Aihe: "Fender-miehet" sukupuolineutraaliksi?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Sergei Fallinen
23.09.2017 19:25:00
Ja joo, huoneet ovat aivan perseestä. Ne, joihin itse kuulun, ovat tosin aivan kuolleita, mutta vaikka olisi hyväkin huone (jollaisiin itselläni ei tietysti ole mitään asiaa) niin en kyllä tajua, kuka jaksaa vääntää samojen tyyppien kanssa samat paskat jutut vuodesta toiseen. Ainakaan netissä ja selvin päin.
Laama666
23.09.2017 19:26:16
pappasfin: Maailmassa on ihan paljon muutakin ja tärkeämpää tekemistä kuin se, että jokainen ihminen tuutataan samaan muottiin.

Sorry avautuminen mutta kun puhutaan jokaisen omasta suuntautumisesta seksuaalisesti ja muutenkin niin se on jokaisen oma asia ja siihen ei tule yhteiskunnan taholta puuttua ja varsinkaan manipuloida lapsia tällä tavalla.

Koko juttusi tuntui olevan yhtä suurta väärinymmärrystä ja asian vierestä kirjoittamista. Eihän tässä olla ketään yhteen muottiin pakottamassa, vaan rakentamassa yhteiskuntaa, jossa kaikilla on sukupuolesta riippumatta samat lähtökohdat.

Esimerkiksi IT-alalla on miesten enemmistö ihan suureksi osaksi siksi, että aikanaan kun kotitietokoneet tulivat 40 vuotta sitten, niin niitä markkinoitiin käytännössä vain pojille ja miehille. Tietokonelehdissä kaikki oli poikakeskeistä. Siitä syystä naisia nyt puuttuu alalta paljon vaikka heidän ajattelukykyään tarvittaisiin siellä. Tietokoneala kasvaa koko ajan ja keskittyminen vain miehiin on ollut naurettava virhe.

Ja tottakai saat olla edelleen mies avioliitossasi, niinhän minäkin olen, mitä ihmettä sinä sekoilet? Ei näin.
Computer got no soul
Kuha
23.09.2017 19:26:24

Pahkasika-lehti oli tässäkin asiassa aikaansa edellä, kun vaati Miehikkälän kuntaa vaihtamaan nimensä Henkilökköläksi.
Old Fenders never die
Lennu
23.09.2017 19:27:23

Sergei Fallinen: Nyt oli jo sen tason huilukonsertto, että pakko hattua nostaa. Erityisesti kohta "manipuloimalla yhteiskunnassa hänen suuntautumistaan neutraaliksi" :DDDDD

https://www.youtube.com/watch?v=KbV9RGi2rbo
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
pappasfin
23.09.2017 19:27:33
Sergei Fallinen: Nyt oli jo sen tason huilukonsertto, että pakko hattua nostaa. Erityisesti kohta "manipuloimalla yhteiskunnassa hänen suuntautumistaan neutraaliksi" :DDDDD

Tiedä tuosta konsertosta mutta en ymmärrä sitä, että lapsen kasvuun pitäisi joka kohdin yhteiskunnassa tuputtaa tietynlaista ajattelumallia olipa se ihan mitä tahansa, ihminen kasvaa ja oppii ne omat ajatukset pohjalla ja suuntautuu miten haluaa.

On OK, jos poika leikkii nukella tai tyttö paloautoilla tai on OK jos on ns. molemmat vehkeet, jokainen meistä tulisi hyväksyä sellaisenaan ja ilman että korostetaan mitään roolimallitusta.
PappaSFin
Laulava Kylätohtori
23.09.2017 19:27:54
Laama666: Ei kommenttini ollut tarkoitettu koskemaan pelkästään tätä Fender-miehet huonetta, vaan sitä yleistä kammoa ja sekoilua, jota koko asia yleisellä tasolla joissakin herättää.

Tuskin se ainakaan vähentää kammoja ja sekoiluja, että asioita sekoitetaan kuten tässäkin nyt tehtiin.

Jotenkin luulen, että unisexvessat ovat naisille paljon suurempi ongelma kuin miehille. Ja mites muuten pisuaarit, poistetaanko ne kokonaan käytöstä, jos ei ole enää erillisiä miestenvessoja? Voisi kuvitella, että se aiheuttaa soittoruokaloissa turhaa jonotusta...
More is less.
Laama666
23.09.2017 19:28:26 (muokattu 23.09.2017 19:30:59)
Lifelover: Pitäisikö feminismi mielestäsi sitten muuttaa sukupuolineutraaliuden nimissä esimerkiksi "tasa-arvoliikkeeksi?" Kovastihan feministit väittävät että liikkeen päämäärä on sukupuolten tasa-arvo, mutta silti pitävät tuosta ei-neutraalista fem-etuliitteestä kynsin hampain kiinni.

Kyllä pitäisi! Olen ajatellut tätä asiaa jo aiemmin. Ja mielestäni on olemassa myös miesvihaa lietsovaa äärifeminismiä, josta pitää päästä eroon.
Computer got no soul
pappasfin
23.09.2017 19:32:11
Laama666: Koko juttusi tuntui olevan yhtä suurta väärinymmärrystä ja asian vierestä kirjoittamista. Eihän tässä olla ketään yhteen muottiin pakottamassa, vaan rakentamassa yhteiskuntaa, jossa kaikilla on sukupuolesta riippumatta samat lähtökohdat.

Esimerkiksi IT-alalla on miesten enemmistö ihan suureksi osaksi siksi, että aikanaan kun kotitietokoneet tulivat 40 vuotta sitten, niin niitä markkinoitiin käytännössä vain pojille ja miehille. Tietokonelehdissä kaikki oli poikakeskeistä. Siitä syystä naisia nyt puuttuu alalta paljon vaikka heidän ajattelukykyään tarvittaisiin siellä. Tietokoneala kasvaa koko ajan ja keskittyminen vain miehiin on ollut naurettava virhe.

Ja tottakai saat olla edelleen mies avioliitossasi, niinhän minäkin olen, mitä ihmettä sinä sekoilet? Ei näin.

Ei todellakaan asian vierestä kirjoittamista. Juurikin se helvetin tuputtaminen "neutraaliin ajattelumalliin" yhteiskunnan joidenkin tahojen kohdalla on sitä "muottiin pakottamista" tai paremminkin eritoten lapsiin kohdistuvaa ajattelumallin muokkaamista.

Mä luulen että sinä seikoilet nyt vähän tuon "neutraali-juttusi" kanssa ;D

Oletko IT-alalla?
Kyllä meillä on IT-yksikössä jo enemmän naisia kuin miehiä ja se minne olen menossa eri yritykseen on naisia puolet, joten vähän nyt ihmettelen tuota sun "naisia puuttuu alalta" juttua.
PappaSFin
Sergei Fallinen
23.09.2017 19:32:19
pappasfin: Tiedä tuosta konsertosta mutta en ymmärrä sitä, että lapsen kasvuun pitäisi joka kohdin yhteiskunnassa tuputtaa tietynlaista ajattelumallia olipa se ihan mitä tahansa, ihminen kasvaa ja oppii ne omat ajatukset pohjalla ja suuntautuu miten haluaa.

On OK, jos poika leikkii nukella tai tyttö paloautoilla tai on OK jos on ns. molemmat vehkeet, jokainen meistä tulisi hyväksyä sellaisenaan ja ilman että korostetaan mitään roolimallitusta.

Niin, mutta eikö pointti ole juuri se, ettei kaiken maailman "-miehillä" ja muilla historiallisilla äiäilyillä ohjattaisi ketään suuntaan taikka toiseen. Miten ketään voi ylipäätään ohjata neutraaliuteen?
Arkka
23.09.2017 19:36:06 (muokattu 23.09.2017 19:36:32)

Sergei Fallinen: Niin, mutta eikö pointti ole juuri se, ettei kaiken maailman "-miehillä" ja muilla historiallisilla äiäilyillä ohjattaisi ketään suuntaan taikka toiseen. Miten ketään voi ylipäätään ohjata neutraaliuteen?

Ei sais pakottaa olemaan oma ittensä.
yanera
23.09.2017 19:36:11

Off topic.

Itse ainakin olin varusmies ja kuulun reservin miehistöön.
Arilla on basso, mutta Ari ei ole basisti?
Epi
23.09.2017 19:37:18

Kuha: Pahkasika-lehti oli tässäkin asiassa aikaansa edellä, kun vaati Miehikkälän kuntaa vaihtamaan nimensä Henkilökköläksi.

Tässä mielestäni kiteytyy koko sukupuolineutraaliuskiukuttelupöllöilyn koko ydin. Ja kyllä, olen kärttyisä vanha äijä.
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
Arkka
23.09.2017 19:39:01

Lennu: No kohtahan koirat saa mennä naimisiin ja kaikkea.

Tiesittekö muuten, että koira tarkoitti alunperin vaan uroskoiraa? Tulee samasta kuin koiras. KVG jos ette usko.
Laulava Kylätohtori
23.09.2017 19:39:54
Lennu: No kohtahan koirat saa mennä naimisiin ja kaikkea.

Kaltevan pinnan argumenttivirhe.
More is less.
Lennu
23.09.2017 19:40:01

yanera: Off topic.

Itse ainakin olin varusmies ja kuulun reservin miehistöön.

Sinä, kuten minäkin, ollaan ihan vaan reserviläisiä. Ei ole vaikeaa keksiä niitä neutraaleja synonyymeja. Miehikkälä-läppä oli ihan paska, harmi Pahkasian puolesta.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Sergei Fallinen
23.09.2017 19:40:22
Arkka: Ei sais pakottaa olemaan oma ittensä.

Ei saisi pakottaa olemaan edes ihminen. Kuka tahansa meistä saattaa olla koira tai kissa, tai vaikka sammal tai sieni, tai hiekkaa tai runo. Mutta jotkut erotukset ovat suht paljon helpompia käytännön maaimlassa kuin toiset.
yanera
23.09.2017 19:43:59

Miksi pitää keksiä neutraaleja synonyymeja?

Jeesuskaan ei ole enää Herra, vaan neutraali henkiolento. Jumalakaan ei ole enää isä vaan näkymätön korkeampi voima...

Olen uskonnollisesti sitoutumaton.
Arilla on basso, mutta Ari ei ole basisti?
GiovanniDiRondo
23.09.2017 19:47:00

Sergei Fallinen: Ei saisi pakottaa olemaan edes ihminen. Kuka tahansa meistä saattaa olla koira tai kissa, tai vaikka sammal tai sieni, tai hiekkaa tai runo. Mutta jotkut erotukset ovat suht paljon helpompia käytännön maaimlassa kuin toiset.

Juridisesti me ollaan ihmisiä, ja juridisesti me ollaan ainakin Suomessa edelleen miehiä tai naisia. Muutenhab saa toki olla mitä haluaa.
Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee.
Epi
23.09.2017 19:50:46

Jotain persoonallista ja yksilöllistä siltä väliltä?
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)