiko ihan vain se, ettei kukaan normaaliälyinen heitä mitään noin typerää ilman taka-ajatuksia? :D

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005372527.html

No minusta tästä välittyy vähän erilainen kuva. Mutta onhan se ihan ok levittää kaikenlaista paskaa netistä, kun sitä levitetään ihmisistä, jotka ovat ns. väärässä.

Ei sillä, minusta uuden vaihtoehdon voisi lennättää vaikka Syyriaan, mutta jos noin muuten peräänkuulutetaan ennakkoluulottomuutta ja faktoja, niin olisi ihan kiva, että se pitäisi kautta koko linjan...
More is less.
Sergei Fallinen
23.09.2017 23:00:17
Laulava Kylätohtori: http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005372527.html.

En jaksa maksaa viittäsataa vuodessa jostain ripulilehdestä, mutta tunne itsesi vapaaksi referoimaan tai jopa kopioimaan suora lainaus.
Laama666
23.09.2017 23:01:22
Laulava Kylätohtori: Onko jotain todistetta, että kyse on konservatiivisesta muutosvastarinnasta vai keksitkö ihan itse omien ennakkoluulojesi pohjalta?

Valistunut arvaus. Enhän minä näe puheenjohtajan pään sisälle.
Computer got no soul
Laama666
23.09.2017 23:05:34
Epävirtuoosi: Mä ehdottaisin että kaikille määrättäisiin kansalaispuku ja kampaus ettei missään nimessä kukaan vahingossa pääsisi erottumaan joukosta. Kaikki olisivat tasa-arvoisia.
Ja tietenkin Les Paulin mallinimi täytyy muuttaa, koska se tuo mukanaan rokkenrollin ja miehuuden assosiaation mukanaan.Gibsonkin vois vaihtaa nimensä Gibchild:iksi.

Helvetti.

Tämä on tätä loogiselta rakenteeltaan vastaavaa argumentointia, jolla tasa-arvoista avioliittolakiakin vastutettiin. Eli maalailtiin kaikenlaisia ääripäiden uhkakuvia kuinka kohta avioliitto ihmisen ja sian välillä on mahdollista. Tälle ilmiölle on varmaan oma nimensäkin.
Computer got no soul
high_society
23.09.2017 23:12:59
Vittu mitä paskahöttöä.
Kohta on joulu ja tällasta juttua.
Jouluhenkilö tulee ja antaa kassillisen paskaa tollasille pahvilakeille.

Löytäkää yksikin nainen vaikka tältä foorumilta jota harmittaa putkimiehen kaltaiset sukupuolineutraalittomat nimitykset....
...Toivottavasti löytyy, haukun huaraks ihan vaan sen takia, jotta herneen palko nenuun singahtaa...muahahahahhaha

Laaman tyylisiä ihmisiä kuuluu olla, jotta maailma ei ois niin mustavalkoista.
King for a day.
Arkka
23.09.2017 23:13:51 (muokattu 23.09.2017 23:17:32)

Epävirtuoosi: Mä ehdottaisin että kaikille määrättäisiin kansalaispuku ja kampaus ettei missään nimessä kukaan vahingossa pääsisi erottumaan joukosta. Kaikki olisivat tasa-arvoisia.
Ja tietenkin Les Paulin mallinimi täytyy muuttaa, koska se tuo mukanaan rokkenrollin ja miehuuden assosiaation mukanaan.Gibsonkin vois vaihtaa nimensä Gibchild:iksi.

Helvetti.

Alan oleen aika hyvissä, mutta muistaakseni jäsen pappasfin heitti tän jo omalla tavallaan. Ja tää argumentti taidettiin jo kumota sanomalla, että tästä ei ole kyse. Ja jos ei, niin: tästä ei ole kyse.

Haluan uskoa, että halutaan juurikin antaa erottua joukosta siis. Lisää vapautta sillä tavalla. Ei tosin nyt ajatus juokse enää, että varaan oikeuden olla väärässä.

e: ja siis kaikki saa käyttää haluamiaan termejä mun puolesta.
Laama666
23.09.2017 23:32:38
high_society: Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

huara?

Vähemmän viinaa.
Computer got no soul
tuskiz
23.09.2017 23:36:31
Tahdon vain sanoa, että iskin varoitusta ekaan viestiin sillä tämmöset turhat millään lailla soitin saattikka kitarakamoihin liittymättömät paskakeskustelut ei minusta tälle foorumille kuulu, vaikka normistikkin mnetin laatu nykyjään aika kyseenalainen onkin. Harmittavasti varoitusta ei ylläpidolle voi perustella, joten lukekoot sen sitten tästä kunhan vaivautuvat tätä saittia joskus kattomaan.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
high_society
23.09.2017 23:37:42
Laama666: Vähemmän viinaa.En ihan niin jurridssada dada ole kuin jutuisda saa kuvan... onko se hyvä vai huono, en tiä =)
Mun mielipide on, jotta sun tyyliset ihmiset on kansakunnan myrkyttäjiä, mutta niin tarpeellisia.
King for a day.
Epävirtuoosi
23.09.2017 23:37:49
Laama666: Tämä on tätä loogiselta rakenteeltaan vastaavaa argumentointia, jolla tasa-arvoista avioliittolakiakin vastutettiin. Eli maalailtiin kaikenlaisia ääripäiden uhkakuvia kuinka kohta avioliitto ihmisen ja sian välillä on mahdollista. Tälle ilmiölle on varmaan oma nimensäkin.

Ei tää ole mitään argumentointia vaan vaatimista. Nykyäänhän kaikkea kuuluu vaatia aina makkarankuoren väristä erityisoikeuksiin niin miksi mulla ei ole siihen oikeutta tai vähättelet sitä?

Mulle on täysin sama vaikka mua kutsuttaisi Fender-naiseksi tai työolennoksi, mutta tää "mä haluun et tää menee näin!!1!"-mentaliteetti ottaa päähän. Miksi ihmiset on niin herkkänahkaisia nykyään. Tulee mieleen joku pissis luokan nurkassa.

Ja en ole mikään ykkösluokan kansalainen vaan enempi varmaan siellä ö-mapissa sosioekonomisesti katsottuna, enkä halua että ketään syrjitään mutta toi että vaaditaan tekemättä itse mitään ja syytetään aina muita omista ongelmista on se missä koko homma kusee.
Arkka
23.09.2017 23:53:28

high_society: huara?

Selitä kysymys tarkemmin.
Laama666
23.09.2017 23:55:50 (muokattu 23.09.2017 23:56:49)
Epävirtuoosi: Ei tää ole mitään argumentointia vaan vaatimista. Nykyäänhän kaikkea kuuluu vaatia aina makkarankuoren väristä erityisoikeuksiin niin miksi mulla ei ole siihen oikeutta tai vähättelet sitä?

Mulle on täysin sama vaikka mua kutsuttaisi Fender-naiseksi tai työolennoksi, mutta tää "mä haluun et tää menee näin!!1!"-mentaliteetti ottaa päähän. Miksi ihmiset on niin herkkänahkaisia nykyään. Tulee mieleen joku pissis luokan nurkassa.

Ja en ole mikään ykkösluokan kansalainen vaan enempi varmaan siellä ö-mapissa sosioekonomisesti katsottuna, enkä halua että ketään syrjitään mutta toi että vaaditaan tekemättä itse mitään ja syytetään aina muita omista ongelmista on se missä koko homma kusee.

En tajunnut tuosta oikein mitään. Kyse on keskustelusta. Ei asiat muutu sillä tavalla, että yhtenä aamuna koko Suomi herää uuteen aamuun ja toteaa yksimielisesti olevansa samaa mieltä jostain asiasta.

Kuka täällä on ketään syytellyt? Oletko sinäkin ihan kännissä näin lauantain kunniaksi?
Computer got no soul
aristoteles666
23.09.2017 23:59:41

onneton kieli, ei ole sukupuoli neutraalia sanaa kuvaaamaan ihmista, eika sukupuolta, muissa kielissa on myos se sukupuoli neutraali versio.
(joka on monesti sama, mutta yhteys kertoo sen olevan sukupuoleton)

jep, a ja o n pilkut loppui kesken.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
high_society
24.09.2017 00:08:40
Arkka: Selitä kysymys tarkemmin.

Vaadit enemmän kuin lievästi liikoja.
Kohta alkaa Parker v Fury nyrkkeilyottelu, siis tiedossa kutkuttavaa nyrkkeily taistoa, siis jos tykkää.
King for a day.
Arkka
24.09.2017 00:11:54

high_society: Vaadit enemmän kuin lievästi liikoja.
Kohta alkaa Parker v Fury nyrkkeilyottelu, siis tiedossa kutkuttavaa nyrkkeily taistoa, siis jos tykkää.

Oolspraiti, no worries.
Jymi
24.09.2017 00:16:03 (muokattu 24.09.2017 00:17:07)
aristoteles666: onneton kieli, ei ole sukupuoli neutraalia sanaa kuvaaamaan ihmista, eika sukupuolta, muissa kielissa on myos se sukupuoli neutraali versio.
(joka on monesti sama, mutta yhteys kertoo sen olevan sukupuoleton).

Palomies, puhemies yms. ammattinimikkeet ovat kyllä merkitykseltään olleet sukupuolineutraaleja juurikin asiayhteytensä perusteella. Nyt niistä vain väkisin on pitänyt vääntää ongelma.

Minä käsitän homman niin että sukupuolten välinen tasa-arvo tässä akkojen ja ukkojen maassa on melko hyvällä mallilla kun on energiaa ja aikaa alkaa vänkäämään jostain miten ammattinimikeet tulisi olla.
Laama666
24.09.2017 00:28:59
Jymi: Palomies, puhemies yms. ammattinimikkeet ovat kyllä merkitykseltään olleet sukupuolineutraaleja juurikin asiayhteytensä perusteella. Nyt niistä vain väkisin on pitänyt vääntää ongelma.

Minä käsitän homman niin että sukupuolten välinen tasa-arvo tässä akkojen ja ukkojen maassa on melko hyvällä mallilla kun on energiaa ja aikaa alkaa vänkäämään jostain miten ammattinimikeet tulisi olla.

Eihän kyse ole maailman isoimmasta asiasta, mutta miksei nämäkin muinaisjäänteet kannattaisi korjata vastaamaan todellisuutta? Ei siitä mitään haittaakaan ole, mutta pieniä hyötyjä voidaan saavuttaa kun termit kuvastavat paremmin todellisuutta. Tuleville sukupolville uudet termit ovat luonnollisia ja hyviä.

Palomies-nimikettä ajatellen muuten "pelastaja" on paitsi sukupuolineutraali, myös paremmin tehtävää kuvaava. Pelastajat suorittavat paljon muitakin hommia kuin tulipaloihin liittyviä.
Computer got no soul
high_society
24.09.2017 00:36:22
Uranuurtaja
huara
hallu
24.09.2017 00:47:48 (muokattu 24.09.2017 00:49:25)
Minä tässä pohdiskelin, että miksipä me emme vaan kaikki käyttäisi niitä ilmauksia ja termejä kuin itse katsomme hyväksi. Kun meidän sukupuolineutraalien ilmaisujen käyttäjien joukko hiljalleen laajenee ja osallistuu keskusteluihin sukupuolineutreeleilla termeillä, niin sittenhän ne sukupuolineutraalit nimikkeet hiljalleen vakiintuu osaksi kieltä ja kulttuuria ilman, että tarvii tapella.

Meinaan, että ei onnistunut pakkovenäjä eikä pakkoruotsi. Miksi tämä sukupuolineutraali keilellinen pakkokaan onnistuisi? ei ihmisiä voi käskeä käyttämään kieltä jollakin tietyllä tavalla.... tai voi käskeä, mutta se on vähän sama kuin kirppu käskisi koiraa.

Tarkoitan, että tämä on vähän tämmöistä perse-edellä puuhun menemistä. Ei se mene niin, että aletaan käyttää sukupuolineutraaleja nimikkeitä ja sitten asenteet muuttuu. Se menee niin, että ensin asenteet muuttuu ja sitten aletaan käyttää sukupuolineutraaleja termejä. Kun ihmisten asenteet, toiminta ja käytännöt muuttuvat, niin kieli mukautuu vastaamaan todellisuutta. Silloin se on luontevaa ja vääjäämätöntä. Ei kyse ole siitä mitä nainen voi tehdä, vaan mitä nainen tekee. Ei niitä naisia vaan näen sankoin joukoin putkimiehinä eikä palomiehinä. Sitten kun nähdään niin niitä ei varmasti enää kutsuta miehiksi.

Mitä tulee lasten kasvattamiseen, niin väittäisin ettei lapsia kasvateta sanomalla mitä heidän pitäisi ajatella ("Katsoppas liisa, tämä setä voisi ihan hyvin olla myös täti"). Lapset ovat häkellyttävän eteviä havainnoimaan todellisuutta ja on jokseenkin turhaa kuvitella, että "aikuinen" voisi siinä toimia todellisuuden tulkkina sukupuolineutraaleine nimikkeineen. Lapsia kasvatetaan näyttämällä esimerkkiä. Jos jossakin ammatissa on pelkästään miehiä, niin on ihan sama mikä se ammattinimike on, ei se muuta sitä tosiasiaa. Se nimike muuttuu kun todellisuus muutetaan. Näin se menee.

Mutta itse siitä huolimatta suosin sukupuolineutraaleja nimikkeitä aina kun niitä voi luontevasti käyttää..... ilman, että se tuntuu teeskentelyltä.
Elämä reiässä on rattoisaa......
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)