Aihe: Mitä kannattaa pyytää/maksaa tästä laitteesta -ketju
1 2 3 4 5191 192 193 194 195207 208 209 210 211
tuskiz
23.06.2017 23:40:42
cauchemar: bumppaan vain

https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr … .TRS0&_nkw=aria+sg&_sacat=0

Lähde vaikka kahdella sadalla liikkeeseen.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Dominaattori
25.06.2017 21:22:27
Paljonko tällaisesta Clyde wahista voi pyytää: https://www.fulltone.com/products/clyde-standard-wah

Kovassa käytössä ollut mutta toimii 100% ja ulkokuorikin on vähintään 8,5/10. Olisiko joku 120e aivan sikamainen hintapyynti?
Örp
Laulava Kylätohtori
25.06.2017 22:09:04
Dominaattori: Paljonko tällaisesta Clyde wahista voi pyytää: https://www.fulltone.com/products/clyde-standard-wah

Kovassa käytössä ollut mutta toimii 100% ja ulkokuorikin on vähintään 8,5/10. Olisiko joku 120e aivan sikamainen hintapyynti?

Ei vaan ihan kohtuulliselta kuulostaa. Ainakin näin äkkiseltään. Olisiko jopa halpa?

Tosin mä olen pudonnut wahien kelkasta, koska Xoticin Wahin jälkeen ei ole tarvinnut vieraisiin pöytiin huudella...
More is less.
Twinkle
26.06.2017 09:06:23
cauchemar: Sain faijaltani vanhan 70-luvun Aria SG-kitaran jolla ei ole soitettu ainakaan pariin kymmeneen vuoteen. Vein soitinliikkeeseen täyshuoltoon, kielet vaihdettiin, potikat rasvattiin yms. Kitarassa on vähän kolhuja, eivät tosin haittaa soittoa. Mitä tästä kehtaisi pyytää?

Vähän riippuu siitä että mikä se on. Osa noista 70-luvun kopioista voi olla ihan arvossaan, osa on ihan arvottomia ja sitten on noita parin-kolmen sadan seipäitä. Arioista en tiiä juuri mitään, mut aikakautensa kitaroissa oleellista on tuo kaulaliitos (liimakaulat on tietty arvokkaampia) sekä lavan muoto, että onko se suora Gibson-kopio vai ei. Väitän kuitenkin että ei tuolla mitään pikavoittoa pysty tekemään, netistä löytyy muutama Aria SG 70-luvulta ja niiden myyntihinnat on ollut 300-350 euroa.
Tappajabanaani
01.07.2017 13:01:33
Mulle tuli vaihdossa aika heikossa hapessa oleva vuoden 86 japanilainen Squierin stratocaster. Tässä olen sitä nyt fiksaillut, mutta kyllä tuo American Standard silti istuu verrattomasti paremmin käteen.

Mitä tästä voisi pyytää? Sarjanumero on E6XXXXX, vaahteraotelauta ja yksikerrospleksi.
Huhheijaa
09.07.2017 23:33:48
Mikä mahtaisi olla nykyään sopiva hintapyyntö kymmenisen vuotta vanhasta, vähällä käytöllä olleesta Englin Savage-nupista ja saman firman E412SS-kaapista (4x12)? Ostaja on valmiina, hinnasta neuvotellaan.

Saman tien voisi kysyä, paljonko kannattaisi pyytää vasurimallin Epiphone Les Paulista, jonka virityskoneisto on vaihdettu tasokkaampaan ja mikit EMG:ksi.
WanhaWetäjä
11.07.2017 13:04:55

Nyt tulee paha...vasuri Yamaha Pacifica, n. 3 vuotta vanha, remppaa on tehty ja kitaraa on paranneltu mm Duncanin häiriöttömilä mikeillä (130€ SSH sarja), vibratallalla (n. 200€) ja luusatulalla(70€) + pehmolakku tulee mukaan + nauhat hiottiin kuin myös tehtiin ns perushuolto pajalla tallan ja satulan vaihdon yhteydessä. Kitara pitää vireensä juurikin uuden tallan ja satulan vuoksi erittäin hyvin kuin myös on muuten ok, ehkä action voisi olla hieman matalampi, sitä en ole koettanut säätää.

Kysymys on siis se vanha eli MITEN paljon tuo aika rankka tuunaus noin halpaan kitaraan vaikuttaa sen myyntihintaan, jos mitenkään?

Voisko aatella niin että talla/mikit menis varaosiksi JOS kitara ei sinällään kiinnosta?
Hemmetin vaikea tuota on hinnoitella, esim talla on käytännössä käyttämätön, himassa oon soittanut ihan satunnaisesti muutamia tunteja.

Toisaalta en viittis alkaa mikkejä ja tallaa alkaa erikseen kaupitteleen...tallahan passaa käsittääkseni Stratoihin kuin myös mikit. Keikkaakin tuolla on tehty, ei tosin enää talla/saturempan jälkeen.

Kitara+gigback 80€ , talla 150€ (käytänössä siis uusi), mikit 60€ eli koko paska 290€? Itelle ko peli on tullut maksaan siis lähes triplat tuosta...tossa yks soundinäytä POD HD:n kera, originaali mikeillä tosin https://maihinnousu.net/s/21471

Syy myyntiin on kohta valmistuva GAS Guitarsin vasuri thinline Tele. Myyntiin saattaa mennä sen myötä myös vasuri Gretsch https://www.thomann.de/fi/gretsch_g2622_lh_fss_streamliner.htm
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Antti1
11.07.2017 13:08:19 (muokattu 11.07.2017 13:14:02)
Mun periaatteeni noissa rivikitaroissa, jota olen aina muillekin täällä toitottanut, on kitaran arvo käytettynä + uusien osien arvo käytettynä - vanhojen osien arvo käytettynä. Työstä ei hinta lisäänny, se tulee persnettona.

E: Jos tulee alkuperäiset mukana, niin sit tietty niiden arvoa ei tarvitse vähentää.
WanhaWetäjä
11.07.2017 13:36:00

Antti1: Mun periaatteeni noissa rivikitaroissa, jota olen aina muillekin täällä toitottanut, on kitaran arvo käytettynä + uusien osien arvo käytettynä - vanhojen osien arvo käytettynä. Työstä ei hinta lisäänny, se tulee persnettona.
Jep...uusien hinnat : Pacifica vasurina 249€ (https://www.f-musiikki.fi/kitarat-j … bl-black-vasenk-sahkokit-pac112jlbl) + Fender gigback 30€(?) talla n. 200€, mikit 130€, satula 70€ = 670€ eli 290€ ei liene ainakaan hirmusesti yläkanttiin vai meneekö jopa hieman alakanttiin?

E: Jos tulee alkuperäiset mukana, niin sit tietty niiden arvoa ei tarvitse vähentää.
No ne mikit eivät ole minkään arvoiset ja "joulutinaa" tuo tallakin oli...tuo päivitetty talla maksaa siis saman kuin oikeakätinen halvin Pacifica...

Persnettohan noista tulee aina vaikka kitara olisi huikeasti parempi kuin kaupasta uutena ostettu vastaava.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Antti1
11.07.2017 13:51:57 (muokattu 11.07.2017 13:52:36)
Sit mukaan vielä yleinen hintataso, haluttavuus jne. Nykyään ei mene mikään muutenkaan kaupaksi samaan malliin kuin 10v takaperin, joten vaseliinipurkki esiin. En mä ainakaan enempää hintaa lätkisi, ylipäätään halpiskitarasta uuden hyllyhintaa enemmän maksaminen ei ole ostajan näkökulmasta kovinkaan mielekästä.
nabaloo
15.07.2017 17:10:20
Paljonkos seuraavista olisi järkevää pyytää:

https://www.blackstaramps.com/uk/products/ht-5r

http://www.gibson.com/Products/Elec … rs/2015/USA/Les-Paul-Less-Plus.aspx

Laitoin tuonne torille 300e ja 1100e hintaan jokunen päivä sitten, mutta mietin, että pitäisikö sitä hintaa hiukan viilata alaspäin jos haluaa jossain inhimillisessä ajassa eroon. Eihän tässä varsin kiire ole, mutta stratoa tekisi kovasti mieli niin jostain olisi luovuttava. Mainittakoon vielä, että molemmat kapistukset ovat uutta vastaavassa kunnossa.

Nuo 2015 Gibsonit eivät tietysti ole niitä halutuimpia, mutta eipä niitä näyttänyt toisaalta juuri olevan myynnissäkään, joten verrokkejakaan ei ihan kauheasti ole. Muutama mitä oli, niin näytti pyörivän suht samoissa hinnoissa, mutta ovatkohan sitten kovinkin ylihintaisia?
sawoski
27.07.2017 21:24:35
Tuttavan kautta tuli tarjolle vahvoja ostohaluja herättävä Fender fsr american professional standard stratocaster HSS 2014 (black). Mitähän tuollaisesta maksimissaan kehtaisi maksaa, tai millaisissa hinnoissa ylipäätään pyörivät?. vastaavaa ei ole tullut käytettynä myynnissä itselläni vastaan... luonnollisesti Eri vehje kuitenkin kyseessä kuin "vastaava" 2017. kunnoltaan uutta vastaava alkuperäisine laukkuineen.
Stone
02.08.2017 17:06:25 (muokattu 27.08.2017 10:10:58)

Nyt tiedustelu, että mitäpä voisi pyytää Framuksen FR212 kaapista, joka viritetty WGS ET 65 + WGS Veteran 30 elementeillä (vasta oikeastaan sisään ajetut)?

Tuota Framus kaappia ei tietääkseni ainakaan uutena löydy enään mistään..

edit.
Vastaan itse itselleni, että 250 € liikahtii ainakin...
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
heiheihellurei
09.08.2017 10:41:30
Hoi. Mitä kehtaa pyytää Voxin V810 valvetonesta? Ebayssa pyytävät 130 dollarin luokkaa, mutta tuntuu aika kovalle.
JepJep
stumpe
12.08.2017 22:58:05
Mitä kannattaa pyytää virheettömästä 2007 vuoden esp ltd mh1000nt kitarasta? Tobacco sunburst.
korvaoo
14.08.2017 11:35:37
Jahas lisätääs omakin mitä kehtaa pyytää kysely, eli hintahaarukka kohtuu kuntoiselle, mitä nyt vähän keinonahka on hymyilly joskus ja sittemmin korjattu jollain tapaa, Marshallin 5005 eli tuttavallisemmin lead 12 kombo kolmella jakilla etupaneelissa?
kaikki paitsi on turhaa.
Tinippa84
25.08.2017 09:55:03

Mitähän tommonen wanha Jen Crybaby mahtaa kustantaa?

Semmosta mietin, että kannattaako kaivaa originaali vai tehdä ite ...
https://www.facebook.com/crimsondimensionofficial/
Slinky lick
02.09.2017 23:09:00

Löytyi arkistosta Washburn A-SC7 stereo chorus. Lienee 80-luvun alusta. Onko nämä haluttua kamaa ja mitä vois pyytää siitä?
Milloin ollaan perillä?
LaMotta
13.09.2017 11:10:37

Laulava Kylätohtori: Mitä voi pyytää Ibanezin Sound Tank -sarjan Echo Machinesta. Yllättävän hyväsoundinen purnukka...

Toimiiko kytkin luotettavasti?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)