![]() 14.09.2017 21:12:08 | |
---|---|
No kammoohan on auto puolillaanm. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 14.09.2017 21:12:39 | |
Laitoin Tokai TST-50 myyntiin ja meni kaupaksi, jee. Vajaat pari viikkoa, ihan jees. The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King | |
![]() 14.09.2017 22:06:27 | |
Kiksaus: Jostain syystä omat kamat ei liiku eikä tule edes kyselyjä mistään järkevistä vaihdoista. Hinnat tsekannut torilta, että pitäis olla yleisellä tasolla. Mikä on kun esim. Mesan 4x12 rectokaapista ei tule edes kyselyjä? Enpä osaa puhua kuin omasta puolestani, mutta olettaisin, että tuo komootti painaa enemmän kuin venäläinen ydinsukellusvene ja on koolla pilattu. Olen moneen otteeseen todennut, että iso ja painava ei enää ole kovin huudossa, vaikka komian näköistä ja kuuloista onkin. Popparit laiskistuvat iän myötä, ja nuorilla poppareilla ei ole varaa laittaa vajaata tonnia pelkkään komeroon. Pari spedua tarttis saada myytyä, jotta saisi taas ostohousut jalkaan. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 14.09.2017 22:26:03 | |
Haeroe: Enpä osaa puhua kuin omasta puolestani, mutta olettaisin, että tuo komootti painaa enemmän kuin venäläinen ydinsukellusvene ja on koolla pilattu. Olen moneen otteeseen todennut, että iso ja painava ei enää ole kovin huudossa, vaikka komian näköistä ja kuuloista onkin. Popparit laiskistuvat iän myötä, ja nuorilla poppareilla ei ole varaa laittaa vajaata tonnia pelkkään komeroon. Pari spedua tarttis saada myytyä, jotta saisi taas ostohousut jalkaan. Uutisissa oli just, että nuoriso lihoo ja raitistuu. Eli nuoriso on pilalla. Missä on päihdeongelmaiset riukurokkarit, jotka roudasivat kännipäissään full stackit ja nauroi päälle, eikä pitäneet sellasta vitun kaakaopoikien uikutusta kuin nykyinen nuoriso kanniskellessaan jotain vitunpuolentoista kilon digisuristinta olkalaukussa... Osta multa pari spedua, kunnon fuzzeja kerrankin tarjolla... More is less. | |
![]() 14.09.2017 23:32:49 | |
Vainottu: Ensin tein tarjouksen myytävästä kitarasta vähän pienemmällä summalla kuin oli pyynti ja kotoa noudettuna Ei kannata tehdä asioista liian monimutkaisia. Yleensä ottaen kamat menee myyntiin jo valmiiksi aika pienellä hinnalla, sen vuoksi varmaan joitakin voi ärsyttää siihen päälle laihialaistyyppinen tinkaaminen. Kuten tässä aiemmin jo todettiin, niin siinä on paikallisia kulttuurisia eroja. Joillekin tinkiminen on selvä asia, ei kuitenkaan kaikille. Itse olen huomannut, että kun kommunikointi on lyhyttä niin kauppakin syntyy siinä useimmissa tapauksissa. Sen sijaan jos ostajalla on paljon kysymyksiä tai tingattavaa niin aika usein kaupanteosta ei tule mitään. | |
![]() 14.09.2017 23:38:17 | |
Krice: Itse olen huomannut, että kun kommunikointi on lyhyttä niin kauppakin syntyy siinä useimmissa tapauksissa. Sen sijaan jos ostajalla on paljon kysymyksiä tai tingattavaa niin aika usein kaupanteosta ei tule mitään. Ihan sama huomio, jos pikaviesti välkkyy viiden minuutin välein yhden rivin lisäkysymyksellä, alkaa isompi varmuus kauppojen synnystä haihtumaan. Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 15.09.2017 03:11:48 | |
Krice: Ei kannata tehdä asioista liian monimutkaisia. Yleensä ottaen kamat menee myyntiin jo valmiiksi aika pienellä hinnalla, sen vuoksi varmaan joitakin voi ärsyttää siihen päälle laihialaistyyppinen tinkaaminen. Kuten tässä aiemmin jo todettiin, niin siinä on paikallisia kulttuurisia eroja. Joillekin tinkiminen on selvä asia, ei kuitenkaan kaikille. Itse olen huomannut, että kun kommunikointi on lyhyttä niin kauppakin syntyy siinä useimmissa tapauksissa. Sen sijaan jos ostajalla on paljon kysymyksiä tai tingattavaa niin aika usein kaupanteosta ei tule mitään. Nyt en ihan saa pointista kiinni ainakaan liittyen tuohon mun kirjoitukseen. En koe tehneeni kaupankäynnistä erityisen hankalaa. Mun mielestä mennään aika herkillä jos tinkimisestä joku loukkaantuu niin ettei suostu edes vastaamaan. On eri asia jos tarjous on joku 3€ ja käytetyt kalsarit, mutta kyseessä oli hyvin pieni tinkaus tasarahaan. Ja kuten sanoin, tarjottu hinta oli pyynnissä noin kaksi päivää myöhemmin, eli ainakin jollain tasolla myyjä näki tarjoamani hinnan kohtuullisena. Enkä mä oikein osaa lyhyemmin asiaa kertoa kuin että voisin tuotteen noutaa pyydettyyn hintaan. Ainoat kysymykseni, koska sopii noutaa ja onko kitaralle laukkua. Edelleen, jos näistä loukkaantuu niin mun on aika hankala siitä itselleni syytä ottaa. Ajatuksia en pysty lukemaan, että tietäisin mitä uskaltaa kirjoittaa vai pitääkö soittaa vai miten. Ja tarkennuksena että myyjän loukkaantumiset tai loukkantumattomuudet ei ole mun tiedossa. Eikä myöskään se, mikä oli radiohiljaisuuden syy. Tämä on vain vastaus Kricen kirjoitukseen. Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. | |
![]() 15.09.2017 10:18:44 | |
Taitaa nykyään olla muutenkin näitä kaikesta mielensäpahoittajia liikenteessä. Spotify: Heroes Don't Ask Why
facebook.com/hdawband | |
![]() 15.09.2017 10:27:37 | |
Itse kyllä varmuuden vuoksi jättäisin tinkaamatta pienet summat, jos tosissani haluaisin jonkin tavaran. Vaikka tuntuisi, että myyjän ajatus on, että ostaja saa hyvän mielen kun voi tingata hinnan tasarahaan. Kun ei voi tietää. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 15.09.2017 11:26:28 | |
Vainottu: Nyt en ihan saa pointista kiinni ainakaan liittyen tuohon mun kirjoitukseen. En koe tehneeni kaupankäynnistä erityisen hankalaa. Mun mielestä mennään aika herkillä jos tinkimisestä joku loukkaantuu niin ettei suostu edes vastaamaan. On eri asia jos tarjous on joku 3€ ja käytetyt kalsarit, mutta kyseessä oli hyvin pieni tinkaus tasarahaan. Ja kuten sanoin, tarjottu hinta oli pyynnissä noin kaksi päivää myöhemmin, eli ainakin jollain tasolla myyjä näki tarjoamani hinnan kohtuullisena. Enkä mä oikein osaa lyhyemmin asiaa kertoa kuin että voisin tuotteen noutaa pyydettyyn hintaan. Ainoat kysymykseni, koska sopii noutaa ja onko kitaralle laukkua. Edelleen, jos näistä loukkaantuu niin mun on aika hankala siitä itselleni syytä ottaa. Ajatuksia en pysty lukemaan, että tietäisin mitä uskaltaa kirjoittaa vai pitääkö soittaa vai miten. Ja tarkennuksena että myyjän loukkaantumiset tai loukkantumattomuudet ei ole mun tiedossa. Eikä myöskään se, mikä oli radiohiljaisuuden syy. Tämä on vain vastaus Kricen kirjoitukseen. Joo joidenkin kanssa ei vain kaupankäynti onnistu. Sinä et kyllä lukeudu niihin henkilöihin joten ihmettelen suuresti jos joku on jostain pienestä tinkimisestä vetänyt herneet nenään. Meillä ainakin onnistui pedaalikaupat vallan mainiosti :) Oli varmaan mutkattomin ja suoraviivaisin kaupankäynti mitä muistan. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 15.09.2017 11:33:24 | |
VIPMetal: Taitaa nykyään olla muutenkin näitä kaikesta mielensäpahoittajia liikenteessä. En tiedä, mutta entisaikaan (lue: ainakin 1980-luvun lopussa) pienellä paikkakunnalla oli normaalia toimintaa tingita esimerkiksi ihan urheiluvälinekaupoissa. Kun ostettiin tennistossuja, verryttelyasuja, t-paitoja, kaikenlaista. Silloin ja siellä oli ihan mahdollista sanoa:"Okei, pyydät näistä näin paljon, mutta mikä on pohjahinta mihin myyt?". Ja hyvin usein hinta laski. Ei tietääkseni onnistu ollenkaan ainakaan Helsingin ketjuliikkeissä nykyään! Hinnat tuntuu olevan kiveen kirjoitettuja eikä myyjillä ole juuri valtuuksia omin päin antaa alennuksia. Voin olla väärässäkin. Mutta vuosia sitten kun muutin Helsinkiin, yritin tuota tinkaustaktiikkaa ja ei todellakaan toiminut. :-) Computer got no soul | |
![]() 15.09.2017 11:36:58 | |
Tinkiminen jakaa porukan aika tarkkaan. Toisten mielestä tinkiminen on köyhien hommaa, toisten mielestä tinkimättä jättäminen on tyhmien hommaa. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 15.09.2017 11:43:13 (muokattu 15.09.2017 11:46:52) | |
Kefiiri: Tinkiminen jakaa porukan aika tarkkaan. Toisten mielestä tinkiminen on köyhien hommaa, toisten mielestä tinkimättä jättäminen on tyhmien hommaa. Juuri näin, ja ilmeisesti asiassa on myös kulttuurillisia eroja. Olen joskus kuullut, että jossain itämailla olisi suorastaan kohteliasta, että ostaja esittää oman tarjouksensa eli pyyntihintoja ei edes niinsanotusti kuulukaan suoraan maksaa. Hintapompottelu nähdään ehkä jonkinlaisena sosiaalisena toimintana kuten "Hei mitä kuuluu? Hyvää, entä sinulle?". eBayssä ja huutonetissä myyjä voi myös nykyään valita onko Osta Heti hinnan lisäksi Best Offer/Tee Tarjous valinta käytössä. Jos tuollaisen on myyjä valinnut ottaa käyttöön, niin minä yritän aina tehdä tarjouksen ellei kyseessä ole naurettavan halpa hinta tai kohde, jonka pelkään menevän sivu suun ellen tee ostoa nopeasti. Järkeään näissä kannattaa käyttää. Tiedän myös yhden stadilaisen käytetyn tavaran kauppiaan, joka sisäänostaessaan tinkaa hinnat mahdollisimman alas, mutta saattaa suuttua jos hänen liikkeesssään yrittää itse tingata. Meitä on moneen junaan! Computer got no soul | |
![]() 15.09.2017 12:26:00 | |
Ilmeisesti jotkut menevät ostamaan käytettyä autoakin ja maksavat tuulilasissa olevan pyynnin. Hölmöähän se on, mutta toisaalta ei tarvi ikävästi käydä mitään keskustelua rahasta. Spotify: Heroes Don't Ask Why
![]() 15.09.2017 12:34:11 | |
VIPMetal: Ilmeisesti jotkut menevät ostamaan käytettyä autoakin ja maksavat tuulilasissa olevan pyynnin. Hölmöähän se on, mutta toisaalta ei tarvi ikävästi käydä mitään keskustelua rahasta. Näiden ostajien kannattaisi ehkä katsoa muutama jakso Suomen Huutokauppakeisaria ja seurata miten Aki Palsanmäki hoitaa sisäänoston. Totuuden nimessä on silti sanottava, että itse en Akille taitaisi myydä, sillä tavaroista saisi paljon paremman hinnan kauppaamalla itse netissä. Mutta ymmärrän kyllä senkin, että jos on vaikka iäkkäämpi ihminen tai ei vain jaksa alkaa pyörittämään yksittäisten tavaroiden kauppaa jossain huutonetissä tai tori.fi:ssä, niin helppo ratkaisu on myydä kaikki könttänä Akille halvemmalla. Computer got no soul | |
![]() 15.09.2017 12:48:01 | |
Laama666: Näiden ostajien kannattaisi ehkä katsoa muutama jakso Suomen Huutokauppakeisaria ja seurata miten Aki Palsanmäki hoitaa sisäänoston. Akia on helppo koijata, kun se tarjoaa aina puolta. Lähtöhinnaksi vaan tuplat halutusta summasta. "Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen." | |
![]() 15.09.2017 13:18:58 | |
VIPMetal: Ilmeisesti jotkut menevät ostamaan käytettyä autoakin ja maksavat tuulilasissa olevan pyynnin. Hölmöähän se on, mutta toisaalta ei tarvi ikävästi käydä mitään keskustelua rahasta. Se on pakko maksaa, jos myyjä ei halua vähemmällä myydä. Typerä on sekin oletus, että hinnoissa pitäisi pitää ilmaa sen verran että joku voi näytösluonteisesti tinkiä. Laama666: Näiden ostajien kannattaisi ehkä katsoa muutama jakso Suomen Huutokauppakeisaria ja seurata miten Aki Palsanmäki hoitaa sisäänoston. Totuuden nimessä on silti sanottava, että itse en Akille taitaisi myydä, sillä tavaroista saisi paljon paremman hinnan kauppaamalla itse netissä. Tässä taannoin yksi käytetyn tavaran kauppias on ko. ohjelmaa kironnut, kun se on hankaloittanut kyseisen alan tilannetta. Nykyään on vaikeampi ostaa räikeään alihintaan kun ohjelmassa näytetään sitä kun joku ostaa kympillä ja myy satasella. Ihmiset on tulut sen kautta hintatietoisemmiksi ja suoramyyminen kuluttajalta toiselle on netin takia helpompaa. | |
![]() 15.09.2017 13:31:28 | |
Twinkle: Se on pakko maksaa, jos myyjä ei halua vähemmällä myydä. Typerä on sekin oletus, että hinnoissa pitäisi pitää ilmaa sen verran että joku voi näytösluonteisesti tinkiä. Se lopullinen myyntihintahan määräytyy ihan ostajan ja myyjän sopimana. Ei siinä mitään näytösluonteisuutta ole jos saan muutamia kymppejä/satasiakin pois hinnasta. Ei ole pakko ostaa, jos myyjä ei halua myydä. Ainahan noita romuja on nurkat ja tori täynnä. Spotify: Heroes Don't Ask Why
![]() 15.09.2017 13:49:32 (muokattu 15.09.2017 13:50:12) | |
Twinkle: Tässä taannoin yksi käytetyn tavaran kauppias on ko. ohjelmaa kironnut, kun se on hankaloittanut kyseisen alan tilannetta. Nykyään on vaikeampi ostaa räikeään alihintaan kun ohjelmassa näytetään sitä kun joku ostaa kympillä ja myy satasella. Ihmiset on tulut sen kautta hintatietoisemmiksi ja suoramyyminen kuluttajalta toiselle on netin takia helpompaa. Aika harvoin siinä sentään ihan niin käy, että 10€ ostohinta ja 100€ myynti. Tyypillisemmin Aki ja Heli pyrkivät maksamaan 50€ ja saamaan 100€ eli tuplata hinnan. Kuten tuolta Ruokangas kitaraketjustakin selviää niin rehellisillä yrittäjillä on paljon kuluja, jotka pitää Suomessa hoitaa. Siksi Aki ja Heli joutuvat joidenkin mielestä polkemaan hintoja liikaakin. Mutta eihän heillekään pakko ole tavaroitaan myydä jos hinta ei vaan ole riittävän hyvä. Olen aika pitkään kolunnut kirpputoreja. Ei voida syyttää pelkästään Huutokauppakeisaria hintatietoisuuden noususta. Jo huutonetin tuleminen aikanaan muutti paljon pelikenttää. Kirpputoreilta ja käytetyn tavaroiden liikkeistä sai esimerkiksi vuosien 1998-2000 tienoilla hyvää tavaraa paljon edullisemmin, mutta kun nettihuutokauppoja tuli, niin ostajakunta oli heti koko Suomen laajuinen ja kilpailu nosti hintoja. Mutta olet kyllä varmaan osaksi oikeassakin. Computer got no soul | |
![]() 15.09.2017 13:57:45 | |
Laama666: En tiedä, mutta entisaikaan (lue: ainakin 1980-luvun lopussa) pienellä paikkakunnalla oli normaalia toimintaa tingita esimerkiksi ihan urheiluvälinekaupoissa. Joo ennewwanhaan tosiaan kysyttiin aina että "mikä on päivän hinta" urheiluväline, kodinelektroniikka-, huonekalu- ynnä muissa erikoiskaupoissa. Ja yleensä se hinta pikkuisen siitä pyöristyi alaspäin. Ei taida onnistua XXXL:ssä, Gigantissa tai Ikeassa. No autokaupoissa sentään vielä pääsi tinkaamaan, kun uutta kiesiä tuossa viime kevättalvella laitoin. Tosin niissäkin suunta on kohti "valmiiksi tingittyjä" hintoja. Autovertaus, sori ja anteeks. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)