Aihe: Laulajan tuplaus oktaverilla livenä?
1
khaanpaa
14.09.2017 16:36:23
Hei

Törmäsin viime kesänä eräällä pikku festarilla ilmiöön kun livemiksaaja ei ehtiny ottaa laulajan efektejä pois päältä ennen välispiikkiä. Naislaulajalle oli laitettu ilmeisesti oktaverilla tuplaus. Tuplattu ääni oli arviolta lähelle oktaavia alempaa. Käytettekö tällaista kikkaa noin normaalisti keikoilla? Onko kikkaan jotain need-to-know lisäinfoa mahdollisesti jollain? Josko joku vois hieman valaista asiaa.

Kimmo
Joskus tekis toisinaan sitten taas ei
Henri Henri Olavi
15.09.2017 22:28:35 (muokattu 15.09.2017 22:29:42)
rintapek: Laulu on vähän semmoinen juttu, että se on e-rit-täin helppo efektoida päin persettä.

Jos se ei o vaadittu tyylikikka niin kaikua-kuakin voi annostella ihan liikaa.

Laulu on myös sellainen, jota on kiva efektoida ihan liikaa. Tämä riippuu toki musiikista. En mä Korisevalle laittaisi 20+ efektiä, mutta Nivek Ogrelle kylläkin.

E: Onko aloittaja varma, että oli oktaaveri, eikä esim. delay, joka oli pitchattu oktaavia alemmas?
K.F.S. is the Only Law
-Q-
16.09.2017 11:33:11
Mä olen joskus kokeillut DBX:n PA prossun featurena löytyvää subharmonic syntikkaa tanssikansaa houkuttelevassa musiikkityylissä. Biisit toimi hyvin mutta spiikin aikana huomasi että se tarttuu yllävän korkeisiin taajuuksiin myös ja spiikit kuulosti vähän siltä kun laulukanavassa olis joku oktaaveriefekti.
Torniojaws
18.09.2017 12:54:26

Ai tommonen, kohdasta 0:44 eteenpäin: https://www.youtube.com/watch?v=x-c_X3B8IjM

Eli Eventide H3000.
Vortech Industrial Death Metal
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)