Aihe: "Fender-miehet" sukupuolineutraaliksi?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Laama666
23.09.2017 19:54:42 (muokattu 23.09.2017 19:57:57)
pappasfin: Ei todellakaan asian vierestä kirjoittamista. Juurikin se helvetin tuputtaminen "neutraaliin ajattelumalliin" yhteiskunnan joidenkin tahojen kohdalla on sitä "muottiin pakottamista" tai paremminkin eritoten lapsiin kohdistuvaa ajattelumallin muokkaamista.

Mä luulen että sinä seikoilet nyt vähän tuon "neutraali-juttusi" kanssa ;D

Oletko IT-alalla?
Kyllä meillä on IT-yksikössä jo enemmän naisia kuin miehiä ja se minne olen menossa eri yritykseen on naisia puolet, joten vähän nyt ihmettelen tuota sun "naisia puuttuu alalta" juttua.

Ei kukaan pakota lapsia toimimaan vastoin heidän omia intressejään. Poika voi leikkiä autoilla ja tyttö nukeilla. Ei tätä olla pois viemässä.

Olen IT-alalla. Naisten osuus ohjelmoijista ja järjestelmäylläpitäjistä on suhteettoman pieni vaikka alalla pärjäämisessä ei tarvita miehistä fyysistä voimaa ollenkaan. Tämä on puhtaasti järjenkäyttöön perustuvaa hommaa ja sopii kaikille yhtä hyvin.

Arvioisin meillä olevan 90% miehiä.
Computer got no soul
Arkka
23.09.2017 19:58:32

yanera: Miksi pitää keksiä neutraaleja synonyymeja?

Jeesuskaan ei ole enää Herra, vaan neutraali henkiolento. Jumalakaan ei ole enää isä vaan näkymätön korkeampi voima...

Olen uskonnollisesti sitoutumaton.

No olishan se outoa olla vaikka kirkkorouva. Meikälle se ei olis ongelma, mutta nuorelle kirkkorouvan alulleni se olis voinut olla uraa määrittelevä kysymys.

Mulle ihan sama, mutta näen molemmat puolet. Kyllä tittelit vaikuttaa ihan konkreettisesti. Samalla se on kyllä loputon suo. Kehtaisko jopa sanoa, etten minä tiedä asiasta ns. vittujakaan.

Olen uskonnoton.
pappasfin
23.09.2017 20:13:00 (muokattu 23.09.2017 20:14:23)
Laama666: Ei kukaan pakota lapsia toimimaan vastoin heidän omia intressejään. Poika voi leikkiä autoilla ja tyttö nukeilla. Ei tätä olla pois viemässä.

Eli sun mielestä on täysin oikein kun tarhassa pojalle annetaan käsiin nukke leikkimistä varten ja opetetaan ajattelemaan "ilman rooleja" ja kerrotaan, että on hyvä leikkiä nukealla eikä pelkästään paloautolla.

Kyllä minä sanoisin, että tuollainen käytös aikuisilta lasten tarhan opettajilta ja työntekijöiltä juurikin on sitä tuputtamista ja manipulointia, jota kohdistetaan eritoten lapsiin.

Minä olen erittäin huolestunut siitä mitä lapsiin kohdistetaan ja miten heitä manipuloidaan ja mitä heille syötetään tarhasta- ja koulusta lähtien.
Sitten vielä ihmetellään, jos lapsella tai nuorella on ongelmia "minuutensa" kanssa.

Jos joku ei tuota nyt tajua tai ymmärrä niin sulkee silmänsä totaalisesti tältä toiminnalta.

Olen siis Laama666 kanssasi täysin eri mieltä asiasta eli lapsiin kohdistetaan yhteiskunnan taholta aika paljonkin tätä "neutraali" ajattelumallia.

Mutta joo, tästä ei tämän enempää :D
PappaSFin
Kenis
23.09.2017 20:17:02
Menee pelleilyn puolelle tämä viher-vassareiden ja feministiläskien harrastama kaiken mahdollisen tasa-arvoistaminen.
Lennu
23.09.2017 20:17:15

pappasfin: Eli sun mielestä on täysin oikein kun tarhassa pojalle annetaan käsiin nukke leikkimistä varten ja opetetaan ajattelemaan "ilman rooleja" ja kerrotaan, että on hyvä leikkiä nukealla eikä pelkästään paloautolla.

Kyllä minä sanoisin, että tuollainen käytös aikuisilta lasten tarhan opettajilta ja työntekijöiltä juurikin on sitä tuputtamista ja manipulointia, jota kohdistetaan eritoten lapsiin.

Minä olen erittäin huolestunut siitä mitä lapsiin kohdistetaan ja miten heitä manipuloidaan ja mitä heille syötetään tarhasta- ja koulusta lähtien.
Sitten vielä ihmetellään, jos lapsella tai nuorella on ongelmia "minuutensa" kanssa.

Jos joku ei tuota nyt tajua tai ymmärrä niin sulkee silmänsä totaalisesti tältä toiminnalta.

Olen siis Laama666 kanssasi täysin eri mieltä asiasta eli lapsiin kohdistetaan yhteiskunnan taholta aika paljonkin tätä "neutraali" ajattelumallia.

Mutta joo, tästä ei tämän enempää :D

Kylläpäs enemmän. Se että lapsilla on laatikko, jossa on erilaisia leluja ja josta ne voi valita sen lelun, jolla haluavat leikkiä, on vähän eri asia kuin "pakottaa joku leikkimään nukeilla". Olet nyt vaan ihan pöljä tässä asiassa.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
pappasfin
23.09.2017 20:18:25 (muokattu 23.09.2017 20:24:30)
Lennu: Kylläpäs enemmän. Se että lapsilla on laatikko, jossa on erilaisia leluja ja josta ne voi valita sen lelun, jolla haluavat leikkiä, on vähän eri asia kuin "pakottaa joku leikkimään nukeilla". Olet nyt vaan ihan pöljä tässä asiassa.

Ai jaa, että sulta anti on "olet nyt vaan ihan pöljä tässä asiassa",

No ehkä sulta on vaikea kauhalla vaatia kun on teelusikalla annettu.

Taisi mennä Lennulta ohi kohta "Eli sun mielestä on täysin oikein kun tarhassa pojalle annetaan käsiin nukke leikkimistä varten ja opetetaan ajattelemaan "ilman rooleja" ja kerrotaan, että on hyvä leikkiä nukealla eikä pelkästään paloautolla." vai eikö lukemisen ymmärtäminen toiminut?
PappaSFin
Kefiiri
23.09.2017 20:20:21 (muokattu 23.09.2017 20:20:37)
Lifelover: https://m.popkey.co/a818d6/4Vvbx.gif

Tämä ketjun toka viesti oli heti tilanteen tasalla...
En ole musiikin asiantuntija.
Funkånaut
23.09.2017 20:25:12

Lennu: Kylläpäs enemmän. Se että lapsilla on laatikko, jossa on erilaisia leluja ja josta ne voi valita sen lelun, jolla haluavat leikkiä, on vähän eri asia kuin "pakottaa joku leikkimään nukeilla". Olet nyt vaan ihan pöljä tässä asiassa.

Onneksi sentään joku wanhus tajuaa.
"72 naisen kansaa piti nsids sit ryypyn sa9" - haitaripartio
Lennu
23.09.2017 20:25:32

pappasfin: Ai jaa, että sulta anti on "olet nyt vaan ihan pöljä tässä asiassa"

:D Hermanni poimi hienosti taas asian pihvin tästä.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
pappasfin
23.09.2017 20:26:59
Laama666: Onko jotain todisteita, että tapahtuisi pakottamista tässä asiassa? Lapset saavat itse valita lelunsa.

Sen sijaan muistaakseni eräässä päiväkodissa Turussa oli esitetty hoitajien taholta "poikien päivää" ja "tyttöjen päivää". Pojille rajuja pihaleikkejä, tytöille prinsessaleikkejä sisällä. Se on siitä rooleihin aivopesua ja tästä asiasta vanhemmat reagoivat ja kielsivät moisen touhun, joka rajoittaa mahdollisuuksia sukupuolen peeusteella. Tästä on kyse.

No, ihan mm. omakohtaisia kokemuksia ja sukulaisten kohdilla vastaavia muutamat enkä ala tällä foorumilla niitä ruotimaan. Niistä olen keskustellut tarhan henkilökunnan kanssa ja sukulaiset vastaavasti on keskustellu tälläisestä toiminnasta.

Toki lapset myös saavat valita lelujansa mutta muutakin siellä tarhassa tapahtuu ja niistä kokemuksista ja muustakin olen kyllä huolestunut.
PappaSFin
Sergei Fallinen
23.09.2017 20:30:54
Eivätkö lapset ole edes tarhassa turvassa homosaatiolta? =(
Laama666
23.09.2017 20:32:14
pappasfin: No, ihan mm. omakohtaisia kokemuksia ja sukulaisten kohdilla vastaavia muutamat enkä ala tällä foorumilla niitä ruotimaan. Niistä olen keskustellut tarhan henkilökunnan kanssa ja sukulaiset vastaavasti on keskustellu tälläisestä toiminnasta.

Toki lapset myös saavat valita lelujansa mutta muutakin siellä tarhassa tapahtuu ja niistä kokemuksista ja muustakin olen kyllä huolestunut.

Ei kannata olla huolestunut. Kyllä niissä päivähoitopaikoissa on alalle koulutetut asiantuntijat töissä. He osaavat käsitellä lapsia oikein. Ei lähdetä mihinkään paniikkitilaan tämän takia. Normaalia kehitystä.
Computer got no soul
Arkka
23.09.2017 20:34:58

Laama666: Ei kannata olla huolestunut. Kyllä niissä päivähoitopaikoissa on alalle koulutetut asiantuntijat töissä. He osaavat käsitellä lapsia oikein. Ei lähdetä mihinkään paniikkitilaan tämän takia. Normaalia kehitystä.

Hä. Ei kai tohonkaan ny lähetä. Jos päivähoitopaikassa todella on epäpätevää porukkaa, niin asiaa eteenpäin tilanteen mukaan.
pappasfin
23.09.2017 20:38:55
Laama666: Ei kannata olla huolestunut. Kyllä niissä päivähoitopaikoissa on alalle koulutetut asiantuntijat töissä. He osaavat käsitellä lapsia oikein. Ei lähdetä mihinkään paniikkitilaan tämän takia. Normaalia kehitystä.

Eli sun mielestä on siis oikein kun tarhassa tapahtuu sitä, että esim. poikalapsi roolitetaan nukkeleikkeihin vaikka hän ei itse sitä halua?

No, kukin näkee asiat haluamallaan tavalla, jatkakaa rauhassa keskustelua, minä lopetan osaltani tämän aiheen tiimoilta ;D
PappaSFin
Arkka
23.09.2017 20:40:20

pappasfin: Eli sun mielestä on siis oikein kun tarhassa tapahtuu sitä, että esim. poikalapsi roolitetaan nukkeleikkeihin vaikka hän ei itse sitä halua?

No, kukin näkee asiat haluamallaan tavalla, jatkakaa rauhassa keskustelua, minä lopetan osaltani tämän aiheen tiimoilta ;D

Onko sut pakotettu leikkimään olkinukeilla?

Sori, oli pakko ;)
Laama666
23.09.2017 20:44:55
pappasfin: Eli sun mielestä on siis oikein kun tarhassa tapahtuu sitä, että esim. poikalapsi roolitetaan nukkeleikkeihin vaikka hän ei itse sitä halua?

En kannata pakottamista.
Computer got no soul
Kaihua
23.09.2017 20:50:56
Oletteko koskaan miettineet mikä on ihmis-elämän tarkoitus? Olen löytänyt itselleni siihen tyydyttävän vastauksen - tuolta jostain biologisesta näkökulmasta (tjsp) tosin - lisääntyminen. KUNNES vuosikymmenen muusi.netin kitarakamapalstaa seuranneena tajusin että on toinenkin tarkoitus. Korkeampi ehkä..:

Mitä erikoisimmista asioista vääntäminen ja kinasteleminen mitä ihmeellisimmissä ympäristöissä.
Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen
Sergei Fallinen
23.09.2017 20:54:47
Rehellisyyden nimissä, kyllähän kaikki varmaan tuntevat jonkun, joka pakotettiin päiväkodissa leikkimään nukeilla vasten tahtoaan, ja josta tuli sitten myöhemmin homppeli tai muuten vastenmielinen pervertikko.
Laulava Kylätohtori
23.09.2017 21:00:10
Sepäs se, kun se asiallinen ja tarpeellinen neutralointi hukkuu tällaisen kärjistettn ja liian pitkälle viedyn paskan alle.

Parempi se on järjestää päiväkodissa leikkipäivä, missä lapset itse valitsevat roolinsa kuin pakottaa tytöt prinsessoiksi ja pojat joksikin muuksi. Samoin lakimiehestä varmasti voidaan käyttää nimitystä juristi, vaikken usko yhdenkään naisen jättäneen lakiopintoja väliin siksi, että lakimies sanassa on sana mies. Mutta ammattinimikkeet ja vastaavat termit voidaan hyvin vaihtaa sukupuolineutraaleiksi.

Itselläni 6-vuotias tytär kysyy välillä, että voiko tytöistä tulla sitä tai sitä. Se on kohtalaisen ärsyttävää, enkä ymmärrä, mistä sellainen ajatus on tullut, etteikö voisi. Ehkä koulusta muilta oppilailta.

Mutta miksi pilata hyvää asiaa alkamalla puuttumaan turhiin asioihin. Kuten nyt vaikka huoneiden nimiin. Tai siihen, että miesten nimeä kantavat kadut ovat pidempiä kuin naisten mukaan nimetyt. Kaikenlainen typeryys yhdistetään tärkeään asiaan ja vesitetään samalla se alkuperäinenkin asia.
More is less.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)