Aihe: TC Electronic TonePrint?
1 2
Stone
15.09.2017 20:33:27 (muokattu 15.09.2017 21:14:43)

Terve!

Hommasin tc electronic flashback delay pedaalin ja oikein passelilta vaikuttaa kyllä. Monipuolinen kuin mikä!

TonePrint toiminto herättää silti kysymyksen.

Tässähän se on esitelty:
https://www.youtube.com/watch?v=vMt_0WVx9XE

Olen ladannut Anrdroid puhelimeeni tuon saman toneprint sovelluksen ja olen testannut sitä kuten em. videossa. Puhelin pitää ladatessa tuon "latausäänen", mutta pedaalin valo ei välky millään tavalla ladatessa niitä soundeja ja toisaalta ei tunnu tallentuvankaan.

Tuleeko mieleen, että mistä voisi johtua? Toneprint asetus myös pedaalissa luonnollisesti päällä.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
mopar
15.09.2017 22:18:55

Muista kytkeä kaikki muut pedaalit tc:n edestä pois päältä. Ja parhaiten ainakin mulla homma toimii kun tuuttaa puhelimella kaulamikkiin.
Stone
15.09.2017 23:30:42 (muokattu 15.09.2017 23:31:40)

mopar: Muista kytkeä kaikki muut pedaalit tc:n edestä pois päältä. Ja parhaiten ainakin mulla homma toimii kun tuuttaa puhelimella kaulamikkiin.

Juu noin tein...kitarasta piuha suoraan tc pedaaliin ja siitä vahvistimeen, sekä puhelin kiinni kitaran mikkiin. Latausääni kuului puhelimesta, muttei välkkynyt pedaalin valo / tai tallentunut.

Tosin yritin takamikkiin.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
mopar
16.09.2017 00:06:53

Stone: Juu noin tein...kitarasta piuha suoraan tc pedaaliin ja siitä vahvistimeen, sekä puhelin kiinni kitaran mikkiin. Latausääni kuului puhelimesta, muttei välkkynyt pedaalin valo / tai tallentunut.

Onhan pedaali päällä? Ja kokeile tosiaan eri mikkeihin. Ite sain sillä kaulamikillä parhaiten homman toimimaan. Ja puhelin ihan melkein mikkiin kiinni, niin että vahvistimestakin kuulu se koodivirta.
Pinewood
16.09.2017 00:25:23
Miten toi TonePrint käytännössä toimii? Ajatellaan, että lataan vaikka Steve Morsen delay-TonePrintin Flashback miniin (jossa ei edes ole erillistä TonePrint-paikkaa isompien lootien tapaan). Onko mulla sitten just se oikea Morse-soundi kun potikat on klo 12 asennossa - vai pitääkö vielä koittaa itse säätää? Vai onko se oikea soundi latauksen jälkeen potikoiden asennosta riippumatta siihen asti kun potikoihin koskee? Viimeisin olisi todella huono toimintatapa.
Shredator
16.09.2017 08:03:24

Hmm, näissä on ollut ajoittain ongelmia mm. se toneprint ei vaihdu tai vast. Itsellä toiminut parhaiten siten että usb-kaapeli kiinni ja tietokoneen editorista lähetät sen toneprintin.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Guitarfreak
16.09.2017 09:49:29
C64 ja kasettiasema ...
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Stone
16.09.2017 10:29:04 (muokattu 16.09.2017 10:30:49)

Guitarfreak: C64 ja kasettiasema ...

..ja siitä piuha toneprinttiin, niin avot :)

Ei vaan...olisi mielenkiintoista tietää, että mikä tässä operaatiossa tökkii.?? Ei etteikö flashbackista jo muutenkin löytyisi käyttökelpoista kaikuosastoa.

Ehkäpä laitan silti mailia kyseisen lafkan suuntaan ja tiedustelen tätä...
gunner
16.09.2017 11:05:27
Pinewood: Miten toi TonePrint käytännössä toimii? Ajatellaan, että lataan vaikka Steve Morsen delay-TonePrintin Flashback miniin (jossa ei edes ole erillistä TonePrint-paikkaa isompien lootien tapaan). Onko mulla sitten just se oikea Morse-soundi kun potikat on klo 12 asennossa - vai pitääkö vielä koittaa itse säätää? Vai onko se oikea soundi latauksen jälkeen potikoiden asennosta riippumatta siihen asti kun potikoihin koskee? Viimeisin olisi todella huono toimintatapa.

Toneprintin mukana tulee kaikki säädöt, esim. Miten toistot on filtteröity ja onko mukana modulaatioita. Potikoilla pääsee muuttamaan vain delayaikaa, toistojen määrää ja toistojen voimakkuutta. Kaikki muu säilyy muuttumattomissa potikoiden asennosta riippumatta.
-Q-
16.09.2017 11:23:57
Stone: Juu noin tein...kitarasta piuha suoraan tc pedaaliin ja siitä vahvistimeen, sekä puhelin kiinni kitaran mikkiin. Latausääni kuului puhelimesta, muttei välkkynyt pedaalin valo / tai tallentunut.

Mulla on ihan samoja kokemuksia TC bassostyrkkarin kanssa josta ominaisuus löytyy. Yritys, erehdys ja interwebinaarinen tutkimus on osoittanut että kaikkien soittimien mikit (tai etuasteet) ei vaan ole oikein yhteensopivia tämän kanssa. Yksi bassoistani jossa aktiivinen etuaste on ilmeisesti vaan "liian kuuma" ja lataus onnistuu vain potikoiden tietyssä asennossa, silloinkin epävarmasti. Toisella, täysin passiiviversiolla onnistumisprosentti on jo lähellä sataa

Mieluisin vaihtoehto on kaapeli ja tietokone, mutta tieturiversiossa tuosta softasta ei ole kaikkia niitä presettejä joita kännystä löytyy
Stone
16.09.2017 12:23:46

-Q-: Mulla on ihan samoja kokemuksia TC bassostyrkkarin kanssa josta ominaisuus löytyy. Yritys, erehdys ja interwebinaarinen tutkimus on osoittanut että kaikkien soittimien mikit (tai etuasteet) ei vaan ole oikein yhteensopivia tämän kanssa. Yksi bassoistani jossa aktiivinen etuaste on ilmeisesti vaan "liian kuuma" ja lataus onnistuu vain potikoiden tietyssä asennossa, silloinkin epävarmasti. Toisella, täysin passiiviversiolla onnistumisprosentti on jo lähellä sataa

Mieluisin vaihtoehto on kaapeli ja tietokone, mutta tieturiversiossa tuosta softasta ei ole kaikkia niitä presettejä joita kännystä löytyy

Kiitokset!

Kokeillaanpa siis toisilla kitaroilla/ mikeillä miten käy.
noon
16.09.2017 17:36:39

Pitääkö siinä pedaalissa olla se tone print asetus päällä ennenkuin se vastaanottaa mitään?
Stone
16.09.2017 21:03:37

noon: Pitääkö siinä pedaalissa olla se tone print asetus päällä ennenkuin se vastaanottaa mitään?

Kyllä siinä pitää.
Mael
17.09.2017 12:56:49
Ainakin jos puhelimessa on virransäästö päällä niin ei toimi näin oli mun androidissa.
Stone
17.09.2017 16:02:53

Mael: Ainakin jos puhelimessa on virransäästö päällä niin ei toimi näin oli mun androidissa.

Mielenkiintoista, kiitokset tuosta.
Kokeilin tossa aiemmin eri soittimilla ja mikeillä, ei vaikutusta.
Stone
18.09.2017 21:18:44

Eipä auttanut päivitysohjelman lataaminenkaan usb:lla pedaaliin.

Kait se on tyydyttävä kaikista smartphone esittelyvideoista huolimatta usb:lla ja editorin avulla lataamiseen sitten...
Anti
19.09.2017 18:35:18

Stone: Eipä auttanut päivitysohjelman lataaminenkaan usb:lla pedaaliin.

Kait se on tyydyttävä kaikista smartphone esittelyvideoista huolimatta usb:lla ja editorin avulla lataamiseen sitten...

Voi olla päivänselvä asia, mutta onhan kitarasta volat varmasti tapissa?
https://youtu.be/yuKLorgP2Z0
Pinewood
19.09.2017 19:03:04
Jos laitteessa on takuu voimassa, eiköhän tuo ole riittävä vika.

Tc electronicilla on myös ihan toimiva tuki, joten sinne vain kyselyä, jos kielitaito riittää. Toki ensin kannattaa tsekata, onko firman käyttäjäfoorumilla vastaavia kokemuksia tai onko useimmin kysytyissä kysymyksissä mitään tähän liittyvää.
http://www.tcelectronic.com/support/
Pinewood
19.09.2017 19:05:59 (muokattu 19.09.2017 19:06:33)
Ainakaan mulla puhelimen ei tarvitse olla kiinni kitaran mikeissä. Lähellä riittää. Puhelimen asentoa voi myös koittaa vaihtaa niin että ääni tulee kaiuttimesta suoraan kohti mikkiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)